handdator

Visa fullständig version : CD-covers till iTunes


PowPow
2007-01-29, 22:58
Någon som vet något bra sätt/något bra gratisprogram som kan hjälpa en att hitta rätt artwork till rätt album?

Inbyggda funktionen i iTunes funkar ju inte.

PowPow
2007-02-01, 00:09
Ingen?

Ganymedes
2007-02-01, 10:28
Den inbyggda fungerar utmärkt om du importerat låtarna genom iTunes... För inte har du väl fuskat till dig dem? :) Om så är fallet, kan du ju testa dessa:

För Mac (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28644)
För Windows (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/35729)

Oavsett vilket system du kör med, kan du ju söka på www.versiontracker.com

skaparn
2007-02-01, 10:32
Ganska ofta träffar Tag&Rename rätt när man söker via amazon eller de andra alternativen som finns. Däremot har den funktionen börjat fungera allt sämre för mig, men det kan också ha att göra med att jag mot slutet av min sortering hade lite konstigare titlar som inte finns på interweben.

PowPow
2007-02-01, 11:09
Ganska ofta träffar Tag&Rename rätt när man söker via amazon eller de andra alternativen som finns. Däremot har den funktionen börjat fungera allt sämre för mig, men det kan också ha att göra med att jag mot slutet av min sortering hade lite konstigare titlar som inte finns på interweben.

Tag&Rename, är det ett program eller?

Ska testa Ganymedes tips ikväll! Tack!
Och bara för att man inte har importerat via iTunes, så betyder inte det att det är olagliga kopior ;)

skaparn
2007-02-01, 11:11
Tag&Rename, är det ett program eller?

Ja.

PowPow
2007-02-01, 11:12
Ja.

Nice, då ska jag testa det också! Tackar!

Ganymedes
2007-02-01, 11:14
Ska testa Ganymedes tips ikväll! Tack!
Och bara för att man inte har importerat via iTunes, så betyder inte det att det är olagliga kopior ;)

De nada. Och nej, det behöver ju inte vara olagliga kopior. Du kan ju "köpt dem i god tro" från allofmp3 t.ex. :D

PowPow
2007-02-01, 11:18
De nada. Och nej, det behöver ju inte vara olagliga kopior. Du kan ju "köpt dem i god tro" från allofmp3 t.ex. :D

Eller rippat mina egna skivor, det är väl lagligt? *whistle*

Du har PM, förresten :)

MasterChief
2007-02-01, 12:08
Tycker Googles bildtjänst funkar smidigt. Sen är det ju bara att droppa bilden i iTunes.

PowPow
2007-02-01, 12:53
Tycker Googles bildtjänst funkar smidigt. Sen är det ju bara att droppa bilden i iTunes.

Bara att dra in den och släppa den över albumet? Det funkar inte för mig /=
Det hade ju varit perfekt annars.

MasterChief
2007-02-01, 13:06
Bara att dra in den och släppa den över albumet? Det funkar inte för mig /=
Det hade ju varit perfekt annars.

Trist :-/

Får kolla på det när jag kommer hem om ingen lyckats lösa det för dig.
Du ska alltså högerklicka, kopiera bilden och sedan lägga över den nere i vänstra hörnet där "covers" ligger.

PowPow
2007-02-01, 13:43
Trist :-/

Får kolla på det när jag kommer hem om ingen lyckats lösa det för dig.
Du ska alltså högerklicka, kopiera bilden och sedan lägga över den nere i vänstra hörnet där "covers" ligger.

Det vänstra hörnet där "covers" ligger hittar jag inte i iTunes. Jag har väl iofs meckat lite med utseendet kanske. Du får gärna kolla på det när du kommer hem. Det hade varit ett grymt komplemment till programmen, eftersom de inte hittar alla skivorna man har.

Jag lägger upp en scr shoot av hur det ser ut för mig i iTunes. Jag har högerklickat på "cd-covern" (som ser ut som en not nu, eftersom det inte finns någon album art till den skivan.



http://img513.imageshack.us/img513/8136/48796154sr3.jpg

Sen undrar jag om det går att flytta på de olika fälten. Jag vill att det nedre fältet ska byta plats med fältet uppe till höger (jag snackar om de 3 stora fälten, om ni förstår).

Edit: Jag fick fram artwork rutan nere till vänster, och där funkade det! Tack! Den fetmarkerade frågan kvarstår dock.

MasterChief
2007-02-01, 13:47
Jaha...Du har 7:an ser jag...

I 6:an finns omslaget ner i vänstra hörnet. Kollar när jag kommer hem om ingen löst det åt dig.

PowPow
2007-02-01, 13:51
Jaha...Du har 7:an ser jag...

I 6:an finns omslaget ner i vänstra hörnet. Kollar när jag kommer hem om ingen löst det åt dig.

Jo, den finns i 7:an med, men jag hade tagit bort den.
NU funkar det, som sagt :)

MasterChief
2007-02-01, 13:54
Jo, den finns i 7:an med, men jag hade tagit bort den.
NU funkar det, som sagt :)

Såg inte det. Bra att det funkar. :D

PowPow
2007-02-01, 15:48
Gah. Nu har jag hållt på i nästan en timme, och jag har bara kommit till B. Men det är ganska kul (ja, sortera musik tycker jag av någon anledning är kul*screwy* Man får ju lyssna på den samtidigt!)