handdator

Visa fullständig version : fett förbrännande medel?


lejonet
2007-01-28, 17:16
Finns det något medel som kan göra så att man går ner 5kg/månad? och finns det ngn medicinsk studie på att det medlet verkligen fungerear? Bara nyfiken ;)

Eddie Vedder
2007-01-28, 17:19
Tror du vi hade haft ett sånt problem me fetma i västvärlden om ett sånt(lagligt)medel hade funnits?

Eddie Vedder
2007-01-28, 17:21
För övrigt borde inte fem kilo på en månad va särskilt svårt att uppnå me vanlig diet, de e ju inte så himla mycke.

Stab
2007-01-28, 17:31
Det finns medel, men dom är olagliga/recept belagda.

Sverker
2007-01-28, 18:23
För att gå ned de kilona måste du ligga på ett underskott av 1100 kcal per dag.
Inte omöjligt men tufft.

mangemani
2007-01-28, 18:30
olagligt,tja,lär väl finnas nått skulle jag tro.
lagligt,nej och allt annat du någonsin kommer att höra ang lagliga "fettförbränande" tillskott som har en sådan förbränande effekt,är till 100% bara BS.

lejonet
2007-01-28, 19:11
Som jag trodde då :) Min kompis har fått för sig en massa eftersom hans dietist säger en massa shit och han har fått ngt medel.. Och nu tänker han köpa whey - 80 för att det står fettförbrännande på förpackningen eller ngt sånt :S så jag försöker att få honom att spara på pengarna istället.,..

Shakemynuts
2007-01-28, 19:50
Det finns visst!
På Apoteket hörde jag min mamma prata om, hon ville ha det. Men det kostade ungefär 1000kr på en månads användning.
5kg/månad var det prat om. Jag sa som er, men hon sa att detta faktiskt fungerade och därför ville hon ha det.

Milia
2007-01-28, 20:00
Skulle gissa att det är ett vanligt pulver det handlar om isf, typ nutrilett

mangemani
2007-01-28, 20:00
Det finns visst!
På Apoteket hörde jag min mamma prata om, hon ville ha det. Men det kostade ungefär 1000kr på en månads användning.
5kg/månad var det prat om. Jag sa som er, men hon sa att detta faktiskt fungerade och därför ville hon ha det.



mm,men kan du,jag,eller någon annan bara gå in och köpa det?nej,just det,det krävs recept från en läkare.
förmodrar att vi pratar om sådant som finns tillgängligt,dvs sånna som finns i butik osv.

Shakemynuts
2007-01-28, 20:01
mm,men kan du,jag,eller någon annan bara gå in och köpa det?nej,just det,det krävs recept från en läkare.
förmodrar att vi pratar om sådant som finns tillgängligt,dvs sånna som finns i butik osv.

Jag vet faktiskt inte om det var receptbelagt.
Kan fråga..

blekfet2
2007-01-28, 20:02
Vad är det för fel på alla människor som mongosärskriver?

får folk inte lära sig svenska i skolan numera?

GymTT
2007-01-28, 20:13
Du tänker nog på Xenikal, ett receptbelagt läkemedel för grövre övernärda individer.

Summa = Kör en vanlig diet och må bra.

ses på stranden -07

Stab
2007-01-28, 21:42
Du tänker nog på Xenikal, ett receptbelagt läkemedel för grövre övernärda individer.

Summa = Kör en vanlig diet och må bra.

ses på stranden -07

Xenikal, är det inte det som gör att man skiter ut allt "onyttigt" man äter i diarré?

Tolkia
2007-01-28, 21:52
Xenikal, är det inte det som gör att man skiter ut allt "onyttigt" man äter i diarré?
Det försämrar upptaget av fett i tarmen; äter man väldigt mycket fett får man alltså diarré (det kan man f.ö. få av väldigt mycket fett även utan att äta Xenical). Däremot går det att äta sig till en övervikt på kolhydrater och proteiner alldeles utmärkt ÄVEN om man samtidigt äter Xenical. De som får Xenical utskrivet skall (om VC sköter sig bra) samtidigt få dietisthjälp etc., d.v.s hjälp med att lägga om kost och livsstil. De stora viktnedgångar som visats med Xenical är alla där patienter ätit Xenical OCH fått behandling, typ rådgivning, terapi, undervisning i näringslära osv. Xeenical är bara en hjälp på vägen. Ingest magiskt med det, alltså.

Shakemynuts
2007-01-28, 21:53
Det jag tänker på var nog inte receptbelagt.

Tolkia
2007-01-28, 22:01
Finns det något medel som kan göra så att man går ner 5kg/månad? och finns det ngn medicinsk studie på att det medlet verkligen fungerear? Bara nyfiken ;)
Frågan är vad du menar med "medel"? En "pulverdiet", typ Nutrilett, eller ett medicinskt preparat, typ Reductil (hungerdämpande, inte alltför effektivt) eller Xenical (se ovan)?

Rhino
2007-01-28, 23:02
Det jag tänker på var nog inte receptbelagt.

Apoteket har ett märke av soppor som räknas till VLCD-konceptet och som går att köpa utan recept. Kör man VLCD med vanliga chokladdrinkar (Nutrilett, Naturdiet, m.m.) kan det vara trevligt med något annat att varva med.

Har smakat deras potatis- och purjosoppa som var god!

isoz
2007-01-28, 23:08
Sedan kommer ju frågan
hur mycket utav dessa 5kg är egentligen fett?

Sverker
2007-01-29, 07:34
Ska vi gissa 3 kg vatten+glykogen, 0.5 kg muskelmassa och 1.5 kg fett:D

Stab
2007-01-29, 08:24
Ska vi gissa 3 kg vatten+glykogen, 0.5 kg muskelmassa och 1.5 kg fett:D

+1 :Virro

delshad
2007-01-29, 12:43
Det finns visst!
På Apoteket hörde jag min mamma prata om, hon ville ha det. Men det kostade ungefär 1000kr på en månads användning.
5kg/månad var det prat om. Jag sa som er, men hon sa att detta faktiskt fungerade och därför ville hon ha det.




O vad hette medelt som fanns på apoteket då? Om hon vet att det funkar och om det kostar så mycket bara för en månad så borde den ju ha nån effekt? så vad var namnet?

Raggis
2007-01-29, 12:48
Låter mer som någon slags nutrilett kur :P

Shakemynuts
2007-01-29, 12:49
Ska vi gissa 3 kg vatten+glykogen, 0.5 kg muskelmassa och 1.5 kg fett:D

Jag tror det kan vara bra änfast det har den effekten.
Bra självförtroende boost på någon som min mamma som är ganska överviktig, verkligen försöker, men helt enkelt inte klarar av det.

Eddie Vedder
2007-01-29, 13:26
Det finns visst!
På Apoteket hörde jag min mamma prata om, hon ville ha det. Men det kostade ungefär 1000kr på en månads användning.
5kg/månad var det prat om. Jag sa som er, men hon sa att detta faktiskt fungerade och därför ville hon ha det.

Är de de där pillret som de stod om i Aftonbladet för ett tag sen nu, de lanserades väl en tid före jul om jag inte minns fel. Det här bantningspillret var tydligen de som "fungerade" enligt nån "expert" å skulle påverka både hungerskänslor, minska nikotinbehov å förbättra blodfetterna.


Fan va hette de nu igen!!!???*gah!*

Popeye
2007-01-29, 18:17
Vet bara om ett medel som skulle ge den effekten.
Det har bla använts som insektsgift m.m har jag för mig.
Väldigt olagligt och väldigt farligt.

Annars är de nog bara diet som gäller. Det populäraste deffpreparatet som verkligen funkar ger fortfarande bara en ökning av ämnesomsättningen i området 1,5%. Inte lagligt det heller.

När det gäller lagliga kosttillskott så kan du räkna kallt med att det är ännu mindre effekt.

Sedan har jag ingen koll på dessa nya läkemedel. Ett försämrat fettupptag bör ju fungera som en diet, samma mekanism s.a.s. -> Mindre näring = mindre omfång.


Kom just på en sak... Usnic Acid är väl fortfarande lagligt, eller? Det sägs ju funka har jag för mig. Hur säkert det är kan jag inte svara på. (Har bara hört det nämnas i förbigående)

Cerberus
2007-01-29, 18:51
Har för mig att usnic acid fungerade ungefär som det extremt farliga cellgiftet DNP?

Eddie Vedder
2007-01-29, 18:55
Fan va hette de nu igen!!!???*gah!*

Rimonabant heter ju pillret jag tänkte på. Hittade tråden som behandlade ämnet när jag använde mej av avancerad sökning å sökte på ordet "skit" i "Diet Deff & Fettminskning" haha. Hade för mej att titeln på ordet innehöll ordet "skit" å de visade sej vara korrekt:D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=60145&highlight=skit

shut teh face
2007-01-29, 20:10
Kör VLCD-Diet om ni är fatboy slim, det funkar ju på hyffsat överviktiga personer. Dock smakar det gammal stövel och är relativt dyrt..

Cilia
2007-01-29, 21:14
Kokain brukar funka ha jag hört

denpa
2007-01-29, 21:29
Kokain brukar funka ha jag hört

du menar amphetamin?

Cilia
2007-01-29, 21:37
du menar amphetamin?
nej

DudX
2007-01-29, 21:57
Det Cilia menar är kokain. Du vet "vitt-puder-dra-in-i-näsan-bli-smal-som-massa-skådisar-och-stjärnor" kokain.

Det funkar säkert jättebra, men om det är just jättebra för kroppen i långa loppet, är nog inte att hålla på.

Krampus
2007-01-29, 22:01
nej

:laugh:

Årets svar!

remixxa
2007-02-05, 22:21
Stackars är väl ett fettförbrännande medel? Nog för att de inte lämpar sig för 5kg/mån varianten, men effekten finns väl om man nu kombinerar stackers + koffeintabletter?

Lazarus
2007-02-06, 03:03
Vet bara om ett medel som skulle ge den effekten.
Det har bla använts som insektsgift m.m har jag för mig.
Väldigt olagligt och väldigt farligt.

Annars är de nog bara diet som gäller. Det populäraste deffpreparatet som verkligen funkar ger fortfarande bara en ökning av ämnesomsättningen i området 1,5%. Inte lagligt det heller.

När det gäller lagliga kosttillskott så kan du räkna kallt med att det är ännu mindre effekt.

Sedan har jag ingen koll på dessa nya läkemedel. Ett försämrat fettupptag bör ju fungera som en diet, samma mekanism s.a.s. -> Mindre näring = mindre omfång.


Kom just på en sak... Usnic Acid är väl fortfarande lagligt, eller? Det sägs ju funka har jag för mig. Hur säkert det är kan jag inte svara på. (Har bara hört det nämnas i förbigående)

En person har fått leverinflammation (hepatit) i samband med intag av ett bantningsmedel, som innehåller ”usnic acid”. Livsmedelsverket varnar för produkter som innehåller ”usnic acid”.

http://www.slv.se/templates/SLV_NewsPage____10569.aspx