handdator

Visa fullständig version : Är du romantisk?


Sofia4_4
2007-01-30, 15:46
Är du det?
Och hur är man romantisk?

Min partner säger att jag är väldigt oromatisk. Jag lägger inget santimentalt värde på varken blommor, små presenter eller chokladask.
Hopplöst?!

Piranha
2007-01-30, 15:51
Jag är sjukt oromantisk.

Det är konstaterat flera gånger.

Sofia4_4
2007-01-30, 15:52
Jag är sjukt oromantisk.

Det är konstaterat flera gånger.

Men hur är du romantisk? Vad gör man då?

Piranha
2007-01-30, 15:53
Men hur är du romantisk? Vad gör man då?

Jag vet inte, jag är här för att lära mig i tråden.

Sofia4_4
2007-01-30, 15:54
Jag vet inte, jag är här för att lära mig i tråden.

Ok, jag läste fel. Jag läste "jag är sjukt romantiskt", precis så som jag har föreställt mig. :D

Jag vill också lära mig.

L-Sami
2007-01-30, 15:56
Jag har försökt vara romantiskt i mina förhållanden, bada i badkar med levande ljus och ge massage efteråt, köpa nån present, gå på en promenad hålla i handen och såna saker.

Sofia4_4
2007-01-30, 15:57
Jag har försökt vara romantiskt i mina förhållanden, bada i badkar med levande ljus och ge massage efteråt, köpa nån present, gå på en promenad hålla i handen och såna saker.

Uppskattades det?!

pilt77
2007-01-30, 15:58
jag vet inte vad romantik är

L-Sami
2007-01-30, 15:58
Uppskattades det?!

Ja, det tycker jag. Hon blev glad i allafall då.

Lelle Pelle
2007-01-30, 16:00
Igår när jag kom till flickvännen, så hade hon tänt ljus och införskaffat något lustigt förspelsspel. Det var romantiskt tycker jag...

Sundsarn
2007-01-30, 16:01
haha, jodå. I tanke iaf ;) sen om man får ge utlopp för det alla gånger är en annan fråga *whistle*

Sofia4_4
2007-01-30, 16:01
Ja, det tycker jag. Hon blev glad i allafall då.

Gjorde hon nåt romantisk tillbaka?

Jag har svårt att uppskatta såna saker.

L-Sami
2007-01-30, 16:07
Gjorde hon nåt romantisk tillbaka?

Jag har svårt att uppskatta såna saker.

Nja, det gjorde hon inte iofs för att hon var av den kalla varianten, men hade en annan tjej som gjorde det däremot.

Lite romantik då och då skadar aldrig. Beror väl på hur man är som person.

paddanboy
2007-01-30, 16:09
ROMantik byggs inte på en dag... en sak ni skall lära er.

Givetvis har man romantiska vingar, gäller bara testa dem.

paddanboy
2007-01-30, 16:15
Är du det?
Och hur är man romantisk?

Min partner säger att jag är väldigt oromatisk. Jag lägger inget santimentalt värde på varken blommor, små presenter eller chokladask.
Hopplöst?!

Blommor, presenter eller chokladask har inget med romantik att göra. För fabricerat, romantik köper man inte.

/romantikern

s_himself
2007-01-30, 16:20
Jag är romantisk enl. mig sambo :)

Köper blommor till henne, lite småpresenter, utflykter, små lappar, kort, brev och frukost på sängen har hänt en gång :)

Göra smågrejor för ens partner som dom inte räknar med att ni skulle gjort gör väldigt mycket.


Pirre: Överaska med att duka lite snyggt, släck ner lite och tänd lite värmeljus vid bordet när ni ska äta någon gång. Bjud på dessert efteråt :thumbup:

Nu när det är snö.. Har du balkong, gå ut och bygg en stor snölykta. Har inte testat själv. Kom på det precis nu. Kankse låter bättre i mitt huvud än vad det är.

MasterChief
2007-01-30, 16:20
Jag har märkt att romantik är en grym kompensator för en liten penis.

Sofia4_4
2007-01-30, 16:21
Blommor, presenter eller chokladask har inget med romantik att göra. För fabricerat, romantik köper man inte.

/romantikern

Det tycker jag också. Jag blir skituttråkad av sånt.
Vad är romantik i så fall då?! berätta.

L-Sami
2007-01-30, 16:24
Jag har märkt att romantik är en grym kompensator för en liten penis.

med andra ord är du romantisk av dig? :D

mela
2007-01-30, 16:31
Kan jag inte tänka mig att jag är för fem öre :D

Cilia
2007-01-30, 16:35
Det tycker jag också. Jag blir skituttråkad av sånt.
Vad är romantik i så fall då?! berätta.
+1

Sofia4_4
2007-01-30, 16:53
Paddanboy, berätta!

Stoltz
2007-01-30, 17:01
Enligt vänner och ex är jag väldigt romantisk av mig.

Boven
2007-01-30, 18:44
Alla tjejer jag har haft tycker att jag är(har vart) mycket romantisk av mig. Förut såg jag mig aldrig som den romantiska typen, men på senare tid när jag set hur och hört vad andra killar/tjejer gör och inte gör så har jag ändrat mig. Men jag hatar i och för sig alla sånna där filmer som anses så himla romatiska, de förvrider ju folks vett, är fjompiga och sen så är de oftast helt orealistiska.

mvh Boven

Sofia4_4
2007-01-30, 18:46
Alla tjejer jag har haft tycker att jag är(har vart) mycket romantisk av mig. Förut såg jag mig aldrig som den romantiska typen, men på senare tid när jag set hur och hört vad andra killar/tjejer gör och inte gör så har jag ändrat mig. Men jag hatar i och för sig alla sånna där filmer som anses så himla romatiska, de förvrider ju folks vett, är fjompiga och sen så är de oftast helt orealistiska.

mvh Boven

berätta på vilket sätt är du romantisk?

Raggis
2007-01-30, 18:52
Köper väl en ros då och då. Var mer romantisk av mig i början av vår relation. Nu på senare tid har det varit ganska stelt :\ Nykär > *.

Albatross
2007-01-30, 18:58
Är du det?
Nej, ansiktet tillåter det inte.

Tigerkotten
2007-01-30, 18:59
Jag skulle vilja tro det iaf :D

Sedan vad romantik är, ja du? Jag skulle vilja se det som små gester man gör för den andra. Säg enkel sak som en överaskningsmiddag som man ansträngt sig och gjort. Eller köpa något fint kort till den andra, eller säg sätta upp en post it lapp där det står "jag älskar dig" på badrumsspegeln.

En fin en kompis gjorde var såhär om jag inte minns fel, satte ett snöre vid handtaget eller något sådant eller var det lapp? Sedan ledde den iaf vidare till en gräsmatta där personen hade fixat en picknick för de 2.

Pulsaxe
2007-01-30, 19:11
Romantik är väl när man gör något för någon annan som gör den lycklig, när man ger en del av sig själv till någon annan för att man älskar den;)

Och jag skulle nog kalla mig romantisk...:D

Boven
2007-01-30, 19:13
berätta på vilket sätt är du romantisk?

Ja, jag försöker väl uttrycka hur jag känner känslomässigt för personen i mina egna ord och sätt och inte efter någon mall. Jag kan till exempel säga precis hur jag känner genom att säga det direkt till personen eller att pyssla ihop något i ord eller annan form som enbart ämnat åt henne. Som ett exempel är när jag teckande en ros i färgblyerts till min tjej som jag sedan gav till henne där jag samtidigt sa några ord om att jag ville ge henne en ros (hon hade inte fått någon ros av någon kille förut), men att med en riktig ros så visnar betydelsen med rosen, så jag teckande en istället så att hon i all framtid kan påminna sig om hur mina känslor är för henne. Låter jävligt pretto, men det tog bara en en timme från ide till att allt var klart. Typ sånna saker jag gör, alltså sånt jag kommer på själv i stunden när jag tänker på personen i fråga och inte efter att jag sett det i nån film eller hört att någon annan har gjort det innan.

mvh Boven

Sofia4_4
2007-01-30, 19:34
Ja, jag försöker väl uttrycka hur jag känner känslomässigt för personen i mina egna ord och sätt och inte efter någon mall. Jag kan till exempel säga precis hur jag känner genom att säga det direkt till personen eller att pyssla ihop något i ord eller annan form som enbart ämnat åt henne. Som ett exempel är när jag teckande en ros i färgblyerts till min tjej som jag sedan gav till henne där jag samtidigt sa några ord om att jag ville ge henne en ros (hon hade inte fått någon ros av någon kille förut), men att med en riktig ros så visnar betydelsen med rosen, så jag teckande en istället så att hon i all framtid kan påminna sig om hur mina känslor är för henne. Låter jävligt pretto, men det tog bara en en timme från ide till att allt var klart. Typ sånna saker jag gör, alltså sånt jag kommer på själv i stunden när jag tänker på personen i fråga och inte efter att jag sett det i nån film eller hört att någon annan har gjort det innan.

mvh Boven

Ja, att säga saker på ett bra sätt kan vara romantisk.

blekfet2
2007-01-30, 19:56
romantisk är något man blir tvungen att vara om man är en sopa i sängen. :D

Ryska_raketen
2007-01-30, 19:58
Romantik är att man frågar innan man ska ha sex i stället för att chansa så det blir det hål som det blir.

Sofia4_4
2007-01-30, 20:14
Romantik är att man frågar innan man ska ha sex i stället för att chansa så det blir det hål som det blir.

Romantik och sex är två olika saker. Jag står inte ut om nån ska försöka vara romantisk i sängen, blir avtänd direkt.

Kaboffastar
2007-01-30, 20:24
Romantik och sex är två olika saker. Jag står inte ut om nån ska försöka vara romantisk i sängen, blir avtänd direkt.

Hur är man romantisk i sängen? eller.. vad gör man när man går in för att vara romantisk i sängen?

Yankeee
2007-01-30, 20:27
Hur är man romantisk i sängen? eller.. vad gör man när man går in för att vara romantisk i sängen?

"Jag drunkar i dina vacka djupa ögon" "Kyss mig" "Älska med mig"

Sofia4_4
2007-01-30, 20:29
Hur är man romantisk i sängen? eller.. vad gör man när man går in för att vara romantisk i sängen?

Jag har bara sett det på filmer. Såna som låtsas vara katter i sängen t.ex. Vad vet jag. Det var en gång en som försökte ragga upp mig och överdrev med romantiken. Han började berätta hur han drömde om att vi skulle rymma på en öde ö med palmer och bla bla.... jag skulle kräkas...

Kaboffastar
2007-01-30, 20:30
Haha jaja i get it ;D

Kwon
2007-01-30, 20:32
Jag har bara sett det på filmer. Såna som låtsas vara katter i sängen t.ex. Vad vet jag. Det var en gång en som försökte ragga upp mig och överdrev med romantiken. Han började berätta hur han drömde om att vi skulle rymma på en öde ö med palmer och bla bla.... jag skulle kräkas...

Katter i Sängen?

Hurfasiken? Det enda jag sett i sängen är döda Fiskar, Paddor etc men Katter?

Hur e man då? :devil:

Boven
2007-01-30, 20:33
Hur är man romantisk i sängen? eller.. vad gör man när man går in för att vara romantisk i sängen?

Man lägger sig över henne så att hon inte kan ta sig nån vart sen säger man, du är allt min lilla h*ra. För visst är det gest som denna gör "Pretty woman" så romantisk, eller?

mvh Boven

Cilia
2007-01-30, 20:33
Katter i Sängen?

Hurfasiken? Det enda jag sett i sängen är döda Fiskar, Paddor etc men Katter?

Hur e man då? :devil:

mjauooo

Larsen
2007-01-30, 20:33
Jag är bara 17 men än så länge funkar månskenspromenader :)

Sofia4_4
2007-01-30, 20:34
Katter i Sängen?

Hurfasiken? Det enda jag sett i sängen är döda Fiskar, Paddor etc men Katter?

Hur e man då? :devil:

Om du berättar om paddorna och fiskarna så berättar jag om katterna. :D

Sofia4_4
2007-01-30, 20:34
Jag är bara 17 men än så länge funkar månskenspromenader :)

Lucky you!

Pulsaxe
2007-01-30, 20:36
Om du berättar om paddorna och fiskarna så berättar jag om katterna. :D

Keep it up*popcorn* Du först:D Snabba svar nu*rolleyes*

Yankeee
2007-01-30, 20:37
Långsamt ålade Stefanie längs med Kennys mjuka kropp. Hon kysser hans mage och bröst samtidigt som hon trycker sitt varma anlete mot honom. Plötsligt stannar hon upp, tittar sensuellt i hans blåa ögon och ler. När hon är i huvudhöjd ger hon kenny en lätt puss på munnen för att sedan trycka hans huvud åt sidan. Kenny känner hur Stefanie nafsar på hans öra samtidigt som hon stönar "Kenny, hämtar du rosenblad så tänder jag ljusen. Sedan ska vi älska med varandra. Jag älskar dig".

Sofia4_4
2007-01-30, 20:38
Keep it up*popcorn* Du först:D Snabba svar nu*rolleyes*

men jag har inte hört hur man är romatisk som död fisk eller padda i sängen?!
En helt ny grej alltså.

Piranha
2007-01-30, 20:38
Jag är bara 17 men än så länge funkar månskenspromenader :)



Jag kan inte annat än qouta Metalboys klassiska uttryck.

Vid den åldern var man som en vandrande skumsläckare.

Kwon
2007-01-30, 20:39
mjauooo

haha lol...

Låter som ett jävla zoo i bingen!

Lite mer utvecklande kan du väl vara...

Hur e man??

Henke83
2007-01-30, 20:39
Det kanske fröken skulle gilla, att bli kn...ad på riktigt..eller vill du dansa first?

(Ett romantiskt citat, taget ur favorit filmen.)

Kwon
2007-01-30, 20:40
men jag har inte hört hur man är romatisk som död fisk eller padda i sängen?!
En helt ny grej alltså.

döda fiskar är inte romantiska, de tar död på romantiken

666white
2007-01-30, 20:40
Fick höra från en tjej polare att ja är otroligt romantisk och tar hand om tjejer på rättvis som alla vill att man ska behandla dom på. :D
Jag ger alla tjejer det dom vill ha, lite omtanke och ger dom massage :naughty:
Många som säger "din flickvän kommer bli den lyckligaste"
Varför är man då singel om man är "många" tjejers "dröm" *cry*

tillbringar ja för många timmar på gymet?? *grr27*

Sofia4_4
2007-01-30, 20:41
Långsamt ålade Stefanie längs med Kennys mjuka kropp. Hon kysser hans mage och bröst samtidigt som hon trycker sitt varma anlete mot honom. Plötsligt stannar hon upp, tittar sensuellt i hans blåa ögon och ler. När hon är i huvudhöjd ger hon kenny en lätt puss på munnen för att sedan trycka hans huvud åt sidan. Kenny känner hur Stefanie nafsar på hans öra samtidigt som hon stönar "Kenny, hämtar du rosenblad så tänder jag ljusen. Sedan ska vi älska med varandra. Jag älskar dig".

och då tänker jag, det här känns som att det kommer att bli "missionären". rosenbladen kommer att vara i vägen. :D

Sofia4_4
2007-01-30, 20:44
döda fiskar är inte romantiska, de tar död på romantiken

Ok, totalt missuppfattning då. Jag som trodde jag hade missat nåt.

Osten80
2007-01-30, 20:46
Jag kan inte annat än qouta Metalboys klassiska uttryck.

Vid den åldern var man som en vandrande skumsläckare.

Bahahahahaaha :laugh: :laugh: :laugh:

Kaboffastar
2007-01-30, 20:48
Långsamt ålade Stefanie längs med Kennys mjuka kropp. Hon kysser hans mage och bröst samtidigt som hon trycker sitt varma anlete mot honom. Plötsligt stannar hon upp, tittar sensuellt i hans blåa ögon och ler. När hon är i huvudhöjd ger hon kenny en lätt puss på munnen för att sedan trycka hans huvud åt sidan. Kenny känner hur Stefanie nafsar på hans öra samtidigt som hon stönar "Kenny, hämtar du rosenblad så tänder jag ljusen. Sedan ska vi älska med varandra. Jag älskar dig".

Hahaha
Jag har brungröna ögon, resten kunde jag leva mig in i.

Ganymedes
2007-01-30, 20:49
Fick höra från en tjej polare att ja är otroligt romantisk och tar hand om tjejer på rättvis som alla vill att man ska behandla dom på. :D
Jag ger alla tjejer det dom vill ha, lite omtanke och ger dom massage :naughty:
Många som säger "din flickvän kommer bli den lyckligaste"
Varför är man då singel om man är "många" tjejers "dröm" *cry*

tillbringar ja för många timmar på gymet?? *grr27*

Du kanske är ful? ;)

hultman
2007-01-30, 20:49
Nej, inte direkt. Däremot är det ett nödvändigt ont för att göra serringen glad med jämna mellanrum, och visa att man uppskattar henne. Man behöver ju inte gå in i matchen med inställningen att man ska göra allting så jävligt som möjligt för sin partner bara för att sätta ett exempel...

Ganymedes
2007-01-30, 20:50
En rolig nisse jag umgicks med förr, frågade en tjej om hon ville kn**a och äta pizza. Hon fick ur sig ett "Näe!" varpå han svarade "Jasså du är inte hungrig?" :)

Sofia4_4
2007-01-30, 20:52
En rolig nisse jag umgicks med förr, frågade en tjej om hon ville kn**a och äta pizza. Hon fick ur sig ett "Näe!" varpå han svarade "Jasså du är inte hungrig?" :)

hahahahaa

Tigerkotten
2007-01-30, 20:55
Fick höra från en tjej polare att ja är otroligt romantisk och tar hand om tjejer på rättvis som alla vill att man ska behandla dom på. :D
Jag ger alla tjejer det dom vill ha, lite omtanke och ger dom massage :naughty:
Många som säger "din flickvän kommer bli den lyckligaste"
Varför är man då singel om man är "många" tjejers "dröm" *cry*

tillbringar ja för många timmar på gymet?? *grr27*

Jag tror du är bara en jäkla toffel, o tjejerna tröttnar på dig helt enkelt :)

Pulsaxe
2007-01-30, 21:01
Fick höra från en tjej polare att ja är otroligt romantisk och tar hand om tjejer på rättvis som alla vill att man ska behandla dom på. :D
Jag ger alla tjejer det dom vill ha, lite omtanke och ger dom massage :naughty:
Många som säger "din flickvän kommer bli den lyckligaste"
Varför är man då singel om man är "många" tjejers "dröm"

tillbringar ja för många timmar på gymet?? *grr27*

+1, jäkla orättvist. Samtidigt verkar alla tjejer vilja ha nerknarkade bad-boys*grr*

har också ställt mig själv gym-frågan;)

Pulsaxe
2007-01-30, 21:02
En följdfråga: Ska motsatta könet vara romantiskt?

Sofia4_4
2007-01-30, 21:03
En följdfråga: Ska motsatta könet vara romantiskt?

vilket är din motsatta kön?

sundvall
2007-01-30, 21:18
Fick höra från en tjej polare att ja är otroligt romantisk och tar hand om tjejer på rättvis som alla vill att man ska behandla dom på. :D
Jag ger alla tjejer det dom vill ha, lite omtanke och ger dom massage :naughty:
Många som säger "din flickvän kommer bli den lyckligaste"
Varför är man då singel om man är "många" tjejers "dröm" *cry*

tillbringar ja för många timmar på gymet?? *grr27*

Ja liknande har man väl hört tusen ggr förut, tänkt på att man kanske inte alltid ska ge dom "det dom vill ha" ?

Lellan
2007-01-30, 22:15
Jag hatar "köpt" romantik - så sånt gör jag inte. Min sambo har en bra form av romantik (även om han deklarerade tydligt när vi började dejta att han är absolut oromantisk), han lägger noga märke till vad jag tycker om - kan vara allt från himmel och jord.. Typ av film, hur jag vill ha maten upplagd, favoritsätt att vakna på, vi har en egen typ av kram som är "vår" mm. Har aldrig, och kommer nog aldrig få rosor och choklad av honom, han lär knappast fria och frukost på sängen innebär en Brämhults och banan.. men på nåt sätt är han ju ändå romantisk.

Tänker på en kille jag var förlovad med, shiiit va han skulle vara romantisk - men motsatsen till sambon.. Jag älskar vita blommor, men han köpte massvis med röda rosor.. Jag uppskattade det förståss, men det blev nästan tjatigt och blasé - ibland var det mer som att det var han själv som gick igång på hur vuxet romantisk han var istället för att verkligen försöka göra mig glad. En romantisk sak han gjorde var lite lustig så här efteråt.. Jag kan se det romantiska i det men det är lite.. knäppt. Nu lämnar jag ut honom här, men han sitter i fängelse å jag hoppas de inte har datorer;

Han "smög" in plankor i mina föräldrars hus när de inte var hemma (genom källarfönstret ner i ett hobbyrum vi aldrig använt annat än som förråd för det var så kallt där). Han tänkte nog smyga för mig med, men det gick inte så bra, hörde ju att han bar ner grejer men fick inte se. När han fått ihop en hög sådana + burit in stooora såna där.. playwood? Äh, tjocka skivor va de nu heter (mdf,? nån fattar?. Så började han låta som fasen i källaren. När mina föräldrar var borta. Sen kom han med något släp med lite mer grejer. Sen var det då dagen D. Alla hjärtans dag. Höll för mina ögon, sen när jag fick se så fick jag se... En dubbelsäng, på ett upphöjt podium (de där skivorna), en bardisk med vin å skumpa och massa tända ljus.. Min enda tanke i huvudet var "Va F*N ska pappa säga??" Men de var inte hemma, jag var 18 år och insåg att han slitit och försökte vara glad.

När pappa senare rev citat "skiten" sa han inte ett ord, förutom "han har använt en jvla massa spik iaf..".

Så gå inte över ån efter vatten, ofta är det lilla romantiska mer än tillräckligt (mao behöver man inte bygga romantiska tillhåll i någon annans villa för att impa).

Kwon
2007-01-30, 22:17
Ok, aldrig mer snickra dubbelsäng te Lellan med andra ord

Lellan
2007-01-30, 22:18
Ok, aldrig mer snickra dubbelsäng te Lellan med andra ord
:D Mindre spik isf, farsgubben börjar bli skröplig.. :(

Kwon
2007-01-30, 22:21
Frågan är ju varför far din rev ner bardisken?

Lellan
2007-01-30, 23:37
Frågan är ju varför far din rev ner bardisken?

av bara farten.. dessutom har han ett skåp me starkt i sörru. Sprit är inte romantiskt btw.. (försöker rädda oss tillbaks till ämnet)

L-Sami
2007-01-30, 23:56
Fick höra från en tjej polare att ja är otroligt romantisk och tar hand om tjejer på rättvis som alla vill att man ska behandla dom på. :D
Jag ger alla tjejer det dom vill ha, lite omtanke och ger dom massage :naughty:
Många som säger "din flickvän kommer bli den lyckligaste"
Varför är man då singel om man är "många" tjejers "dröm" *cry*

tillbringar ja för många timmar på gymet?? *grr27*


Du borde kanske öppna ögonen då

Whistler
2007-01-31, 00:31
Mitt ex sitter dock inte i fängelse, så jag lär väl få en jävla massa skit och spö om hon upptäcker den här (iofs visade hon den för alla sina väninnor):

http://www.requiem.se/~whistler/Ljusmys.jpg

Pilen pekade mot ett nedsläckt badrum med tända ljus, där lilla Whistler låg i badkaret och väntade på att sötingen kom hem slutkörd efter träningen. Var mycket uppskattat. Hennes romantik bestod av små söta lappar med ömhetsbevis som hon gömde i böcker och skivfordral som hon visste att jag öppnade ofta. Älskade det, ett av mina bästa förhållandeminnen genom tiderna.

Så ja, jag anser mig vara romantisk och jag uppskattar romantik. Dock har jag aldrig köpt något till någon. Jag tror inte på sådant. Det ska vara saker man gör och säger, inte prylar (även om rekvisita kan vara en del av romantiken).

Ett annat exempel är en tavla exet har på en vägg hos sig. Den består av ett pussel av ett vitt fält med ett rött hjärta på. I hjärtat saknas en pusselbit. När jag sov över en natt kalkerade jag av den saknade biten och gjorde en som passade. Sen gav jag den till henne lite spontant när vi var ute och gick en promenad i skogen och bara "råkade" stå uppe på en kulle och se ut över landskapet. *cupid*

Stoltz
2007-01-31, 00:33
Ett annat exempel är en tavla exet har på en vägg hos sig. Den består av ett pussel av ett vitt fält med ett rött hjärta på. I hjärtat saknas en pusselbit. När jag sov över en natt kalkerade jag av den saknade biten och gjorde en som passade. Sen gav jag den till henne lite spontant när vi var ute och gick en promenad i skogen och bara "råkade" stå uppe på en kulle och se ut över landskapet. :)

Gjort något väldigt liknande.
Riktigt bra grejer! :hbang:

Yes
2007-01-31, 00:36
Det var många kondomer, måste blivit mycket romantik den kvällen.

Stoltz
2007-01-31, 00:37
Det var många kondomer, måste blivit mycket romantik den kvällen.

Det var ju de som var för stora fattar du väl! *slap*

Yes
2007-01-31, 00:50
Det var ju de som var för stora fattar du väl! *slap*
Aha, så det är därför hon numera är ett ex? :D

Shakemynuts
2007-01-31, 01:41
En sak som är jävligt oromantiskt tillsamans med döda fiskar och paddor är brudar som lipar i sängen, t ex när man inte får in skiten för att det tar stopp! Är det mitt fel eller!? *mini* *gah!* :furious:

Men var ganska romantisk. Jag körde på det där spåret som Lellan var inne på.
Att ta hänsyn till småsaker personen gillar och inte köra efter de här "klassiska" röda rosor osv.
Något jag tycker kan vara romantiskt är att göra något personligt för nån, t ex en målning eller något med mat/bak som man vet denne gillar.

Jag har kört personliga dikter. Men första gången var till en jag kanske inte borde gjort till. 14 år och hon var ju så fin. *cupid*
Men så läste hon upp dikten för sina tjejkompisar i klassen som satt och fnissade, inte ett tack fick man ens heller. :( Fan 7an var ett helvete efter det.

Sofia4_4
2007-01-31, 06:14
Mitt ex sitter dock inte i fängelse, så jag lär väl få en jävla massa skit och spö om hon upptäcker den här (iofs visade hon den för alla sina väninnor):



Pilen pekade mot ett nedsläckt badrum med tända ljus, där lilla Whistler låg i badkaret och väntade på att sötingen kom hem slutkörd efter träningen. Var mycket uppskattat. Hennes romantik bestod av små söta lappar med ömhetsbevis som hon gömde i böcker och skivfordral som hon visste att jag öppnade ofta. Älskade det, ett av mina bästa förhållandeminnen genom tiderna.



skitbra ju.

Sofia4_4
2007-01-31, 06:18
Jag hatar "köpt" romantik - så sånt gör jag inte. Min sambo har en bra form av romantik (även om han deklarerade tydligt när vi började dejta att han är absolut oromantisk), han lägger noga märke till vad jag tycker om - kan vara allt från himmel och jord.. Typ av film, hur jag vill ha maten upplagd, favoritsätt att vakna på, vi har en egen typ av kram som är "vår" mm. Har aldrig, och kommer nog aldrig få rosor och choklad av honom, han lär knappast fria och frukost på sängen innebär en Brämhults och banan.. men på nåt sätt är han ju ändå romantisk.

Tänker på en kille jag var förlovad med, shiiit va han skulle vara romantisk - men motsatsen till sambon.. Jag älskar vita blommor, men han köpte massvis med röda rosor.. Jag uppskattade det förståss, men det blev nästan tjatigt och blasé - ibland var det mer som att det var han själv som gick igång på hur vuxet romantisk han var istället för att verkligen försöka göra mig glad. En romantisk sak han gjorde var lite lustig så här efteråt.. Jag kan se det romantiska i det men det är lite.. knäppt. Nu lämnar jag ut honom här, men han sitter i fängelse å jag hoppas de inte har datorer;

Han "smög" in plankor i mina föräldrars hus när de inte var hemma (genom källarfönstret ner i ett hobbyrum vi aldrig använt annat än som förråd för det var så kallt där). Han tänkte nog smyga för mig med, men det gick inte så bra, hörde ju att han bar ner grejer men fick inte se. När han fått ihop en hög sådana + burit in stooora såna där.. playwood? Äh, tjocka skivor va de nu heter (mdf,? nån fattar?. Så började han låta som fasen i källaren. När mina föräldrar var borta. Sen kom han med något släp med lite mer grejer. Sen var det då dagen D. Alla hjärtans dag. Höll för mina ögon, sen när jag fick se så fick jag se... En dubbelsäng, på ett upphöjt podium (de där skivorna), en bardisk med vin å skumpa och massa tända ljus.. Min enda tanke i huvudet var "Va F*N ska pappa säga??" Men de var inte hemma, jag var 18 år och insåg att han slitit och försökte vara glad.

När pappa senare rev citat "skiten" sa han inte ett ord, förutom "han har använt en jvla massa spik iaf..".

Så gå inte över ån efter vatten, ofta är det lilla romantiska mer än tillräckligt (mao behöver man inte bygga romantiska tillhåll i någon annans villa för att impa).

Kunde han inte snickra den där sängen i sitt eget hem istället?

Sofia4_4
2007-01-31, 06:27
En sak som är jävligt oromantiskt tillsamans med döda fiskar och paddor är brudar som lipar i sängen, t ex när man inte får in skiten för att det tar stopp! Är det mitt fel eller!? *mini* *gah!* :furious:

Men var ganska romantisk. Jag körde på det där spåret som Lellan var inne på.
Att ta hänsyn till småsaker personen gillar och inte köra efter de här "klassiska" röda rosor osv.
Något jag tycker kan vara romantiskt är att göra något personligt för nån, t ex en målning eller något med mat/bak som man vet denne gillar.

Jag har kört personliga dikter. Men första gången var till en jag kanske inte borde gjort till. 14 år och hon var ju så fin.
Men så läste hon upp dikten för sina tjejkompisar i klassen som satt och fnissade, inte ett tack fick man ens heller. :( Fan 7an var ett helvete efter det.

LOL, den där med dikten påminner mig om ett tillfälle då en kille försökte ragga upp mig på stranden. Han spanade på mig i flera dagar och en dag kom han till mig och gav mig en servette där han hade skrivit en dikt. Sen gick han och badade för att ge mig tid att läsa den. Den var ganska ok iof, jag var stor diktläsar då och var ganska kräsen så det kändes lite amatörstuket, typ "du-borde-gråta-nu" stilen. Men jag var road. Sen kom han ut från vattnet för att prata med mig och då ser jag att hans baddräkt är vitt och nu helt genomskinligt. Allting syns. Alla stirrar på honom och jag kände att gapskrattet närmar sig. Tyckte ändå synd om honom så jag packade upp mina grejer och gick innan hann han komma fram till mig.
:D

Shakemynuts
2007-01-31, 06:47
LOL, den där med dikten påminner mig om ett tillfälle då en kille försökte ragga upp mig på stranden. Han spanade på mig i flera dagar och en dag kom han till mig och gav mig en servette där han hade skrivit en dikt. Sen gick han och badade för att ge mig tid att läsa den. Den var ganska ok iof, jag var stor diktläsar då och var ganska kräsen så det kändes lite amatörstuket, typ "du-borde-gråta-nu" stilen. Men jag var road. Sen kom han ut från vattnet för att prata med mig och då ser jag att hans baddräkt är vitt och nu helt genomskinligt. Allting syns. Alla stirrar på honom och jag kände att gapskrattet närmar sig. Tyckte ändå synd om honom så jag packade upp mina grejer och gick innan hann han komma fram till mig.
:D

:D

Ja man kan ju ge nån credit för att det lär krävas lite mod att våga göra en sån grej alltså.
Han hade alltså inget sånt där nät i badbyxorna. :Virro

Vad hade du tyckt om min första dikt då vid 13 års åldern med hjärtan istället för prickar över i:na? :naughty:

Sofia4_4
2007-01-31, 07:14
:D

Ja man kan ju ge nån credit för att det lär krävas lite mod att våga göra en sån grej alltså.
Han hade alltså inget sånt där nät i badbyxorna. :Virro

Vad hade du tyckt om min första dikt då vid 13 års åldern med hjärtan istället för prickar över i:na? :naughty:

nope, han hade inget nät.


ååå, dikter från 13 åringar är söta. ;)
En gång fick jag en sten av en kille när jag var 10 och han var 12 eller nåt och då hade jag stenen under kudden när jag la mig, så romantisk var jag... Men nu är det slut med det. :devil:

Förtydligande: stenen i fråga är inte allegori för någonting annat som är hårt, i det detta tillfället.

Piranha
2007-01-31, 08:47
Mitt ex sitter dock inte i fängelse, så jag lär väl få en jävla massa skit och spö om hon upptäcker den här (iofs visade hon den för alla sina väninnor):

http://www.requiem.se/~whistler/Ljusmys.jpg

Pilen pekade mot ett nedsläckt badrum med tända ljus, där lilla Whistler låg i badkaret och väntade på att sötingen kom hem slutkörd efter träningen. Var mycket uppskattat. Hennes romantik bestod av små söta lappar med ömhetsbevis som hon gömde i böcker och skivfordral som hon visste att jag öppnade ofta. Älskade det, ett av mina bästa förhållandeminnen genom tiderna.

Så ja, jag anser mig vara romantisk och jag uppskattar romantik. Dock har jag aldrig köpt något till någon. Jag tror inte på sådant. Det ska vara saker man gör och säger, inte prylar (även om rekvisita kan vara en del av romantiken).

Ett annat exempel är en tavla exet har på en vägg hos sig. Den består av ett pussel av ett vitt fält med ett rött hjärta på. I hjärtat saknas en pusselbit. När jag sov över en natt kalkerade jag av den saknade biten och gjorde en som passade. Sen gav jag den till henne lite spontant när vi var ute och gick en promenad i skogen och bara "råkade" stå uppe på en kulle och se ut över landskapet. *cupid*


Åååååååååååh topp poäng på den där. !!!

Tolkia
2007-01-31, 09:04
Ett annat exempel är en tavla exet har på en vägg hos sig. Den består av ett pussel av ett vitt fält med ett rött hjärta på. I hjärtat saknas en pusselbit. När jag sov över en natt kalkerade jag av den saknade biten och gjorde en som passade. Sen gav jag den till henne lite spontant när vi var ute och gick en promenad i skogen och bara "råkade" stå uppe på en kulle och se ut över landskapet.
Det där tycker jag var charmigt. *cupid*

Jag tror att jag nog är ganska romantisk; dock är formen väl för tillfället inte på topp p.g.a. brist på övning (läs: brist på lämpligt övningsobjekt). :D Dock är jag kanske lite väl feg när det kommer till kritan. En sak jag är svag för att göra är det som nämts ovan med att skicka vykort med "konstiga" budskap ("Passa dig, jag är på G" om man varit ifrån varandra ett tag och jag är på väg hem, typ) samt skriva lappar och lämna på något ställe där de kan hittas vid lämpligt tillfälle. Ofta ganska vardagliga sådana, typ "jag håller tummarna/det går bra/kom ihåg att du är bra på det här/DU tror inte på dig men JAG gör det"/etc. " inför något nervöst tillfälle, "låt dem inte sätta sig på dig/surgubbar kan dra/etc." om personen har strul med någon jobbig typ, "sköt om dig" osv. Kan nog uppfattas som både charmigt och störigt, beroende på vem som uppfattar, skulle jag tro. :D

Whistler
2007-01-31, 14:25
Jag har kört personliga dikter. Men första gången var till en jag kanske inte borde gjort till. 14 år och hon var ju så fin. *cupid*
Men så läste hon upp dikten för sina tjejkompisar i klassen som satt och fnissade, inte ett tack fick man ens heller. :( Fan 7an var ett helvete efter det.

Känner igen det där.

I första ring köpte jag en ros som ett bud lämnade på alla hjärtans dag till vad jag tyckte var världens vackraste tredje-årare. Hon blev asförbannad. Varje gång jag gick förbi henne i en korridor efter det blev det knäpptyst, och så hörde jag hur de viskade om mig när jag gått förbi. Efter ett tag tonade det ut, men det var min hårda insikt i att inte alla gillar romantik.

Nina L
2007-01-31, 14:27
Jag är också så oromantisk att det har resulterat i klagomål.

Nina L
2007-01-31, 14:31
Jag älskar vita blommor, men han köpte massvis med röda rosor.. Det är sånt som kan ge motsatt effekt. Jag hade nog blivit lite arg. Opersonlig romantik är ingen höjdare. Alls.

Sofia4_4
2007-01-31, 15:20
Ingenting av det som skrevs skulle jag beröras av. Visst är det nice med frukost i sängen och middagar, men det känns som att man skulle kunna göra det utan att behöva skryta med romantik.
Nä, jag är hopplös.
Och jag har aldrig gjort nåt romantisk för nån. Målat tavlor kanske.

Arnesson
2007-01-31, 15:25
Nej. Men jag har en underbar flickvänn *cupid*

Sofia4_4
2007-01-31, 15:29
Nej. Men jag har en underbar flickvänn *cupid*

Så hon är romantisk, det är det du menar med "underbar". Eller bara snygg?!

Sundsarn
2007-01-31, 15:57
Så hon är romantisk, det är det du menar med "underbar". Eller bara snygg?!

Det finns alltså 2 alternativ. Antingen är man snygg eller romantisk? ;)

"Underbar" är väl ändå lite bredare uttryck. Som exempelvis "vacker" som inte, (för mig iaf), alls bara handlar om just om utseende.

Fast teh internät kanske lurar mig, det du skrev kanske var med glimten i ögat men isf bjuder ajg på denna :D

Piranha
2007-01-31, 15:58
Det finns alltså 2 alternativ. Antingen är man snygg eller romantisk? ;)



Det ligger faktiskt något i det.

Sundsarn
2007-01-31, 16:01
Det ligger faktiskt något i det.

Tja vi alla har väl olika tolkningar antar jag :)

Säg en tjej i min kompiskrets. Hon är (vad jag vet) kanske itne den mest romatiska personen. Inte heller kanske den som alla ser som den tjej som är snyggast, likväl är hon underbar för det :Virro

Pulsaxe
2007-01-31, 16:31
vilket är din motsatta kön?

Få se nu, jag är "pojke", så det lär vara flicka...

Men hursomhelst...

Vill du att din blivande/nuvarande flickvän/pojkvän ska/är romatisk?

Dnepr
2007-01-31, 16:37
Det är väl bara dom som inte är romantiska som tycker det är töntigt. Själv är jag romantisk och jag tycker det är skitfräckt och trevligt å passande när man har en tjej man gillar.

Sofia4_4
2007-01-31, 16:47
Få se nu, jag är "pojke", så det lär vara flicka...

Men hursomhelst...

Vill du att din blivande/nuvarande flickvän/pojkvän ska/är romatisk?

du har lite missvisande avatar och nick.

Jo, men han är redan romantisk.
Jag vill själv vara det, men det går inte. Jag blir inte imponerad av de romantiska grejer han gör, ibland blir jag dessutom irriterad om jag har planerat att göra nåt annat till exampel.

Så därför skapade jag tråden för att se om nåt skulle inspirera mig.

fothermucker
2007-01-31, 17:01
Ja, jag försöker väl uttrycka hur jag känner känslomässigt för personen i mina egna ord och sätt och inte efter någon mall. Jag kan till exempel säga precis hur jag känner genom att säga det direkt till personen eller att pyssla ihop något i ord eller annan form som enbart ämnat åt henne. Som ett exempel är när jag teckande en ros i färgblyerts till min tjej som jag sedan gav till henne där jag samtidigt sa några ord om att jag ville ge henne en ros (hon hade inte fått någon ros av någon kille förut), men att med en riktig ros så visnar betydelsen med rosen, så jag teckande en istället så att hon i all framtid kan påminna sig om hur mina känslor är för henne. Låter jävligt pretto, men det tog bara en en timme från ide till att allt var klart. Typ sånna saker jag gör, alltså sånt jag kommer på själv i stunden när jag tänker på personen i fråga och inte efter att jag sett det i nån film eller hört att någon annan har gjort det innan.

mvh Boven


Haha, jag har gjort exakt samma sak. Men jag fixade en vanlig ros också fall ifall. http://www.lucasvendel.com/shit/woedwos.jpg

Chaan
2007-02-01, 00:30
Gett blommor vid rätt tillfälle - check.

Haft någon form av gemensam ekonomi - check.

Åkt kärlekstunneln - check.

Bjudit på utlandsresa - check.

Gett bort kläder som passat bra - check.

Allt detta gjorde jag i det senaste förhållandet. Det varade så länge att jag inte minns hur jag var innan, men romantisk, jo visst. Just det, romantiska middagar har jag ställt upp på även tidigare.

Ställt upp på "tjejsex" - check.

JailBait
2007-02-01, 01:15
Ähhh... romantik är ingen kvitto på hur mkt rosor eller chocklad man gett den man e tillsammans med. Romantik är när två personers hjärtan bankar på samma våglängd, när personkemin stämmer, när total förståelse finns. Dom stunderna e fanimej romantiska. När man kan vila ögonen på en person av ren kärlek och omtycknad liksom. Det e romantik för mig.

chidde
2007-02-01, 02:31
ha, vilket sammanträffande
ämnet togs upp på din gata 100.6 idag när jag var på väg till jobbet

man kom alltså fram till att det fanns två olika typer av tjejer (eller killar)
de som föredrar choklad och rosor, och de som helt enkelt inte bryr sig

så man ska väl antagligen hitta någon som ser saken som en själv,
en själsfrände, en käreste, en livskamrat... allt i samma människa

Gpajpen
2007-02-01, 14:23
njaae d vettefan. jag kan vara romantisk om det behövs :D knappt någon av dom tjejer jag träffat har vart laggt åt det hållet liksom. men iofs köpt en ros har jag väl gjort nån gång :D

Sofia4_4
2007-02-01, 14:26
jag kom på vad jag tycker är romantisk.

När mannen är jätte smart och visar mig vad han gör på sitt jobb. Typ tar mig till sitt jobb och visar mig vad han gör. Då smälter jag. :)

Sundsarn
2007-02-01, 15:44
När man kan vila ögonen på en person av ren kärlek och omtycknad liksom. Det e romantik för mig.

Då är jag romatisk *cupid*

om man bortser från det jag inte quotade förstås

Boven
2007-02-01, 16:04
jag kom på vad jag tycker är romantisk.

När mannen är jätte smart och visar mig vad han gör på sitt jobb. Typ tar mig till sitt jobb och visar mig vad han gör. Då smälter jag. :)

Yrket spelar ingen roll då, eller?

mvh Boven

Sofia4_4
2007-02-01, 16:09
Yrket spelar ingen roll då, eller?

mvh Boven

nej, bara att han är väldigt bra på det och älskar det han gör. det kan vara en hobby också.

Chaan
2007-09-18, 08:15
Ta reda på HUR romantisk du är (i %)
http://quizfarm.com/run.php/Quiz?quiz_id=928

Själv jämnt utspritt resultat över de 4 svaren men fick ändå romantisk.

How are you in bed
You scored as a A Romantic
http://i11.tinypic.com/4y0rdc4.jpg
You're a romantic through and through. You may not ever have very many partners, but it's ok. You know that it's about the person who you're having it with, and that the sex is more of a fun biproduct - a very fun biprodict. You know how to make your partner happy, and that's what it's all about.

Rahf
2007-09-18, 08:25
Romantik är väl att man gör något utöver det vanliga som hjälper partnern på ett positivt men ändå inte avgörande sätt. Att säga att man går ut i snålblåsten, regnet eller haglet för att dra ner soptunnan så att den andre slipper göra det är ett tecken på att man är romantisk.

Att bry sig om sin partner och vara tacksam för det denne ger är romantiskt. Samma sak är det att se tacksamheten när man ger någonting till sin partner. Det behöver inte vara fysiska gåvor utan kan likväl vara känslomässiga sådana.

Det är åtminstone en del av romantik.

hahavaffan
2007-09-18, 10:14
Ta reda på HUR romantisk du är (i %)
http://quizfarm.com/run.php/Quiz?quiz_id=928

Själv jämnt utspritt resultat över de 4 svaren men fick ändå romantisk.

How are you in bed
You scored as a A Romantic
http://i11.tinypic.com/4y0rdc4.jpg
You're a romantic through and through. You may not ever have very many partners, but it's ok. You know that it's about the person who you're having it with, and that the sex is more of a fun biproduct - a very fun biprodict. You know how to make your partner happy, and that's what it's all about.A slave to BDSM :(

coxie
2007-09-18, 10:31
"You scored as a Sex God
You are a master at sex. You make your partner weak in the knees, and you know it. You've had the practice, and you've read the books, but don't get too cocky (pun intended) or you'll get put into place."

Fan vad gött, nu behöver jag inte oroa mig mer :D

Sofia4_4
2007-09-18, 10:50
Min Score: :D (I did not know that)

How are you in bed
You scored as a A Slave To BDSM

Admit it, you like being tied up and being told you've been very naughty. You like teasing your partner and making them squirm, and not letting them be able to do anything about it. Some people think what you do is sick and disgusting, but you know it's all in good fun.

A Slave To BDSM

68%

Sex God

55%

A Romantic

53%

Virgin

20%

Yes
2007-09-18, 11:01
Jag blev tydligen en sexgud också. Det var visserligen mer än jag visste om, men om testet säger det så måste det ju vara sant.

Tricklev
2007-09-18, 12:17
nej, bara att han är väldigt bra på det och älskar det han gör. det kan vara en hobby också.

Jo, finns få saker så romantiskt som att stå jämte din slaktar-pojkvänn när han sätter igång? *popcorn*

Vinter
2007-09-18, 13:43
http://quizfarm.com/images/1116581676bollywood[1].jpg

Sex God?, neeeh more like devil :devil:

Spawn
2007-09-18, 13:48
Läste lite och det känns som att man måste vara det?

VARFÖR! Jag bryr mig inte om jag får några blomor,choklad etc av min tjej varför ska jag ge henne. Hon konstaterade att jag är mycket oromantisk av mig men varför ska jag ge när jag ej får? "det där är en tolkningsfråga men hoppas ni är tillräckligt mogna för att skilja era perversa tolkningar från er mogna sida"

FUCK BLOMOR OCH CHOKLAD DET GÖR INTE MIG SÅ GLAD.
Där var ett litet rim i allt stim.

Whistler
2007-09-18, 13:58
You scored as a Sex God
You are a master at sex. You make your partner weak in the knees, and you know it. You've had the practice, and you've read the books, but don't get too cocky (pun intended) or you'll get put into place.

Sex God

88%

A Romantic

60%

A Slave To BDSM

50%

Virgin

23%

jaaaaag
2007-09-18, 15:05
Nej jag är nog inte alls romantisk om romantik = rosor, choklad, smycken etc.. Till mej då och annat till pojken. Ska det vara presenter ska det vara stuff som jag har användning för inte massa fjant som står och dammar. Förra veckan fick jag 5 kg riktigt gott protein av honom. Tummen upp.

Ordet romantik finns knappt för mig.. skulle aldrig få för mig att tänka "såååå himla gulligullromantiskt vi har det nu".. Det viktigaste i ett förhållande är att man kan hålla igång gnistan och glädjen i det, inte att man har en romantikerstämpel.

Tricklev
2007-09-18, 17:48
A Slave To BDSM 88%

Sex God 88%

A Romantic 33%

Virgin 23%

Ah ffs, är inte alls ett stort fan av bdsm egentligen

Tills nu, testet säger ju det så.*gah!*

Vinter
2007-09-18, 18:18
Ah ffs, är inte alls ett stort fan av bdsm egentligen


Du har bara inte hittat en snygg tjej som kan smiska dig på rätt sätt :laugh: