handdator

Visa fullständig version : Vila


gnagaren
2007-01-28, 19:25
Hinner man vila upp sig om man tränar tung bänk på måndag och sedan försöker maxa på måndag? Eller blir det alldeles för kort vila där emellan?

bulk fiction
2007-01-28, 19:30
Samma dag eller en vecka senare? Efter en vecka går det utmärkt.

gnagaren
2007-01-28, 20:30
Ojoj, nu är jag lite snurrig här. Jag menar självklart om man hinner vila upp sig till att maxa på torsdag, om man tränar tung bänk på måndag. Man får ju trots allt två vilodagar, fast det kanske inte är tillräckligt?

GymTT
2007-01-28, 20:33
Ojoj, nu är jag lite snurrig här. Jag menar självklart om man hinner vila upp sig till att maxa på torsdag, om man tränar tung bänk på måndag. Man får ju trots allt två vilodagar, fast det kanske inte är tillräckligt?

Det är nog individuellt samt hur mkt du kör på måndagen.
För mig skulle det troligen funka.
Kanske mest optimalt att vänta en ve dock.

Clyde
2007-01-28, 20:35
Ojoj, nu är jag lite snurrig här. Jag menar självklart om man hinner vila upp sig till att maxa på torsdag, om man tränar tung bänk på måndag. Man får ju trots allt två vilodagar, fast det kanske inte är tillräckligt?

Ta inget set ens till närheten av failure på Måndagspasset, kör ett medeltungt/lätt pass med en inte alltför stor volym. Kör heller inte axlar eller triceps tungt innan Torsdagen. Vidtar du dessa åtgärder så skall en maxning på Torsdagen inte vara några problem som jag ser det.