handdator

Visa fullständig version : Havregrynsgröt med proteinpulver..


Officer
2003-02-26, 01:32
Jag undrar hur det går för havregrynsgröten om jag ställer den i mikron med 4 dl mjölk med proteinpulver i...? Alltså färdigblandad proteindrink in i havregrynen och sen i mikron 2 minuter.

Hur blir det med proteinet efter den hettan?

Lellan
2003-02-26, 06:50
Har för mig Sverker (:bow: ) sa att så länge det inte blir brunt så är proteinet inte förstört..?

Gott är det iaf! Är du orolig kan du ju göra gröten som den är och servera med prottedrink i, istället för mjölk. Gott det också! :eating:

Men själv brukar jag göra gröten, sedan ha i proteindrinken för då blir det ättemperatur snabbare. (det här med att koka gröt är kärnfysik vet du, själv tycker jag inte att microgröt är lika gastronomiskt som kokad, brukar äta ur kastrullen så slipper man disk.. :em: och det tar ju typ bara 1 minut längre än micrad..:thumbup: och förresten har jag ingen micro! :rolleyes: )

emmzan
2003-02-26, 06:59
Lellan> pga din avsaknad av en Microugn antar jag att du slipper göra microgröt och får fortsätta med ditt lekande med kastrullerna...

AnabolicProtein> jag gör gröten, på med mjölk, och rör ner proteinpulvret i alltihop. Samma anledning som Lellan, man når ättemperatur betydligt snabbare då...

mangs
2003-02-26, 12:35
Dubbelpost!!!:insane: :insane: :furious:

mangs
2003-02-26, 12:35
Kokar gröten i micron med vatten.

Blandar samtidigt en protteindrink med 4 dl mjölk och Vassleproetin med chokladsmak.


När gröten är klar hällar jag halva drinken över gröten, vilket kyler ner och man kan mumsa direkt. Andra halvan av drinken smuttar man på vid sidan av. snabbt, lätt, gott och nyttigt!:thumbup:

feldtarn
2003-02-26, 12:41
faan ingen dum ide det med drinken på gröten asså!

att man inte tänkt på det?!?!

Blir det nån skillnad på gi om man kör i micron lr på spisen?

timingen på morgonen brukar ju vara minst sagt pressad;)

Förutom nu då man är sjukskriven.... blir tokig på det snart!