handdator

Visa fullständig version : Film: Halvvägs in i dieten


tp_88
2007-01-27, 12:20
Tja!

Efter att börjat dieten med en morgonvikt på 102kg för 9veckor sedan hade jag igår morse kommit halvvägs, 96kg. 6kg kvar alltså, tanken är att jag ska vara klar i slutet av mars/början av april...

Stats har jag skrivit så många ggr nu, men dom grundläggande (utöver vikten): 188cm, 18år.

Tycker det är dåligt med filmer i detta forum så jag tänkte försöka förbättra det lite. Givetvis missade jag några obligatoriska poser men fick med dom flesta.

Tips på poseringen mottages mkt gärna!

t350DyJHcW8

Daniel Mattusch
2007-01-27, 12:27
Benen såg ju klart bättre ut på film än på bilden i din journal, det blir grymt om -några kg.

tp_88
2007-01-27, 12:32
Benen såg ju klart bättre ut på film än på bilden i din journal, det blir grymt om -några kg.
Jo, höll benet helt fel på sidechest-bilden. Benen släpar nog liiite fortfarande, men har kommit bra senaste tiden. :)

Jacksatan
2007-01-27, 12:42
går du ner nåra kg till kommer du ha en djävulsk V-form. Snyggt jobbat, TP!

blekfet2
2007-01-27, 12:45
går du ner nåra kg till kommer du ha en djävulsk V-form. Snyggt jobbat, TP!

Instämmer med ovan, några kilor bort och du kommer ha en fet v-form som heter duga! :hbang: :hbang:

shadowfire
2007-01-27, 13:14
underbar lats du har, rejält avis på den.. börjar se riktigt bra ut också, mkt massa under späcket! ;)

Larsen
2007-01-27, 13:29
Riktigt snyggt! Riktigt bra bröst och rygg!

negative
2007-01-27, 13:36
Ser bra ut ! Var du rädd att det skulle komma in någon på gymmet och se dig ? Du tittar nervöst åt sidan hela tiden ;)

Sebbe_H
2007-01-27, 13:43
underbar lats du har, rejält avis på den.. börjar se riktigt bra ut också, mkt massa under späcket! ;)

Hans andra lats då? eller är det vänster du gillar?:D

Ser bra ut, kommer bli bra efter några kilo till!

Boven
2007-01-27, 13:55
Gymma bröst och lats! Benen som sagt behöver komma ikapp. Gör du ner till rutform på det där så kommer det nog att de jäkligt bra ut.

mvh Boven

tp_88
2007-01-27, 14:02
Tack alla. :) Blir lite förvånad att många verkar tycka ryggen är bra, är inte alls nöjd med dess utveckling senaste tiden och hur jag slår latspreaden, men men. Inte mig emot!
Var du rädd att det skulle komma in någon på gymmet och se dig ? Du tittar nervöst åt sidan hela tiden ;)
HAHA, ja, så var det.. :D

Rock'nRoll
2007-01-27, 16:39
Grymt bred!

GymTT
2007-01-27, 19:52
grymt TP! gillar armarna

Deceiver85
2007-01-27, 19:57
Du är för stor för ditt eget bästa, jag får hyra ____:s kusiner på dig :D

emme
2007-01-28, 09:57
Du är för stor för ditt eget bästa, jag får hyra ____:s kusiner på dig :D

:laugh: :laugh:

tp_88
2007-01-28, 14:55
Du är för stor för ditt eget bästa, jag får hyra ____:s kusiner på dig :D
Shit! *cry* *Tar bort bilder/filmer och byter IP*

hultman
2007-01-28, 17:21
Jag tror att du måste gå ned en rätt bra bit under 90 för att ha riktigt schysst form, men det beror ju självklart på vad du strävar efter. Det finns uppenbarligen en hel del massa där under, och så länge du inte tappar en enorm del av den eller mår dåligt att deffen så skulle jag flytta målet till 85 eller något liknande, för där tror jag att du blir vass.

:thumbup:

Brooklyn
2007-01-28, 17:23
Jag tror att du måste gå ned en rätt bra bit under 90 för att ha riktigt schysst form, men det beror ju självklart på vad du strävar efter. Det finns uppenbarligen en hel del massa där under, och så länge du inte tappar en enorm del av den eller mår dåligt att deffen så skulle jag flytta målet till 85 eller något liknande, för där tror jag att du blir vass.

:thumbup:

+1

fan va grofv du är! *gah!*

tp_88
2007-01-28, 18:02
Jag tror att du måste gå ned en rätt bra bit under 90 för att ha riktigt schysst form, men det beror ju självklart på vad du strävar efter. Det finns uppenbarligen en hel del massa där under, och så länge du inte tappar en enorm del av den eller mår dåligt att deffen så skulle jag flytta målet till 85 eller något liknande, för där tror jag att du blir vass.

:thumbup:
Givetvis blir det ingen form god nog för scenen på 90, då skulle det behövas kanske runt 82 eller nåt. Det var aldrig meningen heller, men ska jag upp på scenen som junior måste jag ha tid att växa, och att dra ner mig till riktigt hård nu "helt i onödan" är nog inte optimalt. Men du har givetvis rätt i att jag inte blir stenhård på 90 morgonvikt. :)
fan va grofv du är! *gah!*
Ty! :)

Ryska_raketen
2007-01-28, 18:08
Jefflar Tp! Ser bra ut! Jag tycker det ser rätt symmetriskt ut, lite mer underdel, men det kommer. Grovf där är man ägd :(

*flex*

muddler
2007-01-28, 18:10
satans bra bröst!!

det där kommer bli kanon! :thumbup:

Timme
2007-01-28, 18:45
Kolla vilka bröst bänken byggde! Eller har du byggt dem med andra övningar?

(dina axlar är läskigt monsterstora i db bakifrån)

130kg finsk sisu
2007-01-28, 19:16
(Oj, Timme jag kollar! Oj... bröst... mmmm...):Virro

Snyggt TP! Du verkar ha bra fysik. Dock verkar armarna lite små faktiskt!

tp_88
2007-01-28, 20:12
Jefflar Tp! Ser bra ut! Jag tycker det ser rätt symmetriskt ut, lite mer underdel, men det kommer. Grovf där är man ägd :(

*flex*
Tack! Hahaha "mm" du är skitägd. Jak sver!
satans bra bröst!!

det där kommer bli kanon! :thumbup:
Tack!
Kolla vilka bröst bänken byggde! Eller har du byggt dem med andra övningar?

(dina axlar är läskigt monsterstora i db bakifrån)
Det är nog främst bänken, ja. Under tiden jag tränat seriöst har det varit SL nästan hela tiden och då har det ju inte varit mycket komplement. Jag tror absolut det är pressar som bygger bäst bröst, dock är nog inte SL-bänk optimalt.

Hehe tack!
(Oj, Timme jag kollar! Oj... bröst... mmmm...):Virro

Snyggt TP! Du verkar ha bra fysik. Dock verkar armarna lite små faktiskt!
Tack! Det kan nog stämma, dom ligger inte före iaf.

ramagoen
2007-01-28, 20:14
Riktigt stor TP! Mer djup på ryggen dock, men du har väl vart skadad i ryggen såvitt jag förstått?

Annars, mer massa överallt nästa bulk.

Lär bli riktigt snyggt när du e nere på lägre % .. ser ju jävligt bra ut nu med visserligen. :D

tp_88
2007-01-28, 20:28
Riktigt stor TP! Mer djup på ryggen dock, men du har väl vart skadad i ryggen såvitt jag förstått?

Annars, mer massa överallt nästa bulk.

Lär bli riktigt snyggt när du e nere på lägre % .. ser ju jävligt bra ut nu med visserligen. :D
Du har helt rätt i första meningen! :) Mer djup behövs, men det är inte det lättaste när man knappt har kunnat köra roddövningar. Nu mår den dock myyycket bättre så nu jävlar!

Ja, det ska växas en fruktansvärd massa nu! :hbang:

Klo
2007-01-28, 21:21
Tips på poseringen mottages mkt gärna!



Övergångarna var ju inte särskilt bra och krabban fler än en gång är väll inget att rekommendera, bara att öva på. F ö grovt och bra framsteg muskulärt som jag skrev i andra tråden. Ska bli intressant att se i bättre form.

L-Sami
2007-01-28, 21:26
Ser riktigt bra ut! :hbang:

Sheogorath
2007-01-28, 21:30
Fan vad sugen man blir på sin diet nu. :hbang: Det kommer bli hårt och skoningslöst, kanske rent ut sagt ett helvete, men det ska bli kul efteråt. Du inspirerar kanske rent av till en film? *flex*

Jag tycker allt ser hyfsat jämnt ut, men du har fortfarande för mycket valspäck för att det ska gå att göra en bedömning. :D Det kommer att bli lättare när du trimmat midjan! :thumbup: Kör hårt nu för fan, ditt starka as.

tp_88
2007-01-28, 22:21
Övergångarna var ju inte särskilt bra och krabban fler än en gång är väll inget att rekommendera, bara att öva på. F ö grovt och bra framsteg muskulärt som jag skrev i andra tråden. Ska bli intressant att se i bättre form.
Det var inte tänkt som något fritt program, utan tänkte bara få med så många poser som möjligt. Att jag slog krabban många ggr berodde väl på att jag inte hade någon plan över vilka poser jag skulle slå och bara improviserad (det + att jag sett för mycket material med Ruhl... :Virro )

Ska försöka ha någonslags plan nästa gång!
Ser riktigt bra ut!
Tackar.
Fan vad sugen man blir på sin diet nu. :hbang: Det kommer bli hårt och skoningslöst, kanske rent ut sagt ett helvete, men det ska bli kul efteråt. Du inspirerar kanske rent av till en film?

Jag tycker allt ser hyfsat jämnt ut, men du har fortfarande för mycket valspäck för att det ska gå att göra en bedömning. :D Det kommer att bli lättare när du trimmat midjan! Kör hårt nu för fan, ditt starka as.
Ja för fan, kör hårt! Det enda rätta! Film tycker jag är kul, blir ju nästan bara bilder här annars.

Jag som tycker jag är i ganska bra form nu, det säger väl iofs mer om den formen jag alltid varit i tidigare... :D

Scratch89
2007-01-28, 22:21
Men ofta jag kommer våga stå och ta bilder inför BF07 bredvid dig.
Grymt!

hultman
2007-01-31, 00:59
Givetvis blir det ingen form god nog för scenen på 90, då skulle det behövas kanske runt 82 eller nåt. Det var aldrig meningen heller, men ska jag upp på scenen som junior måste jag ha tid att växa, och att dra ner mig till riktigt hård nu "helt i onödan" är nog inte optimalt. Men du har givetvis rätt i att jag inte blir stenhård på 90 morgonvikt. :)

Ty! :)

I see. Hur som helst så har du inget problem med för lite massa, så det är ju bara att köra på. Imponerande måste jag säga.

tp_88
2007-01-31, 17:39
I see. Hur som helst så har du inget problem med för lite massa, så det är ju bara att köra på. Imponerande måste jag säga.
Nja, jag skulle se duktigt tunn ut bland J +80, men jag har ju å andra sidan några år på mig! Så nu blir det hård(are)körning! :thumbup:

EDIT: Du får slänga upp lite nya bilder snart också!

tp_88
2007-03-24, 22:19
*uppdate* BUMP!! *uppdate*


3-4v kvar på dieten nu, morgonvikten på 92,5 (~10 av 12kg avklarade), tänkte köra en sista lite mer omfattande fotografering:


Börjar med favoritposen; Side chest:

tp_88
2007-03-24, 22:20
Krabba:

tp_88
2007-03-24, 22:21
Front DB, hatposen no.1! Ser bara dåligt ut nu iofs när man är "i form" mot skit tidigare...

tp_88
2007-03-24, 22:23
Nån discopose...

tp_88
2007-03-24, 22:23
Rutorna lyser fortfarande med sin frånvaro...

tp_88
2007-03-24, 22:24
Side triceps, en pose jag behöver öva mer på. Lyckades givetvis glömma att dra in wannabe GH-buken på kortet... *mini*

CroCop
2007-03-24, 22:35
Förjävla grym krabba tp! Skulle vara intressant att se en avslappnad bild framifrån.
Edit: Dina pecs är insane

formula4shape
2007-03-24, 22:44
Snyggt. Nu börjar den hårda biten, men det kommer. Kämpa på!

RassK
2007-03-24, 23:04
Har du inga magmuskler påg :P där är bara ett stort hål :(
Bra jobbat iaf! Ta de sista 2 kilona nu! Lycka till, you can do it!

tp_88
2007-03-24, 23:43
Förjävla grym krabba tp! Skulle vara intressant att se en avslappnad bild framifrån. Edit: Dina pecs är insane
Thx! Missade det, tyvärr. :(
Snyggt. Nu börjar den hårda biten, men det kommer. Kämpa på!
Tackar! Njaa, jag skiter ju i den jobbiga biten, vänder om 2,5kg. :)
Har du inga magmuskler påg :P där är bara ett stort hål :( Bra jobbat iaf! Ta de sista 2 kilona nu! Lycka till, you can do it!
Nej, jag får nog finna mig i att det inte blir några rutor under denna dieten. Får sluta slarva med magträningen i fortsättningen... :em:

blekfet2
2007-03-25, 00:15
grym skillnad, vad har du för upplägg kost/träning?

tp_88
2007-03-25, 00:37
grym skillnad, vad har du för upplägg kost/träning?
Thx! :)

Kosten (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2151127&postcount=522), protein-, kolhydrats- och fettkällorna varierar lite från dag till dag, såklart. Är väl typ frukost, gainer och nattmålet som är hyfsat statiskt.

Träningen har varit 4-5pass/v, varje muskel tränas en gång/v, endel super- och dropset, oftast 6-12reps. För att göra en lång historia kort... :)

Erkan
2007-03-25, 00:42
åh helvete va du är grym! me like *drool* kämpa på nu och se till att bli nöjd! de ska du vara! :thumbup:

tp_88
2007-03-25, 11:39
åh helvete va du är grym! me like *drool* kämpa på nu och se till att bli nöjd! de ska du vara! :thumbup:
Jorå, med detta utgångsläget är jag ganska nöjd, dock är jag inte nöjd-nöjd förrän jag har packat på åtskilliga kilo muskler till...

Erkan
2007-03-25, 11:45
Jorå, med detta utgångsläget är jag ganska nöjd, dock är jag inte nöjd-nöjd förrän jag har packat på åtskilliga kilo muskler till...

Neeej givetvis, men de är en annan femma :) Nöjd-nöjd blir man väl aldrig riktigt, iallafall inte när man har de målen som du har ( och jag fast jag är mkt efter dig i utvecklingen ) . Men man måste ju sätta ut "milstolpar" under sin träningskarriär för att få känna att man presterar ibland så inte psyket tar överhand, och de har du lyckats bra med :)

rolf
2007-03-25, 11:46
Hah, jag började skriva typ "sidechesten är skitbra, krabban också. Och FDB. Och....osv". :D
SAMTLIGA poser sitter ju och du börjar få riktigt jävla bra form nu! :hbang:

RassK
2007-03-25, 18:23
Känns det inte jävligt mycket bättre när man deffar?
Jag mår skitbra när jag deffar (jämfört med när jag bulkar då altså).

Kanske är det för att man äter nyttigare, går ner i vikt eller konditionstränar. Bättre mår man iaf! och det e gött :]

tp_88
2007-03-25, 18:45
Precis som du säger, Erkan, man blir(och bör) nog aldrig nöjd - stay hungry! :thumbup:

Thx Roffe! Jorå, formen börjar komma, tyvärr inte magrutorna... *gah!*

RassK, jag mår bättre när jag bulkar, utom när man kollar i spegeln då... :) Bättre tryck, ork och vikter på gymmet, inte lika lättirriterad, man slipper köra cardio (djävulens påfund) och man får äta mer. Bulk > deff alla gånger! :)