handdator

Visa fullständig version : k˙ken också!!, har sabbat min bästa kastrull!

Fettecke
2007-01-30, 08:22
damnit.! har lyckats bränna fast rester av mina underbara stuvade makaroner sedan igår...

har haft det stående över natten med Yes och vatten, det har blivit lite bättre.. men det sitter fortfarande som ett jävla berg i botten!

Jag tro jag minns att man kan koka sönder det brända med salt och kokande vatten, nått som stämmer?... eller har någon nått annat tips?

Nadja_N
2007-01-30, 08:25
damnit.! har lyckats bränna fast rester av mina underbara stuvade makaroner sedan igår...

har haft det stående över natten med Yes och vatten, det har blivit lite bättre.. men det sitter fortfarande som ett jävla berg i botten!

Jag tro jag minns att man kan koka sönder det brända med salt och kokande vatten, nått som stämmer?... eller har någon nått annat tips?

svinto funkar inte eller?

Fettecke
2007-01-30, 08:26
svinto funkar inte eller?

inte fullt ut nej.... =(
är måttligt lycklig, första svindyra köksredkap jag köper tuktar jag sönder *buhuu*

olle lindblad
2007-01-30, 08:29
Skrubba loss det värsta först. Koka sedan med vatten och (helst) lite maskindisk. Har du inte det så ta lite diskmedel. Låt puttra en stund och skrubba igen. Gör om vid behov.

Handcuff
2007-01-30, 08:34
Se till att "fukta" lätt...skrubba med bitsocker!

axlpxl
2007-01-30, 08:50
Koka med tvättmedel som du använder till dina kläder alternativt maskindisk som olle säger. LÄNGE. Skrubbba, upprepa.

Fettecke
2007-01-30, 08:53
Skrubba loss det värsta först. Koka sedan med vatten och (helst) lite maskindisk. Har du inte det så ta lite diskmedel. Låt puttra en stund och skrubba igen. Gör om vid behov.

Ahh, jag bockar och bugar... det funkade klockrent... 3 kokningar senare så är det borta :D

:bow: :bow:

Piranha
2007-01-30, 08:54
Maskindiskmedel fixar biffen som sagt !

bengdoktor
2007-01-30, 09:10
OnT: Jag har smält plast på utsidan av min kastrull som sitter som berget. Har skrubbat och blötlagt men utan vidare resultat.. En plastpåse råkade nudda kastrullen när den var varm och vips - smält plast. Några tips?:confused:

Apos78
2007-01-30, 09:14
Prova värm kastrullen och skrapa bort plasten då den är varm.

olle lindblad
2007-01-30, 09:42
OnT: Jag har smält plast på utsidan av min kastrull som sitter som berget. Har skrubbat och blötlagt men utan vidare resultat.. En plastpåse råkade nudda kastrullen när den var varm och vips - smält plast. Några tips?:confused:

Lägg i vasken, koka upp en massa vatten och häll på. Kan funka.