handdator

Visa fullständig version : Drinkställe


Scratch
2007-01-30, 21:35
Efter en helg med taskiga drinkar tänkte jag imorgon gå ut och dricka goda, välgjorda drinkar, serverade av kunnig personal. Var bör jag gå?
Gärna ett soft ställe där man kan samtala utan att skrika. Prisklass typ mellan, gärna lite stil men inget stekarställe.

Tänkte kanske någon hotellbar, har hört gott om Reisen på skeppsbron. Något att ha?

Kwon
2007-01-30, 21:36
Har du tappat 89 eller e det en annan Scratch?

qwerty1
2007-01-30, 21:39
Hade du tänkt flyga runt i Sverige? Underlättar om du skriver vart du bor med!

Kwon
2007-01-30, 21:40
Vad tror du om Flustret i Uppsala alt Slagthuset i Malmö?

Själv gillade jag Kahlua nere på Kos, mkt bra drinkställe.

qwerty1
2007-01-30, 21:40
Har du tappat 89 eller e det en annan Scratch?

heter inte han 89 på slutet?

Scratch
2007-01-30, 21:44
heter inte han 89 på slutet?

Jag är ju veteranen! 89an är ju bara en copycat.

Sen är det i Sthlm jag hade tänkt festa till det.

Ös på nu!

Kwon
2007-01-30, 22:08
OK! Så du är originalet!

Bäckahästen, Karlsson o Co, Golden Hits

Tip Top, Bakfickan, Patricia

mathor
2007-01-30, 22:43
OK! Så du är originalet!

Bäckahästen, Karlsson o Co, Golden Hits

Tip Top, Bakfickan, Patricia

Lino, Karma varannan lördag etc

PowPow
2007-01-30, 22:45
Vad tror du om Flustret i Uppsala alt Slagthuset i Malmö?


haha. nej, och nej!

/Uppsalabo, uppväxt i Malmö :D

jontahontas
2007-01-30, 22:48
Nalenbar. Bra drinkar, trevligt ställe och skön stämning. Ligger korsningen regeringsgatan/david bagares gata.

edit; det e 20 där, om det nu gör nån skillnad.

Kwon
2007-01-30, 23:08
haha. nej, och nej!

/Uppsalabo, uppväxt i Malmö :D

När JAG var på Flustret (på den tiden Gustav Ander stod i dörren, måste påpekas, många år sedan), så var det fullt med galanta äldre damer där.

Nu vet jag inte hur det står till med Flustret, men det var bra då!

Scratch
2007-01-30, 23:22
OK! Så du är originalet!

Bäckahästen, Karlsson o Co, Golden Hits

Tip Top, Bakfickan, Patricia

Hehe inte söndag än Kwon, du får tygla dig.

PowPow
2007-01-30, 23:28
När JAG var på Flustret (på den tiden Gustav Ander stod i dörren, måste påpekas, många år sedan), så var det fullt med galanta äldre damer där.

Nu vet jag inte hur det står till med Flustret, men det var bra då!

haha
måste säga att jag inet talar ur egen erfarenhet, utan abara utifrån vad jag hört från (ganska många) andra. men det är säkert ett av de bättre kommersiella ställena i denna staden i alla fall (vilket kanske säger mer om staden än om stället iofs).

Kwon
2007-01-30, 23:32
Egna erfarenheter är alltid bäst Powpow.

Även fast en polare säger att ställe_x är skit, så skall det ju inte hindra dig från att besöka det och få din alldeles egna upplevelse.

Pierre_C
2007-01-30, 23:33
Efter en helg med taskiga drinkar tänkte jag imorgon gå ut och dricka goda, välgjorda drinkar, serverade av kunnig personal. Var bör jag gå?
Gärna ett soft ställe där man kan samtala utan att skrika. Prisklass typ mellan, gärna lite stil men inget stekarställe.

Tänkte kanske någon hotellbar, har hört gott om Reisen på skeppsbron. Något att ha?

Om du vill ha ett mysigt ställe med skön (stava---->)lounge-miljö.. så gå till Lifestyle vid mariatorget! Grymt mysigt, grymt goda drinkar.. snyggt som fan! (litet dock men det är ett plus enligt mig. Det är deras nedervåning du ska till isf, övervåningen är restaurang.)

Detta är alltså ett ganska sofistikerat ställe och inte alls röj, medelåldern är väl 25 ungefär och det är normala människor där samt att det är fräscht och snyggt. Ur högtalarna kommer oftast soft loungemusik eller annat mysigt.

Rekomenderas starkt om du vill ha en lugn och trevlig drinkkväll.

Mantus
2007-01-30, 23:36
När JAG var på Flustret (på den tiden Gustav Ander stod i dörren, måste påpekas, många år sedan), så var det fullt med galanta äldre damer där.

Nu vet jag inte hur det står till med Flustret, men det var bra då!

Det enda jag vet om Flustret är att de brukar annordna dansbandsfestival samt att många som bor på hotell kommer dit för att supa till. Det har effektivt undanhållit mig från Flustret särskilt som Östgöta nation med deras humana priser ligger på andra sidan svan(ank)dammen.

Kwon
2007-01-30, 23:38
Det enda jag vet om Flustret är att de brukar annordna dansbandsfestival samt att många som bor på hotell kommer dit för att supa till. Det har effektivt undanhållit mig från Flustret särskilt som Östgöta nation med deras humana priser ligger på andra sidan svan(ank)dammen.

Ok! Åker dit omedelbums

PowPow
2007-01-30, 23:39
Egna erfarenheter är alltid bäst Powpow.

Även fast en polare säger att ställe_x är skit, så skall det ju inte hindra dig från att besöka det och få din alldeles egna upplevelse.

Nu tänkte jag skriva att man ju måste kunna lyssna till goda vänners råd. Man hinner ju sällan besöka alla ställen i en stad, så då är det bästa att börja med de som anses bra av likasinnade. Sen kom jag på att jag bor i Uppsala. Så jag har inget försvar :D

mantus: är det Flustret eller Birger Jarl som brukar kallas för finlandsfärjan?

Mantus
2007-01-30, 23:46
Nu tänkte jag skriva att man ju måste kunna lyssna till goda vänners råd. Man hinner ju sällan besöka alla ställen i en stad, så då är det bästa att börja med de som anses bra av likasinnade. Sen kom jag på att jag bor i Uppsala. Så jag har inget försvar :D

mantus: är det Flustret eller Birger Jarl som brukar kallas för finlandsfärjan?

Briger Jarl brukar väl kallas köttmarknad iaf, aldrig varit där men nog verkar det vara ett ställe som man går till för att besinningslöst ragga på allt som verkar levande snarare än för att gå ut och dansa med flickvännen.

Mantus
2007-01-30, 23:48
Ok! Åker dit omedelbums

Jag ser fram emot att se dig runt ettsnåret på natten då, när du kommer gående på stan med två nyss frånskillda toppsnäckor på 35år, en under vardera armen.:D

kaer
2007-01-31, 00:03
Mården, Gondolen (ok inte mellanprisläge kanske, men värt det ändå), Lokal, Vikings skybar.

Henke
2007-01-31, 08:58
Måste också rekomendera gondolen, lite dyrare men de har nog sveriges bästa bartenders

skaparn
2007-01-31, 09:56
Nu tänkte jag skriva att man ju måste kunna lyssna till goda vänners råd. Man hinner ju sällan besöka alla ställen i en stad, så då är det bästa att börja med de som anses bra av likasinnade. Sen kom jag på att jag bor i Uppsala. Så jag har inget försvar :D

mantus: är det Flustret eller Birger Jarl som brukar kallas för finlandsfärjan?

Jag tycker du har en poäng. Man får vara en notorisk krogbesökare för att hinna bilda sig en egen uppfattning av varje ställe. Visserligen går det ganska fort i Skellefteå, även fast jag inte besökt den där puben i Bureå än.

Och egentligen, när man väl har besökt Indian Star behöver man inte prova något annat eller lyssna på andras råd heller för den delen.

Shakemynuts
2007-01-31, 09:59
Har inte TipTop lagt ner? *cry*
Tror jag hörde det någonstans..

jontahontas
2007-01-31, 10:39
Har inte TipTop lagt ner? *cry*
Tror jag hörde det någonstans..

För det bättre, där Tip Top låg finner man numera LIDL

Cilia
2007-01-31, 12:45
Måste också rekomendera gondolen, lite dyrare men de har nog sveriges bästa bartenders
japp, jag med
Sen brukar hotellbarer vara bra.
Viking sky som ngn föreslog är bra.
Restaurang Grill som jag har rekommenderat tidigare tar jag med igen.
Goda drinkar där