handdator

Visa fullständig version : vätska i axeln pajar träning :/


amarth
2007-01-28, 22:10
Har lyckats få vätskesamling i axeln under början av deffen, ska ner ca 10 kg hade jag tänkt, (från 85 till 75) dels för att komma i form till sommaren men också för att jag helt enkelt vill se hur jag ser ut med skapligt låg bf.

Problemet är alltså min axel, och frågan är om jag ska vänta med kcal- eftersom jag inte kan träna något som belastar axeln (kan köra mage och typ alla benövningar där man inte lastar vikten på axlarna, allt annat kan jag max köra med vikter som tillåter uppåt 20reps) eller köra med kaloriunderskott och kardio och hålla på med lägre energiminus under längre tid?

muffe85
2007-01-29, 00:25
om du inte är rädd om muskelmassan kan du deffa utan styrketräning. Om du är rädd om muskelmassan ska du vänta med deffen tills du kan styrketräna. svårare än så tycker inte jag det är.

amarth
2007-01-29, 07:56
Jo det vet jag med. Men om du läser igen så ser du att det blir kortare tid att deffa på då också.. Och det är såvitt jag vet önskvärt att ligga på så litet underskott som länge som är att föredra före högt underskott under en kortare tid.

Milia
2007-01-29, 08:31
lite offtopic, men vad beror det på när man får vätskeansamlingar sådär? och är det bara vila som gäller, jag brukar få det i knäna om jag springer för ofta...

muffe85
2007-01-29, 09:59
Jo det vet jag med. Men om du läser igen så ser du att det blir kortare tid att deffa på då också.. Och det är såvitt jag vet önskvärt att ligga på så litet underskott som länge som är att föredra före högt underskott under en kortare tid.

Jag vet vad du skrev och jag håller kvar vid det jag skrev.

Om du vill spara muskelmassan ska du vänta med dieten, och om du inte är lika rädd om musklerna så deffa på.
Om du deffar utan att styrketräna (utan träningen som påfrestar axeln) så tror jag att ett lågt underskott är att rekommendera framför ett högt för minimal muskelförlust.

amarth
2007-01-29, 11:01
Kommer inte ihåg exakt hur det låg till, men i grunden så beror det på att axeln blev överansträng och att kroppen vill stoppa det. Kan vara att jag tränat för hårt innan kroppen bliviti färdigutvecklad.