handdator

Visa fullständig version : Lim!


Empe
2007-01-29, 22:14
Har limmat spånskivor i halva huset hela dagen idag. Nu känner jag mig jätte-vismsig och allting känns som uppochner-vända världen. Tangentbordet sitter i samma höjd som alltid förr ändå känns det som jag har det ovanför bröstkorgen men samtidigt precis ovanför låren när jag skriver. Allt känns konstigt.

Kan det vara farligt att andas in limångor?

Edit: Nej, har inte sniffat. Vi ska lägga nytt golv i köket, vardagsrummet och hallen.

Achryl
2007-01-29, 22:15
Har limmat spånskivor i halva huset hela dagen idag. Nu känner jag mig jätte-vismsig och allting känns som uppochner-vända världen. Tangentbordet sitter i samma höjd som alltid förr ändå känns det som jag har det ovanför bröstkorgen men samtidigt precis ovanför låren när jag skriver. Allt känns konstigt.

Kan det vara farligt att andas in limångor?

ja gå ut i luften för helvete.

Eller skämtade du? :D

Krampus
2007-01-29, 22:15
Har limmat spånskivor i halva huset hela dagen idag. Nu känner jag mig jätte-vismsig och allting känns som uppochner-vända världen. Tangentbordet sitter i samma höjd som alltid förr ändå känns det som jag har det ovanför bröstkorgen men samtidigt precis ovanför låren när jag skriver. Allt känns konstigt.

Kan det vara farligt att andas in limångor?

Använde du trälim?

Piranha
2007-01-29, 22:17
En sak man kan göra är att läsa på förpackningen.

Empe
2007-01-29, 22:18
Använde du trälim?

Ja trälim, vanligt trälim. Hade iofs balkongdörren lite öppen hela tiden, men har ju gjort av med kanske 6-7 limflaskor. Vi är inte riktigt färdiga än. Hallen är kvar.

Krampus
2007-01-29, 22:20
Ja trälim, vanligt trälim. Hade iofs balkongdörren lite öppen hela tiden, men har ju gjort av med kanske 6-7 limflaskor.

Du kommer at dö inom 4 timmar.













































Du är nog bara trött om det var vanligt trälim. :)

Empe
2007-01-29, 22:23
Du kommer at dö inom 4 timmar.

Du är nog bara trött om det var vanligt trälim. :)

Ja, vanligt hårt arbete, kan vad jag förstått ge upphov till trötthet. Har blivit sjujävla massa sågande och bubbandes på stora tunga spånskivor mellan garaget och huset.

Tack Krampus. *cupid*

Jorgen
2007-01-29, 22:26
Vanligt trälim till spånskivor är inte alls farligt (kanske om du käkar mycket av det ;) ). Är inne på Krampus linje.

Krampus
2007-01-29, 22:26
Ja, vanligt hårt arbete, kan vad jag förstått ge upphov till trötthet. Har blivit sjujävla massa sågande och bubbandes på stora tunga spånskivor mellan garaget och huset.

Tack Krampus. *cupid*

En gång limmade jag i en vecka.
Det slutade med bostadsrätt och ring.

LIMMA ALDRIG FÖR LÄNGE!*gah!*


Tråd låst? :/

Gpajpen
2007-01-29, 22:43
En gång limmade jag i en vecka.
Det slutade med bostadsrätt och ring.

LIMMA ALDRIG FÖR LÄNGE!*gah!*


Tråd låst? :/

:laugh::laugh: hahah man vet aldrig vad lite limmande kan leda till