handdator

Visa fullständig version : En liten tjejs träningsjournal


LitenTjej
2007-01-29, 14:22
Tänkte att det var lika bra att skriva upp hur det går på träningen någonstans :-)

L-Sami
2007-01-29, 14:23
Vad har du för mål med träningen då?

LitenTjej
2007-01-29, 14:24
hmm.. jag vill vinna jsm. du då?

Raggis
2007-01-29, 14:28
Najs journal :P

LitenTjej
2007-01-29, 14:33
ohhh jag fattar inte, hur ändrar man texten där uppe??

Raggis
2007-01-29, 14:34
ohhh jag fattar inte, hur ändrar man texten där uppe??


Du har bara 2 minuter på dig att editera ditt inlägg. När den tiden är ute, så måste du Pma en moderator för att göra det åt dig.

LitenTjej
2007-01-29, 14:39
aha.... Kan någon förklara för mig hur man skriver en journal? :P

Nitrometan
2007-01-29, 14:45
aha.... Kan någon förklara för mig hur man skriver en journal? :P
Det är inte svårt Peyshy.

Du bara skriver ett inlägg med vad du har tränat, när du har tränat.

Sen när du har tränat ett pass igen så skriver du ett inlägg igen.

Klart du vinner...

L-Sami
2007-01-29, 14:48
aha.... Kan någon förklara för mig hur man skriver en journal? :P

Så här kan det se ut.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76806

emmzan
2007-01-29, 15:15
Åhå, damlaget börjar dominera forumet! Kul att ha dig här!

/Emma

LitenTjej
2007-01-29, 15:31
heej emma!! =) hehe klart damlaget ska vara här ;) ska du vara med på serieomgången på torsdag.?. jag ska kanske döma för första gången.. hihi *whistle*

Sundsarn
2007-01-29, 15:32
Välkommen. Skriv upp lite om dig själv (Ex som i L-samis journal), ålder, mål, vikt, längd mm om du tycker det känns nödvändigt.

Vilken sport/gren tävlar du i då? :) jsm kan ju vara i det mesta ;)

LitenTjej
2007-01-29, 15:36
Så ja.. Kanske först måste presentera sig själv =)

Ålder: 18 år
Längd: 1,55 m
Vikt: allt mellan 53-55 .Blir nog kvar i -56 ett tag till.


Bästa resultaten på tävling
Knäböj: 142,5 kg
Bänkpress: 80 kg
Marklyft: 145 kg

Pinglan
2007-01-29, 15:40
Trevligt med ytterligare en SL-tjej i journalträsket :thumbup: Välkommen!

Sundsarn
2007-01-29, 15:42
Så ja.. Kanske först måste presentera sig själv =)

Ålder: 18 år
Längd: 1,55 m
Vikt: allt mellan 53-55 .Blir nog kvar i -56 ett tag till.


Bästa resultaten på tävling
Knäböj: 142,5 kg
Bänkpress: 80 kg
Marklyft: 145 kg

Imponerande vikter där du :thumbup: Hur länge har du tränat?

emmzan
2007-01-29, 15:45
heej emma!! =) hehe klart damlaget ska vara här ;) ska du vara med på serieomgången på torsdag.?. jag ska kanske döma för första gången.. hihi *whistle*

Jag tänkte köra i Österbybruk på lördag istället, passar inte bra tidsmässigt med torsdagkväll på ASK tyvärr :(

LitenTjej
2007-01-29, 15:46
Nu börjar journalen dåå ^^

Jag tävlade i tallin nu ihelgen. Såhär gick det:

Vikt: 54,8 (efter mcdonalds mat, buffé och frukostbuffé så vägde man nästan fullt för en gångs skull) :P

Knäböj: 130 kg 3-0 vitt
142,5 kg 3-0 vitt
150 kg (tappade balansen) 3-0 rött

Missnöjd efter böjen, ville verkligen ha den sista böjen! *gah!*

Bänkpress: 70 kg 3-0 vitt
77,5 kg 3-0 vitt
82,5 kg (jag hade ingen chans idag :P) 3-0 rött

Marklyft: 130 kg 2-1 rött (jag tappade balansen så det blev en liten sänkning)
135 kg 3-0
145 kg 3-0

Vi hade dock ingen chans mot estländarna eller finländarna, utan vi kom sist denna gång, men det var en superrolig tävling! Det var en tjej som drog 205 i marklyft..grymt!

LitenTjej
2007-01-29, 15:47
Imponerande vikter där du :thumbup: Hur länge har du tränat?

Hejhej! Jag har tränat i unegfär 2 år. vad tränar du själv då? :)

Sundsarn
2007-01-29, 15:53
Hejhej! Jag har tränat i unegfär 2 år. vad tränar du själv då? :)

Jag spelar hockey så jag bygger en del under sommaren och under vintern blir det tyvärr lite för lite styrka. Börjar nästan om från början under vårarna så det är ganska trist på så vis. Ibland är jag verkligen sugen på att lägga ner hockeyn så man känner att man kommer någon vart.

Nu spelar jag monopol och hamnar på ett sånt där kort där man får hoppa bakåt en massa steg hela tiden :smash:

fast benen tappas det inte så mycket av iaf, alltid nåt :)


2 år och lyfter så pass mycket är imponerande. har du sysslat med någonting annat innan du började med SL?

LitenTjej
2007-01-29, 16:00
Jag spelar hockey så jag bygger en del under sommaren och under vintern blir det tyvärr lite för lite styrka. Börjar nästan om från början under vårarna så det är ganska trist på så vis. Ibland är jag verkligen sugen på att lägga ner hockeyn så man känner att man kommer någon vart.

Nu spelar jag monopol och hamnar på ett sånt där kort där man får hoppa bakåt en massa steg hela tiden :smash:

fast benen tappas det inte så mycket av iaf, alltid nåt :)


2 år och lyfter så pass mycket är imponerande. har du sysslat med någonting annat innan du började med SL?

Ja, alltså gör det du tycker är kul istället. Om du är trött på hockeyn och vill hinna med mer styrketräning så gör det. Det förlorar du ju inget på. Ändå inte kul att träna något man inte tycker är lika roligt längre ellerhur?

Jag har tränat judo ganska många år innan ja började lyfta :-)

Sundsarn
2007-01-29, 16:07
Ja, alltså gör det du tycker är kul istället. Om du är trött på hockeyn och vill hinna med mer styrketräning så gör det. Det förlorar du ju inget på. Ändå inte kul att träna något man inte tycker är lika roligt längre ellerhur?

Jag har tränat judo ganska många år innan ja började lyfta :-)

mjo men det är nog inte så kul just nu pga morgonpass och långvarig sjukdom. Måndagar sliter mest på kroppen under veckan. 2-3 pass. Sen tycker jag det är väldigt roligt med hockey, när det går bra och man slipper bli sjuk osv. Räcker med 1 veckas frånvaro och du är så mkt ur form att du utan problem kan missa 2-3matcher innan man är igång igen :)

Sen läser jag Specialidrott på gymnasiet så jag kan egentligen inte sluta förrän efter nästa säsong utan att tappa 200p (eller 100p för de sista KAN ersättas). Å andra sidan kommer jag nog inte kunna spela efter studenten, då blir det nog högskola så vi får se hur det blir.

emmzan
2007-01-29, 16:11
bra tävling ändå!

Vilka fler åkte över från sweden då?

LitenTjej
2007-01-29, 16:42
mjo men det är nog inte så kul just nu pga morgonpass och långvarig sjukdom. Måndagar sliter mest på kroppen under veckan. 2-3 pass. Sen tycker jag det är väldigt roligt med hockey, när det går bra och man slipper bli sjuk osv. Räcker med 1 veckas frånvaro och du är så mkt ur form att du utan problem kan missa 2-3matcher innan man är igång igen :)

Sen läser jag Specialidrott på gymnasiet så jag kan egentligen inte sluta förrän efter nästa säsong utan att tappa 200p (eller 100p för de sista KAN ersättas). Å andra sidan kommer jag nog inte kunna spela efter studenten, då blir det nog högskola så vi får se hur det blir.

Jo jag har också specialidrott så jag förstår dig.. hoppas hockeysuget kommer tillbaka då!

LitenTjej
2007-01-29, 16:46
bra tävling ändå!

Vilka fler åkte över från sweden då?

Hmm.. det var Stina Mittermaier, Jimmy Pero, Tomas Ring, Matti Vountisvaara, Håkan Karlsson och Stefan Ohlsson. Sen hade vi Tommy och Tero som coacher :-) killarna kom 2.a. Förlorade bara med 13 poäng..

L-Sami
2007-01-29, 17:07
Jäklar vad stark du är, lycka till med träningen och tävlingen :thumbup:

Timme
2007-01-29, 17:52
Hej! Kul med fler styrkelyftare här, och en tjej också!

Princy
2007-01-29, 18:58
Grymma vikter! :thumbup:

Hur länge har du tränat och tävlat?

LitenTjej
2007-01-29, 20:44
Guuu vilket trevligt mottagande man får här :-) tack alla ;)

Till Princy: Jag har tränat i ungefär 2 år.. och tävlat i snart ett år :P

Eva_E
2007-01-30, 08:32
Hoppla hoppla... en tjejjournal till, det måste man ha ögonen på!

"En liten tjejs träningsjournal" - då tänkte åtminstone jag i min fördomsfullhet mig en nybörjare, liten, svag och osäker. Och så visar det sig vara en slags mini-Pippi Långstrump. Skitstark tjej, helt underbart!

Kul!

Välkommen hit!!!


Eva

machine gun
2007-01-30, 11:38
"En liten tjejs träningsjournal" - då tänkte åtminstone jag i min fördomsfullhet mig en nybörjare, liten, svag och osäker. Och så visar det sig vara en slags mini-Pippi Långstrump. Skitstark tjej, helt underbart!


Haha, +1 ;)

Välkommen hit och lycka till med träningen och tävlandet! Ska bli kul att följa! :)

LadyG
2007-01-30, 12:59
Skoj, fler tjejer att följa. Det gillas! Det är alltid kul med fler man kan söka träningsinspiration hos, även om jag inte är styrkelyftare själv.

Imponerande styrka dessutom!

LitenTjej
2007-01-30, 16:17
Idag har jag kört ett lätt pass =P

Knäböj:
Värmde på stången 2*5
2*5 50 kg
3*5 70 kg

Gjorde lite ont i ljumsken.. är nog lite stel så körde ingen mer böj idag.

Gick ut och sprang lite på rullband i 10 minuter

Rygg :
Lats drag 3*8 35 kg
Flies : 2*8 25 kg

Mage :
Sit-ups maskin 3*15 35 kg
vanliga sit ups 4*30 st

LadyG
2007-01-30, 16:18
Tjusiga benböj, men om det gjorde ont kanske stretching kan vara på sin plats? Eller är det en skada du dras med?

LitenTjej
2007-01-30, 16:20
Tjusiga benböj, men om det gjorde ont kanske stretching kan vara på sin plats? Eller är det en skada du dras med?

Det undrar jag med.. jag har fått ont där sen jag försökte dra en tung mark för ett tag sen utan att värma upp innan *dumt* Sen nu har jag fått ont när jag böjer också.. Ska försöka börja stretcha lite och se om det blir bättre ^^

sweetkarolina
2007-02-01, 12:18
ooo vad roligt!!! ytterliggare en världsmästare på lilla kolla :cool:
grymt duktig du var i helgen, du persar ju i allt på ungefär varje tävling nu!

håll tummarna för mig på lördag ;)

LitenTjej
2007-02-03, 22:10
KLart ja håller tummarna :-) hur gick det förresten??

Körde ett snabbt pass med knöböjsddräkt och lindor idag.

Uppvärmning
3*5 20 kg
1*3 50 kg
1*1 70 kg
1*1 90 kg
1*1 105 kg (bara lindor)
1*1 130 kg (lite grund)
1*1 130 bra djup nu
1*1 150 kg (lite grund men lätt)
1*1 150 kg (Gick för djup så kom inte upp :S )
sen orkade jag inte mer :P

LadyG
2007-02-03, 23:14
Hur går det med ljumsken?

emmzan
2007-02-04, 10:09
Blev det något dömande för dig i torsdags?

Ryktet säger att karro gjorde 350 nere i göteborg :)

sweetkarolina
2007-02-04, 20:19
Blev det något dömande för dig i torsdags?

Ryktet säger att karro gjorde 350 nere i göteborg :)

ryktet stämmer bra.
hade ju planerat att spöa dig men tappade greppet i sista marken, annars hade det varit bra nära *flex*

bra böjpass förresten!

Cilia
2007-02-04, 20:20
150 i böj var inte dåligt.
stark brud

LitenTjej
2007-02-04, 21:52
Jo det är bättre med ljumsken.. värmde upp ordentligt nu.. men det gör lite ont fortfarande. Tack för omtanken :-)

Hehe... ojoj.. karro, men det är ju jag som ska slå dig i marken :P Jo knäböjen kändes helt okej med tanke på att sebbe hade med mig mitt bälte och de lindor jag brukar ha.
När kommer du ner och tränar under veckan då?

sweetkarolina
2007-02-04, 22:24
Jo det är bättre med ljumsken.. värmde upp ordentligt nu.. men det gör lite ont fortfarande. Tack för omtanken :-)

Hehe... ojoj.. karro, men det är ju jag som ska slå dig i marken :P Jo knäböjen kändes helt okej med tanke på att sebbe hade med mig mitt bälte och de lindor jag brukar ha.
När kommer du ner och tränar under veckan då?

men, jag menade totalt :smash:
hade fått ihop 362,5 om jag fått sista, vilket ju inte är så långt ifrån dig. MEN känner jag dig rätt ökar du väl en tjugo kg innan j-sm ändå. tränar vid lunch imorrn, annars typ fyra-femtiden

LitenTjej
2007-02-06, 18:44
men, jag menade totalt :smash:
hade fått ihop 362,5 om jag fått sista, vilket ju inte är så långt ifrån dig. MEN känner jag dig rätt ökar du väl en tjugo kg innan j-sm ändå. tränar vid lunch imorrn, annars typ fyra-femtiden

ska ni träna imorn? De ska ju börja med bänkpressträning på onsdagar 18.00 :P kom ner vetja :D Du kommer ju också att öka stort inför sm ;) tur att vi inte tävlat mot varandra.. =)

LitenTjej
2007-02-06, 18:48
Idag körde jag ett snabbt bänkpresspass:
1*5 20 kg
1*5 40 kg
1*3 50 kg
2*1 60 kg

kändes jättebra och lätt :-)

Sen blev jag lite sugen på tyngdlyftning när jag såg grabbarna köra så jag körde med idag.. hade inte lyft sen tyngdlyftnings-Dm så det var grymt kul nu.

Ryck:
2*5 20 kg
1*3 20 kg
1*3 30 kg
2*3 35 kg
2*2 40 kg (1 bom)
2*1 45 kg
1*1 50 kg Pers!! :D:D

Stöt:
2*3 45 kg
5*1 50 kg

KÄndes bra !

Pinglan
2007-02-06, 19:22
Kör du tyngdlyftning också! Det visste jag inte! Du tävlar i det också eller? Hur tycker du isf att det fungerar att kombinera? Jag ska försöka kombinera OL och SL i år (första OL-tävlingen nu i mars, SL-comeback gör jag i höst eftersom jag är skadad i ryggen fortfarande)

Riktigt bra vikter i ryck och stöt också! Grattis till nytt PB i ryck! Vad har du gjort i stöt som bäst? Jädrar vad duktig du är både i OL och SL :hbang: Kul! (så länge vi inte tävlar i samma viktklass vill säga :D )

LadyInsane
2007-02-06, 19:43
hmm.. jag vill vinna jsm. du då?

Det har jag redan gjort!:hbang:
I varje fall i Innebandy:em: ....Men vänta bara tills jag börjar styrketräna, då jävlar!;)

Skämt och sido. Hej på dig! Go bruden!

LitenTjej
2007-02-06, 20:13
Kör du tyngdlyftning också! Det visste jag inte! Du tävlar i det också eller? Hur tycker du isf att det fungerar att kombinera? Jag ska försöka kombinera OL och SL i år (första OL-tävlingen nu i mars, SL-comeback gör jag i höst eftersom jag är skadad i ryggen fortfarande)

Riktigt bra vikter i ryck och stöt också! Grattis till nytt PB i ryck! Vad har du gjort i stöt som bäst? Jädrar vad duktig du är både i OL och SL :hbang: Kul! (så länge vi inte tävlar i samma viktklass vill säga :D )

Jag har bara tävlat en gång och det var på tyngdlyftnings-Dm iår :P

Jo jag tycker att det går jättebra att kombinera OL och SL.. Tyngdlyftningen har gjort mig starkare i både knäböj och marklyft.. Enda nackdelen är väl isf bänkpress där jag tappat lite, sen är det ganska synd att vissa SL och OL tävlingar är samtidigt vilket gör att att blir svårt att vara med i serien. I stöt har jag gjort 55 på tävling. Aldrig försökt på mer, men jag har frivänt 62,5. Jag tänkte satsa mer på det iår. Hur mår du i ryggen då? minns att du tävlade i flugeby förra året.. var du redan skadad då?

hehe jag kommer nog stanna i 56.an ett bra tag till:P tänkte tävla i 53.an i tyngdlyftningen ju..
hade fint och hoppas din rygg blir bra snart ;)

Pinglan
2007-02-06, 21:12
Jag har bara tävlat en gång och det var på tyngdlyftnings-Dm iår :P

Jo jag tycker att det går jättebra att kombinera OL och SL.. Tyngdlyftningen har gjort mig starkare i både knäböj och marklyft.. Enda nackdelen är väl isf bänkpress där jag tappat lite, sen är det ganska synd att vissa SL och OL tävlingar är samtidigt vilket gör att att blir svårt att vara med i serien. I stöt har jag gjort 55 på tävling. Aldrig försökt på mer, men jag har frivänt 62,5. Jag tänkte satsa mer på det iår. Hur mår du i ryggen då? minns att du tävlade i flugeby förra året.. var du redan skadad då?

hehe jag kommer nog stanna i 56.an ett bra tag till:P tänkte tävla i 53.an i tyngdlyftningen ju..
hade fint och hoppas din rygg blir bra snart ;)
Roligt att höra att kombinationen fungerar bra! Tappat i bännkpressen.....hmmmmm, för min del gör det väl inte så mycket om jag tappar i bänken, jag är så usel i bänk ändå så det kan knappt bli sämre :D
Mmm, kalendern ser inte helt bra ut om man ska köra både SL och OL, för min del kommer det dock att gå bra eftersom jag ju inte kommer köra SL förrän i höst.

Har du frivänt 62.5 så stöter du det snart :thumbup:

Ryggen är på rätt väg nu. Det var just i Flugeby förra året som jag skadade mig....2 diskbråck i ländryggen....surt *grr* Det är ett år sedan nu ju.....men som sagt var, det går åt rätt håll men det är bittert att ha missat ett helt år av seriös träning (jag har ju fått hålla mig till rehabträning hela året som gått)

Bra med vikklasserna där! Jag kommer köra 67.5 i SL och 63 i OL! Tur för mig :D

LitenTjej
2007-02-09, 23:16
Roligt att höra att kombinationen fungerar bra! Tappat i bännkpressen.....hmmmmm, för min del gör det väl inte så mycket om jag tappar i bänken, jag är så usel i bänk ändå så det kan knappt bli sämre :D
Mmm, kalendern ser inte helt bra ut om man ska köra både SL och OL, för min del kommer det dock att gå bra eftersom jag ju inte kommer köra SL förrän i höst.

Har du frivänt 62.5 så stöter du det snart :thumbup:

Ryggen är på rätt väg nu. Det var just i Flugeby förra året som jag skadade mig....2 diskbråck i ländryggen....surt *grr* Det är ett år sedan nu ju.....men som sagt var, det går åt rätt håll men det är bittert att ha missat ett helt år av seriös träning (jag har ju fått hålla mig till rehabträning hela året som gått)

Bra med vikklasserna där! Jag kommer köra 67.5 i SL och 63 i OL! Tur för mig :D

jaha.. tur för mej med ^^ vad är ditt pers i OL då? hade bra :)

LitenTjej
2007-02-09, 23:18
Bänkpress idag
1*5 20 kg
1*5 40 kg
1*3 50 kg
1*3 55 kg
1*1 60 kg

Bänkpress med gummiband
2*5 20 kg
1*5 30 kg
4*3 40 kg

Bänkpress med kloss
1*3 70 kg
3*3 80 kg

Pinglan
2007-02-10, 12:46
jaha.. tur för mej med ^^ vad är ditt pers i OL då? hade bra :)

;)

När jag tävlade i OL sist (2003/2004) var mina tävlings-PB 55 i ryck och 75 i stöt, träningPB var 60 i ryck och 75 i stöt. Nu sedan jag återuppptog OLlandet har jag gjort 47.5kg i ryck och 60kg i stöt på träning, har inte tävlat ännu. Ska maxa på träning för första gången nästa fredag så då får vi väl se hur mycket jag har i kroppen.

Ha det bra du också!

LitenTjej
2007-02-12, 19:24
;)

När jag tävlade i OL sist (2003/2004) var mina tävlings-PB 55 i ryck och 75 i stöt, träningPB var 60 i ryck och 75 i stöt. Nu sedan jag återuppptog OLlandet har jag gjort 47.5kg i ryck och 60kg i stöt på träning, har inte tävlat ännu. Ska maxa på träning för första gången nästa fredag så då får vi väl se hur mycket jag har i kroppen.

Ha det bra du också!

Men det är ju grymt bra! jag har lite svårt för stöt.. speciellt överstöten :S hoppas du blir bra i ryggen snart så du kan köra hårt igen då! satsar du mer på OL eller är det SL som det gäller?

LitenTjej
2007-02-12, 19:27
Bänkpress med tröja idag:
Värmde upp på
1*7 20 kg
1*5 40 kg
1*5 50 kg
1*1 60 kg

På med tröjan
1*1 75 kg (kändes lätt men kom i fel bana)
1*1 80 kg (hamna helt fel så blev tungt)
1*3 80 kg tjock kloss
1*2 80 kg smal kloss
1*1 80 kg bättre bana men känns fortfarande lite konstigt
1*1 80 kg kändes inte så tungt men konstigt


Måste verkligen köra mer med bänktröjan innan jsm :(

LitenTjej
2007-02-12, 19:28
Det har jag redan gjort!:hbang:
I varje fall i Innebandy:em: ....Men vänta bara tills jag börjar styrketräna, då jävlar!;)

Skämt och sido. Hej på dig! Go bruden!

hehe det är ju bra! vad har du för mål nu då? aa jag väntar på den dagen du börjar styrketräna ;)

Rock'nRoll
2007-02-12, 19:39
Imponerande resultat!

LitenTjej
2007-02-13, 19:23
Tyngdlyftning idag

uppvärmning
stående ryck med sitt
3*5 15 kg

vanliga ryck
2*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg
1*3 35 kg
2*3 40 kg (1 bom)

Kändes lätt och bra

ryckdrag från marken
4*4(2mark2ryckdrag) 40 kg
2*4 50 kg

ryckdrag från midja
2*5 50 kg

Knäböj fram
5*5 35 kg

Imorgon blir det tungt marklyft med dräkt och lindor och marklyft med dräkt och jag orkar! =)

sweetkarolina
2007-02-14, 14:47
Imorgon blir det tungt marklyft med dräkt och lindor och marklyft med dräkt och jag orkar! =)


Gahaha... tur att iaf du har koll på träningen gumman! *whistle*

160 idag! :hbang:

Pinglan
2007-02-14, 17:38
Men det är ju grymt bra! jag har lite svårt för stöt.. speciellt överstöten :S hoppas du blir bra i ryggen snart så du kan köra hårt igen då! satsar du mer på OL eller är det SL som det gäller?

Haha, så himla bra vet jag inte om det är men tack ändå ;)

Egentligen är det väl så att jag tänker satsa på SL i första hand och bara leka lite OL tills ryggen är helt bra så jag kan tävla i SL igen....men ibland tvekar jag lite....jag hatar nämligen SL-utrustningen så till den milda grad att det ibland känns som jag hellre skulle skita i att tävla i SL än att börja med den skiten igen.....då skulle jag ju istället kunna satsa 100% på OL men då stöter man på det problemet att det är svårt för mig att få till bra OL-träning....jag tränar ju helt på egen hand utan någon som kan granska och korrigera tekniken...det gör det svårt....men vi får väl se hur det blir....det blir väl till att bita i det sura äpplet och tvinga mig att acceptera SL-utrustningen....

Fint OL-pass du körde! Roligt att läsa! Ska du förresten till Norrköping och tävla på första serieomgången i OL den 3/3? Jag hörde att ASK och Uppsala skulle besöka oss i Norrköping! Skulle vara roligt om du kom också! Ska ni ha något lag i OL-serien? Det ska vi i Norrköping! Kul :hbang:

sweetkarolina
2007-02-14, 19:31
Fint OL-pass du körde! Roligt att läsa! Ska du förresten till Norrköping och tävla på första serieomgången i OL den 3/3? Jag hörde att ASK och Uppsala skulle besöka oss i Norrköping! Skulle vara roligt om du kom också! Ska ni ha något lag i OL-serien? Det ska vi i Norrköping! Kul :hbang:

Jag svarar lite åt kinesen. 3 mars krockar lite med ett visst J-SM... Resten av ASK ska nog dit däremot. ASK's damlag och lilla jag letar förtvivlat efter en OL-serie-tävling som inte krockar med J-SM...

Pinglan
2007-02-14, 19:36
Jag svarar lite åt kinesen. 3 mars krockar lite med ett visst J-SM... Resten av ASK ska nog dit däremot. ASK's damlag och lilla jag letar förtvivlat efter en OL-serie-tävling som inte krockar med J-SM...

Mmmm kom på det när jag tränade....skyller på lätt sinnesförvirring att jag glömde J-SM.....;)

ASK ska ha ett damlag i serien alltså? Kul isf!!! Det hade dom väl inte förra året? Nog måste det finnas någon förening som kan ha serietävlingen helgen efter? Din klubb, kan inte ni ordna en OL tävling själva?

sweetkarolina
2007-02-14, 19:53
Mmmm kom på det när jag tränade....skyller på lätt sinnesförvirring att jag glömde J-SM.....;)

ASK ska ha ett damlag i serien alltså? Kul isf!!! Det hade dom väl inte förra året? Nog måste det finnas någon förening som kan ha serietävlingen helgen efter? Din klubb, kan inte ni ordna en OL tävling själva?

Jepp, ASK debuterar med damlag i år, precis som borlänge (http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200702/12/20070212165133_DD832/20070212165133_DD832.dbp.asp) *flex*
dessvärre ska min klubb köra i falun, och då är det dom som bestämmer dag. på nåt sätt ska vi nog fixa en OL-tävling ändå..

Pinglan
2007-02-15, 10:53
Jepp, ASK debuterar med damlag i år, precis som borlänge (http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200702/12/20070212165133_DD832/20070212165133_DD832.dbp.asp) *flex*
dessvärre ska min klubb köra i falun, och då är det dom som bestämmer dag. på nåt sätt ska vi nog fixa en OL-tävling ändå..

Jättekul att det blir lite nya damlag i OL-serien :thumbup:

Hoppas det löser sig för er med första serietävlingen!

LitenTjej
2007-02-15, 18:47
hehe jepps , OL är skitkul.

knäböjpass med räkt och lindor igår.
1*5 20 kg
1*5 50 kg
1*4 70 kg
1*3 80 kg
1*2 90 kg
1*1 95 kg
dräkten nere
1*1 100 kg
dräkt och lindor
1*1 120 kg
1*1 140 kg segt men godkänt
1*1 150 kg segt och lite grund
1*1 140 kg lite grund
1*1 140 kg lätt och godkänt

missnöjd pass iaf..:(

LitenTjej
2007-02-19, 23:29
marklyft med dräkt
uppvärmning
2*5 50 kg
1*5 70 kg
1*3 100 kg
1*1 120 kg
1*1 130 kg

På med dräkten
1*1 140 kg (förvånansvärt lätt)
1*1 150 kg (Inte så lätt, men lättare än jag trodde, klara det iaf)
1*1 155 kg (klara att räta ut men tappa greppet i högerhand i slutet)

stående rodd
1*5 20 kg
4*5 40 kg

LitenTjej
2007-02-21, 10:50
Tyngdlyftning

Uppvärmning:
Ryck:
2*5 20 kg
Stöt:
1*5 30 kg
1*5 35 kg
1*3 40 kg
2*2 45 kg
5*1 50 kg
1*1 55 kg
3*1 60 kg (1.a klarade jag med lite sänkning, 2a och 3.e så klarade jag bara frivändningen och överstöten gick inte alls =P )

Hann inte köra så mkt mer. Idag blir det sista tunga knäböjspasset med utrustning!

LitenTjej
2007-02-22, 15:19
Det blev inget knäböj med utrustning, utan ett lat pass istället.
knäböj:
2*5 20 kg
2*5 50 kg
1*5 70 kg

bänkpress
2*5 20 kg
1*5 40 kg
1*5 50 kg
3*2 60 KG

LitenTjej
2007-02-24, 23:22
bänkpress med tröja:
uppvärmning
2*5 20 kg
1*5 40 kg
2*3 50 kg
1*1 60 kg

På med tröjan
2*1 75 kg
2*1 80 kg
1*1 75 kg

kändes lätt och bra

LitenTjej
2007-02-27, 20:27
Tyngdlyftning idag
Ryck:
1*5 20 kg
1*3 30 kg
1*3 35 kg
1*2 40 kg
1*1 45 kg

Kändes grymt lätt

Stöt:
1*3 35 kg
1*3 45 kg
1*1 55 kg
2*1 55 kg.. här började det gå skit. bommade båda frivändningarna =/
1*3 45 kg

lätt knäböj
1*10 20 kg
3*5 40 kg


Nu är det inga mer träningar fram tills Jsm!

LitenTjej
2007-03-04, 20:54
Äntligen hemma från jsm. trött, trött och seg i kroppen!
Gjorde sämre resultat än jag ville, men jag är ändå nöjd.

Knäböj:

140kg 3-0 vitt
150 kg 2-1 vitt (vet inte vad jag fick rött på faktiskt)
155 kg 3-0 rött (kom ner men inte upp :P) blev för tungt idag.


Bänkpress:

75 kg 3-0 rött (fick rött på stoppet)
75 kg 3-0 vitt
81 kg 3-0 rött (försökte på svenska rekordet, men blev för tungt idag)

Marklyft:

140 kg 3-0 vitt
145 kg 3-0 vitt
150 kg 3-0 rött (orkade helt enkelt inte idag)

blev besviken över både bänken och marklyftet.. hade inget alls tryck, men då finns det något att förbättra tills nästa tävling iaf!

shadowfire
2007-03-04, 20:57
men shit vilka vikter du böjer på!!.. herrejesus! ... gryyyyyymt!!

Nitrometan
2007-03-04, 21:02
Om jag inte såg fel så vann du?

Grattis!

Både din klass och bästa dampoäng för dagen?

Men jag var lite förvirrad efter allt tittande på den där sändningen så jag kan ha missuppfattat.

emmzan
2007-03-04, 21:03
Grattis! :hbang:

LitenTjej
2007-03-05, 13:29
Om jag inte såg fel så vann du?

Grattis!

Både din klass och bästa dampoäng för dagen?

Men jag var lite förvirrad efter allt tittande på den där sändningen så jag kan ha missuppfattat.

Tackar tackar! Du har inte missuppfattat :-) Hade ganska tur som vann med en 1 p :P

Hur var livesändningen? kul att titta? synd att man inte kan kolla om såhär i efterhand bara :( skulle vilja se det man missade från tävlingen..

LitenTjej
2007-03-05, 13:29
men shit vilka vikter du böjer på!!.. herrejesus! ... gryyyyyymt!!


tackar tackar :-) jag vill lyfta meeer :P

LitenTjej
2007-03-05, 13:30
Grattis! :hbang:

Tack Emma! :)

emmzan
2007-03-05, 13:31
Tackar tackar! Du har inte missuppfattat :-) Hade ganska tur som vann med en 1 p :P

Hur var livesändningen? kul att titta? synd att man inte kan kolla om såhär i efterhand bara :( skulle vilja se det man missade från tävlingen..

Livesändningen fungerade helt ok. Vi försov oss dock så vi hann bara se era bänkar... Suck!!!

Förhoppningvis kommer lite mer filmer upp på JSKs hemsida från tävlingarna så man kan se böj och mark också för juniortjejerna!

LitenTjej
2007-03-05, 13:39
Livesändningen fungerade helt ok. Vi försov oss dock så vi hann bara se era bänkar... Suck!!!

Förhoppningvis kommer lite mer filmer upp på JSKs hemsida från tävlingarna så man kan se böj och mark också för juniortjejerna!

Men då borde ni väl sett marken, eller? har du hört något om hur många som satt och kolla på web-tv??

Nitrometan
2007-03-05, 13:48
Tackar tackar! Du har inte missuppfattat :-) Hade ganska tur som vann med en 1 p :P
En poäng räcker.

Grattis.

Hur var livesändningen? kul att titta? synd att man inte kan kolla om såhär i efterhand bara :( skulle vilja se det man missade från tävlingen..
I huvudsak bra. Ljudet var dock bedrövligt (skramligt och jävligt, borde ha använt en riktig mick till speakern). Sen hade jag gärna velat att de filmade tavlan ibland så att man kunde se vem som skulle lyfta (eller precis hade lyft), vikt på stången och kanske domarsignalerna. På lördagen såg man lamporna ibland. De startade aldrig den klockan som syntes i bild... Sen vet jag att de jobbade med att hitta en kameraplacering så att man skulle kunna se djupet i böjarna, men de lyckades tyvärr inte riktigt.

Men det var jättekul!!! Eftersom jag inte följde med denna gången så var det kul att kunna se det iaf.

LitenTjej
2007-03-05, 14:04
En poäng räcker.

Grattis.


I huvudsak bra. Ljudet var dock bedrövligt (skramligt och jävligt, borde ha använt en riktig mick till speakern). Sen hade jag gärna velat att de filmade tavlan ibland så att man kunde se vem som skulle lyfta (eller precis hade lyft), vikt på stången och kanske domarsignalerna. På lördagen såg man lamporna ibland. De startade aldrig den klockan som syntes i bild... Sen vet jag att de jobbade med att hitta en kameraplacering så att man skulle kunna se djupet i böjarna, men de lyckades tyvärr inte riktigt.

Men det var jättekul!!! Eftersom jag inte följde med denna gången så var det kul att kunna se det iaf.

Hmm.. det var så att sladden var så kort att det var svårt att hitta ett bra ställe att ställa kameran på.. Men jag förstår dig det där med att man borde sett tavlan och om lyftet blev godkänt oftare.. då hänger man ju med lättare...

emmzan
2007-03-05, 14:04
Men då borde ni väl sett marken, eller? har du hört något om hur många som satt och kolla på web-tv??

Vi hade tjockträning i Gävle vid 12 så vi hann inte tyvärr innan vi måste åka :(

Nitrometan
2007-03-05, 14:12
Hmm.. det var så att sladden var så kort att det var svårt att hitta ett bra ställe att ställa kameran på.. Men jag förstår dig det där med att man borde sett tavlan och om lyftet blev godkänt oftare.. då hänger man ju med lättare...
Det fanns säkert bra anledningar till att det gjordes som det gjordes. Det var som helhet bra. Jag gillad det.

Mina synpunkter var mest förslag för att göra det bättre till nästa gång.

Princy
2007-03-05, 19:07
Grattis till tävlingsresultatet! :)

Hur länge har du kört med utrustning? Tyckte du att det svårt att lära sig köra med det?

O.W.
2007-03-05, 20:03
Grattis! starkt lyft LitenTjej.

Princy: du får ta dig till en SL klubb det är nog det enklaste, tid tar det. Sen är det ju olika med vilken utrusning det gäller och vilken grund teknik man har. STK lär vara närmaste alternativet för dig, finns ivarje fall 2 tjejer där som tävlar och förhoppningsvis någon fler på g...

Pinglan
2007-03-05, 21:35
Ett stort grattis till en liten tjej :thumbup: Grymt bra gjort :hbang:

z_bumbi
2007-03-06, 10:30
Grattis!

På senior-SM så kommer du få höra min ljuva stämma skrika sig hes när du ska lyfta. *whistle*

Princy
2007-03-06, 13:15
Grattis! starkt lyft LitenTjej.

Princy: du får ta dig till en SL klubb det är nog det enklaste, tid tar det. Sen är det ju olika med vilken utrusning det gäller och vilken grund teknik man har. STK lär vara närmaste alternativet för dig, finns ivarje fall 2 tjejer där som tävlar och förhoppningsvis någon fler på g...

Jag var egentligen mest intresserad av LitenTjejs egna erfarenheter kring det. Träning med utrustning ligger – om det skulle bli av – långt fram för min del. ;)

Dock funderar jag faktiskt på att ta mig ut till STK någon dag. Det vore kul att se hur det är. :)

LitenTjej
2007-03-06, 17:27
Grattis till tävlingsresultatet! :)

Hur länge har du kört med utrustning? Tyckte du att det svårt att lära sig köra med det?

Hejhej! Jag har kört med utrustning sen januari förra året ungefär.. :-) Men jag tränar nästan aldrig med utrustning, bara några gånger inför tävling för att känna hur det känns.
Ja, I knäböj hade jag stora problem med utrustningen ibörjan. Ingenting fungerade kändes det som, men ju mer man körde desto mer kom man underfund med hur man skulle göra eller det som passade en bäst..

Du är ingen styrkelyftare eller? jag tycker definitivt att du borde ta dig ut och testa :-)

LitenTjej
2007-03-06, 17:30
Ett stort grattis till en liten tjej :thumbup: Grymt bra gjort :hbang:

tackar tackar :-) Är du med i tyngdlyftningsserien iår? :)

LitenTjej
2007-03-06, 17:31
Grattis!

På senior-SM så kommer du få höra min ljuva stämma skrika sig hes när du ska lyfta. *whistle*


Hehe.. va snällt :) , men tyvärr så ska jag inte vara med på senior-sm iår...

z_bumbi
2007-03-06, 17:41
Hehe.. va snällt :) , men tyvärr så ska jag inte vara med på senior-sm iår...

Jag får kanske skrika på NM istället? (Då kanske inte på plats iofs.)

LitenTjej
2007-03-06, 17:48
Jag får kanske skrika på NM istället? (Då kanske inte på plats iofs.)

Hm.. ja ska inte på Nm heller vad jag vet :P du kan heja på mig imorn på ask :P tyngdlyftningsserieomgången.. eller du kanske inte kommer vara där?

Pinglan
2007-03-06, 17:54
tackar tackar :-) Är du med i tyngdlyftningsserien iår? :)

Jajamen!! Gjorde min tävlingscomeback i lördags! Finns filmer på mina lyft här http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2135620&postcount=1065 Du får ha överseende med min bedrövliga ryckteknik ;)

emmzan
2007-03-06, 18:21
Hm.. ja ska inte på Nm heller vad jag vet :P du kan heja på mig imorn på ask :P tyngdlyftningsserieomgången.. eller du kanske inte kommer vara där?

Nallebjörnen har flyttat norröver så det är lite för många mil dit är jag rädd :)

z_bumbi
2007-03-06, 20:20
Hm.. ja ska inte på Nm heller vad jag vet :P du kan heja på mig imorn på ask :P tyngdlyftningsserieomgången.. eller du kanske inte kommer vara där?

Eftersom jag inte har någon koll i världen kanske jag kan skrika lite nu istället? AHHHHHHHHHHHHH

:D

Drygt 25 mil ner till ASK är lite väl långt för en serietävling i TL men om du kommer ihåg kan du fråga Gunnar om han vill ha lite tälvingsbilder från SM. I så fall fixar jag det på något sätt.

Princy
2007-03-06, 22:40
Hejhej! Jag har kört med utrustning sen januari förra året ungefär.. :-) Men jag tränar nästan aldrig med utrustning, bara några gånger inför tävling för att känna hur det känns.
Ja, I knäböj hade jag stora problem med utrustningen ibörjan. Ingenting fungerade kändes det som, men ju mer man körde desto mer kom man underfund med hur man skulle göra eller det som passade en bäst..

Du är ingen styrkelyftare eller? jag tycker definitivt att du borde ta dig ut och testa :-)

Okej, jag kan tänka mig att det känns ovant i början. :)

Nja, jag kör väl mest byggnings-inriktat egentligen, men i bänken har jag på sistone fokuserat lite på styrkan. Jag har tyvärr en ryggskada som inte gett med sig än, så böjen och marken går det inte alltid att köra tungt. Annars tycker jag att det är väldigt kul att maxa och så. :)

LitenTjej
2007-03-07, 16:05
Jajamen!! Gjorde min tävlingscomeback i lördags! Finns filmer på mina lyft här http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2135620&postcount=1065 Du får ha överseende med min bedrövliga ryckteknik ;)

Grymt ju! :P sådär mkt vill jag också lyfta snart! :-) dina frivändningar ser ju hur lätta ut som helst..*avis* hehe kram!

LitenTjej
2007-03-07, 16:05
Eftersom jag inte har någon koll i världen kanske jag kan skrika lite nu istället? AHHHHHHHHHHHHH

:D

Drygt 25 mil ner till ASK är lite väl långt för en serietävling i TL men om du kommer ihåg kan du fråga Gunnar om han vill ha lite tälvingsbilder från SM. I så fall fixar jag det på något sätt.

Var är det du har flyttat?

LitenTjej
2007-03-07, 20:02
Tyngdlyftningstävling idag

Ryck:

40 kg 3-0 vitt
45 kg 3-0 rött
47 kg 3-0 vitt

Stöt

50 kg 2-1 vitt (släppte stången lite för fort)
55 kg 3-0 vitt
60 kg 3-0 rött (klarade frivändningen men överstöten gick inte alls)

totalt 102 kg

z_bumbi
2007-03-07, 20:04
Var är det du har flyttat?

Skutskär, två mil söder om Gävle.

LitenTjej
2007-03-12, 20:46
Tyngdlyftninh idag:
Ryck:
2*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg
1*3 35 kg (1 slarvbom)
1*2 40 kg (1 bom)
1*2 45 kg (1 bom)

så segt det kändes i kroppen idag!


Överstöt
3*1 35 kg
2*2 40 kg
2*2 50 kg
1*1 55 kg

Kändes inte heller bra, kändes tungt och det var lite efterpress på sista.

Knäböj
1*5 45 kg
3*5 55 kg

kändes lätt här iaf

LitenTjej
2007-03-19, 20:30
Äntligen frisk och kunde träna igen! var riktigt flitig och körde 2 pass idag.

Tyngdlyftning:

ryck:
2*3 20 kg (2 stående ryck, ett vanligt ryck)
2*3 25 kg (2 stående ryck, ett vanligt ryck)
1*3 30 kg (2 stående ryck, ett vanligt ryck)

Stöt:
1*3 30 kg
1*1 35 kg+ en till överstöt
2*1 40 kg+ en till överstöt
1*2 45 kg
1*1 50 kg
1*1 55 kg
1*1 47.5 kg
1*1 52.5 kg
1*1 57.5 kg (lite efterpress)

Knäböj:
1*5 45 kg
1*4 55 kg
1*3 65 kg
1*3 70 kg
3*3 77.7 kg

Marklyft med tumgrepp

1*3 45 kg
1*3 55 kg
1*3 65 kg
1*3 75 kg
3*3 85 kg (Ajj! min tumme :( )

Mage: kast med boll
3*20 gånger

Axlar med gummiband
2*15 gånger

Kvällpass:

Bänkpress:
2*5 20 kg
1*5 40 kg
1*5 50 kg
1*1 55 kg
1*1 60 kg
1*1 62.5 kg
1*1 65 kg (bom)
4*3 50 kg

Mage: kast med boll
5*15

axeldrag
3*8 20 kg

hantelpress
3*8 10 kg hantlar

situps i maskin
3*10 st

KÄnns riktigt bra och jag är riktigt träningssugen^^

Eva_E
2007-03-20, 08:49
Trevligt pass!

Men - vad menas med "marklyft med tumgrepp"? Fattar ingenting! :MrT:

:hbang:
Eva

LitenTjej
2007-03-20, 13:56
Trevligt pass!

Men - vad menas med "marklyft med tumgrepp"? Fattar ingenting! :MrT:

:hbang:
Eva

Hehe, jag menade tyngdlyftargrepp.. du vet när man håller om tummen när man greppar stången?

LitenTjej
2007-03-20, 19:10
Oj, låsgrepp hette det visst! :P

Tyngdlyftning idag med

Ryck
2*3 20 kg
1*3 25 kg
1*1 30 kg
2*2 35 kg
4*3 35 kg

hängvädning
1*5 15 kg
2*5 25 kg
2*4 35 kg
2*3 40 kg

ryckdrag:
4*5 35 kg

Dips:
2*(4snabba,4långsamma,3snabba,3långsamma)

Mage:
120 situps

LitenTjej
2007-03-21, 19:25
2 pass idag igen. ett på morgonen och ett på eftermiddagen.

Tyngdlyftning:

stöt:
1*3 20 kg
1*3 25 kg
2*2 30 kg+extra knäböj+extra överstöt
2*2 35 kg+extra överstöt

Ryck:
2*1 20 kg (1 stående ryck+ ett hängryck med sitt)
2*1 25 kg (1 stående ryck+ ett hängryck med sitt)
2*1 30 kg (1 stående ryck+ ett hängryck med sitt)
1*1 35 kg (1 stående ryck+ ett hängryck med sitt)
Ryck från bockar:
3*2 35 kg
4*1 40 kg
2*1 42.g kg (1 bom)
1*1 35 (stående ryck)

marklyft med låsgrepp
1*5 45 kg
1*3 60 kg
1*3 80 kg

Knäböjfram:
1*5 30 kg
1*4 40 kg
3*3 50 kg
1*3 60 kg
1*3 65 kg

Axlar med gummiband
3*10 st

Stående press och överstöt
5*3+överstöt

Kvällspass

marklyft:

3*5 50 kg
2*5 70 kg
1*1 90 kg
5*1 100 kg

Mage:
3*10st 30 kg

sån maskin man trampar
40 min

LitenTjej
2007-03-23, 18:35
Lätt Knäböj och bänkpress idag:

Knäböj
2*5 20 kg
3*5 50 kg
3*5 70 kg
3*3 80 kg

Bänkpress:
2*10 20 kg
3*5 40 kg

mage:
3*10 30 kg

LitenTjej
2007-03-26, 14:11
Tyngdlyftning:

Ståvändning:
1*3 15 kg
1*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 27.5 kg
1*3 30 kg
1*3 32.5 kg
1*3 35 kg

Häng-vändning:
1*3 35 kg
1*3 40 kg
1*3 45 kg
1*3 50 kg
1*3 52.5 kg

vanliga friväningar med sitt:
2*3 45 kg + överstöt
2*3 50 kg + 1 överstöt
1*3 55 kg
1*3 57.5 kg

Knäböj
1*5 20 kg
1*5 50 kg
1*4 60 kg
1*3 70 kg
1*3 75 kg
1*3 80 kg
1*3 85 kg
1*3 87.5 kg
1*6 72.5 kg

Smalmark frontgrepp:
1*3 55 kg
1*3 65 kg
1*3 75 kg
1*3 85 kg
1*3 90 kg
2*3 85 kg

axlar med gummiband
3*10

mage med stång:
2*10

LitenTjej
2007-03-26, 19:49
bänkpress:
1*5 20 kg
1*5 40 kg (med stopp)
1*4 50 kg (med stopp)
1*3 55 kg (med stopp)
1*1 60 kg (med stopp)
1*1 65 kg(bom)
1*1 60 kg (med stopp)
3*3 50 kg

Press med stången upp över huvudet utan att böja något med benen..(vet ej vad denna övning heter)
1*5 20 kg
1*5 25 kg
1*4 30 kg
1*3 35 kg
1*1 40 kg (tungt som faaan!)

emmzan
2007-03-26, 20:10
När tävlar du nästa gång nu då??

LitenTjej
2007-03-27, 14:48
När tävlar du nästa gång nu då??

Nästa gång blir tyngdlyftningsserien den 14 april :P

LitenTjej
2007-03-27, 14:52
Tyngdlyftning:

Ståryck:
2*3 15 kg
2*3 20 kg
1*3 22.5 kg
1*3 25 kg

Styrkeryck
1*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg
1*3 32.5 kg
1*3 35 kg
1*3 37.5 kg

kändes lätt och bra

vanliga ryck med sitt
2*3 35 kg (2 bom) (vet inte vad som hände här.. ofokuserad)
1*2 40 kg
2*2 42.5 kg (3 bom) (kändes ovanligt tungt idag)
2*2 37.5 kg

knäböj-fram
1*5 35 kg
1*3 40 kg
1*3 45 kg
1*3 50 kg
1*3 55 kg
2*2 60 kg
1*2 65 kg

kändes lätt och bra

Axlar med gummiband
2*10

LitenTjej
2007-03-29, 13:48
Sbabbt bänkpass:

2*5 20 kg
1*5 40 kg
5*5 50 kg

kändes lätt och bra. Ingen träning förrän unga ledar läger nu :-)

LitenTjej
2007-04-01, 17:34
Ett träningspass i åland:

Knäböj:
2*5 20 kg
1*5 50 kg
1*5 70 kg
1*3 85 kg
1*1 100 kg

Dräkten neddragen
1*1 100 kg

På med dräkt, lindor och bälte
1*1 130 kg Kändes jättelätt
1*1 150 kg kändes lätt men var lite grund
1*1 160 kg böjde in i hylsorna så fick börja om, sjönk igenom och kom inte upp:P
1*1 160 kg Kändes ganska lätt men var grund

Cilia
2007-04-01, 17:35
du är så imponerande stark.
jag tycker det är så kul.

Pinglan
2007-04-01, 17:45
Jävlar vad stark du är tjejen!!!!! Grymt! På med 180 så kommer du ner i djup också :thumbup:

emme
2007-04-01, 19:09
Imponerade träningspass du radar upp :)

LitenTjej
2007-04-02, 13:53
Tack :)


Körde 2*5 50 kg i marklyft meda jag väntade på min tränare.

Tyngdlyftningspass idag:

Styrkeryck:
2*4 15 kg
2*4 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg
1*3 35 kg

Vanliga ryck med sitt:
1*3 35 kg
1*2 40 kg
2*1 42.5 kg
2*1 45 kg (1 bom)

Knäböj:
1*5 20 kg
1*5 50 kg
1*3 60 kg
1*3 70 kg
6*3 80 kg
1*10 70 kg

Kan säga att jag fick spaghettiben efter alla böjar :P Men det kändes bra och inte så tungt.

Styrkevändning + 2 överstötar
3*35 kg
2*40 kg
1*45 kg

LitenTjej
2007-04-04, 17:53
Marklyft teknikträning idag:
2*5 50 kg
2*5 80 kg
ca: 15*1 100 kg (kändes oändligt många men det var jättelätt)
2*1 120 kg (lätt när den kom loss från marken)
sen några till på 100 kg..

Sen fick jag för mig att köra smal mark :P
3*1 100 kg Lätt när ja fick loss den från marken
1*1 110 Kg (jag blev en ostbåge :P det var tungt!)

smalmark på stående på en 50kg:vikt
5*3 80 kg Kändes lätt

måste köra med från en höjd, har svårt att få loss stången från marken :( när jag har fått loss det är det lätt.. :/

LitenTjej
2007-04-05, 17:36
bänkpress:
2*5 20 kg
2*5 50 kg

tyngdlyftning:

stöt:
2*3 20 kg
1*1+2överstötar 25 kg
1*1+2överstötar 30 kg
1*1+2överstötar 35 kg
1*1+2överstötar 40 kg
1*1 45 kg
1*1 50 kg
1*1 52.5 kg
1*1 55 kg
1*1 57.5 kg (1bom)
Frivändning
1*1 50 kg
1*1 55 kg
1*1 60 kg

ryggövning:
körde bara lite hur som helst. det var första gången. testade på olika vikter, och den var bra. skulle tydligen vara bra till marklyftet.

axlar med hantlar:
3*8 5 kg

LitenTjej
2007-04-06, 14:42
Tyngdlyftning idag:

Ryck:
3*3 15 kg
1*3 20 kg
1*3 25 kg
1*2 30 kg
1*1 35 kg
1*1 40 kg
2*1 42.5 kg
1*1 45 kg

Stöt:
1*3 20 kg
1*2 35 kg
1*2 40 kg
1*2 45 kg
1*1 50 kg
1*1 52.5 kg
2*1 55 kg
1*1 57.5 kg

frivändningar:
1*1 60 kg
1*1 62.5 kg
1*1 65 kg Pers! och det var ganska lätt =)

smalmark frontgrepp:
1*5 45 kg
2*4 55 kg
1*4 60 kg

Knäböjfram:
1*3 45 kg
2*3 55 kg
2*3 60 kg
2*2 65 kg

Tror 42 kg i ryck och 52 kg i stöt blir ingångsvikterna på OL-serien nästa helg :-)

LitenTjej
2007-04-09, 21:46
usch vad jag skäms, gjorde världens lataste pass idag

bänkpress:
1*10 20 kg
1*5 40 kg
1*5 30 kg
1*5 50 kg

sen gick jag och solade mig istället^^

LitenTjej
2007-04-12, 18:08
lätt tyngdlyftning today :

styrkeryck:
2*3 15 kg
1*2 20 kg
1*2 25 kg
1*2 27.5 kg
1*2 30 kg
1*2 32.5

Stöt:
2*1 35 kg+ extra överstöt
1*1 40 kg+ extra överstöt
1*1 45 kg+ extra överstöt
1*1 50 kg+ extra överstöt

knäböj:
1*5 45 kg
1*3 55 kg
1*3 65 kg
1*3 75 kg

smal mark front grepp

1*3 45 kg
1*3 50 kg
1*3 60 kg
1*3 70 kg
1*3 80 kg
1*1 90 kg

militärpress

1*5 15 kg
1*4 20 kg
1*4 22.5 kg
1*4 25 kg

mage:
kast med boll (4 kg)
Kast med boll (5 kg)

mage med metallstång över benen:
1*15 st

sen streching.. insåg hur stel jag var :/

LitenTjej
2007-04-14, 14:23
Kom precis hem nu från serieomgång 2 tävlingen i tyngdlyftningen.

vägde in på tjocka 55.35 kg

Ryck:
42 kg 3-0 rött
(Åh vad jag klantade mig. totalmiss.. kändes som man glömde hur man skulle rycka typ..hoppade under stången för tidigt och bom.. onödigt miss :/ )

42 kg 3-0 vitt
Lätt som en plätt

48 kg 3-0 rött
Det var lätt förutom att jag inte satte mig ner och gjorde en styrkeryck istället. Fick rött på efterpress tror jag.. eller så var det för att jag släppte stången för tidigt.. rött iaf..

Usch.. efter rycket var jag helt missnöjd.. 5 kg mindre än förra tävlingen :/ men men koncentrerade mig inför stöten sen istället..

Stöt:

52 kg 3-0 vitt
Kändes lätt och bra

57 kg 3-0 vitt
Pers på tävling med 2 kg :D och det kändes lätt

62 kg kg 3-0 vitt
Har aldrig ens försökt stött det här, men det gick och pers igen =)

totalt: 104 kg

Så i helhet är jag ganska nöjd.. Får förbättra i ryck nästa gång.

Nitrometan
2007-04-14, 14:34
Pers sammanlagt också i OL?

Bra jobbat!

LitenTjej
2007-04-14, 14:42
Pers sammanlagt också i OL?

Bra jobbat!

Japps! hade bara gjort 102 förut :)

LitenTjej
2007-04-16, 14:22
Tyngdlyftningsträning idag:

Ståryck från mattor..(ca. 3-5 cm upp)

2*3 15 kg
2*3 20 kg
2*3 25 kg

Styrkeryck från samma mattor:

1*3 20 kg
1*2 25 kg
1*2 30 kg
1*2 35 kg

Vanliga ryck med sitt (också på mattorna):

2*2 35 kg
2*1 40 kg
1*1 42.5 kg
1*1 45 kg
1*1 47.5 kg
1*1 50 kg (bom)

Vanliga ryck från golvet

1*1 40 kg
1*1 45 kg
1*1 50 kg (bom igen) Såå irriterande!!!

Knäböj:

1*5 45 kg
1*3 65 kg
1*3 75 kg
1*3 80 kg
1*3 85 kg
1*3 90 kg
1*6 77.5 kg

Marklyft med frontgrepp från en pall (ca. 10-12 cm)

1*5 45 kg
1*4 55 kg
4*4 65 kg

Mage med boll

2*15

Mage med pinne

1*10

LitenTjej
2007-04-16, 19:17
Tänkte egentligen bara köra lite lätt nu på kvällen efterson jag tidigare idag redan kört rätt tungt + att jag hade med min lillasyster som skulle testa på lite styrkelyft idag.. :) , men det blev inte som jag hade tänkt mig. Testade en ny knäböjsdräkt så de tyckte jag skulle köra lite med den.. så det blev ett knäböjspass med dräkt och lindor istället.

Knäböj:

Dräkten nere:
1*8 50 kg
1*3 80 kg

Dräkt och lindor:
1*1 100 kg
1*1 130 kg (jättelätt men lite grund)
1*1 145 kg (jättelätt, men ingen såg djupet, men jag tyckte den kändes djup iaf)
1*1 155 kg (kändes lätt! De sa att det var pararellt på djupet)

Shit vilket tryck det var på den här dräkten! känns hur bra som helst :)

Ska försöka få ner lillesyrarn oftare.. hon gjorde 40 kg i knäböj och 30 kg i bänkpress idag.. men tekniken var riktigt bra så det kommer nog bli mer snart! =) känns riktigt roligt..=)

LitenTjej
2007-04-17, 19:39
Tyngdlyftning morgonpass:

Stöt:

Ståvändning på mattor (4 cm):
2*3 15 kg
1*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg

Styrkevändning på mattor (4 cm):
1*2 35 kg
1*2 40 kg
1*2 45 kg
1*2 50 kg
1*2 55 kg
1*1 60 kg

Vanliga frivändningar på mattor (4 cm):
2*1 62.5 kg

frivändningar på golvet:
2*1 60 kg

Stöt:
1*1 45 kg + extra överstöt
1*1 50 kg
1*1 55 kg
2*1 60 kg (1 bom på överstöten)

Ryckpress tror ja med sitt: (vet inte vad de heter) :S

1*3 15 kg
1*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg
1*3 35 kg

Streching... jag tror jag är världens stelaste människa :/

Kvällspass:

Bänkpress:

1*5 20 kg
1*5 40 kg (med stopp)
1*5 50 kg (med stopp)
3*2 55 kg (med stopp)
2*1 60 kg (med stopp)

Bänkpress med bena uppe:

1*5 40 kg (med lååångt stopp)
1*3 50 kg (bommade sista) (med låååångt stopp)
1*5 45 kg (lååååångt stopp)

sweetkarolina
2007-04-18, 12:09
lillsyrran kan nog bli nåt, hon har bra teknik tycker jag. *whistle*

och det såg grymt bra ut i dräkten, det märktes inte ens att helene smygt på mer vikt. :D

LitenTjej
2007-04-22, 19:52
Var i Köping idag och kört marklyft..

Marklyft (Sumo):

1*5 50 kg
1*5 70 kg
1*3 100 kg
1*1 120 kg

På med dräkt och bälte:

1*1 130 kg
1*1 140 kg
2*1 150 kg

Teknikträning (sumo)

100 kg * måånga

Smal mark utan dräkt:

1*5 50 kg
1*5 70 kg
1*3 90 kg

På med bältet:

1*2 100 kg
1*1 110 kg
1*1 120 kg Pers!!
1*1 130 kg Pers!! :)

z_bumbi
2007-04-22, 20:49
1*1 120 kg Pers!!
1*1 130 kg Pers!! :)

:hbang:

LitenTjej
2007-04-23, 15:16
Tyngdlyftning idag:

vanligt ryck:
3*3 15 kg
2*3 20 kg

1 hängryck+ 1 vanligt ryck från golvet
3*1 20 kg
1*1 25 kg
1*1 30 kg
1*1 35 kg
4*1 40 kg

frontböj:
1*5 20 kg
1*5 40 kg
1*3 50 kg
1*3 55 kg
1*3 60 kg

Stötpress:
1*5 20 kg
1*4 25 kg
2*4 30 kg

Mage (maskin)
2*10 30 kg
1*10 35 kg

Nitrometan
2007-04-23, 17:57
Stabilt pass.

LitenTjej
2007-04-23, 20:40
hur menar du med stabilt pass?

Åh nu är jag helt orolig.. körde med bänktröjan idag.. har inte kört med den sen Jsm... och det fungerade inte alls.. har gått upp 2 kg och den satt jättetajt.. kom inte ens ner på 90 kg.. :( panik panik!

bänkpress:
1*5 20 kg
1*5 40 kg
1*5 50 kg
3*3 55 kg

På med tröjan:
1*2 med kloss 70 kg (gick inte alls att komma ner)
1*2 80 kg (kom inte ner)
1*2 90 kg (kom fortfarande inte ner)

sen testade jag 2 andra tröjor.. den andra var också för tajt.. kom knappt ner på 90, men kom verkligen inte upp :(

sen den sista tröjan jag testade var jättestor.. körde en lätt 1.a på 70kg.. lade på 80 kg och körde på det 2 gånger, kom ner men det var skittungt upp.. :/ aja.. får köra mer bänkpress nu... suck..:(

eleni
2007-04-23, 20:42
Är bänktröjor/böj/markdräkter så känsliga för 2 kilon hit eller dit?
Verkar ju asjobbigt :(

emmzan
2007-04-23, 20:57
Vad kör du med för tröja nu? Fortfarande metalen eller?

Nitrometan
2007-04-23, 21:04
hur menar du med stabilt pass?

Bra vikter. Bra volym. Du verkar duktig.

Din första tröja kanske kan passa om du hinner öva lite mer med den?
100?

Nitrometan
2007-04-23, 21:06
Är bänktröjor/böj/markdräkter så känsliga för 2 kilon hit eller dit?
Verkar ju asjobbigt :(
Tröjor kan vara det. Om den är jättetajt och du går upp så kanske den blir för tajt. Eller om du går ner några kg så kanske den inte sitter lika tajt längre.

Kan vara jobbigt, ja.

LitenTjej
2007-04-23, 21:51
alltså den första tröjan jag använde har jag tävlat med förut.. det är en metal i storlek 42.. då kom jag ner på 70 kg.. men nu sitter den som jag vet inte vad, kom inte ner, och när jag försökte pressa ner så hamnde jag bara i helt fel bana.

jo första körde jag med metalen.. sen körde jag med en titan i storlek 34, sen en annan titan i storlek 36... men blev inte bättre.. åh frustrerande :(

LitenTjej
2007-04-24, 19:29
Knäböj:
1*5 20 kg
1*5 40 kg
1*4 60 kg
1*3 70 kg
1*3 80 kg

På med bältet:
1*3 87.5 kg
2*3 90 kg
1*1 95 kg

Av med bältet
1*6 80 kg

streching......

Nitrometan
2007-04-24, 19:56
Inga dåliga vikter alls... Starkt.

LitenTjej
2007-04-26, 18:43
Lätt pass idag med en ordentligt streching.

Bänkpress med signal:
5*5 40 kg

smal bänk med signal:
5*5 40 kg

Dips:
3* 4 långsamma 4 snabba (orkade inte alla)

tricepsmaskin:
3*8 (kommer inte ihåg hur många kilo)

latsdrag (tror jag det heter?)
3*8

Annan Tricepsmaskin:
3*8 60 kg

Cykling 5 min, rullband 5 min, trampmaskin 5 min och dragmaskin 5 min.

streching..

LitenTjej
2007-04-28, 22:44
bänkpress:
1*5 20 kg
2*5 40 kg
2*3 50 kg

På med bänktröjan:
1*1 70 kg
1*1 75 kg
1*1 80 kg
1*1 70 kg
1*1 75 kg
1*1 77.5 kg
1*1 80 kg
1*1 75 kg

alla lyften som börjar på 7 gick lätt och bra.. sen på 80 började jag pressa mot ställningen :/

Lite stötar på 20,25,30,35,40,45 och 50 kg.. kändes lätt och bra

Rambo
2007-04-28, 22:55
Liten Tjej kanske.....men stark det är det inge snack om *flex*

LitenTjej
2007-05-07, 15:35
Usch,, varit sjuk i lite mer än en vecka nu :/ mådde lite bättre idag så gick och körde ett snabbt och lätt tyngdlyftningspass:

Ryck:
2*3 20 kg
1*3 25 kg
1*3 30 kg
1*2 35 kg
1*2 40 kg (1 slarvbom)
1*1 45 kg

stöt:
1*3 45 kg

LitenTjej
2007-05-08, 15:11
Tyngdlyftning idag med:

styrkeryck:
2*3 15 kg
1*3 20 kg
1*3 25 kg
1*2 30 kg

En ståvändning, en styrkevändning, en sittvändning+ en stöt:
1*1 20 kg
1*1 30 kg
1*1 35 kg
1*1 40 kg

2 styrkevändningar + 1 hel stöt
1*1 45 kg
1*1 50 kg

1 styrkevändning + 1 hel stöt
1*1 55 kg
1*1 57.5 kg
1*1 60 kg (lite efterpress)

Knäböj:
1*5 20 kg
1*5 50 kg
1*5 60 kg
1*4 70 kg
1*3 80 kg
1*2 90 kg
1*1 97.5 kg

Överstötar:
2*3 45 kg

En kickstöt och en vanlig stöt:
4*1 45 kg

sen fick jag hoppa lite längdhopp jämfota och höjdhopp jämfota..Utan att få ta någon sats..längd vet jag inte hur långt jag hoppade eftersom det inte fanns något måttband men klarade 90 cm i höjd iaf, men bommade 95 cm :/ hoppade sax också.. klarade 115cm.. bommade hårfint 120cm.. skulle vara bra för spänsten att hoppa iaf. =)

sen mage:
Pinnen
1*15 st

vrida med en 20 kg stång:
2*20 st

magövning med 10 kilos vikt:
2*15 båda sidorna

Hålla upp 5 kg vikt och vrida:
2*20

Streching....

LitenTjej
2007-05-14, 14:32
Usch, varit sjuk i ännu en vecka.. tränade idag igen, men det kändes riktigt bra faktiskt!

Tyngdlyftning:

Ryck:
2*3 15 kg

1 styrkeryck + 2 vanliga ryck
1*20 kg
1*25 kg
1*30 kg

Vanliga ryck
2*2 35 kg
2*2 37.5 kg
2*2 40 kg
1*2 42.5 kg (1 slarvbom)
1*2 45 kg (1 slarvbom)

Stöt (2 frivädningar, 1 överstöt):
2*2 35 kg
1*1 40 kg
1*1 45 kg
1*1 50 kg
1*1 55 kg
1*1 60 kg

Överstötar (1 kickstöt+1vanlig stöt):
4*45 kg
2*50 kg
1*55 kg

Knäböj:
1*5 20 kg
1*5 50 kg
1*5 60 kg
1*4 70 kg
1*3 80 kg
1*2 90 kg
1*1 100 kg
1*4 85 kg.. (skulle egentligen göra 6, men orkade inte... =( )

stötdrag:
1*4 50 kg
1*4 60 kg
1*4 70 kg
1*4 80 kg

Magövningar + streching..

I övermorgon är det OL-serie och på lördag är det SL-serie... får se hur det går..

ZHTOHELLAS
2007-05-15, 11:17
Kul att läsa din journal!
Hoppas du vinner på onsdag men på lördag behöver vi knappast hoppas eftersom du vinner ju utan större problem :D

"C"

LitenTjej
2007-05-16, 22:29
Det är bara serietävling, så ingen som vinner..

Ol serieomgång 3 idag.. Gick inte så bra.. är riktigt missnöjd med rycken...

Vikt: 55.35 kg

Ryck:
42 kg 3-0 (efterpress tror jag att det var... klantigt av mig.. för det var lätt)
42 kg 3-0 vitt
45 kg 3-0 rött (var aldeless för stressad så sträckte dåligt på mig, åhh) IRRITERANDE! =(

Det mest irriterande var att jag inte bommade ett enda lyft på uppvärmningen och direkt efter att jag hade bommat 45 kg sa min tränare att jag skulle rycka 45 kg på värmningsstången och den var lätt! irriterande att det inte sitter när den ska...:(

Stöt:
55 kg 3-0 vitt
60 kg 3-0 vitt
63 kg 2-1 vitt (pers med 1 kg på tävling :D )

Sen gick jag till värmningsstången och gjorde en frivändning på 65 kg och en på 70 kg.. Pers i frivändning :):)

Nu blir det nog lite lugnare med OL tills efter Jem i SL.. sen ska ja satsa på serieomgång 4 och hoppas att jag rycker mer.. :)

z_bumbi
2007-05-17, 07:30
Bra tävling med pers!

Lycka till på lördag!

Nitrometan
2007-05-17, 08:04
Ett pers är alltid bra!

Tycker det var starkt gjort efter att ha varit sjuk så mycket.

Lycka till med SL-tävlingen också.

LitenTjej
2007-05-22, 16:36
SL-serien då: Den s'msta tävlingen jag gjort hitills. Helt omotiverad och trött i kroppen. sämre kombinationer kunde det inte vara..

Vikt: 53.7 kg (inte vägt så lite på hela året) visste redan att kroppen inte var på G efter värmningen)

Knäböj:
140 3-0 vitt
150 3-0 rött Vet inte vad jag gjorde..
150 3-0 rött.. var lite grund

Bänkpress:
72.5 kg 3-0 vitt
82.5 kg 3-0 rött , kändes inte så farligt tungt, men kunde inte räta sista biten bara
Hoppade över sista lyftet

Marklyft:
130 kg 3-0 vitt

sänkte ingångsvikten och gjorde bara ett godkänt lyft. Kändes som att man var lite seg och hängig den dagen så ingen idé att slita ut sig mer..

z_bumbi
2007-05-22, 16:53
Det är bättre att du känner dig seg den här tävlingen och är laddad till nästa än tvärt om. :)

LitenTjej
2007-10-05, 23:32
Oj, verkligen längesen jag skrev här. Tävlade i OL-serieomgång 4 en vecka sedan.

vägde in på 53.8 kg
Ryck:
40 Kg 3-0 rött (stress)
40 kg 3-0 vitt kändes lätt
48 kg 3-0 vitt kände också lätt. Synd att man missade första :(

Stöt:
58 kg: 3-0 vitt
64 kg: 2-1 vitt (vet ej vad jag fick rött på :S)
68 kg: 3-0 rött (klarade frivändningen iaf, tills jag stötte in stången i hakan)

Totalt 112 kg

sweetkarolina
2007-10-05, 23:49
vägde in på 53.8 kg



hittat tillbaka minsann!

TUNNIS!

Nitrometan
2007-10-06, 08:38
Kul att du är tillbaka!