handdator

Visa fullständig version : proteindrink till frukost?


sara_varberg
2007-01-31, 17:16
vill ha nåt prestationshöjande nu så jag får lite mer krut i mig på träningen efter jobbet! har förstått att proteinpulver ska va en bra grej, när man samtidigt ska ner i vikt. de måste man la kunna äta till frukost? va e de för skillnad på whey 80 / och 100 och vilket ska jag välja? de e ju ganska dyrt så..man vill ju inte lägga pengarna på nåt som inte funkar. tnx:)

Lindstein
2007-01-31, 17:31
vill ha nåt prestationshöjande nu så jag får lite mer krut i mig på träningen efter jobbet! har förstått att proteinpulver ska va en bra grej, när man samtidigt ska ner i vikt. de måste man la kunna äta till frukost? va e de för skillnad på whey 80 / och 100 och vilket ska jag välja? de e ju ganska dyrt så..man vill ju inte lägga pengarna på nåt som inte funkar. tnx:)

Protein pulver är egentligen bara mat i pulverform, så är det mer prestationshöjande och en kick inför träningen du är ute efter är det nog inte riktigt rätt produkt... då är någon form av kreatin bättre, eller kanske koffein.

Skillnaden på Whey 80 och 100 är egentligen hur den har tillverkats och hur "ren" produkten är från fett, kolhydrater och lactos.
Har du problem med magen är ett "100" protein att rekomendera, i övrigt spelar det ingen roll.

NisseEriksson
2007-01-31, 17:34
Till frukost måste du ha kolhydrater för att få igång hjärnan.
Jag kör varje dag prottepulver med mjölk och blandar det med müsli.

Carolinew
2007-01-31, 17:49
Skillnad på Whey 80 och 100: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85633

Proteinpulver är bra på morgonen, men du får ju äta något mer till eftersom det bara är ett kosttillskott. Ingen måltidsersättare.