handdator

Visa fullständig version : Fotografi på arbetsansökan?


Slartibartfast
2007-01-30, 12:34
Ska man ha med ett foto på sig själv i en arbetsansökan? Jag har en polare som jobbar på bank som säger att man absolut ska ha, men jag har fått den uppfattningen att det uppfattas som oseriöst. Vad är rätt?

HerrArne
2007-01-30, 12:37
Båda förekommer. Jag ratar varken ansökningar med eller utan när jag sållar slika. Nu handlar det om IT-folk i mitt fall, banker kan naturligtvis vara helt annorlunda.

MasterChief
2007-01-30, 12:37
Tycker inte att det behövs om inte annonsen utrycker specifikt detta.

edit: Sen kan man kanske använda sitt sunda förnuft. Är det ett "socialt" jobb med mycket kundkontakt kanske det är bättre att slänga med ett kort.

psirus
2007-01-30, 12:38
Är det du på avataren så tycker jagdu borde undvika det *whistle*


Nej då du är ju en good lookin guy. Kan väl aldrig skada att visa vem du är? Dock ingen dubbelbiceps kanske. (man vet ju aldrig med er träningsfolk )

Johan O
2007-01-30, 12:38
Är man inte ful så är det väl knappast nån nackdel.
Brad skulle jag anställa med en gång.

MasterChief
2007-01-30, 12:42
Är man inte ful så är det väl knappast nån nackdel.
Brad skulle jag anställa med en gång.

Men han kan ju inte ens svenska?

Johan O
2007-01-30, 12:42
Men han kan ju inte ens svenska?

Men han är het!

Sofia4_4
2007-01-30, 12:46
Det är alltid en fördel att ha med foto om man är snygg!

Cilia
2007-01-30, 12:46
Jag bryr mig inte om ansökan har med foto eller inte.
När däremot ansökan är enormt designad och fotot inte bara ett foto utan man har lagt ner massa energi på att få det rätt blir jag tveksam. Då undrar jag över om personen kan göra rätt prioriteringar i arbetet.

Men jag vet att det där varierar mellan branscher och företag.

delta_mats
2007-01-30, 12:49
Det är alltid en fördel att ha med foto om man är snygg!


Hur vet man om man är snygg?:confused:

MasterChief
2007-01-30, 12:49
Det är alltid en fördel att ha med foto om man är snygg!

Så hur ska man veta vad arbetsgivaren tycker är snyggt?

Han kanske till och med skulle känna sig hotad om det kommer en snyggare kille till avdelningen?

Sofia4_4
2007-01-30, 12:50
Hur vet man om man är snygg?:confused:

posta en bild här så ska jag berätta det för dig. :)

Slarti har postat många bilder här för han har hört att han är snygg. Och det har många här bekräftat dessutom. Det är grönt för honom att lägga bilder i CV.

Slartibartfast
2007-01-30, 12:51
När däremot ansökan är enormt designad och fotot inte bara ett foto utan man har lagt ner massa energi på att få det rätt blir jag tveksam. Då undrar jag över om personen kan göra rätt prioriteringar i arbetet.


Det sa min bankpolare också att var viktigt. Att man snyggar till sin ansökan. Sin CV ska man ha på ett tjockare, finare papper, som gärna är aningen större än ett vanligt A4, så att det sticker ut.

Du håller inte med alltså?

LadyG
2007-01-30, 12:51
Jag bryr mig inte om ansökan har med foto eller inte.
När däremot ansökan är enormt designad och fotot inte bara ett foto utan man har lagt ner massa energi på att få det rätt blir jag tveksam. Då undrar jag över om personen kan göra rätt prioriteringar i arbetet.

Men jag vet att det där varierar mellan branscher och företag.

En layoutare som skickar en slarvigt komponerad ansökan eller en korr som stavat fel skulle iaf inte jag ägna två sekunder åt. :)

delta_mats
2007-01-30, 12:52
posta en bild här så ska jag berätta det för dig. :)

Slarti har postat många bilder här för han har hört att han är snygg. Och det har många här bekräftat dessutom. Det är grönt för honom att lägga bilder i CV.


Tror jag undviker det nu när jag är fet som en gris:em:
Men annars kanske man kan urskilja nåt från filmklippen jag har lagt in i min journal, sista sidan.:D

Sofia4_4
2007-01-30, 12:53
Han kanske till och med skulle känna sig hotad om det kommer en snyggare kille till avdelningen?

Hm, det är sant...det har jag inte tänkt på.
Ok, det är också en fördel att veta att arbetsgivaren är en kvinna vs. man.
Men om man söker jobb i service yrket så är det alltid en fördel att vara snygg för då blir det bättre business. Då spelar det ingen roll och chefen är hotat eller inte, han gör det för pengar. :D

kaer
2007-01-30, 12:54
Jag har foto på min CV. Kan väl inte säga att jag är särsklit snygg, men jag tror atbetsgivare/rekryterare har lättare att kasta ett extra öga på fotot.
Har man en hyfsat skjorta/kavaj på sig så syns det också att man inte är någon mupp som dyker upp på anställningsinvetvjun i fleecetröja.

Jag kan tänka mig att det är en fördel om man blir igenkänd på intevjun:
'Hej, det är du som är Kaer'

På det hela taget så spelar det nog mindre roll.

MasterChief
2007-01-30, 12:56
Det sa min bankpolare också att var viktigt. Att man snyggar till sin ansökan. Sin CV ska man ha på ett tjockare, finare papper, som gärna är aningen större än ett vanligt A4, så att det sticker ut.

Du håller inte med alltså?

Det är en hårfin balans skulle jag vilja säga. Det får inte se för tillkrånglat ut men ändå vara professionellt intill perfektion.

Sen i slutändan måste du avgöra vad som är snyggt/bra och stå för det. Alla arbetsgivare är olika och har olika referensramar. Det finns inte en chans att du kan känna till dem.

Utgå från annonsen och forma ditt cv så det är någorlunda anpassat. Är det en marknadstjänst, tryck på dina kreativa sidor. Är det en bokföringstjänst, tryck på dina grymma matteskillz. Men gör det med en vettig balans.

MasterChief
2007-01-30, 12:57
Men om man söker jobb i service yrket så är det alltid en fördel att vara snygg för då blir det bättre business. Då spelar det ingen roll och chefen är hotat eller inte, han gör det för pengar. :D

Inte alls sant. Jag gör mycket hellre affärer med en kompetent och trevlig person än en snygg och halvduktig person.

delta_mats
2007-01-30, 13:00
Inte alls sant. Jag gör mycket hellre affärer med en kompetent och trevlig person än en snygg och halvduktig person.


Ja ibland kan det till och med vara så att man väljer en "osnygg" person att serva en för att jag tror att han har ett större intresse/kunskap än en mycket snygg person. Detta behöver inte alls stämma, men ofta gör det så ändå upplever jag.

Sofia4_4
2007-01-30, 13:02
Inte alls sant. Jag gör mycket hellre affärer med en kompetent och trevlig person än en snygg och halvduktig person.

Ja, men det handlar inte om att anställa nån som är kass på sitt jobb.
Om man får 2 ansökan med 2 lika duktiga personer - den ena snygg, den andra mindre snygg, så tar de den som är snygg. Ibland även fula personer - sned näsa, oproportionell ansikte...osv, vara snygga om de fixar till sig.

Cilia
2007-01-30, 13:08
Det sa min bankpolare också att var viktigt. Att man snyggar till sin ansökan. Sin CV ska man ha på ett tjockare, finare papper, som gärna är aningen större än ett vanligt A4, så att det sticker ut.

Du håller inte med alltså?
Jag sa att det varierar med bransch också.
För mig är det lite så att ansökan speglar den man är och jag tycker det kan bli för mycket självcentrering.


En layoutare som skickar en slarvigt komponerad ansökan eller en korr som stavat fel skulle iaf inte jag ägna två sekunder åt. :)
Skulle inte jag heller även om jag inte söker layoutare.
När sa jag att ansökan skulle vara slarvig?
Folk som skriver stavfel i sin ansökan sållar jag bort direkt.

LadyG
2007-01-30, 13:14
Skulle inte jag heller även om jag inte söker layoutare.
När sa jag att ansökan skulle vara slarvig?
Folk som skriver stavfel i sin ansökan sållar jag bort direkt.

Misstolkning isf. Är man inte noga, vad är man då?

Hurs om helst, det jag menar är att man mycket väl kan lägga ner massor av tid på en CV-template, designa och layouta varenda detalj (man gör ju det bara en gång) till perfektion, man drar ju ändå iväg en bunt kopior av det till olika företag. Inte sitter väl folk och gör ett CV per företag? Det enda man gör lite unikt är ju brevet.

Wain
2007-01-30, 13:22
Ska man ha med ett foto på sig själv i en arbetsansökan? Jag har en polare som jobbar på bank som säger att man absolut ska ha, men jag har fått den uppfattningen att det uppfattas som oseriöst. Vad är rätt?


Beror helt på bransch och land. Att skippa foto känns tryggare...

Nadja_N
2007-01-30, 13:28
Ja, men det handlar inte om att anställa nån som är kass på sitt jobb.
Om man får 2 ansökan med 2 lika duktiga personer - den ena snygg, den andra mindre snygg, så tar de den som är snygg. Ibland även fula personer - sned näsa, oproportionell ansikte...osv, vara snygga om de fixar till sig.

mitt fd jobb (numera bara timvik) är nog det enda stället som väljer 150kg Anna framför 50kg Sara... eller vad vet jag, kanske funkar så på fler ställen? Men iallafall, inom rättspsyk så verkar mottot vara "ju fulare personal desto bättre vård" - eller nåt? *screwy*

(förstår iofs tanken. men vad säger att tex alla våldtäckare föredrar smala och snygga tjejer?)

Liten Men Fet
2007-01-30, 13:34
mitt fd jobb (numera bara timvik) är nog det enda stället som väljer 150kg Anna framför 50kg Sara... eller vad vet jag, kanske funkar så på fler ställen? Men iallafall, inom rättspsyk så verkar mottot vara "ju fulare personal desto bättre vård" - eller nåt? *screwy*

(förstår iofs tanken. men vad säger att tex alla våldtäckare föredrar smala och snygga tjejer?)

Tja, det fungerar väl ungefär på samma sätt som alla hetrosexuella män föredrar vackra kvinnor framför fula?

Ontopic:
Om man har er bra foto som passar in i sammahanget och som man ser bra ut på så skulle jag ha med det. Men aldrig ett halvdant foto, det ska vara riktigt bra.

Nadja_N
2007-01-30, 13:47
Tja, det fungerar väl ungefär på samma sätt som alla hetrosexuella män föredrar vackra kvinnor framför fula?

Ontopic:
Om man har er bra foto som passar in i sammahanget och som man ser bra ut på så skulle jag ha med det. Men aldrig ett halvdant foto, det ska vara riktigt bra.

fast allt är väl relativt? skönhet är väl framförallt väldigt relativt?

Hades
2007-01-30, 14:11
fast allt är väl relativt? skönhet är väl framförallt väldigt relativt?

Nä, de flesta killar har någorlunda lika smak.

L-Sami
2007-01-30, 14:16
Tror att det ökar oddsen att få ett jobb om man visar hur man ser ut, jag skulle som arbetsgivare uppskatta att få en bild av en som söker arbete hos mig. Man kan sen också diskutera vilket typ av foto det är, att man ligger på stranden halvnaken kan uppfattas som oseriöst.

Sofia4_4
2007-01-30, 14:23
Inte sitter väl folk och gör ett CV per företag?

Jag gör det. Jag skriver olika CV beroende på jobben jag söker.

Cilia
2007-01-30, 14:25
Misstolkning isf. Är man inte noga, vad är man då?

Hurs om helst, det jag menar är att man mycket väl kan lägga ner massor av tid på en CV-template, designa och layouta varenda detalj (man gör ju det bara en gång) till perfektion, man drar ju ändå iväg en bunt kopior av det till olika företag. Inte sitter väl folk och gör ett CV per företag? Det enda man gör lite unikt är ju brevet.
Visst gör det men räkna med att vissa uppskattar det och vissa är som jag och blir skeptiska.

Sofia4_4
2007-01-30, 14:25
Tror att det ökar oddsen att få ett jobb om man visar hur man ser ut, jag skulle som arbetsgivare uppskatta att få en bild av en som söker arbete hos mig. Man kan sen också diskutera vilket typ av foto det är, att man ligger på stranden halvnaken kan uppfattas som oseriöst.

Om man nu inte söker jobb som badvakt. :D

LadyG
2007-01-30, 15:13
Visst gör det men räkna med att vissa uppskattar det och vissa är som jag och blir skeptiska.

Tur att jag slipper den där svängen :D

Liten Men Fet
2007-01-30, 15:22
fast allt är väl relativt? skönhet är väl framförallt väldigt relativt?

Relativt som i att en halvsnygg tjej är vackrare än en ful? Ja men om du menar att olika tjejer ses som antingen vackra eller fula beroende vilken kille som bedömmer dom så måste jag nog göra dig besviken.
De tjejer som är anses vackra är vackra för 90 % av killarna och dom som är fula anses som fula. Det som skiljer bland killarnas smak är oftast bara detaljer, vilken tjej som är snyggast av två är ju lite irrelevant om man jämför två fullpoängare. Lite som att fråga vad som är godast av vaniljglass och jordgubbsglass, att jämföra en "vacker" och en "ful" tjej är mer som att jämföra jordgubbsglass och bruna bönor. Dom flesta föredrar jordgubbsglass...

Kanske låter hårt och cyniskt. Men det är säkert så om man jämför tjejers smak också. Undantag finns ju naturligtvis..

Nadja_N
2007-01-30, 15:29
Relativt som i att en halvsnygg tjej är vackrare än en ful? Ja men om du menar att olika tjejer ses som antingen vackra eller fula beroende vilken kille som bedömmer dom så måste jag nog göra dig besviken.
De tjejer som är anses vackra är vackra för 90 % av killarna och dom som är fula anses som fula. Det som skiljer bland killarnas smak är oftast bara detaljer, vilken tjej som är snyggast av två är ju lite irrelevant om man jämför två fullpoängare. Lite som att fråga vad som är godast av vaniljglass och jordgubbsglass, att jämföra en "vacker" och en "ful" tjej är mer som att jämföra jordgubbsglass och bruna bönor. Dom flesta föredrar jordgubbsglass...

Kanske låter hårt och cyniskt. Men det är säkert så om man jämför tjejers smak också. Undantag finns ju naturligtvis..

men säg att man attraheras och värdesätter tex ett par snygga fötter, eller en stor häck :D eller långt hår eller.... framför ett vackert ansikte? Det är ju trots allt inte alls särskilt ovanligt.

Sofia4_4
2007-01-30, 15:33
men säg att man attraheras och värdesätter tex ett par snygga fötter, eller en stor häck :D eller långt hår eller.... framför ett vackert ansikte? Det är ju trots allt inte alls särskilt ovanligt.

Fast nu talar vi sexuell attraktion. Jag hoppas verkligen att en arbetsgivare inte blir sexuellt attraherade av de han anställer.
Skönhet är skönhet - symetriska drag, bra hy, snygg frisyr, fina kläder.

Trance
2007-01-30, 15:34
men säg att man attraheras och värdesätter tex ett par snygga fötter, eller en stor häck :D eller långt hår eller.... framför ett vackert ansikte? Det är ju trots allt inte alls särskilt ovanligt.

Förmodlingen är det ganska ovanligt. Speciellt i arbetsmiljön eftersom det är rätt stor skillnad på den och krogen/sängen. Det finns helt enkelt vackra och fula människor, så är livet. Det är ju allmänt känt att vackra människor tjänar mer än fula. Detta kan ju bero på mer än utseendediskriminering, kan även bero på att de är mer självsäkra och framåt.

Här finns lite tips för alla fula: http://biz.yahoo.com/special/allbiz052406_article1.html

Piranha
2007-01-30, 15:46
Ska man ha med ett foto på sig själv i en arbetsansökan? Jag har en polare som jobbar på bank som säger att man absolut ska ha, men jag har fått den uppfattningen att det uppfattas som oseriöst. Vad är rätt?

Du är ju snygg så varför inte.

Men behåll kläderna på.

Sofia4_4
2007-01-30, 15:47
Men behåll kläderna på.
Varför?!!! :D

Piranha
2007-01-30, 15:49
Varför?!!! :D

Ja varför...?


Ä Slarti visa hela paketet :thumbup:

LAR
2007-01-30, 15:50
det är bara bra. knappast oseriöst.

Nadja_N
2007-01-30, 15:52
Fast nu talar vi sexuell attraktion. Jag hoppas verkligen att en arbetsgivare inte blir sexuellt attraherade av de han anställer.
Skönhet är skönhet - symetriska drag, bra hy, snygg frisyr, fina kläder.

ok, my bad. Gick lite överstyr där...*whistle*

mela
2007-01-30, 16:39
Jag har fått lära mig att man ska ha med ett foto för att visa att man är svensk (hemskt men sant), att man inte skrämmer slag på folk med sitt utseende (typ sönderpiercad/tatuerad i ansktet)

Men det beror ju helt på arbetsplats och så.

Cilia
2007-01-30, 16:41
Jag har fått lära mig att man ska ha med ett foto för att visa att man är svensk (hemskt men sant), att man inte skrämmer slag på folk med sitt utseende (typ sönderpiercad/tatuerad i ansktet)

Men det beror ju helt på arbetsplats och så.
vem har du lärt dig det av?

mela
2007-01-30, 16:42
vem har du lärt dig det av?

X antal olika arbetsgivare och egna företagare. Folk har maaaaassa fördomar.

Lövbiffen
2007-01-30, 16:43
Är det du på avataren så tycker jagdu borde undvika det *whistle*


Nej då du är ju en good lookin guy. Kan väl aldrig skada att visa vem du är? Dock ingen dubbelbiceps kanske. (man vet ju aldrig med er träningsfolk )


Fan för dig!!! Satt och åt då jag läste den här posten. Sen scrollade jag upp och kollade på slartis bild. Sen sköt jag mat över hela skärmen :Virro

Cilia
2007-01-30, 16:48
X antal olika arbetsgivare och egna företagare. Folk har maaaaassa fördomar.
Då tycker jag du borde skriva att du har fått råd av flera att .....
att lära sig låter som om det är en vedertagen standard som ska följas

mela
2007-01-30, 16:54
Då tycker jag du borde skriva att du har fått råd av flera att .....
att lära sig låter som om det är en vedertagen standard som ska följas


Iofs, men jag skrev att "jag har fått lära mig.."

jakke
2007-01-30, 16:56
När vi ändå är inne på ämnet.
Är det något speciellt man ska tänka på när man söker jobb på stora företag?

Kwon
2007-01-30, 19:16
Hur vet man om man är snygg?:confused:

Lägg upp din bild i tråden "Hur snygg är du på en skala" och låt Kolo-eliten (RR etc) bedöma! :thumbup:

skaparn
2007-01-30, 19:30
Nog tycker jag man kan skicka med foto. Varför skulle utseende i ett yrke där man jobbar som ansikte utåt inte få tjäna till ens fördel, om det är så att man har ett snyggt ansikte vill säga.

Jag tror för övrigt bestämt att Ericsson har krav på foto, för att sedan inte anställa dig om du är för snygg.

bertbert
2007-01-30, 19:31
Baaaaad idea! :D

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/pubquiz.jpg

Fd_Megatuttarna
2007-01-30, 20:54
Skippa fotot på CV:t. Det ser inte propert ut och kan i många fall dra ner seriositeten på CV:t. CV:t funktion är att visa och påskina erfarenhet, styrkor och meriter. Att slänga in en bild mitt i allt hör inte hemma; speciellt inte i ditt fall (du söker ekonomjobb, va?).

Läste du förresten på Hanken? Känner du professorerna Marcus Norrgård och Niclas Bruun?

Slartibartfast
2007-01-30, 20:56
Skippa fotot på CV:t. Det ser inte propert ut och kan i många fall dra ner seriositeten på CV:t. CV:t funktion är att visa och påskina erfarenhet, styrkor och meriter. Att slänga in en bild mitt i allt hör inte hemma; speciellt inte i ditt fall (du söker ekonomjobb, va?).

Läste du förresten på Hanken? Känner du professorerna Marcus Norrgård och Niclas Bruun?

Då skippar jag bilden. :thumbup: Lämnar in ansökan personligen, så de kanske minns mig istället.

Jag läser på Hanken, men i Vasa. Norrgård känner jag. hade honom i handelsrätt.

Kwon
2007-01-30, 20:58
Ser man ut som Slarti, definitivt.

Ser man ut som mig, glöm det!

Turrican
2007-01-30, 22:41
Foto behövs ej, men jag tycker det är en fördel när jag får CVn att bedöma om det finns ett foto med. Självklart propert, inte något från "dagsformen". :)

Slartibartfast
2007-09-04, 16:23
Nu har jag skrivit om mitt CV. Det är verkligen som att krama blod ur en sten. :D

Fråga: Är det viktigt att CV:t rymms på en sida?

Skulle ni anställa denhär killen:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fototillcv.jpg

Jag tänkte använda den bilden.

skaparn
2007-09-04, 16:50
Nu har jag skrivit om mitt CV. Det är verkligen som att krama blod ur en sten. :D

Fråga: Är det viktigt att CV:t rymms på en sida?

Skulle ni anställa denhär killen:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fototillcv.jpg

Jag tänkte använda den bilden.

Du är snygg på kortet. Jag skulle aldrig anställa någon som är varken längre eller snyggare än mig. Med andra ord skulle jag aldrig anställa en kille öht. Kanske om du ska jobba ute på fält, men i hönshuset är det jag som är tupp.

Du får inte jobbet.

FreCKo
2007-09-04, 17:38
Har du ett bra, seriöst foto och känner att det kan vara bra så go for it! Jag har aldrig inkluderat ett...

petah
2007-09-04, 17:38
Ska man ha med ett foto på sig själv i en arbetsansökan? Jag har en polare som jobbar på bank som säger att man absolut ska ha, men jag har fått den uppfattningen att det uppfattas som oseriöst. Vad är rätt?

Ser du bra ut ska du helt klart ha ett foto, det är knappast ett minus. Men det är nog inte särskilt stort plus heller.

Jag jobbar också på bank! (tror inte det är nå speciellt för banker dock) ;)

isato
2007-09-04, 17:55
Tror skaparn har en poäng!

Doctor Snuggles
2007-09-04, 17:55
Beror på hur ful man är. Statistiskt sett får snyggare lättare jobb, och högre lön. Men skillnaden är inte så stor.

Slartibartfast
2007-09-04, 18:13
Tror skaparn har en poäng!

Seriöst?

Så man ska alltså bifoga bilden?

Det är ju bättre att bli ratad för en sån skitsak redan från början så slipper man besvära sig med att gå på intervjun.

Inga människor man skulle vilja jobba med ändå.

isato
2007-09-04, 18:18
Seriöst?

Så man ska alltså bifoga bilden?

Det är ju bättre att bli ratad för en sån skitsak redan från början så slipper man besvära sig med att gå på intervjun.

Inga människor man skulle vilja jobba med ändå.

Alltså jag är verkligen ingen expert på CV:n så jag vet inte vad du skall göra med bliden men tyckte att det han skrev verkade vettigt.

Yucko
2007-09-04, 18:34
Seriöst?

Så man ska alltså bifoga bilden?

Det är ju bättre att bli ratad för en sån skitsak redan från början så slipper man besvära sig med att gå på intervjun.

Inga människor man skulle vilja jobba med ändå.

Beror alldeles på vad det är för jobb. Om du jobbar på t.ex. en bank så är det nog ingen nackdel att du ser bra ut och inte ser ut som ringaren från Notre Dame.

Angående CVt så behöver det inte vara på en sida, personliga brevet däremot bör vara på en sida annars har rekryteraren somnat för länge sen.

MasterChief
2007-09-04, 18:47
Det beror på vem som utvärderar CV:t. Här är en klassiskt bokföringsregel ett bra tips: Försiktighetsprincipen. För dem som utseendet spelar roll kommer det vägas in när du kommer på intervju (och du kommer inte hamna i den sitsen enbart på utseende eftersom du söker ekonomijobb (antar jag)). För de som tycker att utseendet är egalt så blir det negativt. "Jaha, en sån där snygg jävel som tror han är förmer än oss andra".

Vilket såklart uppstår eftersom du är klart över snittet i snygghet. Jag vet, det är jobbigt att bära. Jag måste själva fula ner mig när jag går på intervju. Så het är jag.

Yes
2007-09-04, 18:55
Jag brukar anpassa ansökan efter personen som har hand om rekrytering. Dvs, jag söker bara jobb där rekryteraren är en ensam äldre kvinna.

Mycket lättare att ligga sig till ett jobb än att sitta och ljuga. Det blir mer ärligt så.

Slartibartfast
2007-09-04, 19:16
Jag ligger mig gärna till ett bra arbete.

Action
2007-09-04, 19:19
Ni missar ju poängen med att ha en bild infogad i CV´t. Det handlar inte om att visa om man är tillräckligt snygg för ett visst arbete. Utan det handlar om att göra ansökan mer personlig och att den som läser ansökan får se hur personen ser ut, vilket ses som positivt oavsett hur personen i fråga ser ut.

När man sedan kommer på intervjun så är man redan igenkänd av den som ska intervjua. :)

jakke
2007-09-04, 19:22
Hur gör man med påbörjade kurser i sitt CV?

skaparn
2007-09-04, 19:31
Jag ligger mig gärna till ett bra arbete.

Jag arbetar mig gärna till ett bra ligg.

Cilia
2007-09-04, 21:31
Jag är i färd med att anställa en ekonom.
Funderar på att anställa en snygg kille kring 30, det vore trevligt.
Kompetens? ppfftt who cares?



har faktiskt bara fått in en ansökan av alla som har bild på.
Men iofs kommer jag ihåg den nu bara genom att skriva ut den utan att ha läst igenom den än. Men jag är inte så säker på att jag sen kommer att bedömma den annorlunda än dom andra. Jag vet vilken kompetens jag är ute efter och vilket jobb det medför om det blir fel.

Har en tjej som jag gärna skulle vilja ha iaf hennes arbetskapacitet (skitduktig). Däremot är jag inte säer på hennes sociala förmåga i alla lägen. Hon får inte tjänstledigt för ett en provtjänst hos mig och jag vågar inte ta in henne utan att testa.

Ignatius72
2007-09-04, 21:34
Utan att jag läst tråden så säger det ju sig självt. Man skickar bara en bild om man är snygg annars ger man fan i sånt.

The_RobRoy
2007-09-04, 21:43
Uppfattning jag fått av bankjobb, ta inte med bild.

Sen tycker jag du är för allvarlig på bilden, ett lite gladare foto om du ska bifoga bild.

skaparn
2007-09-04, 22:17
Utan att jag läst tråden så säger det ju sig självt. Man skickar bara en bild om man är snygg annars ger man fan i sånt.

Egentligen elementärt ja. Man listar ju inte sådana referenser där man avslutade sin anställning med att be chefen dra åt helvete eller en lång lista på underkända kurser från högskolan.

Slartibartfast
2007-09-04, 23:06
Sen tycker jag du är för allvarlig på bilden, ett lite gladare foto om du ska bifoga bild.

jo, bilden är inte optimal, men jag kan inte se fejkglad ut på foton. Det förvrider mitt ansikte fullständigt och det slutar med att det ser ut som ett hånfullt grin och så skelar jag med ögonen. :Virro

Ni minns detdär avsnittet av Friends där Chandler inte kunde se normal ut på foton? Samma sak med mig.

RassK
2007-09-04, 23:22
http://img338.imageshack.us/img338/9425/1188927618420zz7.jpghttp://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/pubquiz.jpg
Kolla på detta montage precis innan du tar fottot då :D

MasterChief
2007-09-05, 08:11
Jag är i färd med att anställa en ekonom.
Funderar på att anställa en snygg kille kring 30, det vore trevligt.
Kompetens? ppfftt who cares?



har faktiskt bara fått in en ansökan av alla som har bild på.
Men iofs kommer jag ihåg den nu bara genom att skriva ut den utan att ha läst igenom den än. Men jag är inte så säker på att jag sen kommer att bedömma den annorlunda än dom andra. Jag vet vilken kompetens jag är ute efter och vilket jobb det medför om det blir fel.

Har en tjej som jag gärna skulle vilja ha iaf hennes arbetskapacitet (skitduktig). Däremot är jag inte säer på hennes sociala förmåga i alla lägen. Hon får inte tjänstledigt för ett en provtjänst hos mig och jag vågar inte ta in henne utan att testa.

Jag är alltid nyfiken på nya jobb. Berätta mer. :-)