handdator

Visa fullständig version : Slå av egna smilies

reinholdsson
2007-01-27, 23:19
Går det att göra det i msn? Tycker det är fruktansvärt jobbigt med folk som byter ut varenda ord mot smilies. Har testat att slå av det helt men då vart det ganska trist, utan jag vill ha kvar de vanliga.

Kurash
2007-01-27, 23:26
Verktyg -> Alternativ -> Meddelanden
Kryssa ur rutan "Visa anpassade uttryckssymboler".
Borde funka.

reinholdsson
2007-01-27, 23:39
Tackar! Ska prova.

Jarod
2007-01-28, 00:02
Eller så byter du bara ut bokstavskombinationen till dom smileys som blir är "ord" sas... Klicka på din smiley så att du får upp rutan med alla sen klickar du på "mer" sen på den/dom smileys du vill ändra och klickar "ändra".

Raggis
2007-01-28, 00:08
Eller så byter du bara ut bokstavskombinationen till dom smileys som blir är "ord" sas... Klicka på din smiley så att du får upp rutan med alla sen klickar du på "mer" sen på den/dom smileys du vill ändra och klickar "ändra".

Han menar när folk skriver till han. T.ex.:

H*flex* j kal:smash: e, v*spy* hän*screwy* r?

Att folk han snackar med har enskilda, eller flera, bokstäver, som symboliserar smileyn.

reinholdsson
2007-01-28, 00:11
Han menar när folk skriver till han. T.ex.:

H*flex* j kal:smash: e, v*spy* hän*screwy* r?

Att folk han snackar med har enskilda, eller flera, bokstäver, som symboliserar smileyn.

Ja precis, men jag valde en dålig rubrik :)

shadowfire
2007-01-28, 00:34
eller så väljer du ut ett fåtal på msn som faktiskt har ngt o säga.. och håller dig till de tre.

reinholdsson
2007-01-28, 00:36
Nja, livet skulle bli så trist om man skulle välja bara tre att samtala med. Dessutom skulle det ju bara bli killar eftersom tjejer verkar ha mer tendens än killar att byta ut alla ord mot bilder. De gillar kanske grafik mer, vad vet jag.

RassK
2007-01-28, 19:29
Ja, det va det första jag gjorde när jag fick msn >:x

Går ju inte att göra riktiga smileys utan att de blir förstörda =^.^=

Trance
2007-01-28, 19:44
Jäkla påfund. På min tid hade vi bara tre smileys och inte blev de automatiskt konverterade till bilder heller. Det gjorde oss till MÄN, överlevare. Dagens ungdom har väl knappt hört ett modem-ljud. Veklingar.

Nitrometan
2007-01-28, 19:56
Jäkla påfund. På min tid hade vi bara tre smileys och inte blev de automatiskt konverterade till bilder heller. Det gjorde oss till MÄN, överlevare. Dagens ungdom har väl knappt hört ett modem-ljud. Veklingar.
Jag säger inte att det var bättre förr - men det är värre nu!