handdator

Visa fullständig version : Jaha, då har man nyss stått och skakat hos poliserna..


Lasse Kongo
2007-01-26, 19:33
jag blev just vittne till en brutal misshandel av en kvinna, blodet bara sprutade ur näsan och hon skrek att jag skulle ringa polisen så jag ringde 112, nu är jag för jävla skakis då jag själv försökte få tag på killen, men polisen visste vem han var och de skulle nypa han.

de lovade mig att de skulle vara hårdhänta när de fick tag i han, fyfan så skakis jag är nu, helt varm i kroppen, en av få saker som får mig att balla ur, han hade sparkat henne flera ggr i ansiktet, vilken jävlva värld man lever i...

jag jobbar och det hände utanför på gatan när jag var ute och rökte =/

ramagoen
2007-01-26, 19:34
fyfan, lider med dig. :(

tråkig värld med sånt skit, våld är så satans onödigt!

Kwon
2007-01-26, 19:49
Fyfan vem sparkar en kvinna i ansiktet!

Angel
2007-01-26, 19:50
Var det hennes kille eller någon okänd?

Dumleman
2007-01-26, 19:52
Något säger mig att han var påverkad.

KlopFer
2007-01-26, 19:55
Vart hände det någonstans?

Liten Men Fet
2007-01-26, 20:01
Fy fan hoppas hon klarar sig hyfsat och killen åker in länge. *grr*

Lostsoul4ever
2007-01-26, 20:03
ja fyfan.. man blir vansinnig när folk ger sig på en kvinna, barn eller någon helt oskyldig..Ska dom slåss eller liknande kan dom göra det med någon i sin egen storlek..

Wennerberg
2007-01-26, 20:04
Stod du och rökte så kom de bara farandes framför dig? Jag vet fan inte själv hur man hade reagerat alltså, om man hade flippat helt eller vad

Lasse Kongo
2007-01-26, 20:13
ja de var väl missbrukare/alkolister, men det ger ingen rätt att sparka ngn, snutarna kommer strax igen, det ville fråga lite saker sa de, de har inte fått tag på han.


fortfarande skakis ja...

Lasse Kongo
2007-01-26, 20:19
Var det hennes kille eller någon okänd?

Kille, det vet vem han är, en riktig jävla skitstövel sa dem, de såg på mig att jag inte var på topp, men jag säger bara, fan vilka fantastiska poliser vi har i Sverige, avundas dem alltså, de lugna ner mig vill ja lova, så nu känns det lite bättre =I

Kabuto
2007-01-26, 20:19
Fyfan vem sparkar en kvinna i ansiktet!

Och vem fan sparkar en man i ansiktet? :smash:

KlopFer
2007-01-26, 20:24
ja de var väl missbrukare/alkolister, men det ger ingen rätt att sparka ngn, snutarna kommer strax igen, det ville fråga lite saker sa de, de har inte fått tag på han.


fortfarande skakis ja...


Vart hände det?

Lasse Kongo
2007-01-26, 20:26
Vart hände det?

centralt.

eandersson
2007-01-26, 20:29
Och vem fan sparkar en man i ansiktet? :smash:

Chuck Norris.

sehnpaa
2007-01-26, 20:30
Obehagligt. Tur för henne att du fanns där.

L-Sami
2007-01-26, 20:33
Det är alltid en skön känsla att prata med en polis och veta att man själv inte har gjort någonting fel. Tråkigt att sånt där hemskt hände dock :(

Cerberus
2007-01-26, 20:41
fy fan vad hemskt :( hoppas hon klarar sig.

Kram på dig Kongo :)

Lasse Kongo
2007-01-26, 20:50
Ja har sett henne sitta på stan och supa när jag tänker efter, och det sjuka är att jag då tänkt "vad gör hon där"

Hon ser ganska bra ut och proper, mer än vad hennes kille gjorde vill jag lova...

Min syrra jobbar på SOS så jag vet lite mer än vad många andra vet vad som händer i hemmen... ngt jag inte pallar är kvinnomisshandel, det är lika vanligt som att gå till konsum och köpa mjölk tyvärr.

Lellan
2007-01-26, 20:57
Usch, vad otäckt.. :( Tur att du var där och fick tag på bra polis snabbt!

Däremot så kan jag inte låta bli att tycka att det var oproffisionellt att lova att "va hårdhänta". Det är väl inte polisens sak att bestraffa brott, däremot att förhindra och stoppa har jag för mig.. (Skulle de bli anmälda för övervåld och du kallas som vittne ligger det ju dem i fatet att de sagt sådär, om du inte ska begå mened ). Förstår hur de tänker på ett sätt, men lite klantiga och maktfullkomna framstår de ju faktiskt som.

Huvusaken de får fast honom och han kan dömas till lämpligt straff/vård och att kvinnan kommer ur det utan men..

Lasse Kongo
2007-01-26, 21:03
Usch, vad otäckt.. :( Tur att du var där och fick tag på bra polis snabbt!

Däremot så kan jag inte låta bli att tycka att det var oproffisionellt att lova att "va hårdhänta". Det är väl inte polisens sak att bestraffa brott, däremot att förhindra och stoppa har jag för mig.. (Skulle de bli anmälda för övervåld och du kallas som vittne ligger det ju dem i fatet att de sagt sådär, om du inte ska begå mened ). Förstår hur de tänker på ett sätt, men lite klantiga och maktfullkomna framstår de ju faktiskt som.

Huvusaken de får fast honom och han kan dömas till lämpligt straff/vård och att kvinnan kommer ur det utan men..

Det kan ju vara så att de sa det med glimten i ögat eftersom det såg att jag gärna ville mosa killen i fråga, poliser är inte mer än människor, men för min del gör det inget om de råkar tappa hans skalle i huven på bilen så näsan spräcks, inte det minsta.

Pellefant
2007-01-26, 21:05
Starkt av dig att vittna. :) (Borde eg. inte behövas skrivas, men men...)

Jorgen
2007-01-26, 21:09
Min syrra jobbar på SOS så jag vet lite mer än vad många andra vet vad som händer i hemmen... ngt jag inte pallar är kvinnomisshandel, det är lika vanligt som att gå till konsum och köpa mjölk tyvärr.

Det är helt sjukt att det är på det viset.

Finns inte mycket som är värre än dom som slår kvinnor. *grr*

KlopFer
2007-01-26, 21:12
centralt.

Alltså, Tänk mera på vart i norrköping ( om det är där du bor ).

Pudzianovski
2007-01-26, 21:15
Det är helt sjukt att det är på det viset.

Finns inte mycket som är värre än dom som slår kvinnor. *grr*

Det är tråkigt oavsett kön och ålder tycker jag.

Lellan
2007-01-26, 21:15
Det kan ju vara så att de sa det med glimten i ögat eftersom det såg att jag gärna ville mosa killen i fråga, poliser är inte mer än människor, men för min del gör det inget om de råkar tappa hans skalle i huven på bilen så näsan spräcks, inte det minsta.

Då kan det ju räknas som brottförebyggande... ;) (De ville ju helt enkelt bara hindra dig att begå brott *whistle* ).

Men jag fattar situationen. Däremot är jag allergisk mot poliser som ser sig som maktfullkomliga (även allergisk mot poliser som tappat tron på sitt yrke, att de har förmåga att påverka). Det är ju viktigt inom alla yrken att va professionell, men ändå extra viktigt att kunna känna förtroende för exempelvis poliser, att saker går rätt till och att de sköter sina arbetsuppgifter och inte bestraffar folk, inte deras jobb. Har inte varit i kontakt med dem så mkt, men har ändå mött både puckon och genier.

Granatgiraffen
2007-01-26, 21:21
Det är helt sjukt att det är på det viset.

Finns inte mycket som är värre än dom som slår kvinnor. *grr*

Finns mycket som är mycket värre! jäkligt surt när ett brott händer mitt framför en. Man påverkas mer än vad man tror. Jag känner att jag har jävligt dålig empatisk förmåga när jag läser om saker eller ser saker på tv, men när dom händer i "verkliga" livet så påverkas jag mycket. Människor suger.

Lasse Kongo
2007-01-26, 21:24
Alltså, Tänk mera på vart i norrköping ( om det är där du bor ).

ingen lust att skriva var.

Lasse Kongo
2007-01-26, 21:25
Finns mycket som är mycket värre! jäkligt surt när ett brott händer mitt framför en. Man påverkas mer än vad man tror. Jag känner att jag har jävligt dålig empatisk förmåga när jag läser om saker eller ser saker på tv, men när dom händer i "verkliga" livet så påverkas jag mycket. Människor suger.

Ja, man mår lite illa nu alltså, jag har varit med om värre grejor än detta men trots att jag inte var inblandad egentligen så känner jag mig lite låg nu...

Tur att jag har räkmackor som väntar på mig när jag kommer hem, och en polare kommer och hämtar mig och skjutsar hem mig efter jobbet =)

Lasse Kongo
2007-01-26, 21:25
Det är helt sjukt att det är på det viset.

Finns inte mycket som är värre än dom som slår kvinnor. *grr*

Ne, verkligen inte =/

becoming
2007-01-26, 22:06
men kära nån, du beter dig som du aldrig sett våld förut?

Pudzianovski
2007-01-26, 22:10
men kära nån, du beter dig som du aldrig sett våld förut?

Vissa kanske känner mer för människor än andra även om de också sett mycket våld. Att du inte kan inse det är märkligt. Jag är glad att folk reagerar och förhoppningsvis kommer det något gott av det.

Viktor_Balck
2007-01-26, 22:10
men kära nån, du beter dig som du aldrig sett våld förut?

du skulle bara stå och vara cool eller? ta en cigg å chilla

Klart man reagerar om man ser våld, speciellt det han beskriver.

Dnepr
2007-01-26, 22:16
men kära nån, du beter dig som du aldrig sett våld förut?

Visst är det jobbigt med såna som överreagerar. Särskilt för dig som ofta möter kvinnor som nyss blivit sparkade i ansiktet.

jwzrd
2007-01-26, 22:17
Visst är det jobbigt med såna som överreagerar. Särskilt för dig som ofta möter kvinnor som nyss blivit sparkade i ansiktet.

Han låter iallafall åsninnorna vara :)

Ryska_raketen
2007-01-26, 22:20
men kära nån, du beter dig som du aldrig sett våld förut?

Lol, a true internetwarrior.

He-man
2007-01-26, 22:25
du skulle bara stå och vara cool eller? ta en cigg å chilla

Klart man reagerar om man ser våld, speciellt det han beskriver.

Nä inte om man kallas becoming, då springer man och gömmer sig med svansen mellan benen när någonting otäkt händer i närheten. :n00b

becoming
2007-01-26, 22:26
du skulle bara stå och vara cool eller? ta en cigg å chilla

Klart man reagerar om man ser våld, speciellt det han beskriver.

Jag skulle ingripit helt klart. Dock skulle jag inte starta en tråd om det på ett forum.

Dumleman
2007-01-26, 22:28
Vissa kanske känner mer för människor än andra även om de också sett mycket våld.
Känner mer för vissa människor menar du väl. Jag menar, för förövaren verkar det inte finnas andra känslor än MURDER DEATH KILL :furious:.

Jorgen
2007-01-26, 22:28
Jag skulle ingripit helt klart. Dock skulle jag inte starta en tråd om det på ett forum.

Ah, men kolozzeum är som en kompis serru. :)

becoming
2007-01-26, 22:29
Ah, men kolozzeum är som en kompis serru. :)

hehe jo visst, d e sant :)

Pudzianovski
2007-01-26, 22:32
Känner mer för vissa människor menar du väl. Jag menar, för förövaren verkar det inte finnas andra känslor än MURDER DEATH KILL :furious:.

Nej, det menar jag inte.

Handcuff
2007-01-26, 23:25
Fyfan vem sparkar en kvinna i ansiktet!

Killen på Kaboffastar´s avatar?? :confused:

Deceiver85
2007-01-26, 23:29
Gängspö på kåken för fegisar som ger sig på kvinnor!

skaparn
2007-01-26, 23:35
Fyfan vem sparkar en kvinna i ansiktet!

Alltså, vem sparkar någon i ansiktet?

Om det varit en man som mottog sparken, hade det varit mindre fruktansvärt?

Kwon
2007-01-26, 23:57
Alltså, vem sparkar någon i ansiktet?

Om det varit en man som mottog sparken, hade det varit mindre fruktansvärt?

Att sparka en kvinna i ansiktet är dubbelt så fruktansvärt.

Sparkat män i ansiktet har jag gjort många gånger men skulle aldrig kunna göra det mot en kvinna.

Metal_boy_
2007-01-27, 00:07
Beklagar upplevelsen Lasse. Bra att du ringde polisen. Sen till er som ska spela tuffa: Lasse är en kille som inte är liten och tanig. Trots det så spelade han inte allan utan ringde polisen istället för att slå killen. Det tycker jag tyder på att man inte behöver vara våldsam och idiot bara för att man tränar och gillar muskler. Det är inte bara att tro att man är oövervinerlig bara för att man är stor och stark. Är man smart så fattar man att man kan råka illa ut ändå.

Kwon
2007-01-27, 00:08
Lasse är föredömlig, inget snack om saken.

Apos78
2007-01-27, 00:35
Alltid lättare att säga vad man själv skulle göra men en helt annan sak när de verkligen händer. Det trygga tangentbordet finns inte där längre...

He-man
2007-01-27, 00:35
Beklagar upplevelsen Lasse. Bra att du ringde polisen. Sen till er som ska spela tuffa: Lasse är en kille som inte är liten och tanig. Trots det så spelade han inte allan utan ringde polisen istället för att slå killen. Det tycker jag tyder på att man inte behöver vara våldsam och idiot bara för att man tränar och gillar muskler. Det är inte bara att tro att man är oövervinerlig bara för att man är stor och stark. Är man smart så fattar man att man kan råka illa ut ändå.

+1

Pingu
2007-01-27, 00:56
Alltså, vem sparkar någon i ansiktet?

Om det varit en man som mottog sparken, hade det varit mindre fruktansvärt?

+ 1

shadowfire
2007-01-27, 00:59
Trist när det händer men "tur" ändå om det händer offentligt så polis osv blir inkopplade. Lite tråkigare när det sker år ut och år in i ett förhållande o ingen får veta (med samma brutalitet med blodet sprutande pga misshandel, dock inte alltid mannen som har slagit).

Talar av egen erfarenhet då jag fick gå mellan det första slagsmålet om 7-åring. Det värsta är när ingen annan vet, det bara hålls internt, typ bara barn som blir vittnen o alla tiger.

Stoltz
2007-01-27, 01:08
Väldigt tråkigt att höra.
Förstår att det känns hemskt, man blir väldigt upprörd inombords efter att ha bevittnat något sådant.

Jag pratade med en kompis idag om en situation som jag läste om i tidningen - diskussionen handlade om vad som skulle göras i en liknande situation som den du beskrev.

Alla handlar vi olika - Du gjorde väldigt bra ifrån dig att ha sinnesnärvaron att inte frysa till is, utan ringa direkt. Väldigt bra gjort!

Bry dig inte om "tuff-ligan" som försöker vara något. Du gjorde rätt, och det är så enkelt som det.

mangemani
2007-01-27, 01:15
bra att du ryckte in och försökte ingripa iaf.
sämre var det väl för tjejen=/

Lasse Kongo
2007-01-27, 01:20
Ja herregud, jag har inte upplevt ngt i mitt liv... innan man skriver kommentarer som dessa kanske man ska tänka ett steg till, vad vet ni egentligen om folket som hänger på forumet och vad de upplevt under sina liv, inte ett jävla skit.

Jag är iaf nöjd och känner att jag gjorde en bra insats, inget mer med det, det var inte meningen att låta som en viktigpetter, men jag är allmänt trött på allt våld och skit i sammhället, fattar inte meningen, och jag tycker ärligt att många pratar så förbannat och slår sig på bröstet, men när det väl sker något har de fan inte en aning om hur de ska agera, möjligen om de har en laptop med sig så de kan surfa in på wikepedia eller dylikt.

Jax
2007-01-27, 01:24
Skönt att det finns en del som fortfarande känner obehag vid våld. Det är inte den som håller sig lugnast när personen ser en misshandel som gör rätt, utan den som gör något för att förhindra densamma. Vara likgiltig klara vilken sopa som helst, eller snarare det krävs en sopa för att vara det.

Stoltz
2007-01-27, 01:31
men kära nån, du beter dig som du aldrig sett våld förut?

Gratulerar, du har blivit oförmögen att känna obehag när någon blir slagen blodig framför dig. Ingen vill bli som du.

shadowfire
2007-01-27, 01:32
Ja herregud, jag har inte upplevt ngt i mitt liv... innan man skriver kommentarer som dessa kanske man ska tänka ett steg till, vad vet ni egentligen om folket som hänger på forumet och vad de upplevt under sina liv, inte ett jävla skit.

Jag är iaf nöjd och känner att jag gjorde en bra insats, inget mer med det, det var inte meningen att låta som en viktigpetter, men jag är allmänt trött på allt våld och skit i sammhället, fattar inte meningen, och jag tycker ärligt att många pratar så förbannat och slår sig på bröstet, men när det väl sker något har de fan inte en aning om hur de ska agera, möjligen om de har en laptop med sig så de kan surfa in på wikepedia eller dylikt.

bra skrivet o bra agerande ivf

Shakemynuts
2007-01-27, 01:33
Självklart är det fel att sparka nån i ansiktet, oavsett vem det är.
Men killar brukar oftast bara fysiskt starkare än tjejer, vilket ger ett övertag i de flesta situationer.
Så visst kan man se det som värre att sparka en tjej i ansiktet än en kille, tjejer brukar heller inte tåla lika mycket stryk.
Dock tror jag nog dom flesta skulle ligga ner och grina efter en spark i ansiktet.

Ber om ursäkt om nån tjej tar detta som kanske.. mansgris-aktigt från mig?
Men det går ju inte att förneka att killar och tjejer är byggda på vissa sätt och oftast är killar fysiskt starkare.

shadowfire
2007-01-27, 01:35
Självklart är det fel att sparka nån i ansiktet, oavsett vem det är.
Men killar brukar oftast bara fysiskt starkare än tjejer, vilket ger ett övertag i de flesta situationer.
Så visst kan man se det som värre att sparka en tjej i ansiktet än en kille, tjejer brukar heller inte tåla lika mycket stryk.
Dock tror jag nog dom flesta skulle ligga ner och grina efter en spark i ansiktet.

Ber om ursäkt om nån tjej tar detta som kanske.. mansgris-aktigt från mig?
Men det går ju inte att förneka att killar och tjejer är byggda på vissa sätt och oftast är killar fysiskt starkare.

förstår inte riktigt var ditt "men" hör hemma där.
hade räckt med "självklart är det fel att sparka nån i ansiktet" ?

X-Change
2007-01-27, 01:41
Alltså, vem sparkar någon i ansiktet?

Om det varit en man som mottog sparken, hade det varit mindre fruktansvärt?
+1!

Att sparka en kvinna i ansiktet är dubbelt så fruktansvärt.

Sparkat män i ansiktet har jag gjort många gånger men skulle aldrig kunna göra det mot en kvinna.
Varför? Är det för att kvinnor anses vara det "svagare" könet pga att de inte har har lika mycket muskelmassa som vi män och därmed inte kan försvara sig. Varför är det en norm att en kille ska kunna slåss? Att vi ska stå rakryggade och ursinnigt svinga tillbaka? Medan varenda kvinna/tjej ständigt behöver en riddare i vit skinande rustning som räddar/tröstar henne från såväl baktalande och svikande kompisar, diverse psykologiproblem och givetvis det mest hatade: våldtäcksmännen, som ALDRIG är vanliga män med kontorsjobb utan går klädda i helsvart med horn i pannan...

Jag borde insett det för länge sen att kvinnor är hjälplösa offer enbart beroende på männens välvilja. Utan oss skulle ni kvinnor inte klara er! Eller?

Hatten av, Kongo för din insats. Vet inte hur jag själv regagerat i samma situation. Det var mycket bra gjort av dig.

Men vad jag menar med inlägget är att jag som du Lasse är jävligt less på all skit som sker. Men nästan ännu mer less på samhälles syn på våld och brott. Ni som hitentills tolkat det jag skrivit som att han skulle låtit kvinnan klara sig bäst hon kunnat misstar er.
Jag förstår bara inte varför våld mot män är mer accepterat än mot kvinnor? Ska vi verkligen acceptera våld över huvud taget? Nej! Våld är lika hemskt oavstt vem det riktas mot och oavsett vem som bär ansvaret för det.

Kwon, förstår inte hur du så nonchalant kan slänga ur dig att du sparkat flera män i skallen, som det inte betyder nåt? I rent självförsvar så förstår jag dig. Jag hade gjort precis likadant. Men annars... då tappar jag en del respekt för dig.

Lellan
2007-01-27, 01:41
Talar av egen erfarenhet då jag fick gå mellan det första slagsmålet om 7-åring. Det värsta är när ingen annan vet, det bara hålls internt, typ bara barn som blir vittnen o alla tiger.

Blir OT här, men jag känner igen det där. När jag var liten ( 7 år) var jag kompis med ett par syskon, ena 3 år äldre och andra 2 år yngre. Ibland sov jag över där, och då visste jag vad som gällde. Deras pappa blev alltid för full och vi skyddade mamman. Jag FÖRSTÅR inte var för jag inte sa till mina föräldrar??? Helt obegriplig, men jag minns en känsla av att "det här är hemligt", inget uttalat alls. Minns att jag egentligen inte ville sova där, men sa aldrig något för jag kände att jag hade ansvar för mina kompisar. Så dumt..

Sista gången det hände ringde iaf storasystern polisen, efter att lillasystern hoppat på pappans rygg bakifrån och försökt hindra honom. Minns att det var snö ute och när han skakade av sig henne föll hon över trappräcket vid deras entré ner i snön.. Usch, den där krypande känslan av att vara rädd, inte veta vart man ska ta vägen och vilja hjälpa och inte veta vad som är rätt.. var livrädd att han skulle hinna slå ihjäl oss allihopa innan polisen kom. :( Polisen kom snabbt iaf, och efter att allt uppdagats skiljde de sig. Men trots att mina föräldrar kom då mitt i natten och hämtade hem mig (polisen ringde) så ville jag inte berätta något, jag vet inte vem jag ville skydda eller varför. Konstigt va? Vi kompisar pratade heller aldrig om det.

Tycker hursomhelst att varje sak man gör för att förhindra/stoppa våld är beundransvärd. De få tillfällen jag haft chansen har jag inte tvekat (sedan den där tiden när jag var liten).

Jax
2007-01-27, 01:48
Kwon, förstår inte hur du så nonchalant kan slänga ur dig att du sparkat flera män i skallen, som det inte betyder nåt? I rent självförsvar så förstår jag dig. Jag hade gjort precis likadant. Men annars... då tappar jag en del respekt för dig.
Genom kampsport gissningvis

Kwon
2007-01-27, 01:52
Varför? Är det för att kvinnor anses vara det "svagare" könet pga att de inte har har lika mycket muskelmassa som vi män och därmed inte kan försvara sig. Varför är det en norm att en kille ska kunna slåss? Att vi ska stå rakryggade och ursinnigt svinga tillbaka? Medan varenda kvinna/tjej ständigt behöver en riddare i vit skinande rustning som räddar/tröstar henne från såväl baktalande och svikande kompisar, diverse psykologiproblem och givetvis det mest hatade: våldtäcksmännen, som ALDRIG är vanliga män med kontorsjobb utan går klädda i helsvart med horn i pannan...

Alltså, det är helt omöjligt för mig att kunna göra någonting sådant mot en kvinna, kalla det programmering eller instinkter eller vad det nu är, det går inte. Helt otänkbart.

Aldrig i livet.

Detta gäller bara mig som sagt, jag säger inte att det är så för alla, men för mig är det en omöjlighet.

Jag tänker/pratar inte om normer eller roller, jag säger bara att det är helt otänkbart för mig och är en ohygglig tanke för mig.

Liten Men Fet
2007-01-27, 02:41
Ja herregud, jag har inte upplevt ngt i mitt liv... innan man skriver kommentarer som dessa kanske man ska tänka ett steg till, vad vet ni egentligen om folket som hänger på forumet och vad de upplevt under sina liv, inte ett jävla skit.

Jag är iaf nöjd och känner att jag gjorde en bra insats, inget mer med det, det var inte meningen att låta som en viktigpetter, men jag är allmänt trött på allt våld och skit i sammhället, fattar inte meningen, och jag tycker ärligt att många pratar så förbannat och slår sig på bröstet, men när det väl sker något har de fan inte en aning om hur de ska agera, möjligen om de har en laptop med sig så de kan surfa in på wikepedia eller dylikt.

Du gjorde en väldigt bra insats, jävligt lätt att sitta bakom tangentbordet och vara cool och smart. När det skiter sig så är man inte lika stursk och häftig.

Trance
2007-01-27, 02:48
jag blev just vittne till en brutal misshandel av en kvinna, blodet bara sprutade ur näsan och hon skrek att jag skulle ringa polisen så jag ringde 112, nu är jag för jävla skakis då jag själv försökte få tag på killen, men polisen visste vem han var och de skulle nypa han.

de lovade mig att de skulle vara hårdhänta när de fick tag i han, fyfan så skakis jag är nu, helt varm i kroppen, en av få saker som får mig att balla ur, han hade sparkat henne flera ggr i ansiktet, vilken jävlva värld man lever i...

jag jobbar och det hände utanför på gatan när jag var ute och rökte =/

Det är en bra reaktion och ett fint civilkurage.

Kwon: Synd att du inte kan sträcka det till att inte älska våld mot andra män.

AFanatic
2007-01-27, 07:43
Ja herregud, jag har inte upplevt ngt i mitt liv... innan man skriver kommentarer som dessa kanske man ska tänka ett steg till, vad vet ni egentligen om folket som hänger på forumet och vad de upplevt under sina liv, inte ett jävla skit.

Jag är iaf nöjd och känner att jag gjorde en bra insats, inget mer med det, det var inte meningen att låta som en viktigpetter, men jag är allmänt trött på allt våld och skit i sammhället, fattar inte meningen, och jag tycker ärligt att många pratar så förbannat och slår sig på bröstet, men när det väl sker något har de fan inte en aning om hur de ska agera, möjligen om de har en laptop med sig så de kan surfa in på wikepedia eller dylikt.

Bra där Lasse. :thumbup:

/Också less på allt våld i samhället

skaparn
2007-01-27, 07:59
Det verkar som att när män får en spark i ansiktet ska de tåla det, eller så tänker man sig det i en kampsportssituation. Kvinnor som utövar vissa idrotter får säkert ganska ofta sparkar i ansiktet, och då tycker inte jag det är så farligt.

Visst är kvinnor väldigt ofta muskulärt svagare men faktum är att det finns gott om killar som är i stort sett lika oförmögna att försvara sig mot en annan mans våld, och mot oprovocerat våld bör egentligen ingen behöva kunna försvara sig. Just därför tycker jag att alla sparka i en annan människa ansikte är jävligt hemskt.

Hur som helst var det en bra insats av Lasse Kongo. Önskar att någon hade gjort detsamma när Marcus Gabrielsson blev ihjälsparkad.

DavidN
2007-01-27, 08:47
Verkligen trist LK, men som du säger så är det vardagsmat - fast oftast inomhus...
Har sett mkt våld och blod under min uppväxt, inte fan har jag blivit van av det - varför skulle jag?

Det är stora mängder andrenalin som sprudlar när man är med om nåt sånt, vaderna känns som små hoppande pinnar.

Bra gjort iallfall

kharon
2007-01-27, 08:54
Blir OT här, men jag känner igen det där. När jag var liten ( 7 år) var jag kompis med ett par syskon, ena 3 år äldre och andra 2 år yngre. Ibland sov jag över där, och då visste jag vad som gällde. Deras pappa blev alltid för full och vi skyddade mamman. Jag FÖRSTÅR inte var för jag inte sa till mina föräldrar??? Helt obegriplig, men jag minns en känsla av att "det här är hemligt", inget uttalat alls. Minns att jag egentligen inte ville sova där, men sa aldrig något för jag kände att jag hade ansvar för mina kompisar. Så dumt..

Sista gången det hände ringde iaf storasystern polisen, efter att lillasystern hoppat på pappans rygg bakifrån och försökt hindra honom. Minns att det var snö ute och när han skakade av sig henne föll hon över trappräcket vid deras entré ner i snön.. Usch, den där krypande känslan av att vara rädd, inte veta vart man ska ta vägen och vilja hjälpa och inte veta vad som är rätt.. var livrädd att han skulle hinna slå ihjäl oss allihopa innan polisen kom. :( Polisen kom snabbt iaf, och efter att allt uppdagats skiljde de sig. Men trots att mina föräldrar kom då mitt i natten och hämtade hem mig (polisen ringde) så ville jag inte berätta något, jag vet inte vem jag ville skydda eller varför. Konstigt va? Vi kompisar pratade heller aldrig om det.

Tycker hursomhelst att varje sak man gör för att förhindra/stoppa våld är beundransvärd. De få tillfällen jag haft chansen har jag inte tvekat (sedan den där tiden när jag var liten).

Usch då! Det är nog värst för barnen tror jag... sår och blåtiror läker och går om, men såna minnen blir man aldrig av med. Vi ska nog skatta oss lyckliga att vi haft mammor och pappor som aldrig gjort varandra illa.

Bronkitkorv
2007-01-27, 09:26
Jag tycker ni är dumma som tänker att män får gärna bli sparkade men inte kvinnor*screwy* . Ingen får sparka på mej...

Ni är dumma... hållkäften håll käften era asätande giraffer.

Snafu
2007-01-27, 12:30
X-Change har några väldigt goda poänger. Klokt folk från Örnsköldsvik!:thumbup:

Om jag ska vara helt ärlig - nu vet jag inte precis hur mycket du såg eller vad du egentligen gjorde - så skulle det faktum att det var A-lagare spela in på vad jag hade gjort.

Min personliga uppfattning är att a-lagare, pundare och hemlösa inte är värda ett skit, således hade jag nog inte riskerat alltför mycket av mitt välbefinnande (fysiskt främst) att "försöka få tag på" personen i fråga. Nu sitter jag såklart här i efterhand och resonerar. Det är nog skillnad om/när man är där själv, då hade man kanske gjort något förhastat och jagat efter personen ifråga själv.

Alexlindgren
2007-01-27, 12:58
Träffade på en skinhead igår vid hamngatan igår..vid typ halv 4-4 tiden..Han hade blivit slagen utav 8 personer, näsbenet var knäckt och han var helt nerblodad. Han hade tydligen varit SM mästare i någon kampsport jag inte kommer ihåg namnet på, han hade lyckats sänka 4 pers, men sedan hade dom tagit ner honom på marken..

Vet inte hur mycket som var sant, men dom som gjorde det kommer få tillbaka det med råge har jag en känsla av.


Lite OT..sorry,

Stoltz
2007-01-27, 13:58
Träffade på en skinhead igår vid hamngatan igår..vid typ halv 4-4 tiden..Han hade blivit slagen utav 8 personer, näsbenet var knäckt och han var helt nerblodad. Han hade tydligen varit SM mästare i någon kampsport jag inte kommer ihåg namnet på, han hade lyckats sänka 4 pers, men sedan hade dom tagit ner honom på marken..

Vet inte hur mycket som var sant, men dom som gjorde det kommer få tillbaka det med råge har jag en känsla av.


Lite OT..sorry,

Inte för att vara sådan, men jag tvivlar starkt på att något av det han sagt var sant.

Det är alltid sådant när man ser folk som fått stryk - "Det var tjugo pers, jag slog ner 19 men sen slog den 20e mig i huvudet med sin känga!!!" - i 19 fall av 20 är det total lögn, för att hålla stoltheten uppe.

Alexlindgren
2007-01-27, 14:26
Jo jag fattade det jag med..men han såg inte ut att bara vara lindrigt slagen. Han hade blivit sparkad i huvudet, helt klart.

Langster
2007-01-29, 10:54
Visst är kvinnor väldigt ofta muskulärt svagare men faktum är att det finns gott om killar som är i stort sett lika oförmögna att försvara sig mot en annan mans våld, och mot oprovocerat våld bör egentligen ingen behöva kunna försvara sig. Just därför tycker jag att alla sparka i en annan människa ansikte är jävligt hemskt.

Jag håller med. När någon ger sig på en svagare, oavsett om det är en man eller en kvinna så handlar det nästan alltid bara om att vilja hävda sig genom våld, vilket är ett äckligt beteende.

Shakemynuts
2007-01-29, 11:19
Jag tror att alla som försökt gått emellan när Gabrielsson blev ihjälslagen skulle åkt med ner.
Det var nog för lite folk där för att kunna stoppa dom där fulla personerna. Minns att dom var några stycken också och att klockan va runt 4 på morgonen. Då är det svårt att samla ihop en grupp av rätt kaliber och få iväg dom innan de hunnit vålla någon skada.

skaparn
2007-01-29, 11:22
Jag tror att alla som försökt gått emellan när Gabrielsson blev ihjälslagen skulle åkt med ner.
Det var nog för lite folk där för att kunna stoppa dom där fulla personerna. Minns att dom var några stycken också och att klockan va runt 4 på morgonen. Då är det svårt att samla ihop en grupp av rätt kaliber och få iväg dom innan de hunnit vålla någon skada.

Kanske, och det vette tusan ifall jag skulle vågat göra något ensam. Jag tror dock att det svåraste är att ta första steget. Skulle någon ingripit i det fallet kanske fler skulle följt.

AngelLove
2007-01-29, 11:50
Nackdelen med att gå emellan är att om du själv inte kan försvara dig så ligger även du själv pyrt till. Folk drar sig inte för att misshandla de som försöker gå emellan. Det är en jäkla skillnad att sitta hemma i soffan och se på sina actionfilmer och tycka att det där ser inte så fasligt svårt ut - när du väl är i situationen så går allt jäkligt snabbt och det gör förbannat ont.

Bra gjort Lasse att ha sinnesnärvaron att kunna agera på ett sätt som är det rätta. Inte alla som har det, vet själv inte hur man skulle reaferat.

mangs
2007-01-29, 12:26
Bra gjort Lasse, tråden har dragit upp en hel del tråkiga exempel och visst är det hemskt när någon far illa pga av någon annans aggressioner. Jag ser ingen skillnad i detta fallet på ålder och kön. Oavsett om det är en kille eller tjej, barn eller djur så mår jag dåligt när jag hör om sådant. Ingen oskyldig skall behöva få stryk av någon. Jag har själv alltid klarat mig undan detta. En kombination av tur och feghet (eller smarthet kanske). Det är med stort medlidande jag läser vissa av inläggen i denna tråden. Att råkat ut för dessa saker eller att på nära håll bevittnat dessa låter hemskt. Hoppas ni mår bra idag och att tiden läkt såren.

flenders
2007-01-29, 14:02
Varför ingrep du inte? Dagen jag ser en kvinna bli sparkad i ansiktet så greppar jag tag i ett hårt fucking föremål och ser till att killen får äta med sugrör de närmaste 3-4 veckorna.

(Nej, jag är inte bara tuff bakom skärmen.)

Shakemynuts
2007-01-29, 14:03
Varför ingrep du inte? Dagen jag ser en kvinna bli sparkad i ansiktet så greppar jag tag i ett hårt fucking föremål och ser till att killen får äta med sugrör de närmaste 3-4 veckorna.

(Nej, jag är inte bara tuff bakom skärmen.)

Han kanske inte gjorde det för att det är fel?

flenders
2007-01-29, 14:08
Han kanske inte gjorde det för att det är fel?Att inte ingripa vid brott är olagligt. Dessutom så borde det vara ännu mer brott när man inte ingriper vid våldsbrott, speciellt när det är man vs kvinna.

Visst, man kanske får lite stryk men jag tycker hellre synd om mig själv än kvinnan jag lät bli att hjälpa.

Shakemynuts
2007-01-29, 14:10
Att inte ingripa vid brott är olagligt. Dessutom så borde det vara ännu mer brott när man inte ingriper vid våldsbrott, speciellt när det är man vs kvinna.

Visst, man kanske får lite stryk men jag tycker hellre synd om mig själv än kvinnan jag lät bli att hjälpa.

Så du tror inte det är olagligt att spöa någon så han får käka ur ett sugrör? :D
Såvitt jag vet får man inte ta lagen i egna händer. Men man får hjälpa till.
Dock gjorde han det vettiga, ringde polisen. Det är deras jobb, inte hans.
Han hjälpte till och såg till så att hon fick hjälp, vad mer kan man begära?

Jax
2007-01-29, 14:10
Att inte ingripa vid brott är olagligt.
Är det verkligen det i Sverige?

*edit*
Då menar jag inte stunta i att anmäla utan själv försöka förhindra.

Shakemynuts
2007-01-29, 14:14
Är det verkligen det i Sverige?

*edit*
Då menar jag inte stunta i att anmäla utan själv försöka förhindra.

Det är ju skitsnack, hör själv hur det låter?
Det är som sagt inte vårt jobb, det är polisens uppgift.

Som sagt, man hör ju bara hur det låter? Att det är olagligt att inte själv riskera att bli halvt ihjälslagen för att hjälpa någon annan.
Sen om man vill riskera det, visst, men det är klart det inte är ett måste.

flenders
2007-01-29, 14:15
Så du tror inte det är olagligt att spöa någon så han får käka ur ett sugrör? :D
Såvitt jag vet får man inte ta lagen i egna händer. Men man får hjälpa till.
Dock gjorde han det vettiga, ringde polisen. Det är deras jobb, inte hans.
Han hjälpte till och såg till så att hon fick hjälp, vad mer kan man begära?Förmodligen så räknas det som övervåld så man kanske lugnat sig lite efter man fått ner honom men jag hade definitivt tagit med mig något in i ett sånt läge. Inte så smart att hoppa in i ett slagsmål som inte är ens egen, mot någon man inte känner till obeväpnad.

Är det verkligen det i Sverige?

*edit*
Då menar jag inte stunta i att anmäla utan själv försöka förhindra.Är ganska säker på det. Att ingripa behöver dock inte att hoppa in och försöka hindra med våld utan att ringa så har du medverkat i att försöka hindra det.

Noodles
2007-01-29, 14:15
Sparkat män i ansiktet har jag gjort många gånger

Ok. Noterat.

Har tydligen missat den här tråden men jag kan bara säga att jag är imponerad av LK som lyckas behålla lugnet tillräckligt för att ringa polisen. Internetkrigare/Gatukrigare som vill ta lagen i egna händer har jag inte mycket till övers för. Kan inte heller förstå hur man avtrubbat kan värdera en misshandel av en kvinna olika från en misshandel av en man. Allt misshandel är meningslös.

OT: Jag brukar försöka hålla mig borta från Centralstationen sena kvällar men i lördags kom jag in med ett tåg sent. På tåget fanns ett antal överförfriskade människor, dock var de flesta på gott humör. Självklart fanns det ett par killar som ville ägna sig åt tuppfäktning och började veva mot varandra. Jag vet inte om det mest patetiska var slagsmålet i sig eller att de var för fulla för att ens hålla balansen. Ett par resenärer lyckades sära på dem men självklart fortsatte de på perrongen och det var först när polisen var på väg som de gav upp. Senare på vägen hem hinner jag se en tuffing i en krogkö som står och knuffar på en dörrvakt. Jag räknar inte med att få uppleva den dag då det meningslösa våldet försvunnit.

Jax
2007-01-29, 14:16
Är ganska säker på det. Att ingripa behöver dock inte att hoppa in och försöka hindra med våld utan att ringa så har du medverkat i att försöka hindra det.
Ja men det går under anmälningsplikt och det är ju det Lasse gjorde inte sant? Och det är ju inte riktigt så du menar.

flenders
2007-01-29, 14:22
Ja men det går under anmälningsplikt och det är ju det Lasse gjorde inte sant? Och det är ju inte riktigt så du menar.Precis. Jag har inte klagat på att han ringde. Det var bra att han gjorde något, jag har sett folk vände ryggen helt när det hänt saker förr. Något som känns riktigt hopplöst för den som behöver hjälp. Var inte meningen att direkt klanka ner på trådskaparen, försöker bara få fram att fler borde agera starkare när de ser våldsbrott. Man får beröm av polisen och en chans att slå en som verkligen förtjänar det utan att få en anmälning på sig. Sweet deal enligt mig.

Shakemynuts
2007-01-29, 14:26
Förmodligen så räknas det som övervåld så man kanske lugnat sig lite efter man fått ner honom men jag hade definitivt tagit med mig något in i ett sånt läge. Inte så smart att hoppa in i ett slagsmål som inte är ens egen, mot någon man inte känner till obeväpnad.

Är ganska säker på det. Att ingripa behöver dock inte att hoppa in och försöka hindra med våld utan att ringa så har du medverkat i att försöka hindra det.

Tyvärr skulle det nog räcka med att du använder ett tillhygge så blir det övervåld.
Lagen är konstig ibland.
T ex, årets anabola-aggro-snubbe står o spöar sin flickvän på öppen gata och skulle gladeligen spöa dig med, för att hjälpa tjejen skulle man defenitivt behöva köra ett fett nackslag med ett rör, eller kanske över knäskålen så han inte kan resa sig.
Men visst fan skulle det klassas som övervåld.

Bra, då är vi överens om att Lasse gjorde rätt iallafall. Bara det att man Kunde hanterat det på olika sätt.
Dock tycker jag smartast var att ringa polisen och du själv skulle hoppat in i slagsmålet..

Langster
2007-01-29, 14:29
Man får beröm av polisen och en chans att slå en som verkligen förtjänar det utan att få en anmälning på sig. Sweet deal enligt mig.

Ditt tänkande är ett sådant som verkligen hjälper samhället att bli av med onödigt våld... :smash:

Kwon
2007-01-29, 15:08
Kan inte heller förstå hur man avtrubbat kan värdera en misshandel av en kvinna olika från en misshandel av en man. Allt misshandel är meningslös.

Ingen som har sagt att all misshandel inte är meningslös, det är den.

Men jag anser det vara värre att sparka en kvinna i ansiktet än en man. Det tycker jag är riktigt riktigt lågt.

AngelLove
2007-01-29, 15:15
Man får beröm av polisen och en chans att slå en som verkligen förtjänar det utan att få en anmälning på sig. Sweet deal enligt mig.
*gah!*

Ditt tänkande är ett sådant som verkligen hjälper samhället att bli av med onödigt våld... :smash:
:thumbup:

Dnepr
2007-01-29, 15:15
Ingen som har sagt att all misshandel inte är meningslös, det är den.

Men jag anser det vara värre att sparka en kvinna i ansiktet än en man. Det tycker jag är riktigt riktigt lågt.

Håller med. Och det är ännu värre att sparka ett barn i ansiktet. Sen att många andra inte gör nån skillnad på kön och ålder får ju stå för dom. Klart det är mycket värre att sparka ett litet barn i ansiktet än en fullvuxen man.

Kwon
2007-01-29, 15:22
Håller med. Och det är ännu värre att sparka ett barn i ansiktet. Sen att många andra inte gör nån skillnad på kön och ålder får ju stå för dom. Klart det är mycket värre att sparka ett litet barn i ansiktet än en fullvuxen man.

För första gången på många många månvarv håller vi med varandra Dnepr/Groggen.

Dnepr
2007-01-29, 15:30
För första gången på många många månvarv håller vi med varandra Dnepr/Groggen.

Ge fan i att kalla mig för Groggen. En gång till och jag kommer gå ut och fota till första bästa kvinna i ansiktet. Nä men allvarligt - sluta upp med det för du har fel.

Trance
2007-01-29, 15:38
Håller med. Och det är ännu värre att sparka ett barn i ansiktet. Sen att många andra inte gör nån skillnad på kön och ålder får ju stå för dom. Klart det är mycket värre att sparka ett litet barn i ansiktet än en fullvuxen man.

Så en 60 kilos klen man är bättre att sparka i ansiktet än en 65 kilos vältränad kvinna?

Lallle
2007-01-29, 15:41
Var med om en liknande händelse med skillnaden att det var en kille som låg ner och blev sparkad på av en värsting och hans gäng. Jag och några kompisar sprang och hämtade vakter varpå jag fick vittna i rättegång.

upf
2007-01-29, 15:43
Så en 60 kilos klen man är bättre att sparka i ansiktet än en 65 kilos vältränad kvinna?


Visst är det så, hur stor är chansen att den klena gubben kan ge tillbaks? ;)


Kvinnor har skörare skellett i ansikte & skalle.

Dnepr
2007-01-29, 15:46
Så en 60 kilos klen man är bättre att sparka i ansiktet än en 65 kilos vältränad kvinna?

Det vore jättetråkigt om mannen bara vägde 52.6 kg eller om en kvinna blev fotad som vägde 80 kg rena muskler. Hon skulle säkert palla sparken bättre. Men rent generellt, för dom flesta männen är inte kortare och klenare, så är det värre att sparka en kvinna i ansiktet. Kan väl samtidigt passa på att tala om för dig Trance att mitt ställningstagande primärt inte har med vikten att göra. Så slipper du fundera så mycket på det.

hultman
2007-01-29, 15:48
Ditt tänkande är ett sådant som verkligen hjälper samhället att bli av med onödigt våld... :smash:

Om vi ponerar att jag är kvinnomisshandlare så skulle jag definitivt avstå från att sopa på kärringen ytterligare en gång om jag varje gång fick stryk av två-tre arga killar med järnrör. Att inte ingripa vid en misshandel har ju inte direkt minskat förekomsten av misshandel, eller vad säger du?

Trance
2007-01-29, 15:51
Det vore jättetråkigt om mannen bara vägde 52.6 kg eller om en kvinna blev fotad som vägde 80 kg rena muskler. Hon skulle säkert palla sparken bättre. Men rent generellt, för dom flesta männen är inte kortare och klenare, så är det värre att sparka en kvinna i ansiktet. Kan väl samtidigt passa på att tala om för dig Trance att mitt ställningstagande primärt inte har med vikten att göra. Så slipper du fundera så mycket på det.

Nej, jag misstänkte det. Det är ju det gamla Riddar-syndromet. Som i sig inte är helt fel och jag antar att jag har det också till viss del. Men hur som helst så känns det rätt tragiskt för man får känslan att det är även rätt att sparka andra Riddare som vågar konkurrera med er. Jaja, skit samma.

Dnepr
2007-01-29, 15:57
Nej, jag misstänkte det. Det är ju det gamla Riddar-syndromet. Som i sig inte är helt fel och jag antar att jag har det också till viss del. Men hur som helst så känns det rätt tragiskt för man får känslan att det är även rätt att sparka andra Riddare som vågar konkurrera med er. Jaja, skit samma.

Varför får du den känslan? Att det inte är lika tragiskt eller illa att sparka en man, betyder inte att det är rätt. Det är förjävligt när vem som helst blir sparkad - men jag tycker det är extra illa när det drabbar kvinnor och barn.

Shakemynuts
2007-01-29, 16:01
Ge fan i att kalla mig för Groggen. En gång till och jag kommer gå ut och fota till första bästa kvinna i ansiktet. Nä men allvarligt - sluta upp med det för du har fel.

Var det bara jag eller lät "fota till första bästa kvinna i ansiktet" förbannat roligt? :laugh:

Kwon
2007-01-29, 18:45
Nä men allvarligt - sluta upp med det för du har fel.

Jaså, och jag som var nästan 100 på att det var Groggen/Rajtan.

Om du verkligen inte är honom, så får jag be om ursäkt.

mr ruhl
2007-01-30, 11:28
du gjorde rätt Lasse! bra att hjärnan fungerar så pass bra vid stress att du tänkte på att ringa snuten! sen är det konstigt att det finns så många hjältar här som hade gett sig på gärningsmannen med tanke på att det finns tillfällen då våldtäkter, andra kvinnomisshandlar mm som skett inför ett fullbelagt centrum tex och inte en enda människa ingripit, synd vid såna tillfällen att det inte fanns nån kolohjälte i närheten..*whistle*

delta_mats
2007-01-30, 11:43
Att kräva att alla människor oavsett situation ska gå emellan en misshandel är fel.
Att det behövs mer civilkurage i Sverige är ett som är säkert.
Jag tror nog att de personer som har verktygen ofta går emellan om dom får chansen till det.

Shakemynuts
2007-01-30, 17:36
Det är nog inte bara Sverige som behöver mer civilkurage.

gladiatorerna1
2007-01-30, 17:59
Så en 60 kilos klen man är bättre att sparka i ansiktet än en 65 kilos vältränad kvinna?

Det var den sämsta jämförelsen jag har sett! Det spelar ingen roll om det handlar om en kvinlig bb på 80 kg och en kille på 60 kg - killar är ändå starkare! Jag vet vad jag pratar om - jag har själv vägt 80 kg i god form!

Trance
2007-01-30, 18:02
Det var den sämsta jämförelsen jag har sett! Det spelar ingen roll om det handlar om en kvinlig bb på 80 kg och en kille på 60 kg - killar är ändå starkare! Jag vet vad jag pratar om - jag har själv vägt 80 kg i god form!

psst. Alla killar är inte starka. Jag vet vad jag pratar om jag har varit (är?) klen själv. Jag har nog inte mycket att sätta på om en vältränad 100 kg kille får för sig att sparka mig i ansiktet. Men det är klart, jag skall ju ta det. Jag är ju kille.

gladiatorerna1
2007-01-30, 18:05
psst. Alla killar är inte starka. Jag vet vad jag pratar om jag har varit (är?) klen själv. Jag har nog inte mycket att sätta på om en vältränad 100 kg kille får för sig att sparka mig i ansiktet. Men det är klart, jag skall ju ta det. Jag är ju kille.

Det spelar ingen roll om du är klen! Ni killar har hårdare knyttnävsslag! Jag har själv tvingats försvara mig när killar velat känna på mina muskler och jag vägrat!! Som värst fick jag springa in på ett personalrum och på toaletten för att vissa killar vägrade låta bli att ta på mina muskler!

gladiatorerna1
2007-01-30, 18:06
psst. Alla killar är inte starka. Jag vet vad jag pratar om jag har varit (är?) klen själv. Jag har nog inte mycket att sätta på om en vältränad 100 kg kille får för sig att sparka mig i ansiktet. Men det är klart, jag skall ju ta det. Jag är ju kille.

jag är en tjej! vet inte om du misdsat det..

Trance
2007-01-30, 18:09
Det spelar ingen roll om du är klen! Ni killar har hårdare knyttnävsslag! Jag har själv tvingats försvara mig när killar velat känna på mina muskler och jag vägrat!! Som värst fick jag springa in på ett personalrum och på toaletten för att vissa killar vägrade låta bli att ta på mina muskler!

Jag vet inte vad jag skall säga riktigt om jag skall vara ärlig. Jag säger nog bara att jag inte håller med dig i dina slutsatser och sedan blir det bra så.

Boven
2007-01-30, 18:12
Det spelar ingen roll om du är klen! Ni killar har hårdare knyttnävsslag! Jag har själv tvingats försvara mig när killar velat känna på mina muskler och jag vägrat!! Som värst fick jag springa in på ett personalrum och på toaletten för att vissa killar vägrade låta bli att ta på mina muskler!

Låter nästan som någon skräckfilm gjord av Alfred Hitchcock, är du säker att du inte blandar ihop verklighet med film?

mvh Boven

Jorgen
2007-01-30, 18:31
Det var den sämsta jämförelsen jag har sett! Det spelar ingen roll om det handlar om en kvinlig bb på 80 kg och en kille på 60 kg - killar är ändå starkare! Jag vet vad jag pratar om - jag har själv vägt 80 kg i god form!

Här är en tjej som väger 80 i god form. Du måste varit riktigt grov http://www.ireneandersen.com/foto_gym/photo_se.asp

skaparn
2007-01-30, 18:42
Här är en tjej som väger 80 i god form. Du måste varit riktigt grov http://www.ireneandersen.com/foto_gym/photo_se.asp

Ahh! Nu förstår jag! Irene hänger på kolo under smeknamnet gladiatorerna1.

Kan tillägga att gladiatorerna1 har dwarfat mig i en posedown.

jakke
2007-01-30, 18:43
Det spelar ingen roll om du är klen! Ni killar har hårdare knyttnävsslag! Jag har själv tvingats försvara mig när killar velat känna på mina muskler och jag vägrat!! Som värst fick jag springa in på ett personalrum och på toaletten för att vissa killar vägrade låta bli att ta på mina muskler!

Troll BAR?

Kwon
2007-01-30, 19:13
glad1, bara en liten fråga.

Du säger att du hade vägt 80 i god form, hur mycket låg du på off? (hur mycket vägde du då?)

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:17
Här är en tjej som väger 80 i god form. Du måste varit riktigt grov http://www.ireneandersen.com/foto_gym/photo_se.asp

jag och du har uppenbarligen olika definationer på ordet "god form"

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:19
glad1, bara en liten fråga.

Du säger att du hade vägt 80 i god form, hur mycket låg du på off? (hur mycket vägde du då?)

jag vägde 78-80 kg off och INTE i tävlingsform. jag var dock inte fet. Tillräckligt grov för att bli gripen av polisen.

heltzonicka
2007-01-30, 19:20
Ge fan i att kalla mig för Groggen. En gång till och jag kommer gå ut och fota till första bästa kvinna i ansiktet. Nä men allvarligt - sluta upp med det för du har fel.


Lugna ner dig Groggen, vi "vet" nog...

Kwon
2007-01-30, 19:21
Vad grep poliserna dig för glad?

För att du såg grov ut? :confused:

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:21
Här är en tjej som väger 80 i god form. Du måste varit riktigt grov http://www.ireneandersen.com/foto_gym/photo_se.asp

Jag vill inte ens se ut sådär. kanske lite mindre när jag hade mina glansdagar men defenetivt inte idag. Jag vill bli betraktad som kvinna!+

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:23
Vad grep poliserna dig för glad?

För att du såg grov ut? :confused:

De trodde att jag använt steroider! Det var många som trodde det för den delen. Men jag har aldrig använt steroider!!

skaparn
2007-01-30, 19:23
Jag vet inte vad jag skall säga riktigt om jag skall vara ärlig. Jag säger nog bara att jag inte håller med dig i dina slutsatser och sedan blir det bra så.

Hhahahaha! Trance blir uppägd av gladiatorerna1 i ett intensivt meningsutbyte. Pwnd!!!

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:24
Vad grep poliserna dig för glad?

För att du såg grov ut? :confused:

Socialtjänsten tvimgade mig också till dopingtest! Detta var inom loppet av ca 2 månader!

Kwon
2007-01-30, 19:25
Sjukt, hoppas du fick en ursäkt sedan och någonting för denna kränkning.

Har du bild från den tiden Lisa?

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:25
Hhahahaha! Trance blir uppägd av gladiatorerna1 i ett intensivt meningsutbyte. Pwnd!!!

Det vill jag absolut inte kalla det!! Han har just bevisat att han är mogen och det gör att jag respekterar honom!

skaparn
2007-01-30, 19:28
Det vill jag absolut inte kalla det!! Han har just bevisat att han är mogen och det gör att jag respekterar honom!

Jag respekterar också Trance.

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:29
Sjukt, hoppas du fick en ursäkt sedan och någonting för denna kränkning.

Har du bild från den tiden Lisa?


Nej det fick jag inte! Min syster har också fått lämna dopingtest! Observera att dessa dopingtester INTE har skett under några tävlingar! Bara för att vi var grova! Vi har alltid varit duktiga inom idrott och det svider i mångas ögon. Och alla som ger hånfulla kommentarer i denna tråd åt mig bevisar bara att de tillhör den kategorin!

Kwon
2007-01-30, 19:32
Nej det fick jag inte! Min syster har också fått lämna dopingtest! Observera att dessa dopingtester INTE har skett under några tävlingar! Bara för att vi var grova! Vi har alltid varit duktiga inom idrott och det svider i mångas ögon. Och alla som ger hånfulla kommentarer i denna tråd åt mig bevisar bara att de tillhör den kategorin!

De som varit hånfulla i tråden vet ju ingenting om hur duktiga ni varit alt hur stora/grova ni var. Vet inte riktigt vad som skulle svida i deras ögon dock?

Hur såg du ut som störst? Kan du jämföra med någon känd tränande individ?

Hur kunde poliserna göra ett sådant misstag?

J.Saarela
2007-01-30, 19:34
Alltså, vem sparkar någon i ansiktet?

Om det varit en man som mottog sparken, hade det varit mindre fruktansvärt?



För fan en kvinna får göra vad som helst! hugga en kniv i dig,men ge fan i å ge igen.



Lider med dig Lasse,hade varit upprörd som fan oxå.

skaparn
2007-01-30, 19:39
För fan en kvinna får göra vad som helst! hugga en kniv i dig,men ge fan i å ge igen.

Varför?

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:40
[QUOTE=Kwon;2061061]De som varit hånfulla i tråden vet ju ingenting om hur duktiga ni varit alt hur stora/grova ni var. Vet inte riktigt vad som skulle svida i deras ögon dock?

Hur såg du ut som störst? Kan du jämföra med någon känd tränande individ?

Hur kunde poliserna göra ett sådant misstag?[/QUOT

Det är väl ingen nyhet att jag nått bra resultat inom styrketräningen. Det kan svida i mångas ögon som inte har samma genetiska föruttsättningar. Det kallas "svenska avundsjukan". Jag är dock ödmjuk, jag tror inte att jag är en bättre människa för det.

Det är svårt att jämföra sig med andra när man bara har sett dem på bild.

Det är inte konstigt att polisen grep mig med tanke på hur jag såg ut. Alla visste ju vem jag var...Jag har fått betala ett högt pris för hur jag såg ut. Då menar jag negativa sidor...Jag fattar inte hur sådana som Irene klarar av vardliga sociala kontakter med tanke på vad jag fick gå igenom!

J.Saarela
2007-01-30, 19:45
Tillräckligt grov för att bli gripen av polisen.



bahahahah för fuck när ska moddarna fatta att denna människa driver med hela kollo.Å säkert har jätte kul åt det hela.

Kwon
2007-01-30, 19:46
Det är inte konstigt att polisen grep mig med tanke på hur jag såg ut. Alla visste ju vem jag var...Jag har fått betala ett högt pris för hur jag såg ut. Då menar jag negativa sidor...Jag fattar inte hur sådana som Irene klarar av vardliga sociala kontakter med tanke på vad jag fick gå igenom!

Mycket som låter konstigt tycker jag.

1. Att polisen griper dig bara sådär, för att du SER grov ut.

2. Att du lyckats bli så GROV att polisen griper dig helt naturellt.

3. Att du inte ens fick ngn ursäkt efteråt.

Hur kunde de vara så säkra? Hade de fått tips? Eller utstrålade fysiken doping?

Hela situationen låter extremt besynnerlig.

Påminner lite om när en polis försökte gripa Teagan Clive för han trodde hon var en manlig byggare som tävlade i damernas!

J.Saarela
2007-01-30, 19:48
Varför?



Det undrar även jag.*screwy*

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:53
Mycket som låter konstigt tycker jag.

1. Att polisen griper dig bara sådär, för att du SER grov ut.

2. Att du lyckats bli så GROV att polisen griper dig helt naturellt.

3. Att du inte ens fick ngn ursäkt efteråt.

Hur kunde de vara så säkra? Hade de fått tips? Eller utstrålade fysiken doping?

Hela situationen låter extremt besynnerlig.

Påminner lite om när en polis försökte gripa Teagan Clive för han trodde hon var en manlig byggare som tävlade i damernas!


Att du tycker att det låter konstigt får stå för dig. Jag bryr mig inte vad en person på internet tror.

1. Det är polisens jobb att gripa mig då de förmodlingen har fått tipps från någon/några. Det brukar ju vara så i de flesta fall när det gäller brott. Det var INGEN slump att fick syn på mig och sedan grep mig, kära nån....Jag snackar om civila snutar som hade planerat detta gripande!

2. varför i hela friden skulle jag ha fått en ursäkt?!! De säger bara att de gör sitt jobb när de har misstankar!! Tror du att polisen går och runt och ber folk om ursäkt när de har misstagit sig?!

J.Saarela
2007-01-30, 19:54
[QUOTE=gladiatorerna1;2061127] Jag snackar om civila snutar som hade planerat detta gripande!





Bra val av resurser!

gladiatorerna1
2007-01-30, 19:56
[QUOTE=gladiatorerna1;2061127] Jag snackar om civila snutar som hade planerat detta gripande!





Bra val av resurser!

vad menar du?

Kwon
2007-01-30, 19:56
Har du till dags dato lyckats få reda på vem/vilka som tipsat polisen?

Några aningar?

Bittra medtävlande, någon i din närhet kanske?

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:04
Har du till dags dato lyckats få reda på vem/vilka som tipsat polisen?

Några aningar?

Bittra medtävlande, någon i din närhet kanske?

Nej, polisen avslöjar aldrig varför de gripit någon. Alltså om de har fått tipps från någon/några eller inte. Men det mest troliga är ju att någon/några har tippsat polisen!

Det fanns dock en kärring (som tävlar) på gymet som jag kan tänka mig, men jag vet inte! Det var ju så himla mycket snack från alla håll!

Kwon
2007-01-30, 20:11
Ok Lisa, nu börjar det låta lite mer trovärdigt.

För att folk skulle börja snacka så mycket (som du får det att låta), måste du ju ha haft en fysik som gjort majoriteten avundsjuk med andra ord! :)

Inga bilder från storhetstiden alls?

Hade varit kul att se om det var Cathy LeFrancois alt Nicole Bass-fysik vi snackar om här. :)

J.Saarela
2007-01-30, 20:17
Nej, polisen avslöjar aldrig varför de gripit någon. Alltså om de har fått tipps från någon/några eller inte. Men det mest troliga är ju att någon/några har tippsat polisen!

Det fanns dock en kärring (som tävlar) på gymet som jag kan tänka mig, men jag vet inte! Det var ju så himla mycket snack från alla håll!



Dom säger ofta om dom fått tipps kan jag lova dig.Sen låter det föga troligt att civilpoliser lägger ner stora resurser och planering på att ta in nån som pinkar fult,om dom inte tror att det är mer brott än så bakom.

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:25
Dom säger ofta om dom fått tipps kan jag lova dig.Sen låter det föga troligt att civilpoliser lägger ner stora resurser och planering på att ta in nån som pinkar fult,om dom inte tror att det är mer brott än så bakom.

Vad är det som är konstigt?!! Det hörs att du/ni inte är så kunniga hur polisen är när det gäller saker i den "undre världen"! Polisen skiter väl i om jag tagit steroider, de vill bara åt langaren, ok? Förstått?! Det klart de lägger ner stora resurser när det gäller en väldigt ung person!!! Jag har inte nämnt alla omständigheter för dig och jag kommer inte göra det heller!

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:26
Dom säger ofta om dom fått tipps kan jag lova dig.Sen låter det föga troligt att civilpoliser lägger ner stora resurser och planering på att ta in nån som pinkar fult,om dom inte tror att det är mer brott än så bakom.

Föresten jag kan väl inte minnas vad de sa till mig ordagrant med tanke på atrt det var många år sedan detta hände!

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:31
Ok Lisa, nu börjar det låta lite mer trovärdigt.

För att folk skulle börja snacka så mycket (som du får det att låta), måste du ju ha haft en fysik som gjort majoriteten avundsjuk med andra ord! :)

Inga bilder från storhetstiden alls?

Hade varit kul att se om det var Cathy LeFrancois alt Nicole Bass-fysik vi snackar om här. :)

Nej, jag tog aldrig några bilder. För några år sedan hade jag ångrat det, men i dagsläget så bryr jag mig inte. Jag värdesätter att bli betraktad som en kvinna! Jag har många gånger blivit tagen för en man! Det förstör många möjligheter för mig och det är väldigt handikapande i sociala situationer!

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:35
Jag hoppas jag inte uppfattas som att jag har attitydsproblem för det har jag inte. Jag är en ärlig och rak person utan att vara respektlös.Det är roligare att diskutera då.

Kwon
2007-01-30, 20:35
Ja det låter ju onekligen deprimerande att konstant bli tagen för fel kön hela tiden gällande sociala situationer.

Men, har du någonsin funderat över detta lite extra och bestämt dig för att göra de steg som krävs för att bli uppfattad som kvinna istället?

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:41
Ja det låter ju onekligen deprimerande att konstant bli tagen för fel kön hela tiden gällande sociala situationer.

Men, har du någonsin funderat över detta lite extra och bestämt dig för att göra de steg som krävs för att bli uppfattad som kvinna istället?

Jag tänker på detta hela tiden! Många här tycker antagligen att det är "tufft" att se ut som exempelvis Irene, men ni tänker antagligen inte på de sociala problem man stöter på när en tjej mer börjar likna en man! Jag vill absolut inte gå till personangrepp mot Irene, detta är bara ett exempel eftersom att de flesta vet vem hon är.

Jag gör allt för att bli betraktad som en kvinna!

Kwon
2007-01-30, 20:42
Så vad gör du för att nå detta mål Lisa?

Hur har du tänkt gå tillväga?

Märker du någon förändring nuförtiden socialt?

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:48
Så vad gör du för att nå detta mål Lisa?

Hur har du tänkt gå tillväga?

Märker du någon förändring nuförtiden socialt?

Jag vill inte verka oartig mot dig, men jag vill inte avslöja vad jag gör för att mer likna en kvinna. Min situation är väldigt speciell och därför vill jag inte avslöja för mycket för att inte bli igenkänd. För mig är annonymiteten viktig.

Jag har fortfarande stora problem då folk fortfarande tror att jag är man.

Kwon
2007-01-30, 20:51
Det jag undrar är alltså, inriktar du dig på att minska lite i size nuförtiden?

För det var väl storleken och muskulaturen som gjorde att du förväxlades förr i tiden?

Kolla tex på Kim Chizevskys förändring från byggning till fitness.

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:52
Det är en sak när killar bygger stora muskler, men tjejer ska inte börja likna män!

Kwon
2007-01-30, 20:54
Antyder du vissa förändringar förutom stora armar, bred rygg etc?

gladiatorerna1
2007-01-30, 20:59
Det jag undrar är alltså, inriktar du dig på att minska lite i size nuförtiden?

För det var väl storleken och muskulaturen som gjorde att du förväxlades förr i tiden?

Kolla tex på Kim Chizevskys förändring från byggning till fitness.

Jag förväxlas även idag! Jag är absolut inte lika grov idag! Är bara vältränad idag-inte grov. Men jag har dock lagt på mig lite fett den senaste tiden.

Allt jag önskar mig är en tjejkropp! En sådan kropp som de flesta tjejer drömmer om.

Kwon
2007-01-30, 21:06
En sådan kropp som de flesta tjejer drömmer om?

Ja, det e ju en kropp med lite fett på de rätta ställena! :)

Ändra dieten och träningen så når du säkert målet! Keep it up gladiator! :thumbup:

gladiatorerna1
2007-01-30, 21:09
En sådan kropp som de flesta tjejer drömmer om?

Ja, det e ju en kropp med lite fett på de rätta ställena! :)

Ändra dieten och träningen så når du säkert målet! Keep it up gladiator! :thumbup:

Tack för trösten! Jag har "tröstätit" massa onyttigheter för att döva min smärta när det gäller vissa saker...

Kwon
2007-01-30, 21:11
Glöm dock inte utfall och knäböjen! :D

It's a must! :thumbup:

gladiatorerna1
2007-01-30, 21:13
Glöm dock inte utfall och knäböjen! :D

It's a must! :thumbup:

Nej, de övningarna är alltid viktiga för en tjej som vill hålla sig fin *ler*:)

Mantus
2007-01-31, 12:53
För fan en kvinna får göra vad som helst! hugga en kniv i dig,men ge fan i å ge igen.



Lider med dig Lasse,hade varit upprörd som fan oxå.


Jag antar att du inte såg dokumentären igår?:)

Snake
2007-01-31, 12:57
Jag har fortfarande stora problem då folk fortfarande tror att jag är man.

Mja, kan inte vara lätt att ha kroppsformen som ett troll som tjej :/

mini
2007-01-31, 14:56
bahahahah för fuck när ska moddarna fatta att denna människa driver med hela kollo.Å säkert har jätte kul åt det hela.

[QUOTE=gladiatorerna1;2061234] Förstått?! QUOTE]

Jag tror jag har det! Gladiatorerna1 ar bara farbror Allan som busar med oss!

J.Saarela
2007-02-06, 22:33
Jag antar att du inte såg dokumentären igår?:)



vilken dokumentär?