handdator

Visa fullständig version : Kollopnion; är Serena Williams fet?


Lizard
2007-01-29, 15:56
Från SvD.se:

Williams trött på att bli kallad fet
Hon tappade bara tre game när hon utklassade Maria Sjarapova i finalen av Australian Open. Ändå får tennisstjärnan Serena Williams ständigt höra att hon är för fet, och nu har den 25-åriga amerikanskan tröttnat.


- När jag tittade i spegel i dag var min midja fortfarande 71 centimeter. Jag tror allt beror på att jag har stora bröst och en stor rumpa, det gör att jag ser större ut än de andra flickorna.

Enligt officiella uppgifter väger Williams 61 kg.

- Jag kanske skulle kunna gå ned nio kilo, men jag skulle fortfarande ha de här "bomberna" och den här rumpan, så är det bara.

Självtest: Är Serena för fet?

http://www.functionx.com/people/swilliams/swilliams1.gif
http://www.functionx.com/people/swilliams/swilliams2.gif

Lizard

Tricklev
2007-01-29, 15:58
Verkligen inte, vad äre för småflickor tennispubliken är ute efter. :MrT:

Shakemynuts
2007-01-29, 15:58
Fet eller inte det där var en jävla schysst röv! *drool*

Hades
2007-01-29, 15:59
Nej, det tycker jag inte. Stabil röfv och mycket muskler däremot.

Off topic så har hon ett imponerande ögonmått, om hon kan avgöra vad midjan mäter genom att titta i spegeln :)

Dnepr
2007-01-29, 16:00
Hon har en av världens absolut fräckaste rövar - kolla bara putet på översta bilden. Tycker inte hon är fet.

Kwon
2007-01-29, 16:01
För fet?

Verkligen inte vad jag skulle kalla fet

http://www.fuzzysignal.com/tennis/fashion/serena-williams.jpg
http://hopluv.com/blog/Serena.jpg
http://sports.aiwebgallery.com/wp-content/uploads/2006/08/serena.jpg
http://www.smh.com.au/ffximage/2006/01/13/serenawilliams_narrowweb__300x450,0.jpg
http://85.17.40.9:88/22a/full/957/957863421.jpg

skaparn
2007-01-29, 16:02
Bilderna är gamla. På dessa är hon optroligt vacker och inte alls för fet. Nu har hon lagt på sig några kilon men att säga för fet är nog att överdriva efter att hon spelat monstertennis. Fast då hävdar ju vissa andra att det är ett tecken på att damtennisen har problem med kvaliteten i toppen just nu.

Shakemynuts
2007-01-29, 16:03
Shit! Hon är ju het! :D
Aldrig tänkt på!

hultman
2007-01-29, 16:03
Nej, men vilken jävla jätteröv..

Hockeyrumpor... akta er för Serena Williams-rumpor.

Drfg
2007-01-29, 16:05
Hot är fet, sjarapova är het!

n1tro
2007-01-29, 16:08
sharapova :hbang:

nej serena är inte fet, hon är kraftigt byggd liksom.. överflödigt fett finner man nog inte på henne mer än det som ska vara där helt enkelt

Fartman
2007-01-29, 16:09
Uppenbarligen inte. hade hon varit för fet hade det ju påverkat hennes tennis negativt. Och om man kollar rent utseendemässigt är det ju mest jätteröven som sticker ut och kanske kan klassas som fet, men nej det tycker jag fan inte.

Cilia
2007-01-29, 16:11
att kalla henne för fet är ett hån mot alla tjockisar.
Hon är inte spinking men hon är väldigt muskulös och har rumpa och tuttar.

Sen håller jag med skaparn om att det är gamla bilder.

Men frågan är vad hon är för ngt?
Jag trodde hon var tennisspelare och som det presterar hon väl bra?
Hade hon varit modell vore det en annan sak.

Jag kan förstå att man diskuterar Slatans viktuppgång när det samtidigt resulterade i att han blev sämre/långsammare som spelare.

Men nu vann ju Serena.

skaparn
2007-01-29, 16:13
Jag kan förstå att man diskuterar Slatans viktuppgång när det samtidigt resulterade i att han blev sämre/långsammare som spelare.


Va?

Trance
2007-01-29, 16:14
Inte fet men ful som stryk.

gnagaren
2007-01-29, 16:19
Inte fet men ful som stryk.

+1

Shakemynuts
2007-01-29, 16:23
Är ni rasister eller? :confused:

Cilia
2007-01-29, 16:24
Va?
Vad jag menar är att jag generellt tycker illa om att man diskuterar andras vikt och särskilt på elitidrottsmän/kvinnor för det är ändå så många som trillar dit i matmissbruk.

Men om det påverkar prestationen så finns det ett samband.
I somras var det mycket diskussioner kring Slatans vikt därför tog jag honom som exempel och jag tror att ni ska hänga med i alla mina tankar jag inte skriver ner

L-Sami
2007-01-29, 16:24
Fet? Hon är buffed, vältränad och har en boom gluteus maximus

skaparn
2007-01-29, 16:25
Vad jag menar är att jag generellt tycker illa om att man diskuterar andras vikt och särskilt på elitidrottsmän/kvinnor för det är ändå så många som trillar dit i matmissbruk.

Men om det påverkar prestationen så finns det ett samband.
I somras var det mycket diskussioner kring Slatans vikt därför tog jag honom som exempel och jag tror att ni ska hänga med i alla mina tankar jag inte skriver ner

Jodå, jag var med på vilken parallell du ämnade dra, men Slatan blev tyngre när han gick från Ajax och inte har jag hört så många som tycker att hans vikt var ett problem. Svackorna han haft beror snarare på hans psyke.

Kwon
2007-01-29, 16:26
Serena är, i mina ögon, mycket fit! :thumbup:

Massan på de rätta ställena etc

jwzrd
2007-01-29, 16:26
Vad jag menar är att jag generellt tycker illa om att man diskuterar andras vikt och särskilt på elitidrottsmän/kvinnor för det är ändå så många som trillar dit i matmissbruk.

Men om det påverkar prestationen så finns det ett samband.
I somras var det mycket diskussioner kring Slatans vikt därför tog jag honom som exempel och jag tror att ni ska hänga med i alla mina tankar jag inte skriver ner

Den intressanta skillnaden här är att du undermedvetet verkar värdera tyckanden om kvinnors vikt på ett annat sätt än de om mäns. Rimligtvis kan någon föra ett resonemang om hur Serena kanske presterat ännu bättre vid en lägre kroppsvikt precis som att du (och vad det verkar flera andra) gör om Slatan för... du menar väl inte att du kan bevisa på något vis att skillnaden Slatans prestation med den högre vikten faktiskt berodde på den.

gnagaren
2007-01-29, 16:31
Snälla någon Zlatan, inte med S. Tack så mycket.

Cilia
2007-01-29, 16:32
Den intressanta skillnaden här är att du undermedvetet verkar värdera tyckanden om kvinnors vikt på ett annat sätt än de om mäns. Rimligtvis kan någon föra ett resonemang om hur Serena kanske presterat ännu bättre vid en lägre kroppsvikt precis som att du (och vad det verkar flera andra) gör om Slatan för... du menar väl inte att du kan bevisa på något vis att skillnaden Slatans prestation med den högre vikten faktiskt berodde på den.
När det gäller hur jag värderar kvinnors vikt kanske det spelar in. Men jag tycker nog inte att det är så snyggt när dom är pinnsmala (se annan tråd om känd kvinna som smalnat av) utan mer om det som jag tycker är ett samhällsproblem. Det är alla tjejer som strävar efter ett i många hänseenden extremt smalt utseende. Det finns väl hur många exempel på det som helst.

Jag tror inte att vi får en sundare syn på kvinnor när man skriver spaltmeter om hur tjock en kvinna är som uppenbarligen inte är tjock.

Jag kan inte bevisa någonting med Zlatans vikt utan jag drog bara paralleller i att det även förekommer diskussioner kring mäns vikt. Att han blev långsammare och i sämre form pga sin viktuppgång var inte min analys utan många av våra sportjournalisters.

Mass-Tech
2007-01-29, 16:34
Serena är, i mina ögon, mycket fit! :thumbup:

Massan på de rätta ställena etc

+1

T&A for president

Kwon
2007-01-29, 16:35
Både Slatan och Zerena är dock mycket bra på det dom gör! :thumbup:

Trance
2007-01-29, 16:36
När det gäller hur jag värderar kvinnors vikt kanske det spelar in. Men jag tycker nog inte att det är så snyggt när dom är pinnsmala (se annan tråd om känd kvinna som smalnat av) utan mer om det som jag tycker är ett samhällsproblem. Det är alla tjejer som strävar efter ett i många hänseenden extremt smalt utseende. Det finns väl hur många exempel på det som helst.

Jag tror inte att vi får en sundare syn på kvinnor när man skriver spaltmeter om hur tjock en kvinna är som uppenbarligen inte är tjock.

Jag kan inte bevisa någonting med Zlatans vikt utan jag drog bara paralleller i att det även förekommer diskussioner kring mäns vikt. Att han blev långsammare och i sämre form pga sin viktuppgång var inte min analys utan många av våra sportjournalisters.

Vadå vi? Ni kvinnor får helt enkelt skärpa er och inte svälta ijhäl er. Så blir allt bra.

nínían
2007-01-29, 16:41
Scrolla ned till 'Photos' så finns bilder på henne från Australian Open 2007.
http://www.australianopen.com/en_AU/players/wtaw234.html

Det är bara larvigt att tjata om hennes vikt. Hon kanske har gått up några kg, men hon spelar fortfarande som en gudinna.

Mass-Tech
2007-01-29, 16:44
Hon är så het så även BayGBM vill ****** henne.
Vad tycker du om det Kwon?

nr16
2007-01-29, 16:50
Hon är inte för fet. Då hade hon ALDIRG vunnit Australian Open.

Hon är kraftigt byggd, de e en helt annan sak.

http://www.footballdatabase.com/upload/player/adriano_l4.jpg

Fet? NEJ!!
Kraftigt byggd? JA!


Samma sak med Serena.

L-Sami
2007-01-29, 16:57
Vadå vi? Ni kvinnor får helt enkelt skärpa er och inte svälta ijhäl er. Så blir allt bra.

Ja, exakt vem säger att kvinnor ska vara smala?

Mass-Tech
2007-01-29, 16:59
http://www.tennisfreunde-much.de/Impressionen/Tennisspieler-Bilder/Williams-Serena/2004_01.jpg

Kwon
2007-01-29, 16:59
Hon är så het så även BayGBM vill ****** henne.
Vad tycker du om det Kwon?

ja vad säger man

Det ska väl mycket till för att getbigs husbög skall vilja konvertera, så visst har hon vissa kvalitéer! :D

tossefar
2007-01-29, 17:04
Hon är ful som ett troll och röven är alldeles för stor för min smak.

Kwon
2007-01-29, 17:13
Hon är ful som ett troll och röven är alldeles för stor för min smak.

men är hon fet? :)

Ryska_raketen
2007-01-29, 17:18
Men för fan kamma er! Det där är inte att vara fet, det där KVINNLIGHET! ABOOOOOOOOOO!!

Kwon
2007-01-29, 17:19
Men för fan kamma er! Det där är inte att vara fet, det där KVINNLIGHET! ABOOOOOOOOOO!!

Exakt Ryske Broder! +7

Ryska_raketen
2007-01-29, 17:24
Exakt Ryske Broder! +7

Brazil here we come?:D

Trance
2007-01-29, 17:25
Men för fan kamma er! Det där är inte att vara fet, det där KVINNLIGHET! ABOOOOOOOOOO!!

Ingen har sagt att hon är fet din *****.

Ryska_raketen
2007-01-29, 17:26
Ingen har sagt att hon är fet din *****.

Naaaw, det var mer svar på topicen.

Timme
2007-01-29, 17:34
Nej hon är absolut inte det och hon är het som stryk. Det rycker lite i byxorna när jag ser bilderna :D

NiXPhoenix
2007-01-29, 17:35
JA, det var en helt annan bild i SvD.

Dumleman
2007-01-29, 17:38
Nej hon är inte fet, hon råkar bara ha "kraftig benstomme".

frökenzelda
2007-01-29, 17:47
Hon är verkligen inte fet! Hon har mycket muskler och en jävel till röv men det är inte att va fet...

Tycker dock inte att hon ser bra ut. Det enda jag vill ha är hennes rumpa den hade man ju inte tackat nej till, men annars är hon typ skabbig...-.

Sharapova ser bättre ut.

Kwon
2007-01-29, 17:49
Hon är verkligen inte fet! Hon har mycket muskler och en jävel till röv men det är inte att va fet...

Tycker dock inte att hon ser bra ut. Det enda jag vill ha är hennes rumpa den hade man ju inte tackat nej till, men annars är hon typ skabbig...-.

Sharapova ser bättre ut.

Sharapova med Serenas rumpa hade varit en intressant kombination! *kissass* :D

frökenzelda
2007-01-29, 17:51
Sharapova med Serenas rumpa hade varit en intressant kombination! *kissass* :D

Haha yes kanske ska satsa på det.... Höhö, nämen, jag tycker faktiskt att JAG ser bättre ut än Sharapova så jag vill inte byta, men Sharapova ser iaf bättre ut än Williams... så om jag varit tvungen att välja nån jag såg ut som hade jag tagit ryskan. Williams är så skabbig.:(

Angel
2007-01-29, 18:00
Grym kropp ju,

L-Sami
2007-01-29, 18:02
Haha yes kanske ska satsa på det.... Höhö, nämen, jag tycker faktiskt att JAG ser bättre ut än Sharapova så jag vill inte byta, men Sharapova ser iaf bättre ut än Williams... så om jag varit tvungen att välja nån jag såg ut som hade jag tagit ryskan. Williams är så skabbig.:(

Bildbevis annars tror vi inte på dig :)

Kwon
2007-01-29, 18:41
Haha yes kanske ska satsa på det.... Höhö, nämen, jag tycker faktiskt att JAG ser bättre ut än Sharapova så jag vill inte byta, men Sharapova ser iaf bättre ut än Williams... så om jag varit tvungen att välja nån jag såg ut som hade jag tagit ryskan. Williams är så skabbig.:(

Jaså, ser DU bättre ut än Sharapova?

Källa på det?

Thewind
2007-01-29, 19:27
Absolut inte. Personligen gillar jag mindre tjejer men hennes kropp är det absolut inget fel på.

Baan
2007-01-29, 19:34
Nej, helt rätt kurvor på den kvinnan va.

Timme
2007-01-29, 19:48
Bildbevis annars tror vi inte på dig :)

Jag kan mycket väl tänka mig att frökenzelda ser betydligt bättre ut då jag tycker att Sharapova ser så alldaglig och tråkig ut som man bara kan. Jag fattar inte vad ni som tycker att hon är supersnygg ser hos henne. Konstigt vad olika smak man kan ha.

frökenzelda
2007-01-29, 19:52
Klart jag är snyggare men jag tänker inte bevisa det för då får jag skämmas resten av mitt liv om nån jag känner är här...

Ryska_raketen
2007-01-29, 19:54
Klart jag är snyggare men jag tänker inte bevisa det för då får jag skämmas resten av mitt liv om nån jag känner är här...

skämmas för att du är snyggare? Vore det inte värre om du ser ut som "hejkomochhjälpmig"?

Drfg
2007-01-29, 19:54
Jag kan mycket väl tänka mig att frökenzelda ser betydligt bättre ut då jag tycker att Sharapova ser så alldaglig och tråkig ut som man bara kan. Jag fattar inte vad ni som tycker att hon är supersnygg ser hos henne. Konstigt vad olika smak man kan ha.

Finns ju många som är snyggare men jämfört med monstret Serena så ;)

frökenzelda
2007-01-29, 19:55
skämmas för att du är snyggare? Vore det inte värre om du ser ut som "hejkomochhjälpmig"?

nämen skämmas för om dom ser att jag laddar upp bilder på mej själv på ett träningsforum :P

Kwon
2007-01-29, 19:56
nämen skämmas för om dom ser att jag laddar upp bilder på mej själv på ett träningsforum :P

Varför skämmas över någonting sådant?

Är det något fel med det? :D

Jag kan tex lägga upp en bild på Ryska Raketen helt utan att skämmas, ser inte problemet?

Ryska_raketen
2007-01-29, 19:57
nämen skämmas för om dom ser att jag laddar upp bilder på mej själv på ett träningsforum :P

OJ, ja förstår inte hur folk kan leva med den skammen :(

Wennerberg
2007-01-29, 20:00
Amen för fan, hon är inte fet alls. Har ju underbara former!

Lellan
2007-01-29, 20:04
nämen skämmas för om dom ser att jag laddar upp bilder på mej själv på ett träningsforum :P

They will wear you down.. vänta bara, tog visserligen några år för mig, men nu kan mitt tryn ploppa upp lite varstans, ja som avatar t.o.m. å jag är en som kan skämmas jag.. :D :em:

Har en tråd du kan bikta dig i efteråt (erkänna pinsamheter). :thumbup:

(närå, skämt å sido fattar jag vad du menar å menar inte att tjata. Men såna där kommentarer kan du inte posta om du vill undgå bildhungrande kollomaffian.. )

On Topic: Serena har vackra former, jisses va snyggt det är med rumpa å vältränad utan att vara deffad in till minsta sena.. ser sunt ut! INTE fet..

Kwon
2007-01-29, 20:07
On Topic: Serena har vackra former, jisses va snyggt det är med rumpa å vältränad utan att vara deffad in till minsta sena.. ser sunt ut! INTE fet..

Healthy physique är vad det är! :thumbup:

She ain't fat, she Phat Where It's At!

Kabuto
2007-01-29, 20:26
Några bilder jag hade, tycker hon har bra form! :)

http://i3.tinypic.com/301pq92.jpg
http://i16.tinypic.com/2njlcav.jpg
http://i11.tinypic.com/2n0puo2.jpg

TCOG
2007-01-29, 20:42
Gudomligt Vacker

Gudomlig Bakdel, jag vill klämma..........

Brooklyn
2007-01-29, 20:48
självklart inte fet! :)

Nitrometan
2007-01-29, 21:44
Poll?

Alltså. Hon spelar tennis. De ska skita i hur hon ser ut.

Dessutom spöar hon allt motstånd...

Spelar stor roll hur hon ser ut...

nordland
2007-01-29, 21:48
jag hade då sattit henne vilken dag som helst... Men å andra sidan så har jag varit singel i 5 år nu så..... Men det har nog ingen betydelse. Ja hade satt henne iallafall..

Kwon
2007-01-29, 21:50
jag hade då sattit henne vilken dag som helst... Men å andra sidan så har jag varit singel i 5 år nu så..... Men det har nog ingen betydelse. Ja hade satt henne iallafall..

Detta säger ju dock ingenting om du anser att hon är fet eller ej.

Du kanske e en chubby-chaser nordland! :D
Hur skall vi veta? :devil:

JK Bro! Keep doin what you doin' :thumbup:

nordland
2007-01-29, 23:32
OM Serena är fet så är då fan Ice T's brud COCO (Nicole austin) lika jävla fet..

Så nä, hon är inte fet...

RassK
2007-01-30, 00:12
Baby got back! .. Not fat -_-
ååhhh jag älskar hennes former <3

PowPow
2007-01-30, 01:02
Alldeles lagom :thumbup:

Cerberus
2007-01-30, 01:34
yeeeah, fet? var nånstans?

otroligt vältränad kvinna, ser t.om bra ut ibland. I would hit it!

Stoltz
2007-01-30, 06:56
Ja men sluta - Hon är ju inte fet!
Hon har härliga former (Smaksak), men hon är ju absolut inte fet. Vad är det för stolpskott som säger sådant?

Jay-Z
2007-01-30, 06:59
That's wazzup. Tap that azz fo sho. :thumbup:

/Jay från Zones och Kwons gemensamma konto.

Stab
2007-01-30, 07:44
Fet är hon väl inte, negress fett depåer har hon dock. Typ sexpack fast en lagring av fläsk @ bootyn och tittsen. Ful som stryk är hon oxo.

Tolkia
2007-01-30, 09:00
Jag säger som Cilia, att kalla Serena Williams fet är en förolämpning mot alla som verkligen är tjocka. Det säger betydligt mer om den som fäller kommentaren än vad det säger om både Williams och damtennis.

skaparn
2007-01-30, 09:16
Jag säger som Cilia, att kalla Serena Williams fet är en förolämpning mot alla som verkligen är tjocka. Det säger betydligt mer om den som fäller kommentaren än vad det säger om både Williams och damtennis.


Vad menar du?

Tolkia
2007-01-30, 09:18
Vad menar du?
Jag menar den sportkrönikör (i vilken tidning har jag glömt) som anförde att det var ett tecken på hur ill adet var ställt med damtennisen när Williams kunde vinna trots att hon var så "otränad".

Tolkia
2007-01-30, 09:20
Här (http://www.svd.se/dynamiskt/blogg/did_14403190.asp) (det var visst SvD).

AFanatic
2007-01-30, 09:40
Inte alls.

Hon har dock en ansenlig muskelmassa som många av de andra tennistjejerna saknar.

Hon ser mycket vältränad ut.

http://www.australianopen.com/images/pics/large/b_swilliams_0123_03.jpg

skaparn
2007-01-30, 10:03
Jag menar den sportkrönikör (i vilken tidning har jag glömt) som anförde att det var ett tecken på hur ill adet var ställt med damtennisen när Williams kunde vinna trots att hon var så "otränad".

Ok, men det har jag hört många säga, och jag förstår inte varför det skulle säga något (underförstått negativt) om den som gör uttalandet. Det finns många som menar, och gjorde så även innan Williams vann AO, att det inte finns någon bredd inom den absoluta toppen av damtennisen. Förutom lite tyngre än vanligt har SW varit borta från tennis ganska länge och det är minst sagt otroligt att hon gjort den comeback vi just sett.
Jag själv har alltid gillat systrarna Willams tennis som är väldigt kraftfull. Tycker hon är helt makalös och vill gärna tro att vinsten beror på kampvilja och talang, men respekterar de som vill ta upp en diskussion om tennisen som sådan.
Jag har vid ett flertal tillfällen kritiserat hockeyspelares dåliga form och menat att de proffs som spelar i högsta, eller näst högsta ligan borde kunna hålla sin kropp i absolut toppform och inte släpa runt på extrakilon. Jag tycker inte man gör någon en tjänst genom att förbjuda liknande diskussion inom damidrott. Vi löser inte problemet med unga tjejers självsvält genom att låta bli att berätta hur man springer snabbare om man är lättare. Det kan de lista ut själv.

Noodles
2007-01-30, 10:18
Jag menar den sportkrönikör (i vilken tidning har jag glömt) som anförde att det var ett tecken på hur ill adet var ställt med damtennisen när Williams kunde vinna trots att hon var så "otränad".

Precis som skaparn skriver har det länge diskuterats om hur dålig bredd damtennisen har. Jag minns mycket väl hur diskussionerna gick när Steffi Graf och Monica Seles dominerade. Likadant var det när Martina Navratilova radade upp GS-titlar. Vad krönikören antagligen menar (och jag håller delvis med honom) är nog att det är ett svaghetstecken för damtennisen att Serena kan dominera så fullständigt med tanke på den matchträning hon saknar. Jag håller med om att det är ett känsligt ämne att diskutera kvinnliga idrottares vikt men i jämställdhetens namn är det nog vanligare med ätstörningar hos manliga backhoppare.

Serena Williams är långtifrån fet men även om det är en stor del muskelmassa kan man undra hur bra hon skulle bli med lite mindre vikt. Även om vikten består av muskler lär hon tappa mycket rörlighet och uthållighet. Jag har alltid gillat systrarna Williams (deras pappa verkar däremot vrickad) och det är kul att en konservativ idrott som tennisen får se lite starkare damer. Extra kul är det när Williams ställs mot den "gamla" skolan som Martina Hingis.

Om det är ok att skoja om JO Waldners övervikt i OS 2004, Brolins småknubbighet under sin aktiva tid (lite mer efteråt...) och Maradonas viktpendling tycker jag man måste få diskutera damidrottares vikt ur ett rent prestationsperspektiv.

mr ruhl
2007-01-30, 10:46
hon ser ut så som en kvinna ska se ut! ingen anorexiakropp, snyggt!

Tolkia
2007-01-30, 13:53
Jag har i ärlighetens namn ingen aning om hur bra tennis skall se ut, så jag kan inte avgöra om Williams spelar dåligt, eller för den delen om damtennisen håller dålig standard. Däremot tycker jag generellt - alltså även när det gäller manliga idrottare - att man, om man vill diskutera t.ex. kvaliteten på eliten inom en idrottsgren (t.ex. tennis) i så fall skall göra det ordentligt. Inte bara (den blogg jag länkade till sticker inte direkt ut vad gäller den saken) leverera en analys av typen "det är tveksamt om hon borde kunna vinna när hon är så fet - men, ja ja, så dålig som damtennisen är så är det ju inte förvånande". För mig är det mindre en fråga om ätstörningar och hetsbantande tjejer (eller för den delen killar) än om vad man vill säga med det man skriver, eller om perspektiv.