handdator

Visa fullständig version : Thomas Stellander har skadat armen


Mass-Tech
2007-01-29, 16:55
NEW! Stellander Shreds it up (1/07)
The Norwegian Pro, Thomas Stellander has pulled the tricep meat away from the bone like a Viking snacking on a Saxon. The horrifying accompanying pictures show images of Thomas's arm that would look fitting on a prostitute that decided to start her new business in Bagdad. "I was doing single arm dumbbell tricep extensions with 90Ibs and all of a sudden I heard a loud snap, right there and then I knew that I had tore my tricep" said Stellander pointing out the massive scar on his arm.

Thomas had just moved from the very north of Norway closer to the border of Sweden near Gothenburg. "I hoped that the move here would be more beneficial for my bodybuilding career. Where I was living before, the summer days have 24 hours of daylight. For me to sleep and recover was very taxing on my body. Not long after my relocation, this happened so I have yet to experience the benefit" smiled a deprived but still hungry Stellander.

Its just as well that his arms and determination happen to be his strong point -- he promises to be back on stage by the end of the year
http://prosource.net/images/layout/gossip/18.jpg

Respekt för att han använder tyngre hantel för en iso-övning än vad jag gör i hantelrodd.*flex*

Achryl
2007-01-29, 16:56
Jaha? har du själv skadad din arm nån gång eller?

Kwon
2007-01-29, 17:01
Jaha? har du själv skadad din arm nån gång eller?

På nyårsafton menar du?


ON-TOPIC:

Trist att Stellander skadat sig. :(
Vissa vill alltid pusha sina gränser.

Arne Persson
2007-01-29, 17:07
Lite längre rörelsebanor hade nog inte skadat.

Ryska_raketen
2007-01-29, 17:11
Lite längre rörelsebanor hade nog inte skadat.

det var det d gjorde :/

Timme
2007-01-29, 17:32
det var det d gjorde :/

Hade han kört långa rörelsebanor helatiden så hade han aldrig skadat sig då han förmodligen råkade göre en längre rörelse banan än vad han är van vid att göra. Genom att använda full ROM helatiden så minskar risken för dessa skador mycket.

Ryska_raketen
2007-01-29, 17:33
Hade han kört långa rörelsebanor helatiden så hade han aldrig skadat sig då han förmodligen råkade göre en längre rörelse banan än vad han är van vid att göra. Genom att använda full ROM helatiden så minskar risken för dessa skador mycket.

Bra att du redde ut det timme. Tack.

mathor
2007-01-29, 17:39
Bra att du redde ut det timme. Tack.

Jag är frestad att göra en skrattande smiley här, men jag nöjer mig med att berätta att ditt inlägg var roligt.

Arne Persson
2007-01-29, 17:42
Jag är frestad att göra en skrattande smiley här, men jag nöjer mig med att berätta att ditt inlägg var roligt.

¨På vilket sätt var det roligt?

Timme
2007-01-29, 17:53
Bra att du redde ut det timme. Tack.

Det var så lite så :)

edit: Jag formulerade mig liiite dåligt i mitt föregående inlägg.

"så hade han aldrig skadat sig då"

Jag borde skrivit att han hade löpt mindre risk att skada sig om han alltid tränat i full ROM.

mathor
2007-01-29, 17:55
¨På vilket sätt var det roligt?

Jag tror inte Raketen behöver en föreläsning av Captain Obvious/Timme om att full rörelselängd är skadeförebyggande, då han säkerligen var ironisk i sitt första inlägg.

Timme
2007-01-29, 17:56
Nu vet inte jag hurvida Tomas tränar i full rom eller ej men efter aners inlägg så tog jag typ för givet att Tomas inte tränar i full rörelse längd.

Timme
2007-01-29, 17:58
Jag tror inte Raketen behöver en föreläsning av Captain Obvious/Timme om att full rörelselängd är skadeförebyggande, då han säkerligen var ironisk i sitt första inlägg.

Thats me :D

Timme
2007-01-29, 18:00
Aja, idag är jag för dum för att fatta Ironi. Jag bjuder på det :)