handdator

Visa fullständig version : Ena latsen större än andra


Vimpyboy
2007-01-29, 11:35
Nu vet jag inte om jag bara spänner mig lite skumt framför spegeln, men jag lyckas iaf få fram högra latsen jävligt mycket bättre än vänstra, är säker på att den är en aning fetare. *gah!* *cry*

Vilket är det bästa sättet att träna just den vänstra bara?*screwy*

grabben i skogen
2007-01-29, 11:37
acceptera att man aldrig kan vara symmetrisk kanske?

Raggis
2007-01-29, 11:41
Mina lats är inte heller symmetriska. Träna på som vanligt bara. Dom kommer ikapp.

Vimpyboy
2007-01-29, 11:43
Aja är väl bara att köra på som vanligt. Thanks.

Vimpyboy
2007-01-29, 11:44
Mina lats är inte heller symmetriska. Träna på som vanligt bara. Dom kommer ikapp.

Lite off topic, men jävlar vad lik Tom Cruise du är på bilden. :D

grabben i skogen
2007-01-29, 11:58
Lite off topic, men jävlar vad lik Tom Cruise du är på bilden. :D

hehe fler som ser det

Raggis
2007-01-29, 12:05
Lite off topic, men jävlar vad lik Tom Cruise du är på bilden. :D

Haha. Tack för komplimangen :D :) Ser själv ingen likhet :P

pragmatist
2007-01-29, 12:53
Nu vet jag inte om jag bara spänner mig lite skumt framför spegeln, men jag lyckas iaf få fram högra latsen jävligt mycket bättre än vänstra, är säker på att den är en aning fetare. *gah!* *cry*

Vilket är det bästa sättet att träna just den vänstra bara?*screwy*

Hantelrodd, sittande kabelrodd och diverse roddmaskiner gör det ju möjligt att träna varje sida för sig, ifall du har problem med att "komma åt" just den vänstra. Det kan ju t.ex. hända att du drar mer med vänster sidas armmuskler när du tränar rygg, och att vänstra latissimus släpar av den anledningen.

Vimpyboy
2007-01-29, 16:47
Hantelrodd, sittande kabelrodd och diverse roddmaskiner gör det ju möjligt att träna varje sida för sig, ifall du har problem med att "komma åt" just den vänstra. Det kan ju t.ex. hända att du drar mer med vänster sidas armmuskler när du tränar rygg, och att vänstra latissimus släpar av den anledningen.

Mmm. Kör rygg ikväll, ska tänka efter lite extra när jag kör det och se efter.

nutz
2007-01-30, 00:03
Mixat grepp i marklyft?

Deceiver85
2007-01-30, 00:16
Träna aldrig en sida "mer" än den andra bara, speciellt inte för att den "inte är symmetrisk" med den andra.

mangs
2007-01-30, 15:24
Däremot kan han ju i hantelrodd köra den svaga sidan först och sedan anpassa den starka sidan efter det.

Just när det gäller latsen så kan det ju även vara som trådskaparen var inne på i början att de är lika stora/starka, bara det att han spänner sig konstigt och inte får ut den ena korrekt.

Jag skulle prova att köra någon en-arrs övning mest för att se om du är mycket starkare i ena latsen, om inte, då är det bara till att köra på med vanliga övningar men tänk på tekniken.

Sedan är det så att man inte är helt symmetrisk. Min vänstra arm är tex alltid ca 0,5-1 cm mindre än höger arm, trots att jag i vissa övningar är starkare i vänstern, har noterat att biceps fäster lite annorlunda och det skulle ju kunna vara en av anledningarna.

Bondlurk
2007-01-30, 16:37
Lite off topic, men jävlar vad lik Tom Cruise du är på bilden. :D

Måste sätta en +1 på den. :D

On topic: När det gäller att träna ikapp den vänstra sidan, så mäter du i styrka, inte i storlek. Pilbågsskyttar t.ex. brukar få problem med ryggen då deras ena sida blir starkare än den andra.