handdator

Visa fullständig version : Anekdot från Nautilusgymmet


LeftRight
2007-01-31, 14:04
Jag tränar på ett nautilusgym. Det här hände idag:

Jag gick förbi instruktörerna som var mitt uppe i ett samtal:

Instruktör 1 till instruktör 2: "O så tar han koffeintabletter när han tränar!!! Och så äter han allt möjligt; protein.. och kreatin..."

Instruktör 2: "Det där kan inte vara nyttigt"

Jag (känner mig lite attackerad så hoppar in i samtalet): "Koffein är grymt juh. Billigt och säkert. Jag skulle inte klara hälften av passet utan :) "

Instruktör 1 ser ner på mig i några sekunder och går sen därifrån.

Instruktör 2: "Men det finns juh andra sätt att bli pigg!"

Jag: "som?..."

Instruktör 2 går därifrån.



That's it folks. Jag hann inte ens försvara vassle och kreatin. Får bli nästa gång.

Coldsmith
2007-01-31, 14:22
hur kan såna nötter bli instruktörer?

blekfet2
2007-01-31, 14:22
haha, jag hade då skrattat och fisit åt deras håll.

EiseltUK
2007-01-31, 14:34
Instruktör 2: "Men det finns juh andra sätt att bli pigg!"


Ja varför ta det i tablettform när man kan injicera koffeinet i en adrenalincocktail. :D

jwzrd
2007-01-31, 14:34
Ja jag förstår verkligen inte hur dina två instruktörer inte såg Mr Olympia-satsningen så som du driver den på Nautilus-gymmet med full kräm från kreatin, koffein och vassle. De borde kamma sig :/

LeftRight
2007-01-31, 14:50
Instruktör 2: "Men det finns juh andra sätt att bli pigg!"


Ja varför ta det i tablettform när man kan injicera koffeinet i en adrenalincocktail. :D

:laugh:

Ja jag förstår verkligen inte hur dina två instruktörer inte såg Mr Olympia-satsningen så som du driver den på Nautilus-gymmet med full kräm från kreatin, koffein och vassle. De borde kamma sig :/

:laugh:

Bäst o passa på innan koffein blir dopingklassad *flex*

Nää, var tvungen o skriva nåt. De instruktörerna har retat mig länge, när de klagar på mina val av övningar, snabbhet på utförande, antal set osv. osv.

jwzrd
2007-01-31, 14:51
:laugh:



:laugh:

Bäst o passa på innan koffein blir dopingklassad *flex*

Nää, var tvungen o skriva nåt. De instruktörerna har retat mig länge, när de klagar på mina val av övningar, snabbhet på utförande, antal set osv. osv.

Du tränar trots allt på nautilus.

HerrArne
2007-01-31, 14:54
Bäst o passa på innan koffein blir dopingklassad

Koffein är väl dopingklassat, hmm?

LeftRight
2007-01-31, 14:59
Du tränar trots allt på nautilus.

Jo, av logistikskäl. Det enda gymmet inom rimlig avstånd från där jag bor. Har ingen bil, gillar inte buss, har inte råd o köpa cykel :)

z_bumbi
2007-01-31, 15:03
Koffein är väl dopingklassat, hmm?

Inte längre.

LeftRight
2007-01-31, 15:11
Inte längre.




Även när det var dopingklassat så var det väl över en väldigt hög nivå? 200 mg/ dag har väl aldrig varit dopingklassat väl? eller?

Nilsjohan
2007-01-31, 15:43
Även när det var dopingklassat så var det väl över en väldigt hög nivå? 200 mg/ dag har väl aldrig varit dopingklassat väl? eller?

Vissa dopingklassadesubstanser är dopingklassade vid tävling, andra substanser dopingklassade både vid träning och tävling. När koffein var dopingklassat så var det en rätt så hög gräns för att bli dopad av koffein, de räckte inte med att dricka en kopp efter maten (och en påtår på det).

HerrArne
2007-01-31, 15:50
Inte längre.

Där ser man. Jag måste börja bli gammal... *gah!*

L-Sami
2007-01-31, 16:58
Ignonera instruktörerna och kör din egen race. De kommer aldrig förstå det fina med kosttillskotten.

Zakath
2007-01-31, 19:44
Intruktörerna på Nautilus Frölunda är också fullständigt inkompetenta, tyvärr går det obemärkt förbi de flesta som blint litar på deras ord. Fast en gång fanns det en kunnig intruktör där, men han verkade ha grava hävdelseproblem och fick lite roid rages då och då. :D Så han var inte så bra trots allt.

FreCKo
2007-01-31, 19:55
vilket nautilus tränar du på egentligen? :confused:

LeftRight
2007-01-31, 20:19
vilket nautilus tränar du på egentligen? :confused:

Gör det så stor skillnad? Finns många trådar på det här forumet om liknande instruktörer på de stora gymkedjorna runtom i landet.:)

FreCKo
2007-01-31, 21:06
Gör det så stor skillnad? Finns många trådar på det här forumet om liknande instruktörer på de stora gymkedjorna runtom i landet.:)

Njae tänkte mer om du gymmade på Nautilus Elite i Sthlm så kunde jag komma fram och antasta... *host* jag menar hälsa *whistle*

LeftRight
2007-01-31, 21:20
Njae tänkte mer om du gymmade på Nautilus Elite i Sthlm så kunde jag komma fram och antasta... *host* jag menar hälsa *whistle*

hmmm, med sånna erbjudanden så är jag där direkt! :cool:

Bor och tränar i Västerås.

Ganymedes
2007-01-31, 21:29
Nautilus är gymvärldens McDonalds, verkar det som.

FreCKo
2007-01-31, 21:30
hmmm, med sånna erbjudanden så är jag där direkt! :cool:

Bor och tränar i Västerås.

Aha, synd, lite väl långt bort :smash:

Capt
2007-01-31, 21:41
Nautilus är gymvärldens McDonalds, verkar det som.

Mycket fett och lite vett?

LeftRight
2007-01-31, 21:52
Jag tror att nautilus har sånna instruktörer med flit. En biffig instruktör som babblar om hård träning, basövningar och energiplus o sånt skulle skrämma iväg deras målgrupp (äldre motionärer som vill röra sig lite då och då).

Hellre taniga (eller feta) instruktörer som ser ut som de själva, för att visa att alla kan (och ska) gymma!:D

Det är vad jag tror iaf. Ingen Nautilus-nörd på forumet som kan försvara kedjan?:confused:

Ganymedes
2007-01-31, 22:21
Mycket fett och lite vett?

:thumbup:

Zakath
2007-01-31, 23:53
Det är vad jag tror iaf. Ingen Nautilus-nörd på forumet som kan försvara kedjan?:confused:

Det finns de som gillar nautiluskonceptet, men jag tror inte att det finns någon vettig människa som verkligen stödjer kommersialiseringen av deras koncept fullt ut, och absolut ingen som gillar inkompetetna instruktörer.

Man and Machine
2007-02-01, 00:09
Det är väl inget fel i det intruktör 2 säger? Det kan inte vara bra att proppsa i sig vartenda kostillskott som finns.