handdator

Visa fullständig version : Vad är du bäst på?

mangs
2007-01-29, 16:10
Nå, har ni någonting som ni är grymt duktiga på? Det skall alltså vara något objektivt och konkret och gärna något som andra skulle kunna backa upp.

Själv har jag ingen direkt styrka utan jag har många saker som jag är hyffsat eller relativt bra på. Om jag måste säga något så skulle det vara musik. jag är väldigt duktig på att komma ihåg artister- låtar, album, texter mm. Tex har jag aldrig förlorat Buzz-music eller andra spel där man skall kunna musik. Jag är även rätt duktigt på att konstruera högtalare av olika slag (har väl byggt ett 50-60 tal seriösa konstruktioner vid dags datum). Jag skall tydligen även vara bra på att undervisa och lära folk saker.

Det skulle det vara kul att höra med er om ni har några mad skillz som vi andra kan bli imponerade av. Allt från att lyfta mycket i bänkpress via att baka en god kladdkaka till att vara grym på geografi. Allt räknas!

Scratch89
2007-01-29, 16:11
Jag är en jäkel på kycklinggrytor med sting i! :eating:

Jax
2007-01-29, 16:11
Just kladdkaka vågar jag påstå att jag är grym på. Har några grannar som gärna backar upp det.

Finns väl några saker till, exempelvis snabbt lära mig (och glömma) matematik.

nr16
2007-01-29, 16:14
Jag kan ALLT om fotboll. Jag kan det mesta inom sport så de får jag väll säga att jag är bra på.

Äta får vi ju inte häller glömma!

Lilla Brynolf
2007-01-29, 16:17
Jag är en jäkel på att skriva, speciellt uppsatser och rapporter är jag en fena på. Allra helst ska det också vara något ointressant ämne från skolan.
Orden bara kommer och polarna undrar hur det är möjligt att skriva så mycket om så litet.

Sen hävdar jag bestämt att jag skulle varit en jäkel på ishockey, om bara farsan förstått att lägga mig i hockeyskola som knatte.. :smash:

Loke
2007-01-29, 16:21
Jag är bra på att psykologiskt dominera och trycka ner människor. Jag kan hitta det som gör en person osäker, och sedan lyfta fram det utan att få speciellt dåligt samvete. Det har iaf mina vänner sagt att jag är bra på :)

Sebbe_H
2007-01-29, 16:23
Quiz program som vem vill bli miljonär osv, har nästan för mycket onödigt vetande i skallen.

mangemani
2007-01-29, 16:31
historia,strategi och sammla på mej allt möjligt.
hmm,tja,alla som jag känner kan backa upp det.

G_lund
2007-01-29, 16:34
kan nog säga att jag har bra mycket bättre balans än medelsvensson, har kört endel motorcykeltrial, är ju inte topptio i sverige, men det är inget jag satsar på heller.. men det är iaf riktigt kul att ta ut den på vårkanten o lattja lite.

för de som inte vet vad trial är.. (i sverige är det inte så mycket på uppställda containrar o sånt, brukar inte vara så mycket baklängesvolter heller.. :) )
http://video.google.com/videoplay?docid=6137982393379784082&q=trial

Sofia4_4
jag ska nog vara bra på att teckna har jag hört.

mathor
Jag är ohyggligt bra på sjömansboxning.

shut teh face
2007-01-29, 16:51
Jag är tydligen bra i sängen och sedan är jag väldigt bra på att laga mat, vilket jag själv anser också.

Emil_Larsson
2007-01-29, 16:52
Jag är en jävel på att lösa korsord, har morsan sagt :em: :em: :em: :em: :em:

pellep
2007-01-29, 17:02
En hejare på att inget göra.
En hejare på film.
En hejare på NHL 96 @ SNES.
EN hejare på att vara ärlig.

Fartman
2007-01-29, 17:07
Jag får för mig att jag har ett bättre minne än många andra.

goj739
2007-01-29, 17:09
Fotboll och kultur runt fotboll är mitt starka kort ;)

Timme
2007-01-29, 17:12
Om jag måste säga något så skulle det vara musik. jag är väldigt duktig på att komma ihåg artister- låtar, album, texter mm.

Jag är duktig på att känna igen melodier och höra skillnader och likheter mellan olika låtar.

Mago
2007-01-29, 17:15
Jag är jävligt bra på att inte vara dålig på något.

mela
2007-01-29, 17:17
Kladdkaka är jag grym på.

Jag är en jävel på att ta på mig chefsrollen och ser till att saker blir gjorda.

Jag är duktig på att tjöta hål i huvudet på folk med *whistle*

Arf Pingvin
2007-01-29, 17:20
Det skulle möjligen vara att göra en viss typ av videofilmer som blivit uppskattat av andra. Nej inget sånt! Tänk extremsport, inte det du just tänkte.

Me_Myself
2007-01-29, 17:25
Jag är bra på hundar, dom gillar mig och jag förstår dem.
Baka kanelbullar.
Sen är jag ohyggligt bra på att klaga när folk o fä inte sköter sig. Oftast så får jag som jag vill när det är något jag verkligen klagat loss på.

Lellan
2007-01-29, 17:25
Bra på att tolka människor med afasi och andra kommunikationssvårigheter. Mycket givande att hjälpa någon att bli förstådd efter år i tystnad. Däremot ruskigt dåligt betalt och tar så mycket energi att man känner sig överkörd efteråt.. annars skulle jag nog fortsatt.

Men att även mitt extraknäck underlättas av talangen (jobbar med vuxna autister utan vanligt språk).

Fast ärligt talat tror jag inte att jag är "bäst" på det, utan att andra inte vågar försöka och ger upp för lätt, för det är inte magi utan hårt arbete.

Å sen tror jag att jag är bra på att få människor att känna sig älskade, särskilt dem jag älskar mest! *cupid*

gasoliner
2007-01-29, 17:32
jag är bra på allt som har med mitt enorma tålamod att göra..

däremot kan det ta tid..*whistle*

stahlberg
2007-01-29, 17:48
För det första är jag en mycket skicklig styrkelyftstränare. Det finns inget som jag kan lika bra som SL (och inte många som är lika skickliga tränare som jag).

För det andra är jag duktig när det gäller att fundera ut (och genomföra) finurliga affärer. Tyvärr följer de flesta devisen "Vägen till en god affär löper alldeles löngs fängelsemuren". Jag har faktiskt oerhört svårt att genomföra en affär utan att "krydda den" med vinstgivande men lagligt sett tvivelaktiga finesser. Denna talang kan jag dock inte dra nytta av numera.

Swt finns också annat jag är duktig på, men där är duktigheten mera måttlig och det gäller mer vardagliga saker.

Pepparkakssmurfen
2007-01-29, 19:09
Jag har übergrymma skills i bilkörning http://bestsmileys.com/cars/18.gif

frökenzelda
2007-01-29, 19:15
Väldigt mycket, speciellt matlagning. Det kan hela släkten, pojkvännen och alla polare intyga. :)

Brooklyn
2007-01-29, 19:17
deffa? :D

dojjan
2007-01-29, 19:23
Musik, speciellt på att spela gitarr men även musikteori. Jag är också ganska klok och logisk. Jag är bra på att pressa mig själv att göra saker (t ex. deffa), dock är jag inte bra på att hålla på en längre tid med saker (t ex. deffa...)

*flex*

Rock'nRoll
2007-01-29, 19:24
Jag är sjukt bra på att imitera kungen från hey baberiba. Sjukt bra!

rolf
2007-01-29, 19:28
Jag är bra på att komma överens med olika sorters människor. Jag blir kompis med alla oavsett hur olika mig de är. Därför får jag också ofta diplomatrollen när två personer är sura på varandra. Jag vill vara båda till lags och båda förväntar sig att jag ska stå på deras sida och anförtror sig åt mig, vilket är en jobbig situation.

Shakemynuts
2007-01-29, 19:34
Den här tråden gillar jag. :)

Jag har funderat lite och idag är jag på bra humör.

Jag skulle vilja påstå att jag är bra på att ha bra sinnesnärvaro i jobbiga situationer, till exempel vid en olycka, därför tycker jag att jag skulle platsa bra som ambulanssjukvårdare som jag vill bli.

Jag är bra på att lyssna på folk och ge råd.

Jag är bra på att laga mat om jag orkar engagera mig. Har väldigt bra känsla för vilka kryddor som passar, hur jag ska tillaga olika saker och helt enkelt vet hur det blir bra utan att ens ha testat det tidigare.
Sen så kan jag ju hacka grönsaker och lök nå förjäkla bra! :D

Jag är väldigt bra på att vara romantisk.

TCOG
2007-01-29, 19:37
Tillfredsställa Kvinnor
Skrämma Människor

Timme
2007-01-29, 19:43
För det första är jag en mycket skicklig styrkelyftstränare. Det finns inget som jag kan lika bra som SL (och inte många som är lika skickliga tränare som jag).

Ja det är du sannerligen!

Kaew
2007-01-29, 19:43
Skrämma Människor

Beundransvärd egenskap *rolleyes*

TCOG
2007-01-29, 19:45

Du är alltså såååååå grym.

http://www.suzanneenoch.com/images/an-invitation-to-sin-back-cover.gif

Ganymedes
2007-01-29, 19:47
Har väldigt lätt för att få saker att fastna i skallen. Brukar vara den "naturlige ledaren" var enda gång jag hamnar i en blandad grupp.

Kaew
2007-01-29, 19:48
Du är alltså såååååå grym.

http://www.suzanneenoch.com/images/an-invitation-to-sin-back-cover.gif

Nej men du är hjärtat , :)

Cilia
2007-01-29, 19:55
Jag är sjukt bra på att stöka till hemma.

annars är min styka att jag är ganska bra på väldigt mycket

Kwon
2007-01-29, 19:58

Inte alla som kan :)

Dreas
2007-01-29, 19:59
Är bra på att komma ihåg bilnummer ifrån olika nummerplåtar och liknande! Annars vette fan om det är så mycket man är bra på, är mer medel på mycket!

Andreas

Kaew
2007-01-29, 20:00
Inte alla som kan :)

Tycker du att det är nått som man tar med som en positiv egenskap Kwon ?

Kwon
2007-01-29, 20:03
Tycker du att det är nått som man tar med som en positiv egenskap Kwon ?

Inte jag, men vissa människor kan se denna egenskap som beundransvärd, tex lånehajjar etc som behöver folk som kan intimidera.

Kan säkerligen vara positivt i vissa situationer, allt beror ju på.

Sedan var ju också frågeställningen, Vad är du bäst på?

Tcog är bäst på att tillfredställa kvinns och skrämma folk, och det är väl kul/positivt för honom.

MasterChief
2007-01-29, 20:05
Jag är riktigt bra på att onanera. Kommer varje gång.

Sen kan jag namnge nästan varenda stjärna synlig för blotta ögat. Det är nog rätt ovanligt.

Lelle Pelle
2007-01-29, 20:07
Du skämtar?! Alla stjärnor..?

Jag är bra på att smutsa ner, och dra HS på dust2...

Ganymedes
2007-01-29, 20:08
Jag är riktigt bra på att onanera. Kommer varje gång.

Sen kan jag namnge nästan varenda stjärna synlig för blotta ögat. Det är nog rätt ovanligt.

Ja, det är det verkligen med tanke på att man en klar natt ser ca 3000 stjärnor. Då räknas bara magnitud 6 och starkare, så klart...

Edit: Du menar inte stjärnbilderna då? Jag kan alla officiella 88 st, både på latin och svenska. Men så är jag ju sedan många år fanatisk amatörastronom också. :)

Kaew
2007-01-29, 20:11
Inte jag, men vissa människor kan se denna egenskap som beundransvärd, tex lånehajjar etc som behöver folk som kan intimidera.

Kan säkerligen vara positivt i vissa situationer, allt beror ju på.

Sedan var ju också frågeställningen, Vad är du bäst på?

Tcog är bäst på att tillfredställa kvinns och skrämma folk, och det är väl kul/positivt för honom.

Eller hur :D , jag ser vart det här leder (dumt att förstöra tråden ) så vi lämnar det här.

On topic: Jag är ruskigt bra på att skrämma wannabe gangsters , och det är en få förunnnad egenskap. :)

Stenberg
2007-01-29, 20:12
Skriva tentor, that´s my cup of tea ;)

Fed up
2007-01-29, 20:12
Jag är grymt bra på att prata. Både kvantitets- och kvalitetsmässigt, men kanske främst det förstnämnda där. Har aldrig träffat nån som spöar mig på detta området, vad jag kan minnas. *flex*

TCOG
2007-01-29, 20:17
Eller hur :D , jag ser vart det här leder (dumt att förstöra tråden ) så vi lämnar det här.

On topic: Jag är ruskigt bra på att skrämma wannabe gangsters , och det är en få förunnnad egenskap. :)

Vad bra att du känner att du vet allt om alla i det här forumet, har du legat med Jarod kanske?!? har ni nån secret-konspiration eller

Kwon
2007-01-29, 20:25

Vart leder det? :D

Jag säger bara, att det en person anser vara positivt och beundransvärt behöver inte vara det för en annan och vice versa. :)

Men nu var ju frågan vad man ansåg sig själv vara bäst på och inget annat.

MasterChief
2007-01-29, 20:26
Ja, det är det verkligen med tanke på att man en klar natt ser ca 3000 stjärnor. Då räknas bara magnitud 6 och starkare, så klart...

Edit: Du menar inte stjärnbilderna då? Jag kan alla officiella 88 st, både på latin och svenska. Men så är jag ju sedan många år fanatisk amatörastronom också. :)

Jag har hållt på med astronomi i 30 år så jag kan skilja mellan stjärnor och stjärnbilder. ;)

Det finns ca 9000 stjärnor (olika värden beroende på var man drar gränsen. En tiondels magnitud i skillnad gör rätt stor skillnad) som kan ses under extremt idealiska förhållanden. Under de många år som jag hållt på så har jag lärt mig många av norra hemisfärens synliga stjärnor (ska jag vara ärlig så är det nog bara ca 1500 som jag kan namnge).

Så ok, alla kan jag inte.

Liten Men Fet
2007-01-29, 20:35
Jag är en mycket god skytt, mausergevär, AK 5:a, tung kulspruta. Jag är ju inte bäst men det är sällan jag inte har bäst resultat när jag har tävlat lite inofficiellt, även mot yrkesofficerare.
Tyvärr inget jag kan dra nytta av i vardagslivet, har inte ens tillgång till något gevär.

FreCKo
2007-01-29, 20:39
Jag är duktig på att...

Ehm...

Hum....

Spela bas? *whistle*

Nädå, men jag har hört från rätt många att jag är duktig på att lära mig nya låtar när man står i replokalen...

Cilia
2007-01-29, 20:40
Jag är tydligen väldigt bra på att förstöra stämningen också

Kwon
2007-01-29, 20:45
Ahahahaha Sillen!

Jag e nog bäst på aerials och spin samt combo-spin.

Shakemynuts
2007-01-29, 20:50
Ja!
Det kom jag på, jag är också bra på skytte. Men luftgevär då. :D
Varje gång jag skjutit på fritiden eller fritt val i skolan har klubbarna jag varit på lockat mig att skjuta för dom.
Men det är gaanska så tråkigt att bara sitta o skjuta fler än 1 gång om året ungefär.

Chaan
2007-01-29, 20:53
Bra på att skriva personligt vinklade skildringar, eller fan åt jantelagen, texter över huvud taget.

Turrican
2007-01-29, 21:08
Jag är bäst på javaprogrammering och IT-arkitektur... jaja tråkigt, men det är ju så. Sen är jag rätt bra på design. Bra på att få folk att samarbeta. Bäst på att löneförhandla :)

Nejv
2007-01-29, 21:21
spela piano
köra bil
vara djävulens advokat
se helheter i design, form och estetik
logik

hum.. :P

edit: också SJUKT bra på counter-strike

och att läsa personer!

Snake
2007-01-29, 21:23
Är bäst på att dricka öl.

Axel2
2007-01-29, 22:17
Jag kan alldeles för mnga helt jävla onödiga saker:)

Angel
2007-01-29, 22:23
Jag är lokal kändis för jag e så jäkla grym på kareoke.

Whistler
2007-01-29, 22:25
Familj och vänner tycker jag är duktig på datorer. Själv ser jag mig själv som en "has been", då jag inte följt med i utvecklingen de senaste två åren.

Är bra på att vara lugn och trevlig i otrevliga situationer, vilket jag får höra ganska ofta på jobbet (jobbar som ordningsvakt).

Är tydligen en jävel på oralsex, och det lär ju inte vara jag själv som kommit fram till det.

Sen brukar jag toppa "heavy hitters"-ligan oavsett vilken kampsport jag sysslar med (i alla fall för min viktklass). Innebär dock inte att jag faktiskt träffar. ;)

Axel2
2007-01-29, 22:28
Kom på ett par saker till

Jag är även bra på att vara snäll

Jag är bra på att låta övertygnade fast jag egentligen inte har rätt :)..

Jag är helt enkelt bäst, 1 2 3 4 5 NOT! :D hhih

Chaan
2007-01-29, 22:30
Är bäst på att dricka öl.

Hur många sekunder...

Fettecke
2007-01-29, 22:31
grym på asp-programmering *tyvär* =(

Angel
2007-01-29, 22:34
Jag e en jäkel på att ge ögondroppar med, va tom en som sa det till mig, att jag var den bästa, haha....

Axel2
2007-01-29, 22:40
Jag e en jäkel på att ge ögondroppar med, va tom en som sa det till mig, att jag var den bästa, haha....

NAww:)

hahavaffan
2007-01-30, 07:18
Jag ar en javel pa tekniska prylar.

haiduc
2007-01-30, 07:21
Är bra på att förklara.

regus
2007-01-30, 07:32
Jag kan alldeles för mnga helt jävla onödiga saker:)

+1

Sen är jag ganska bra på tv-spel.

Killingbeast
2007-01-30, 07:37
Har en förmåga att memorera saker inom motor. Kan tex bygga ihop en hel scooter motor utan beskrivning eller likande. Även bygga elsystem.

Wennerberg
2007-01-30, 07:42
Skapa saker med händerna är jag duktig på! Lergubbar, rita etc

Jax
2007-01-30, 08:04
grym på asp-programmering *tyvär* =(
Vadå tyvärr? Där har du något du kan tjänat pengar på tillskillnad från många andra talanger. Finns massor av jobb i det området.

GymTT
2007-01-30, 08:08
Tennis.

sundvall
2007-01-30, 08:45
Counter-strike!!!

Fettecke
2007-01-30, 08:56
Vadå tyvärr? Där har du något du kan tjänat pengar på tillskillnad från många andra talanger. Finns massor av jobb i det området.

tyvär i detta sammahnang är att det har tagit så förbannat mkt tid att lära sig, och på så vis försummat andra... så idag är jag inte nöjd över att jag lärde mig...

men visst... det bringar ganska bra med svarta cash...

sen kan man ju säga att marknaden flödar av folk som kan sådant, mer eller mindre...

130kg finsk sisu
2007-01-30, 10:23
2 saker:
- bänkpress och bänkpressrelaterade övningar (gäller folk i min ålder)
- Finlandshistoria där den behandlar 2vk (gäller även bland yngre männsikor)

Nina L
2007-01-31, 09:01
Jag är bra på att förstå människor. Jag kopplar varför folk gör som de gör, och det gör att jag sällan blir arg på dem. Därför kommer jag i princip alltid överens med folk som har provocerande åsikter eller som andra brukar ha svårt med av olika anledningar. Jag kan diskutera nästan vad som helst utan att lacka ur.

Jag är dessutom bra på att prata om känslor. Jag kan sätta fingret på det egentliga problemet. Om jag är i en situation där jag kan medla mellan personer så kan jag enkelt göra det. Jag ser varför deras kommunikation inte fungerar, vad som behöver sägas, och varför det inte blir sagt.

Jag är rättvis, och bra på att inte sätta mig över folk. Jag kan skoja och vara grym precis som alla andra, men när det kommer till kritan så är jag väldigt medveten om att vi alla har våra demoner att slåss mot.

Isabella
2007-01-31, 10:48
jag är nog inte bra på nåt jag:(

Sofia4_4
2007-01-31, 10:49
Nina är också bra på Grafisk design och photoshoping men hon vill inte erkänna.

Dnepr
2007-01-31, 10:59
Nina är också bra på Grafisk design och photoshoping men hon vill inte erkänna.

Hon verkar vara förbenat bra på att photoshoppa och det skulle man själv vilja vara för det verkar vara roligt att kunna göra om bilder så där.

Cerberus
2007-01-31, 11:04
jag e grym på att spela spel :D har också ganska grym vilja i det jag sätter värde i att göra.

kost-biten tycker jag att jag e ganska bra på också då jag e extremt intresserad av hur fysiologin fungerar. Det mesta som har med kroppskemi är intressant :D på praktisk nivå då, jag kan inte det minsta kemi.

Ganymedes
2007-01-31, 11:05
Har en söt liten anekdot som passar till topic. Det utspelar sig i min ungdoms glada dagar. Vi var väl runt 10-12 år. Grannpojken var med i vårt gäng och var lite störande en gång, så då frågade vi honom argt: "Säg något du är bra på!?". Efter några minuters tystnad säger han lite tyst: "cykla..."

heffa
2007-01-31, 12:23
Jag är bra på att hantera alla slags flytetyg. Förr sade man att jag kunde göra allt med en windsurfingbräda utom att få den att tala. Numer är det mest lite större segel och motorbåtar.

Mantus
2007-01-31, 12:30
JAg har en extremt lång stubin och är bra på att medla och tala förstånd med folk.

Sedan har jag ett jävla humör när stubinen är helt utbränd också men är aldrig långsint.

Alla jag känner kan skriva under på det.

Mantus
2007-01-31, 12:34

För det andra är jag duktig när det gäller att fundera ut (och genomföra) finurliga affärer. Tyvärr följer de flesta devisen "Vägen till en god affär löper alldeles löngs fängelsemuren". Jag har faktiskt oerhört svårt att genomföra en affär utan att "krydda den" med vinstgivande men lagligt sett tvivelaktiga finesser. Denna talang kan jag dock inte dra nytta av numera.

Swt finns också annat jag är duktig på, men där är duktigheten mera måttlig och det gäller mer vardagliga saker.

Mental anteckning: Gör aldrig affärer med Stahlberg.

Nina L
2007-02-01, 07:48
Nina är också bra på Grafisk design och photoshoping men hon vill inte erkänna.Kanske om några år. http://www.userbars.net/forum/images/smiles/ashamed.gif

Arne Persson
2007-02-01, 08:39
Konstruera träningsmaskiner, att ha onödiga extra kunskaper inom anatomi och osteologi, träna triceps, vara besserwisser, älska min lilla dotter, kränga gymredskap.:)

stahlberg
2007-02-01, 09:27
Det är för övrigt ganska intressant att iaktta vad folk tycker att de är "bra" på, och hur bra de ska vara för att de ska tycka att de är bra.

På den tiden som jag spelade pingis så kunde jag ibland komma till tals med människor som sa : "Ska vi ta en match. Jag är faktiskt ganska bra på pingis". När vi sedan spelade visade det sig att den andre inte hade en chans. Detta var intressant iom att jag själv var en YTTERST MEDELMÅTTLIG spelare, jag hade aldrig i mitt liv kunnat kalla mig bra, eller ens ganska bra. Frågan är hur dessa människor - som förlorade mot mig - hade kunnat uppskatta att de var bra spelare (när de egentligen var närmast usla).

Allting är relativt. Själv tycker jag man kan kalla sig "bra" om man är världselit - eller åtminstone nationell elit i något, eller - i fall där där man inte kan "mäta" elit (som att kunna namn på stjärnor) - betydligt bättre än genomsnittet. Kan man namnet på över 1000 stjärnor så tror jag otvivelaktigt att man är bra på det. Säger man att man är bra i tennis så ska man ha tävlat och vunnit, inte bara i B-klasstävlingar (tycker jag).

Snafu
2007-02-01, 10:13
Jag är riktigt bra på att lära mig språk och prata utan brytning. Det är väl typ det enda.

Tomten
2007-02-01, 10:24
Jag tillhör värdseliten när det kommer till att slösa bort tid framför en dator.

Tyvärr är jag en medelmåtta när det gäller allt annat.

Nina L
2007-02-01, 10:24
Själv tycker jag man kan kalla sig "bra" om man är världselit - eller åtminstone nationell elit i någotHaha. Fan va deppigt.

Lelle Pelle
2007-02-01, 10:32
Jag är bra på att förstå personer och deras val, även om denna sida inte är lika utvecklad som hos Nina L så finns den där. Jag är även bra på att läsa personer, se om de ljuger eller inte, vet inte riktigt hur det fungerar men jag får en känsla som sällan slår fel.

Sedan är jag relativt bra på skytte med gevär 6,5, med ett par SM-guld!

Gpajpen
2007-02-01, 10:33
hm. är bra på att sabba för mig själv :D

GLC
2007-02-01, 10:33
Jag slår ganska hårt, och det är jag rätt så nöjd med. Dessutom är jag ganska bra på ironi. Bäst är jag inte på nånting men väldigt bra på väldigt mycket ;)

stahlberg
2007-02-01, 12:05
Nina : Vad är det för deppigt med det?

Jag är ganska bra/medelmåttlig när det gäller många saker - och det gissar jag att de flesta människor är. Åtminstone för mig räcker det med att vara GANSKA bra i mycket. Jag tycker det går inflation i att vara bra, om man kallar det att vara bra om man i verkligheten är medelmåttlig.

Trance
2007-02-01, 12:15

Jag är ganska bra/medelmåttlig när det gäller många saker - och det gissar jag att de flesta människor är. Åtminstone för mig räcker det med att vara GANSKA bra i mycket. Jag tycker det går inflation i att vara bra, om man kallar det att vara bra om man i verkligheten är medelmåttlig.

Ändå skriver du:
"För det andra är jag duktig när det gäller att fundera ut (och genomföra) finurliga affärer. Tyvärr följer de flesta devisen "Vägen till en god affär löper alldeles löngs fängelsemuren". Jag har faktiskt oerhört svårt att genomföra en affär utan att "krydda den" med vinstgivande men lagligt sett tvivelaktiga finesser. Denna talang kan jag dock inte dra nytta av numera."

Om man mäter med dina mått så skulle jag vilja säga att eliten inom detta område är Kamprad, Michael Dell, Steve Jobs, Bill Gates etc. Så du anser dig vara lika duktig som dessa?

Gpajpen
2007-02-01, 12:32
jag är bill gates.

Mantus
2007-02-01, 12:39
Ändå skriver du:
"För det andra är jag duktig när det gäller att fundera ut (och genomföra) finurliga affärer. Tyvärr följer de flesta devisen "Vägen till en god affär löper alldeles löngs fängelsemuren". Jag har faktiskt oerhört svårt att genomföra en affär utan att "krydda den" med vinstgivande men lagligt sett tvivelaktiga finesser. Denna talang kan jag dock inte dra nytta av numera."

Om man mäter med dina mått så skulle jag vilja säga att eliten inom detta område är Kamprad, Michael Dell, Steve Jobs, Bill Gates etc. Så du anser dig vara lika duktig som dessa?

Nej nej Trance, duktiga på finurliga affärer är bla Trustor, Enron och revisorföretaget Anderson mfl.

Mantus
2007-02-01, 12:40
jag är bill gates.

Fixa mitt Windows, det strular.

Gpajpen
2007-02-01, 12:43
Fixa mitt Windows, det strular.
windows hahah det satt jag å en polare å knega ihop på fyllan.
men bara för att du verkar vara en snäll prick så skickar jag över några undersåtar att hjälpa dig.

(ja jag har lärt mig svenska)

stahlberg
2007-02-01, 13:57
Trance : Människorna du nämner gör (såvitt jag förstår) helt hederliga affärer. Jag kan inte på något sätt jämföra mig med dem. Jag kan inte heller jämföra mig med stora eller t.om multinationella företag, som har många arbetstagare.

På den tiden som jag offrade en del av min tid på att göra affärer, så var dessa affärer ibland större, ibland mindre. Tillkrånglade var de dock alltid, och tyvärr inte alltid helt hederliga (vilket jag i åtminstone i någon mån fått "betala" för). Med "bra" menar jag här att jag tjänat en eller annan miljon - exakta summor ska vi inte tala om - vilket jag tycker räcker till för benämningen. Hade inte min tid varit begränsad (dvs om jag hade velat offra mer tid på "affärsverksamhet") så hade större summor (ska vi säga 100 milj) varit fullt möjliga att tjäna.

Trance
2007-02-01, 14:10
Trance : Människorna du nämner gör (såvitt jag förstår) helt hederliga affärer. Jag kan inte på något sätt jämföra mig med dem. Jag kan inte heller jämföra mig med stora eller t.om multinationella företag, som har många arbetstagare.

På den tiden som jag offrade en del av min tid på att göra affärer, så var dessa affärer ibland större, ibland mindre. Tillkrånglade var de dock alltid, och tyvärr inte alltid helt hederliga (vilket jag i åtminstone i någon mån fått "betala" för). Med "bra" menar jag här att jag tjänat en eller annan miljon - exakta summor ska vi inte tala om - vilket jag tycker räcker till för benämningen. Hade inte min tid varit begränsad (dvs om jag hade velat offra mer tid på "affärsverksamhet") så hade större summor (ska vi säga 100 milj) varit fullt möjliga att tjäna.

Att en affär är finurlig behöver ju inte betyda att den är olaglig. Att sälja billiga möbler som man måste montera ihop själv är (var) en mycket finurlig idé som visade sig vara ganska bra. Sedan finns det garanterat de som gör enormt mycket pengar på att vara "finurliga" olagligt sett så där är du nog inte elit heller. Om pingisspelaren inte haft en begränsad tid så skulle han också varit enormt bra. Men betoning på ordet "om".

Att vara bra beror ju på vad man menar. Man kan ju vara bättre än sin omgivning eller helt enkelt bara anse sig vara duktig. Tycker det räcker ganska långt. Medelmänniskan på jorden har ju faktiskt rätt varierande kunskaper.

stahlberg
2007-02-02, 00:44
Trance : Du har naturligtvis rätt i att en affär inte behöver vara olaglig för att vara finurlig. Tvärtom är de flesta finurliga - och goda - affärer säkert lagliga.

Jag var helt enkelt för otydlig i mitt första inlägg. Vad jag egentligen ville menade var att jag är bra på att göra finurliga OLAGLIGA affärer. Det är en sak som jag naturligtvis inte gärna säger rent ut (och dessutom måste jag i samband med detta betona att jag inte mera gör sådana affärer även om jag skulle kunna).

Som jag sa har jag tjänat en del pengar på mina affärer. Men egentligen har jag inte tjänat så mycket att INKOMSTERNA gör mig bra på att göra sådana affärer. Vad beträffar inkomsterna spelar jag nog i andra division (även om jag vidhåller att jag varken kan eller vill jämföra mig med hederliga affärsmän som med Bill Gates eller med mulinationella företag. Men också jämfört med toppinkomsttagarna i min egen genre ligger jag i lä). Det är mera det att jag tycker om att "krångla till" affärerna mer för spelets än för pengarnas skull (även om det är roligt att tjäna en slant på köpet).

I varje fall är jag rätt duktig på den typen av affärer. Man skulle kanske kunna kalla dem "dubbelbottnade" (de innehåller liksom flera plan, de är sällan vad de ser ut att vara). Många andra som gjort affärer med mig håller med om att jag är duktig. Tyvärr hör också den finska polisen till mina "beundrare", vilket är mindre trevligt.

stahlberg
2007-02-02, 00:55
Jag tror Trances problem gällande mig är att han (eller är Trance en hon) har hängt upp sig på vad jag sa i ett tidigare inlägg om det relativa i att vara bra. Och nu tycker han (hon?) att jag motsäger mig själv. I så fall tycker jag han (hon?) borde läsa om mitt inlägg.

Jag sa ungefär såhär. Om man säger att man är bra i något som kan mätas ganska exakt (t.ex pingis eller annan tävlingsidrott, som alltid är mätbar) så ska man vara världs- eller åtminstone landselit för att jag skla tycka man är bra. Och i icke mätbara aktiviteter ska man vara BETYDLIGT BÄTTRE ÄN GENOMSNITTET för att vara bra.

Den typ av affärer jag talar om är svåra att mäta i pengar (sådana pengar talar man inte om). Det är däremot satt utom all tvekan att jag är BETYDLIGT bättre än genomsnittet både i att planera och genomföra sådana affärer, och t.om när det gäller att tjäna pengar på dem. Därför är jag helt enligt min egen definition bra på dem, och har inte på något sätt motsagt mig själv.

Kwon
2007-02-02, 01:06
Stahl

Jag tror Trance är en han som beter sig som en hon ibland :)

olle lindblad
2007-02-02, 01:21
Jag är grymt bra på att laga mat. Har jobbat som kock sedan 1992 med en del uppehåll, så det skulle vara konstigt om jag inte var det. Man blir bra på det man gör ofta.

ugglan
2007-02-02, 02:21
Jag är grym på att skapa komplexa och trovärdiga lögner för att bli "polare" med folk och lura av folk saker. Jag kan vara jävligt socialt kompetent om jag vill. Tror jag skulle bli en grym con-man.

Har bra syn också!

stahlberg
2007-02-02, 11:33
Kwon : En riktig "kärring" då med andra ord. Eller kanske rentav en "Trancestit"?

stahlberg
2007-02-02, 11:36
Bör väl tillägga att mitt förra inlägg inte var menat som påhopp på Trance, som säkert är lika "bra" som alla andra, åtminstone i något sammanhang (i denhär tråden diskuterar vi vad man är bra på).

Detta inlägg så att inte moderatorerna behöver varna eller rentav banna mig för att jag försöker vara lite vitsig.

Karl_alfred
2007-02-02, 12:08
Att vara ständigt trött är jag bäst på, eller ska vi säga var bäst på. En omläggning av maten har gett grym skillnad.

Nina L
2007-02-02, 15:26

Jag är ganska bra/medelmåttlig när det gäller många saker - och det gissar jag att de flesta människor är. Åtminstone för mig räcker det med att vara GANSKA bra i mycket. Jag tycker det går inflation i att vara bra, om man kallar det att vara bra om man i verkligheten är medelmåttlig.Hey! Nu omformulerade du dig! Innan skrev du minsann att du inte ansåg dig bra om inte ... Nu likställer du bra med medelmåttig. :Virro

Bra är man förresten när man är bättre än genomsnittet. Tycker jag.

petersson
2007-02-02, 15:51
Kan nog helt säkert säga att jag är bra på att fördriva tid utan att få tråkigt. Duktig på ett dega helt enkelt :) Skönt är det också.

Lallle
2007-02-02, 16:05
Är förhållandevis bra på att rita och tror mig vara ganska talangfull när det kommer till filmskapande, då i form av foto.

RösböJunior
2007-02-04, 18:09
intressant... har inga überskillz på något vad jag vet, men ett axplock:

1. Musik, lärde mig klirka gitarr och därefter sjlärd. såg någon annan spela,memoreade och spelade å spelade. även trummor.

2. bil ? köra bil kan man väl... har ärvt från farsan kanske som dock var 10 år när han gasade bubbla.

3. spel ? isåfall FPS- client ezquake 1... har spelat kanske till & från ett halvår ligger runt divison 5 enligt en anhörig som "tränat mig"
denne person kallas Xterm , ni som är insatta vet. har inte lirat för mkt teamplay än utan dominerar "all vs all" på vissa servrar ?

nägud fråga nån annan! haha jag vet ifan

joriice
2007-04-19, 21:23
...Bra på många saker, men främst teckna tror jag.

TcAnders
2007-04-19, 22:02
Bra på mycket.. Lätt för att lära in!

_henkee
2007-04-19, 22:12
Jag är en jävel på att flå uttrar.
Är också en jävel på skitgubbe.

TcAnders
2007-04-19, 22:15
Påtal om kortspel.. Utslagspoker är min specialité.. Ojoj..

// Anders

Rahf
2007-04-19, 22:36
Jag är bäst på att muntra upp min egen familj. Annars är jag inte speciellt bra på nåt.

Muskelbyggaren
2007-04-19, 22:44
Jag är bäst på att muntra upp min egen familj. Annars är jag inte speciellt bra på nåt.

En nog så värdefull egenskap.

EmCeeMike
2007-04-19, 22:51
Hyfsad på gitarr!

MrKashchei
2007-04-19, 22:59
Är bra på att:
hitta fel...
få det att svänga bakom trummorn...

dared
2007-04-19, 23:24
Jag är rätt bra på poker.

Sen är jag rätt bra på att gå in för saker rätt rejält, för att sedan ofta tröttna.

theoppositescollide
2007-04-19, 23:56
Vansinnigt bra på trummor
Vansinnigt bra på att göra vokala oljud
Vansinnigt bra på TV-spel

Dumleman
2007-04-20, 00:02
Är bra på att söka efter ord/bokstäver i texter. Jag minns även ganska bra hur text-bilden av sidor i böcker ser ut. Om jag minns att jag har läst något i en viss bok så kan jag oftast bläddra igenom boken och känner då igen hur sidan såg ut och hittar meningen.

boinnk
2007-04-20, 00:07
Jack of all trades, master of none.

Annars är jag fenomenal på att slösa bort min tid på onödiga saker.
Edit: Japp, jag gjorde det igen.

JustinCredible
2007-04-20, 00:09
Movie Preview Guy rösten och diverse andra throat oscillation ljud. Uhm.. Få folk att skratta också. Även bättre på att rita än de flesta. Och jonglera med fotboll där jag klarat några tusen iaf. Fast det var ett jävla tag sen.

That's it.

foxx
2007-04-20, 00:16
Jag är sjukt bra på att gissa vad klockan är! Förutom det är jag en baddare på FPS spel (pc). Annars är jag rätt kass på det mesta. ;P

Avesta
2007-04-20, 00:44
Kasta saker, stenar, frukt etc.

Träffar oftast det jag siktar på också, människor, föremål, bilar bla bla. Någon form av madskillz då jag också är riktigt bra på att träffa saker som rör sig, m.a.o folk som springer.

Ingen av mina idrottslärare hade sett någon kasta så långt som jag gjorde. (kast med liten boll).

De skulle kunna behöva min hjälp där nere i Palestina. :D

Ibland undrar jag dock varför jag inte fick någon annan gåva eller talang, musikalisk, verbalt eller estetisk hade varit kul istället för att kunna kasta sten.

Fatalist
2007-04-20, 04:33
Jag är helt OK på kemi & engelska, gärna i kombination med varandra ;)

Jag är rätt bra på att ha förtroende i att allt löser sig också.

Balken
2007-04-20, 06:55
Jag är la ganska bra på att teckna

Jesper
2007-04-20, 09:06
grymt het på att koka snabbmakaroner.

LadyInsane
2007-04-20, 09:08
Jag är en trumtalang (enligt min gamla trumlärare, men jag tror att han försökte vara snäll) Själv anser jag att jag är för lat för att bli riktigt bra...:smash:

Jag är bra på att prata och jag vet att de flesta som känner mig tycker att jag aldrig håller käften.

Jag är duktigt på att plugga (ja, det är en talang).

Jag är bra på att socialisera.

Jag är bra på att strukturera och göra scheman.

teargaz
2007-04-20, 09:10
Jag är en trumtalang (enligt min gamla trumlärare, men jag tror att han försökte vara snäll) Själv anser jag att jag är för lat för att bli riktigt bra...:smash:

Jag är bra på att prata och jag vet att de flesta som känner mig tycker att jag aldrig håller käften.

Jag är duktigt på att plugga (ja, det är en talang).

Jag är bra på att socialisera.

Jag är bra på att strukturera och göra scheman.

Kul med tjejer som lirar trummor. Tyvärr så är det ganska ovanligt. Lirar du i band? Finns det nåt man kan lyssna på isf?

teargaz
2007-04-20, 09:11
Vansinnigt bra på trummor
Vansinnigt bra på att göra vokala oljud
Vansinnigt bra på TV-spel

Kan man lyssna på ditt trumspel?

eandersson
2007-04-20, 10:19
Jag är bäst på att tillfredställa mig själv.

pejo
2007-04-20, 11:58
C++ är det enda jag är riktigt bra på :cryout:.

Jacksatan
2007-04-20, 12:04
Jag var väldigt duktig på bordtennis i ålder 9-15. Nu är jag inte jättebra på nåt direkt. I förhållande till vikt är jag iofs stark i bänkpress.

antonio
2007-04-20, 12:06
en massa grejer

pellep
2007-04-20, 12:53
Skjuta fram saker.
Skriva sms.
Snylta.

Rock'nRoll
2007-04-20, 13:17
Jag har sjukt bra minne. Speciellt när det gäller årtal och datum.

Sen är jag övrelägsen på att imitera hey baberiba kungen också.

Skywalker
2007-04-20, 14:23
Jag är bra på å upprepa mig. Ställa samma fråga om och om igen, berätta samma sak flera gånger i rad, och det driver min sambo till vansinne. *gah!*

:hbang:

Raggis
2007-04-20, 14:25
C++ är det enda jag är riktigt bra på :cryout:.

Det är väl en jävligt bra merit :P?

bulldozer
2007-04-20, 14:39
Jag är bra på att vara ärlig.. Ibland FÖR ärlig, för rak på sak osv.
Det kan ju ibland ställa till det *whistle*

Andra saker jag är bra på:
Bossa runt med folk
Bestämma hur saker ska göras
Snacka en massa (hålla tal o sånt)
Kladdkaka
Måla & rita
Bli bra på bild
Och en massa annat!

Dessutom är jag über i sängen (iofsej i soffan o dushen med) :Virro

:hbang:

-Niklas-