handdator

Visa fullständig version : Google - spärr vid bildsökning


Mighty
2007-01-31, 13:54
I ett inlägg någonstans på brädan var det någon som tipsade om hur man kunde stänga av spärren vid bildsökning med Google.
Tyvärr hittar jag inte det inlägget så någon kanske kan tipsa mig om hur man gjorde?

Officer
2007-01-31, 13:55
Du skriver &safe=off i slutet av resultatsidans länk.

SWETiger
2007-01-31, 13:58
Saxat från Googles FAQ (http://www.google.com/help/faq_images.html).
Hur stänger jag av vuxenfiltret?
Under bildsökningsrutan på sökresultatssidan finns det en länk som stänger av filtret för vuxet innehåll. Genom att klicka på den kan besökaren stänga av eller aktivera filtret. När du har avaktiverat filtret kommer den att vara av under hela sökprocessen och kommer att förbli avaktiverad nästa gång du besöker Google.

Mighty
2007-01-31, 13:59
Du skriver &safe=off i slutet av resultatsidans länk.
Tack, det var exakt det jag var ute efter!

jwzrd
2007-01-31, 14:03
Tack, det var exakt det jag var ute efter!

Inte det mycket lättare sätt som SWETiger beskriver?

SWETiger
2007-01-31, 14:10
jwzrd: Har faktiska aldrig lagt märke till den där länken som dom snackar om men å andra sidan kanske jag inte söker på sån't som behöver filtreras.

SWETiger
2007-01-31, 14:30
Visade sig att man måste använda det engelska gränssnittet för att kunna göra inställningen men du kan göra såhär:

Ställ in det engelska gränssnittet, inaktivera filtret under intällningar oh välj sedan det svenksa gränssnittet igen.

Mighty
2007-01-31, 14:34
Inte det mycket lättare sätt som SWETiger beskriver?
Jag tycker att det sätt AP beskrev var mkt lättare

jwzrd
2007-01-31, 14:36
Jag tycker att det sätt AP beskrev var mkt lättare

Istället för att göra inställningen en gång med tre muskklick?

Mighty
2007-01-31, 14:39
Istället för att göra inställningen en gång med tre muskklick?

Initialt ja, men kanske inte i det långa loppet om man önskar ha den inställningen permanent.

jwzrd
2007-01-31, 14:40
Initialt ja, men kanske inte i det långa loppet om man önskar ha den inställningen permanent.

Hur skiljer sig en inställning du gör initialt från en du gör endast en gång?

regus
2007-01-31, 14:42
Hur skiljer sig en inställning du gör initialt från en du gör endast en gång?

Men idiot, det är ju inte h4x00r*screwy*



(:D )

jwzrd
2007-01-31, 14:43
Men idiot, det är ju inte h4x00r*screwy*



(:D )

:/







(:Virro)

Mighty
2007-01-31, 14:43
Hur skiljer sig en inställning du gör initialt från en du gör endast en gång?

Driver du med mig nu?

jwzrd
2007-01-31, 14:46
Driver du med mig nu?

Nej, det är helt sant. Du gör 3 musklick en gång, sen behöver du aldrig mer slå av filtreringen av vuxet innehåll. Givetvis ser din e-penis något mindre ut när du inte får talla in särskillda parametrar till googles sök-tjänst men du kanske har att ta av?

Mighty
2007-01-31, 15:38
Nej, det är helt sant. Du gör 3 musklick en gång, sen behöver du aldrig mer slå av filtreringen av vuxet innehåll. Givetvis ser din e-penis något mindre ut när du inte får talla in särskillda parametrar till googles sök-tjänst men du kanske har att ta av?
Vid ett givet tillfälle ville jag ha filtret avstängt för den sökningen.
Har inget behov för tillfället att ha det avstängt permanent, och alltså var det smidigare att lägga till &safe=off istället för att gå in i undermenyer för att först byta språk, sedan välja att avaktiera filtret och sedan göra en ny sökning.

Vad det gäller e-penis är du otrolig löjlig och direkt oförskämd i ditt sätt att generalisera folk.

Empe
2007-01-31, 16:18
Tsss, alla har en e-penis. Den växer eller krymper beroende på hur bra man är på internet, hur h4xx0r man är eller vad man skriver/gör på forum.