handdator

Visa fullständig version : Expressen: "Bli av med dina bristningar för alltid"


Masters
2007-01-29, 16:28
Någon som har läst dagens expressen?
Stod om en ny metod som har visats fungera på en 18årig tjej.

"Elektroporofores" går ut på att med hjälp av svag elektricitet föra in ämnen som C-vitamin och silikon, i huden för att påskynda läkning och stimulera huden att bilda nya celler för att "fylla upp" bristningarna.

*bs* elr?

mela
2007-01-29, 16:29
Låter som *bs*
Och hur mkt strö bristningarna? Jag har dem överallt; låren, vaderna, rumpan, höften, armarna, brösten.. men jag klagar inte

Ganymedes
2007-01-29, 19:34
Bara det faktum att det står om det i Expressen, gör att jag tvivlar. Hade det stått i Aftonbladet hade jag VETAT att det varit fel.

frökenzelda
2007-01-29, 19:47
Att det fungerar för tillfället tvivlar jag inte på men ett permanent resultat tror jag inte är möjligt. Förresten har de ju inte sett hur tjejen ser ut om 10 år, bara för att de är borta NU betyder det inte att det aldrig kommer nya väll? Vet de ens hur bristningar uppstår? Och som Ganymedes säger:

Bara det faktum att det står om det i Expressen, gör att jag tvivlar. Hade det stått i Aftonbladet hade jag VETAT att det varit fel.

Masters
2007-01-29, 21:11
Bara det faktum att det står om det i Expressen, gör att jag tvivlar. Hade det stått i Aftonbladet hade jag VETAT att det varit fel.

Hahaha:D

Empe
2007-01-29, 21:50
Orka klaga på bristningar. Mina har dock tonats ner lite grann sedan jag började med Berocca vitaminer dagligen.

Raggis
2007-01-29, 21:52
Jag har fått bristningar runt biceps. Oh well, shit happens :)

Krampus
2007-01-29, 21:53
Ge mig fler.

NiXPhoenix
2007-01-29, 23:04
Orkar inte ta av mig tröjorna och kolla, men för mig går bristningarna tillbaka.
Har jag inte fått några riktigt djupa bristningar då eller? Trodde det var standard att det gick tillbaka.

Nadja_N
2007-01-30, 09:07
Bristningar bleks med tiden. det räcker väl?

Masters
2007-01-31, 01:01
Bristningar bleks med tiden. det räcker väl?

ser fortfarande ut som att en tiger har rivit en:devil: (på magen*gah!* ).. Inget som stör men om det nu skulle finnas metoder i framtiden som får bort dem vore ju toppen.

Zakath
2007-01-31, 01:15
Elektroporofores? :D Låter som ett plagiat på elektrofores (en metod som ofta används inom t.ex. biokemin). Den används för att separera molekyler med olika laddning, så jag tror knappast det skulle fungera för att "föra in" någon askorbinsyra eller silikon i huden på något effektivt sätt, löjligt.

Dessutom finns ingen logik i att bristningar skulle försvinna för att man "för in" c-vitamin och silikon i döda hudceller.