handdator

Visa fullständig version : Star Nutrition Gainer Pro


Osciz
2007-01-28, 10:25
Är det bara efter träningen man ska ta en Gainer pro ?? Eller går det bra att ta de på morgonen och kväll ochså ?

ligne
2007-01-28, 11:23
bara efter träning.
eller precis innan.

NisseEriksson
2007-01-28, 11:27
Alltför många tror att man ska ta det flera gången om dagen.
I viktökningssyfte, pyttsan, då kan man äta nyttigare

Hammargren
2007-01-28, 11:45
Är det bara efter träningen man ska ta en Gainer pro ?? Eller går det bra att ta de på morgonen och kväll ochså ?

jag tar en halv portion innan och en hel efter träning

klistier
2007-01-30, 20:13
Sådär nu har jag blandat min första gainer drink, blandade med röd mjölk dock och det blev klumpigt, var det för att jag blandade det med en sked eller för att jag använde röd mjölk?

Hur mycket är en "skopa" som det står på paketet? :P

Snabel
2007-01-30, 20:23
En shaker är väl att föredra, annars blir det svårt att få det att lösa bra med vätskan så att säga..

Johan.S
2007-01-30, 21:02
Funkar klart bättre med shaker.

Visst kan man ta en extra portion till ett mellanmål eller nått om man har svårt å lägga på sig vikt.

Johan_P
2007-01-30, 21:20
Sådär nu har jag blandat min första gainer drink, blandade med röd mjölk dock och det blev klumpigt, var det för att jag blandade det med en sked eller för att jag använde röd mjölk?

Hur mycket är en "skopa" som det står på paketet? :P

Att tillsätta färgämne så mjölken blir röd är inte vidare smart :D Skämtosido...

Blir den klumpig beror det inte på att du blandar med lättmöjlk - har du ingen shaker är risken större att det blir klumpar än om du blandar i, t.ex., glas. Skaka om rejält!

Vanligast är en skopa ½ dl skulle jag tro? Kolla eventuellt på skopan som du fick med ;)

Ekonom
2007-01-30, 21:23
Sådär nu har jag blandat min första gainer drink, blandade med röd mjölk dock och det blev klumpigt, var det för att jag blandade det med en sked eller för att jag använde röd mjölk?

Hur mycket är en "skopa" som det står på paketet? :P

En skopa = 0.5 dl.

Om du bara tar den efter träning skulle jag ta iaf. 2dl. eller 1,5 dl gainer + en extra portion protein.

Klumpar sej gör den för att du inte har en shaker.

Ekonom
2007-01-30, 21:24
postade visst samtidigt som johan :)

Thorwaldsson
2007-01-30, 21:46
Att tillsätta färgämne så mjölken blir röd är inte vidare smart :D Skämtosido...

Blir den klumpig beror det inte på att du blandar med lättmöjlk

Offtopic

Arlas utbud
Gul = Minimjölk
Blå = Lättmjölk
Grön = Standard
Röd = Fet :D

klistier
2007-01-30, 22:12
Att tillsätta färgämne så mjölken blir röd är inte vidare smart :D Skämtosido...

Blir den klumpig beror det inte på att du blandar med lättmöjlk - har du ingen shaker är risken större att det blir klumpar än om du blandar i, t.ex., glas. Skaka om rejält!

Vanligast är en skopa ½ dl skulle jag tro? Kolla eventuellt på skopan som du fick med ;)

Fick ingen med :).

Får köpa en shaker då!

klistier
2007-01-30, 23:08
Går det att få det i en oboyliknande form? tyckte det var lite väl tjockt :).

NisseEriksson
2007-01-31, 09:21
Offtopic

Arlas utbud
Gul = Minimjölk
Blå = Lättmjölk
Grön = Standard
Röd = Fet :D

Nja...
Gul=Minimjölk
Blå=Lättmjölk
Grön=Mellanmjölk
Röd=(Standard)Mjölk

klistier
2007-01-31, 22:44
Är det bara till att ösa på med mera mjölk om man tycker det blir för tjockt eller funkar det att köra med minimjölk /lättmjölk?

Ska man följa doseringen på paketet eller ösa på lite till? :)

Johan.S
2007-01-31, 22:55
Blanda med den mängd vätska som du själv tycker passar. Angående doseringen så är det ju ganska individuellt. Tror personligen att anvisningarna på förpackningen fungerar ganska bra för dom allra flesta

klistier
2007-02-01, 11:09
Tack för svaret, hur ofta bör man ta en portion ungefär? Vill gå upp i vikt ;). Tar efter träningen bara nu.

Johan.S
2007-02-01, 16:11
En gainer är oftast designad för att enbart tas efter träningen. Då dom oftast innehåller snabbt protein och snabba kolhydrater.
Men jag ser inget problem med att ta en portion till mellanmål eller liknande. Dock så är det bättre att äta mat eller nån typ av MRP. Än så länge har jag bara sett en gainer som inte innehåller enbart snabba råvaror och det är Maxgain som innehåller både kasein och fruktos

Wikis
2007-02-06, 02:46
Lånar tråden lite...

Kan man slänga i sin dos av kreatin monohydrat i gainer drinken? I mjölk alltså.

Danny Devito
2007-02-06, 07:03
Lånar tråden lite...

Kan man slänga i sin dos av kreatin monohydrat i gainer drinken? I mjölk alltså.

Ja självklart

burreman
2007-09-11, 17:35
Lånar den lite jag med :P Ska man ta en portion efter att ha varit ute och sprungit också? brukar springa ungefär 5-6 km

Handcuff
2007-09-11, 17:37
Lånar den lite jag med :P Ska man ta en portion efter att ha varit ute och sprungit också? brukar springa ungefär 5-6 km

Ska å ska. Behöver du det så gör det.

Ta en om du vill. Macka och oboy ger samma "effekt".

diablogtr
2007-09-11, 19:29
Vad har du för ost på mackan som innehåller ~25 gram protein / skiva?

Eddie Vedder
2007-09-11, 19:31
Vad har du för ost på mackan som innehåller ~25 gram protein / skiva?

Varför skulle det behövas så onödigt mycket protein per skiva? Ett par skivor ost ger gott om protein, protein förekommer även i brödet.

Så vad är det du försöker säga?

diablogtr
2007-09-11, 19:38
Om osten INTE innehåller ~25 gram protein/skiva (jag använder bara en skiva på mina mackor), kan det omöjligen ge Samma "effekt", eftersom det inte innehåller samma mängder protein ej heller kolhydrater som en portion gainer gör.

Raggis
2007-09-11, 19:53
Om osten INTE innehåller ~25 gram protein/skiva (jag använder bara en skiva på mina mackor), kan det omöjligen ge Samma "effekt", eftersom det inte innehåller samma mängder protein ej heller kolhydrater som en portion gainer gör.

Sluta basera dina inlägg på vad du gör hela tiden, det är knappast relevant.

Handcuff
2007-09-11, 19:58
Sluta basera dina inlägg på vad du gör hela tiden, det är knappast relevant.

Men jag har 100 skivor på mina! 687g protein.

Allvarligt så kvarhåller jag vid att en macka+oboy eller motsvarande ger samma "effekt" som vilken gainer som helst. Vad tror du en gainer är?

Åke
2007-09-11, 20:19
hahahahahaha kan inte sluta garva. han menar SJÄLVKLART motsvarande mängd. varför har du bara en skiva ost då? + att de e ganska mkt protein i mjölk
ps hahahahahahaha

Eddie Vedder
2007-09-11, 20:28
Om osten INTE innehåller ~25 gram protein/skiva (jag använder bara en skiva på mina mackor), kan det omöjligen ge Samma "effekt", eftersom det inte innehåller samma mängder protein ej heller kolhydrater som en portion gainer gör.

Hur kan du vara så säker på att en macka inte ger lika mycket kolhydrater, bröd är kolhydratrikt om du inte visste det.

Dessutom handlar det om vad som i praktiken är nödvändigt. Ligger man en låg nivå i sin träning, typ DIN nivå, är det absolut tillräckligt.

diablogtr
2007-09-11, 21:25
Jag sa inte att mackan gav mindre kolhydrater. Du vet inte hur jag motionerar.

Det handlar inte om vad som är nödvändigt. Det handlar om huruvida en macka och ett glas oboy har samma effekt som en gainer.

Raggis
2007-09-11, 21:30
Jag sa inte att mackan gav mindre kolhydrater. Du vet inte hur jag motionerar.

Det handlar inte om vad som är nödvändigt. Det handlar om huruvida en macka och ett glas oboy har samma effekt som en gainer.

Det har det ju? Gainer är mat i pulverform, om du nu inte visste det.

Haeffner
2007-09-11, 22:03
Inget magiskt med gainer alls.
Som sagt "mat i pulver form" men oft med stor brist på mineraler och vitaminer.
Tror man att det är nåt "speciellt" med dem blir man bara besviken.

Josef266
2007-09-12, 14:40
Inget magiskt med gainer alls.
Som sagt "mat i pulver form" men oft med stor brist på mineraler och vitaminer.
Tror man att det är nåt "speciellt" med dem blir man bara besviken.

Så sant, men man väljer ju själv hur man vill få i sig maten. Själv föredrar jag macka och oboy eftersom det är mycket godare ;)

Karre
2007-09-12, 15:46
Grabbar är det här inte lite offtopic ? trådskaparen hade nämligen en fråga :)

Handcuff
2007-09-12, 15:56
Grabbar är det här inte lite offtopic ? trådskaparen hade nämligen en fråga :)

Han har fått svar på den i de första hundra posterna...