handdator

Visa fullständig version : Strong Woman /(BB) 2007


Muskeljossan
2007-01-26, 18:33
--------------------------------------------------------------------------------

Hej alla träningsmänniskor!

Josefin Brander heter jag, 28 år och tänkte för att motivera mig själv(!)starta träningsjournal här på Kolozzeums forum, efter att tidigare skrivit på Body.Men efter vissa förslag;) så fortsätter jag här..
Tanken är att inte dagligen, men vid tillfällen,skriva och rapportera träningsresultat tillsammans med bilder/film.

Min målsätting inför 2007 är att under vår och sommar tävla Strong Woman i Sverige samt utomlands och om motivationen finns kvar(!),starta upp diet under sensommar för att tävla i BB.Beroende på form är målet SM alt Luciapiokalen.

Jag bor i Sundbyberg tillsammans med min underbara sambo och coach.Tränar på STK i Sumpan samt grenträning(Strong Woman) i Vällingby.
Träningsupplägget kommer att variera under året, just nu är det mkt tung basträning(ca 4 pass/v fokus bänkpress, marklyft och knäböj) och därmed mkt mat...:naughty:
Senare i vår då SW tävlingarna närmar sig,kommer jag att köra mer grenspecifik träning,samt minska gymträning och öka konditionspassen.

Min träningsbakrund, började som de flesta tjejer med hästar och började rida som 6 åring,fortsatte upp till 25 års åldern och hade då tävlat och tränat i hoppning och dressyr med egna hästar.Har under alla år kombinerat ridsporten med gymträning(sedan 15 års ålder)och provat de flesta idrotter Simmat, friidrottat, fridykt och varit mer eller mindre aktiv i arerobicsalen..
Dock är det styrketräningen som alltid legat mig närmst och tanken på att tävla uppnåddes då jag ställde upp i Vårpokalen på Fitnessfestivlen.
När jag ser tillbaka är jag ganska nöjd med min prestation, med tanke på mitt mindre lyckade dietupplägg..Efter detta fick jag ändå blodad tand och målet var att fortsätta bygga massa och förbättra fysiken för att något år senare ta steget upp igen.Sedan FF har jag varit på gång att tävla igen vid något tillfälle, men av olika skäl har det inte blivit av.
NU är det dock dax igen!
Strong Woman är något av det roligaste jag gjort och passar mitt(vårt) liv och träningsfilosofi perfekt..Jag hoppas också med denna journal kunna inspirera andra tjejer att prova, det är en liten sport i Sverige..Intresserade tjejer som vill börja med denna typ av träning (å killar) får gärna höra av sig!

Nog snackat, nu kör vi! :bpump: :bpump:


Bilder från några av höstens pass kommer...

Muskeljossan
2007-01-26, 18:37
http://www.youtube.com/watch?v=lqhp0gEzNpM *gah!*

http://www.youtube.com/watch?v=e5i683pBV7U

Eva_E
2007-01-26, 18:42
Oj, ska jag bli först här?

Hej och välkommen hit Josefin!!!

Och ditt nick verkar alldeles ovanligt välfunnet...
Ska bli skoj att följa,


Eva

elan
2007-01-26, 18:46
Ja det verkar ju gå bra att träna i Stockholm också! Jag saknar dock dig som inspiration på Gymbolaget så det är bra att du startar journal här så man kan få sig en dos av råstyrka. :)

Muskeljossan
2007-01-26, 18:47
Hej Eva!
Tack för ditt svar!
Haha, ja, det där namnet..kommer krävas en del träning för att kunna leva upp till det..:)

Chaan
2007-01-26, 18:49
Alltid kul med folk som är starkare än en själv *whistle* :em:

Tränar grenträning(Strong Woman) i Vällingby.

Var kan man träna det i Vällingby :eek: :eek:

ArnoldOnLehmä
2007-01-26, 18:51
Kollade marklyftfilmen och tappade hakan. Det var inte många år sen jag kämpade med dem vikterna. Fett imponerande:thumbup:

Muskeljossan
2007-01-26, 19:03
Ja det verkar ju gå bra att träna i Stockholm också! Jag saknar dock dig som inspiration på Gymbolaget så det är bra att du startar journal här så man kan få sig en dos av råstyrka. :)

Hej!
Kul att höra av Dig!Jag är inte riktigt 100 på vem du är (ledtråd?)..jag å namn..
Men det var jättekul att jag var ihågkommen av någon,,*cupid*

Sköt om Dig o kör hårt!

Kram Jossan

Muskeljossan
2007-01-26, 19:07
[QUOTE=elan;2052476]Ja det verkar ju gå bra att träna i Stockholm också! Jag saknar dock dig som inspiration på Gymbolaget så det är bra att du startar journal här så man kan få sig en dos av råstyrka. :)

[QUOTE=Chaan;2052485]Alltid kul med folk som är starkare än en själv



Var kan man träna det i Vällingby

Grenträningen är privat hos en kille i ett garage:cool: och har där all utrustning för detta.Är lyckligt lottad!Vi är en liten satsande skara som sliter under blod svett å tårar..

Chaan
2007-01-26, 19:13
Var kan man träna det i Vällingby

Grenträningen är privat hos en kille i ett garage:cool: och har där all utrustning för detta.Är lyckligt lottad!Vi är en liten satsande skara som sliter under blod svett å tårar..

Misstänkte att det var något sådant, såg framför mig däckvältning i industrilokal i Vinsta :) (Som på Island)

Det var med tanke på den här tråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72340&highlight=daggermoon) startad av en bekant från Uppsala som jag blev förvånad. Svaren var ungefär allt utom att det skulle finnas strongmangrejor i Vby.

elan
2007-01-26, 19:25
Hej!
Kul att höra av Dig!Jag är inte riktigt 100 på vem du är (ledtråd?)..jag å namn..
Men det var jättekul att jag var ihågkommen av någon,,*cupid*

Sköt om Dig o kör hårt!

Kram Jossan

Njae du vet nog knappt vem jag är, vi var väl mest på hälsa-på-varandra-på-gymmet-basis. :D Träffade dig på Delta i somras också när jag var där med bland annat Johanna och Oskar.

Muskeljossan
2007-01-26, 20:45
Njae du vet nog knappt vem jag är, vi var väl mest på hälsa-på-varandra-på-gymmet-basis. :D Träffade dig på Delta i somras också när jag var där med bland annat Johanna och Oskar.

Jaha, men vad kul ändå!Jag känner säkert igen dig när vi ses nästa gång!;)
Åker ev ner t Linköping i feb/mars å kör ett pass på Bolaget.Då måste vi ses!

Kram Jossan

RassK
2007-01-26, 20:58
Imponerande! Marklyften såg ju lätta ut *gah!*
ska bli intressant att följa 8-)

Cilia
2007-01-26, 21:09
Kul, jag följde din journal på body.
jäkligt stark är du. Himla kul att läsa var den.

Välkommen til kolo, en annan stämning här
trevligare på ett mer relaxed sätt som jag tycker iaf

BSOJ
2007-01-26, 21:26
Tjena Jossan!

Kul att du börjat med strongwoman, du lär ju ha styrka så det räcker till iallafall. Hoppas vi syns på gymbolaget feb/mars. Ha de kanon. Träna hårt// Bosse gymbolaget

Yankeee
2007-01-26, 21:42
Börjar bli ett gäng från stk här nu :) Du är verkligen sjukt stark. 5x200 i mark har jag sett dig lyfta och du har säkert mer att ge. Lycka till i fortsättningen!

Semiramis
2007-01-26, 22:07
Inspirerande, kul med starka tjejer :)

AFanatic
2007-01-26, 22:13
Yeah! :hbang: Tänkte faktiskt säga till dig att du måste starta en journal här, för precis som ett par tidigare nämnt så är det lite skillnad forumen emellan.

Kör sönder vikterna nu girlie.

Pinglan
2007-01-26, 22:17
Härligt tjejen!! Jag måste erkänna att jag känner en viss delaktighet i att du startar den här journalen här på Kolo :D Fasen vad kul! Nu kör vi! :hbang: :hbang:

Jorgen
2007-01-26, 22:30
Välkommen till kolo. :)

Nu skall bara Pinglan sadla som till byggning också. :D

machine gun
2007-01-26, 23:38
Fan va coolt med strong woman! Det verkar vara riktigt rolig träning. Det verkar dessutom passande, för du såg ruskigt stark ut på filmerna. Ska bli kul att följa detta!

Jonna
2007-01-26, 23:56
Den här journalen måste jag följa! Jag blev grymt imponerad av dina marklyft och däckvält! Kör hårt :hbang:

Pinglan
2007-01-27, 11:13
Välkommen till kolo.

Nu skall bara Pinglan sadla som till byggning också.

Nej Jossan ska sadla om till SL :hbang: :D Nu när jag har klarat att tjata hit Jossan till Kolo från Body ska jag nog klara att tjata över henne från Stronwomen/BB till SL också! Jag är jättebra på att tjata *whistle* :D

eleni
2007-01-27, 11:41
Shiet, du är stark som tusan.
Nu har jag något att "jaga" ;)

Välkommen hit!

shadowfire
2007-01-27, 11:45
wtf.. är det 160kg du markar i filmen där? åker ju soplätt upp!
och yankee, wtf, 5x200 i mark?!... jisses, snacka om dundertant!

Chaan
2007-01-27, 12:55
Nej Jossan ska sadla om till SL :hbang: :D Nu när jag har klarat att tjata hit Jossan till Kolo från Body ska jag nog klara att tjata över henne från Stronwomen/BB till SL också! Jag är jättebra på att tjata *whistle* :D

Jossan skulle tillhöra världseliten oavsett strong/SL..?

Pinglan
2007-01-27, 14:42
wtf.. är det 160kg du markar i filmen där? åker ju soplätt upp!
och yankee, wtf, 5x200 i mark?!... jisses, snacka om dundertant!

Det är 180kg hon leker med på filmen :hbang: Dundertant är väl bara förnamnet :thumbup:

Jossan skulle tillhöra världseliten oavsett strong/SL..?
Strongwomen-tävlingar kan jag ingenting om och jag har ingen aning om hur Jossan hävdar sig där. Däremot vet jag att hon redan nu skulle sopa mattan med Sverige-eliten i SL och tänkt dig då hur det blir om Jossan skulle dra på sig bänktröja och böj/markdräkt!!!! Hur hennes resultat sedan skulle stå sig i världseliten har jag ingen koll på men en landslagsplats skulle hon få bara hon ställde sig på SL-flaket skulle jag tro (visserligen är det bara SM som gäller som landslagsuttagningstävling men Jossan får väl sikta in sig på SM-08)! Otroligt vilken tjej :hbang:

Chaan
2007-01-27, 14:51
Pinglan - hehe..

Får man fråga damen om hennes vikt..?

Nitrometan
2007-01-27, 16:02
Tja, om du skippar BB och satsar på att bli stark så kommer du att äga upp SL-sverige. Du kommer att ha en bra chans internationellt också.

Strongwoman/SL tycker jag att du borde satsa på istället för BB.

Hmmm, jag är inte säker här men har inte du tävlat på nån partävling i strongman/strongwoman? Tror du gick i par med en polare till mig då, han vart ihoptussad med nån stark och snygg tjej...

Nitrometan
2007-01-27, 16:03
PS: Välkommen hit! Det ska bli kul att se vad du hittar på i journalen...

Ryska_raketen
2007-01-27, 16:11
Sjuka vikter det bollas med. Lätt ser det ut med. Bra skit!:hbang:

Lövbiffen
2007-01-27, 16:44
Och där sjönk nötterna upp i magen :Virro







(Fan va svag man är:( )

bubbe
2007-01-27, 16:46
Och där sjönk nötterna upp i magen :Virro







(Fan va svag man är:( )

eller så inser man att strong woman, är en ruskigt stark kvinna helt enkelt.....

Fö: håller jag med Nitro, SL förböveln!

Lövbiffen
2007-01-27, 16:59
eller så inser man att strong woman, är en ruskigt stark kvinna helt enkelt.....

Fö: håller jag med Nitro, SL förböveln!


Självklart. Bara det att man känner sig svag då en kvinna är starkare.
Det är väl någon konstig grej som sitter kvar sen då man var mindre.

Måste säga att jag är oerhört imponerad :)

the_PL_man
2007-01-27, 17:16
Hmmm, vi skall nog se till att det bli /SL i titeln på denna logg om ett litet tag. :)

Varmt välkommen.

Mvh
the_PL_man

Börje H
2007-01-27, 20:22
Welcome!
Starka tjejer är alltid :thumbup:

Får följa med och se vad som händer *popcorn*

Mvh
Börje H (aka Patrik H, Umeå poWer)

cam
2007-01-28, 09:52
Välkommen! Man känner sig som en liten mygga när man läser här :D Riktigt häftigt och med roliga mål i sikte!

Och filmerna :hbang: :hbang:

Muskeljossan
2007-01-28, 17:46
Hej allihopa!

Tusen tack för alla snälla hälsningar..Det känns väldigt kul att höra.
Ja du Pinglan, med lite mer tjat kanske det kan bli SL..:)Du har ju lyckats rätt bra hittintills med övertalning;)
Nja, jag har aldrig tävlat par med någon, men det kanske kan bli?

Nyss hemkommen från Karlstad, Strong Man -105 kg.Riktigt vassa killar!Ställde ut med vårt företag.Varit en riktigt rolig helg, alltid kul å träffa gamla å nya vänner.
Nu är det dax å ta tag i träningen, smyger igång lite lätt imorgon efter 2 veckors vila pga operation.Efter den här helgen känns det än mer sporrande att köra igång igen.

Må gott o kör hårdast!

Jossan

Nitrometan
2007-01-28, 18:23
Var Danny med? Han brukar vara duktig i -105.

Ska bli kul att se vad du hittar på på träningarna framöver.

Bonnie
2007-01-28, 19:00
Danny vann :)

Resultat lista:
1. Danny Andersson 6,5p
2. Mats Jansson 12,5 p
3. John Pasanen 26 p
4. Emil Lindgren 27,5 p
5. Sami Mulari 34 p
6. Mikael Hoffner 40 p
7. Henrik Elgh 43 p
8. Niklas Nordin 44,5 p
9. Patrik Almgren 50 p
10. Mattias Eriksson 52 p
11. Mikael Östlund 60 p

Var Danny med? Han brukar vara duktig i -105.

Ska bli kul att se vad du hittar på på träningarna framöver.

Nitrometan
2007-01-28, 19:07
Danny vann :)

Igen.

Tack för resultaten.

Bra jobbat av Danny.

Muskeljossan
2007-01-31, 14:45
Pinglan - hehe..

Får man fråga damen om hennes vikt..?

I dagsläget 88 fluffiga kg.Som skall bli hårda,,;)

emmzan
2007-01-31, 14:50
Kul med en Strong Woman på kollo!! Välkommen!

/Emmza

Muskeljossan
2007-01-31, 15:05
Åh, villken dag.Ibland går allt bara åt h-e..Halkar i snösörjan, kör fel, tappar 24 pack ägg i golvet, missuppfattar folk,bil h-etet startar inte..idag borde jag legat kvar under täcket..ibland får man se allt som en prövning, mental styrka kallas det visst..

Har tränat lite lätt denna veckan,(efter 2.5v vila) kört ett benpass och ett armpass.Helt underbart att ta steget över tröskeln in i gymmet igen.Inga monstervikter ännu(villket är det jobbigaste,jag är en otålig människa*cupid* som gärna vill börja där jag slutade)
Kroppen svarade iaf på träningen med mega träningsvärk.Önskar tiden kunde gå fort nu, komma över tröskeln kring det första slitet.Träningen är inte det jobbiga,utan mer den mentala biten, att ha tålamod och inse att allt inse få ta sin tid..

Fick idag en inbjudan till Europes Strongman/StrongWoman Pair´s Championship i Polen!:thumbup: :thumbup: :thumbup: Var tvungen att läsa det 2 ggr.Lill Jossan på EM!Tusen tankar i huvudet..Kommer att delta i en partävling tillsammans med en av Polens bästa Strongmen;)
Frågan är bara om kroppen kommer att hinna tills dess,jag är på rätt håll i läkningsprocessen efter operationen, men är inte 100 på att jag kan vara med...
Blir till att skynda långsamt.Hoppas, hoppas.Det är en rå tuff tävling.Nu hoppas jag på mirakel.Finns det nån god fe´på Kolozzeum som kan komma med sitt trollspö?

Well, dagen började som en dålig komedi, men efter mailet från Polen så känns allt roligare..Tom att ta tag i disken.


Må bäst o ta vara på dagen.Se möjligheterna i svårigheten.

Största kramen
Jossan

Muskeljossan
2007-01-31, 15:07
Kul med en Strong Woman på kollo!! Välkommen!

/Emmza


Tack Emmza!Läst din journal, du är en COOL ;) brud

Kramis Jossan

Pinglan
2007-01-31, 15:10
Känner så väl igen mig vad gäller otåligheten när det handlar om skador! Det är sannerligen inte lätt att ta det så lugnt som man borde!

Grattis till uttagningen till EM! Vad kul! Hoppas, hoppas du hinner komma iform! När är tävlingen?

Hade jag haft ett trollspö skulle jag ha plockat fram det ;)

Nadja_N
2007-01-31, 15:11
wow. mäktigt! :thumbup:

Timme
2007-01-31, 15:12
Sannslöst stark! Vad har du dragit som mest i marken då?

AFanatic
2007-01-31, 15:14
Hehe sådana dagar suger, man undrar ju om det är ngt allvarligt fel på en när allt händer på en och samma dag.:Virro

Här får du lite fe-puder! *trippar upp till 08 och slänger magiskt fepuder över lilla Jossan* hihihi :D

Eva_E
2007-01-31, 15:18
Känner så väl igen mig vad gäller otåligheten när det handlar om skador! Det är sannerligen inte lätt att ta det så lugnt som man borde!

Grattis till uttagningen till EM! Vad kul! Hoppas, hoppas du hinner komma iform! När är tävlingen?

Hade jag haft ett trollspö skulle jag ha plockat fram det ;)

Kan bara säga +1 på det! Rehabträning suger, och att ha tålamod och skynda långsamt är svååårt...
Häftigt med EM hursomhelst! När är det? Håller alla tummar för att du hinner komma i form till dess!

Skickar en skyddshjälm till Jossan - med en sån början på dagen fattas det bara att det ramlar ner en istapp i huvudet på dig eller nåt liknande...


Eva

Muskeljossan
2007-01-31, 15:19
Känner så väl igen mig vad gäller otåligheten när det handlar om skador! Det är sannerligen inte lätt att ta det så lugnt som man borde!

Grattis till uttagningen till EM! Vad kul! Hoppas, hoppas du hinner komma iform! När är tävlingen?

Hade jag haft ett trollspö skulle jag ha plockat fram det ;)

Tack..ja det är ett litet h-e med skador o annat som sätter käppar i hjulet för de vilda planer å mål man sätter upp..(Men borde kanske tro mer på Gunde,"ingenting är omöjligt"..Jag tror jag skall be till honom i kväll;)
Tävlingen är prl satt till slutet av april.Har redan en trävl i Norge 28 /4, som jag enl mina ber bör hinna till.Polen är dock mkt tuffare, å det är det som allt hänger på, om jag hinner köra så pass tung träning innan,,,
Den som lever får se..

Tack för stödet.Vi borde bilda en rehab klubb.;)

kramar

Muskeljossan
2007-01-31, 15:21
Sannslöst stark! Vad har du dragit som mest i marken då?

En etta på 210kg,utan utrustning.(men då hade jag gjort en 5:a på 200 minuten innan.)
Allt kan bli bättre..

Muskeljossan
2007-01-31, 15:22
Hehe sådana dagar suger, man undrar ju om det är ngt allvarligt fel på en när allt händer på en och samma dag.:Virro

Här får du lite fe-puder! *trippar upp till 08 och slänger magiskt fepuder över lilla Jossan* hihihi :D

Åh tack gumman, det var det jag väntade på!Visste väl att du hade vingar på ryggen;)

Krammmm

Muskeljossan
2007-01-31, 15:25
Kan bara säga +1 på det! Rehabträning suger, och att ha tålamod och skynda långsamt är svååårt...
Häftigt med EM hursomhelst! När är det? Håller alla tummar för att du hinner komma i form till dess!

Skickar en skyddshjälm till Jossan - med en sån början på dagen fattas det bara att det ramlar ner en istapp i huvudet på dig eller nåt liknande...


Eva

haha!Ja, en istapp är det enda som saknas den här dagen..sedan är allt fullbordat.En skyddshjälm med små stjärnor o rosa hjärtan hade varit perekt.

Slutet av april blir tävlingen.Kanske.

Cilia
2007-01-31, 20:22
jag höll på att få en istapp på mig i morse eller om det var en snökocka men det brakade till bakom mig.

Så jag tog den åt dig så du slipper *L*

Muskeljossan
2007-02-01, 09:11
jag höll på att få en istapp på mig i morse eller om det var en snökocka men det brakade till bakom mig.

Så jag tog den åt dig så du slipper *L*

Tack..gulligt av dig;) Du har en tillgodo..:)

Timme
2007-02-01, 10:47
En etta på 210kg,utan utrustning.(men då hade jag gjort en 5:a på 200 minuten innan.)
Allt kan bli bättre..

Hjälp, nu blir jag imponerad och avundsjuk på samma gång.

Så sannslöst stark du är! Jag har inte en chans mot dig i marken. En 5a på 200 *screwy*

Har du provat marklyft med utrustning?


Än en gång, enormt imponerande att du är så sannslöst stark, hur många tjejer i sverige gör 5or på 200 i mark med bälte?

Denna journalen tänker jag definitivt följa!

Timme
2007-02-01, 11:05
Vad var det du opererade dig för?

Sedan så undrar jag givetvis vad du har bänkat och böjt (med endast bälte) som mest?

Lycka till med läkningsprocessen!

tinus
2007-02-01, 15:36
Riktigt stark tjej! :thumbup: Imponerande och roligt med en strongwoman här på kolo! Hade små funderingar på den grenen själv ett tag men min fjolliga sida tog överhanden och det blev bf istället :D

Som sagt skoj att du startat journal här, ska följas! Kör hårt!!

sweetkarolina
2007-02-01, 23:29
grymt kul med nya starka brudar!!!! och mycket roligt med en strongwoman, du får dela med dig av dina erfarenheter här.

Muskeljossan
2007-02-02, 09:08
Hjälp, nu blir jag imponerad och avundsjuk på samma gång.

Så sannslöst stark du är! Jag har inte en chans mot dig i marken. En 5a på 200 *screwy*

Har du provat marklyft med utrustning?


Än en gång, enormt imponerande att du är så sannslöst stark, hur många tjejer i sverige gör 5or på 200 i mark med bälte?

Denna journalen tänker jag definitivt följa!


Hej!Tack för snälla kommentarer..Själv tycker jag inte att jag är sååå stark.Allt kan bli bättre.Är n person med väldigt höga krav på mig själv..
Jag började köra SL betonad träning i höstas, tidigare har jag inte varit överdrivet noga med basövningar*cupid*
Jag har aldrig provat att köra med utrustning.Jag har gjort 120 i bänk.Benen släpar efter pga knäskada och har ännu inte klarat mer än 150 kg (förra året.)

Det är bara att spotta i nävarna, hålla sig på jorden o sikta mot stjärnorna!

Roligt att Du följer min journal!
Ha det bäst
//Jossan

the_PL_man
2007-02-02, 09:16
nu vill vi se lite träningspass i denna journal också! :)

/the_PL_man

Hej!Tack för snälla kommentarer..Själv tycker jag inte att jag är sååå stark.Allt kan bli bättre.Är n person med väldigt höga krav på mig själv..
Jag började köra SL betonad träning i höstas, tidigare har jag inte varit överdrivet noga med basövningar*cupid*
Jag har aldrig provat att köra med utrustning.Jag har gjort 120 i bänk.Benen släpar efter pga knäskada och har ännu inte klarat mer än 150 kg (förra året.)

Det är bara att spotta i nävarna, hålla sig på jorden o sikta mot stjärnorna!

Roligt att Du följer min journal!
Ha det bäst
//Jossan

Timme
2007-02-02, 12:37
Hej!Tack för snälla kommentarer..Själv tycker jag inte att jag är sååå stark.Allt kan bli bättre.Är n person med väldigt höga krav på mig själv..
Jag började köra SL betonad träning i höstas, tidigare har jag inte varit överdrivet noga med basövningar*cupid*
Jag har aldrig provat att köra med utrustning.Jag har gjort 120 i bänk.Benen släpar efter pga knäskada och har ännu inte klarat mer än 150 kg (förra året.)

Det är bara att spotta i nävarna, hålla sig på jorden o sikta mot stjärnorna!

Roligt att Du följer min journal!
Ha det bäst
//Jossan


120 i bänk och är tjej :eek:

Vet du hur få kvinnor det är som ens klarar 100 i bänk? Det finns ingen tjej som gjort 120kg ens med tröja i sverige förutom Anna Olsson och hon är Världsmästare. Jag tror inte att hon får upp 120kg utan tröja som du gör. Du är sannslöst stark.

150 i böj med bara bälte är mycket bra också. Du sannslösa styrkereslutat!

edit: Rätta mig gärna om ni vet att Anna gör 120 i bänk utan tröja men det verkar otroligt.

Muskeljossan
2007-02-02, 12:59
120 i bänk och är tjej :eek:

Vet du hur få kvinnor det är som ens klarar 100 i bänk? Det finns ingen tjej som gjort 120kg ens med tröja i sverige förutom Anna Olsson och hon är Världsmästare. Jag tror inte att hon får upp 120kg utan tröja som du gör. Du är sannslöst stark.

150 i böj med bara bälte är mycket bra också. Du sannslösa styrkereslutat!

edit: Rätta mig gärna om ni vet att Anna gör 120 i bänk utan tröja men det verkar otroligt.

Tack..Bara å fortsätta kämpa..Riktigt kul att läsa dina uppmuntrande ord.;)
Jag har höga målsättningar, men har kanske kommit en liten bit på vägen.

Muskeljossan
2007-02-02, 13:04
nu vill vi se lite träningspass i denna journal också! :)

/the_PL_man

Hej!
Ja, du har helt rätt.Jag har vilat i drygt 2 v pga operation som du kanske har läst.De första passen har mest varit många rep på låg vikt för att mjukt komma igång.Har inte kännts direkt mycket att orda om, men jag lovar..det kommer att skrivas massor om kommande pass!Bilder o clip också.
Kul att Du läser min journal!

Ha det bäst:thumbup:

Jossan

the_PL_man
2007-02-02, 13:05
Skulle vara intressant att få se vilka rehabövningar du kört nu första veckorna efter operation.

/the_PL_man

Hej!
Ja, du har helt rätt.Jag har vilat i drygt 2 v pga operation som du kanske har läst.De första passen har mest varit många rep på låg vikt för att mjukt komma igång.Har inte kännts direkt mycket att orda om, men jag lovar..det kommer att skrivas massor om kommande pass!Bilder o clip också.
Kul att Du läser min journal!

Ha det bäst:thumbup:

Jossan

Timme
2007-02-02, 13:47
Tack..Bara å fortsätta kämpa..Riktigt kul att läsa dina uppmuntrande ord.;)
Jag har höga målsättningar, men har kanske kommit en liten bit på vägen.

Med tanke på att du är sveriges starkaste tjej så har du nog kommit en bit på vägen :D

Anna Olsson är visserligen helt otroligt sjukt stark för sin vikt men hon är inte starkare än du.

Men nu får du se till att bli frisk och stark i knät! Nu är det bara att köra på och bli ännu starkare och krossa ditt motstånd. Lycka till supertjejen *flex*

Carolinew
2007-02-02, 15:36
Vilken inspirationskälla! Jag har fått en ny idol... :D Du är ju grymt stark!!!

Fantomen
2007-02-02, 17:25
120 i bänk och är tjej :eek:

Vet du hur få kvinnor det är som ens klarar 100 i bänk? Det finns ingen tjej som gjort 120kg ens med tröja i sverige förutom Anna Olsson och hon är Världsmästare. Jag tror inte att hon får upp 120kg utan tröja som du gör. Du är sannslöst stark.

150 i böj med bara bälte är mycket bra också. Du sannslösa styrkereslutat!

edit: Rätta mig gärna om ni vet att Anna gör 120 i bänk utan tröja men det verkar otroligt.

Senast jag pratade med Anna gjorde hon 117,5 i bänken UTAN tröja, dock med stopp och enligt tävlingreglerna. Anna lyfter alltid strikt, hon fuskar aldrig med stoppen eller annat på träning, inte när hon repsar ens eller så, aldrig... Jag tror absolut att Anna skulle kunna pressa över 120kg fullt godkänt utan tröja. Inför VM förra året tvingades Anna träna ett pass på ett annat gym då vårat var stängt när vi kom dit för att träna. Vi åkte dit till det andra gymmet, det var vingliga ställningar där och Anna hade all sin utrustning på vårat gym, så som bälte, handledsskydd, tröja, skor mm. Hon bestämde sig då för att träna tungt utan tröja. I sina ytterskor, inga handledsskydd, inget bälte och med en halvkass tyngdlyftarestång på en vinglig ställning lyfter hon regelrätta 2or på 110kg, denna dag tror jag även, trots den usla utrustningen, att hon skulle kunna gjort en 1a på 120kg utan tröja! Vikten låg förresten på ca 53 kg vid tillfället...

Timme
2007-02-03, 11:05
Senast jag pratade med Anna gjorde hon 117,5 i bänken UTAN tröja, dock med stopp och enligt tävlingreglerna. Anna lyfter alltid strikt, hon fuskar aldrig med stoppen eller annat på träning, inte när hon repsar ens eller så, aldrig... Jag tror absolut att Anna skulle kunna pressa över 120kg fullt godkänt utan tröja. Inför VM förra året tvingades Anna träna ett pass på ett annat gym då vårat var stängt när vi kom dit för att träna. Vi åkte dit till det andra gymmet, det var vingliga ställningar där och Anna hade all sin utrustning på vårat gym, så som bälte, handledsskydd, tröja, skor mm. Hon bestämde sig då för att träna tungt utan tröja. I sina ytterskor, inga handledsskydd, inget bälte och med en halvkass tyngdlyftarestång på en vinglig ställning lyfter hon regelrätta 2or på 110kg, denna dag tror jag även, trots den usla utrustningen, att hon skulle kunna gjort en 1a på 120kg utan tröja! Vikten låg förresten på ca 53 kg vid tillfället...


Oh hjälp, jag ger mig :bow: Helt sannslöst starkt gjort av Anna! Böjer hon 150+ utan utrustning med? Det vore helt galet.

Brukar du och Anna träna tillsammans? I så fall, har ni känt varann länge?

petersson
2007-02-03, 11:07
Hon som tränar med Rosén och nissarna på workout center i gävle klarar väl en bit över 120 skulle jag tro.. Lönn tror jag hon heter.

Timme
2007-02-03, 11:39
Hon som tränar med Rosén och nissarna på workout center i gävle klarar väl en bit över 120 skulle jag tro.. Lönn tror jag hon heter.

En till översjukt stark tjej då :D

Muskeljossan
2007-02-03, 15:40
Jag tackar för all respons och kommentarer kring alla Sveriges starka brudar!Jag har aldrig haft något mål i att bli Sveriges starkaste tjej i bänk eller ngn annat i SL.Mitt mål är att bli allround stark för att kunna prestera i Strong Woman.Där hjälper det mkt att vara stark i grunden men det är till stor del mkt teknik, uthållighet och exposivitet.Det går inte att jämföra med att vara stark i ett moment i SL.
Jag har mål att bli starkare och bättre i bänk, mark o bänk för personliga mål,började ju med denna träning i höstas, då jag för först gången provade att köra färre reps å max..Jag kommer aldrig att konkurerra med Sandra Lönn, Anna Ohlsson eller ngn annan stark tjej vare sig med el utan tröja..vad de har gjort el gör har jag ingen aning om.

Tack för stöd o support iaf!;)

Chaan
2007-02-03, 15:52
Det kommer bli intressant att följa :)

Fantomen
2007-02-03, 23:02
Oh hjälp, jag ger mig :bow: Helt sannslöst starkt gjort av Anna! Böjer hon 150+ utan utrustning med? Det vore helt galet.

Brukar du och Anna träna tillsammans? I så fall, har ni känt varann länge?

Först och främst vill jag säga att jag tycker du gör helt rätt i att inte jämföra och konkurrera med vare sig Anna eller Sandra, de tävlar i en annan idrott än den du tänkt bli bra i, satsa du på strongwoman, där kan du nog bli vass. Sedan vill jag även ursäkta för att jag kladdar ner muskeljossans journal med sånt som inte har med henne att göra, men eftersom Timme frågade så ska jag svara honom. Nej, Anna böjer inte 150+ utan utrustning och ja, jag och Anna har känt varandra i många år och vi har tränat många pass tillsammans genom åren.

Muskeljossan
2007-02-04, 09:38
Först och främst vill jag säga att jag tycker du gör helt rätt i att inte jämföra och konkurrera med vare sig Anna eller Sandra, de tävlar i en annan idrott än den du tänkt bli bra i, satsa du på strongwoman, där kan du nog bli vass. Sedan vill jag även ursäkta för att jag kladdar ner muskeljossans journal med sånt som inte har med henne att göra, men eftersom Timme frågade så ska jag svara honom. Nej, Anna böjer inte 150+ utan utrustning och ja, jag och Anna har känt varandra i många år och vi har tränat många pass tillsammans genom åren.

Det är lugnt! Alltid roligt med diskussioner!;)

Timme
2007-03-08, 11:13
Har det hänt något nytt på träningsfronten? Några nya marklyft? :D

Muskeljossan
2007-04-24, 15:41
Ja, nu är det nästan exakt hundra år sedan jag skrev här..haft massor att göra men efter lite påtryckning och ett dåligt samvete över en dåligt uppdaterad journal så blir det nu lite kort sammanfattning..Jag lovar skärpa mig*whistle*
Träningen sedan sist jag skrev om den här har flutit på bra, har haft lite problem med att bäckenet vridit och tippat(!)vilket gjort att jag känt mig helt sed och felbelastat.Med div behandlingar av fantastiskt duktiga naprapat, Peter i Tyresö(tack, tack, tack)och vår super massör Peter har jag snabbt kommit tillbaka och kunnat köra förhållandevis hårt iallafall.
I helgen var vi på FIBO mässan och det gav rejäl mersmak gällande träning och utveckling av vårt företag..

Tävlingsmässigt blev par EM i Polen inställt men åker nu i helgen till Norge, Kristiansand open och tävlar där.
Dagarna fram till fredag då vi flyger kommer mest handla om mental laddning, mycket mat och promenader.Idag blev det ett lätt bic/tric pass, där det mest handlade om pump och kontakt.Inget tungt förrän på lördag;)

Nedan följer 2 clip från träningen sista veckan, mark 200kg och böj på 130kg

http://www.youtube.com/watch?v=7I6QSS9aF7Q
http://www.youtube.com/watch?v=77cs5CCekRA

Kör hårt och glöm inte fylla på*popcorn*
Kram Jossie

Chaan
2007-04-25, 10:25
:hbang:

Lycka till.

Eriken
2007-04-25, 12:03
Helt tokigt stark! Jag är grymt imponerad!

Muskeljossan
2007-04-30, 16:49
Så var man hemma efter tävling i Norge.
Trots något skadad(!)flög vi till Oslo och vidare till Kristiansand.Helt underbart vackert ställe där man gärna skulle kunna bo resten av livet..Efter ett informationsmöte på kvällen med domare Svend Karlsen var det dax att ladda med massa käk.Var osäker på om jag överhuvudtaget skulle kunna delta, riktigt dunkande värk i höften och ner i benet.Tänkte avvakta till lördagen(tävlingsdagen)och se hur det kändes, men var helt inställd på att inte köra.Träningspolaren Can Umalar var riktigt taggad, skulle tävla i +105 kg.Kunde ju inte vara annat än laddad när Arild Haugen skulle gå i samma klass...
Näväl lördag och tävlingsdag.Kändes skitdåligt, det var ju inte såhär det skulle kännas..tvivlade på att det skulle gå.Värmde iaf upp och tänkte , jag provar en gren iaf..
Det blev iallafall 3 grenar och 3 grymma segrar:hbang: (däckvält, medley och Apollon axel).Eftersom jag inte körde alla 5 grenar(skippade stenarna eftersom det högg för jävligt)tappade jag någon poäng, men blev tillslut total 2.a.
Utklassade Norges starkaste kvinna(*3 år i rad) lätt. Gött!

Kändes riktigt bra och det gick dessutom kalasbra för Can.Slutade total 4:a.Imponerande att välta ett 480 kg däck!!
Med lite värk här och var åkte vi hem.Skönt nog så släppte det av med värken i höft och ben.Vet inte om jag kanske har vridit till bäckenet igen.Hård sport:)Lite rehab träning vore kanske att överväga.
Ser iaf fram emot nästa tävling,;) i dagsläget inte bestämt, kroppen får avgöra.
Nu väntar grillning med massa potatisgratäng och skumgodis och choklad.Måste ju fira lite;)

Kramis skadad krigare

eleni
2007-04-30, 16:54
Shit, du e så jäkla grym!
Känner mig lika svag som ett spädbarn när jag läser här...:em:

Muskeljossan
2007-04-30, 17:02
Shit, du e så jäkla grym!
Känner mig lika svag som ett spädbarn när jag läser här...:em:

Tack:):)

Chaan
2007-04-30, 17:08
Grymt var ordet.

Cilia
2007-05-01, 20:05
Du är så sjukt grym stark och ser så vanlig ut i verkliga livet.
tufft

Dobbis
2007-05-02, 08:02
jag blir verkligen imponerad av dig..bra stryka och fysik lycka till i fortsättningen...

Muskeljossan
2007-05-02, 09:30
Uppdateringar..
Eftersom jag inte skrivit journal på ett tag, tänkte jag snabbt dra en sammanfattning från senaste tiden..(såg att första sidan lagt ut ett filmklipp och då måste man ju skärpa sig:smash:

EM tävlingen i Polen blev inställd(framflyttad till obetsämt datum) men då formen fanns så fick vi snabbt hitta en annan tävling.I Norge ordnades Kristiansand Open 28/4, (Showlifting/StrongWoman) där även kval för Norges Strakaste man avgjordes.
Jag har under senastetiden haft lite problem med lite småskador,(hårdsport kräver hårt psyke:naughty: )men hållt mig på fötterna iallafall.Så vi åkte.

--------------------------------------------------------------------------------
Söndag 29/4
Så var man hemma efter tävling i Norge.
Trots något skadad(!)flög vi till Oslo och vidare till Kristiansand.Helt underbart vackert ställe där man gärna skulle kunna bo resten av livet..Efter ett informationsmöte på kvällen med domare Svend Karlsen var det dax att ladda med massa käk.Var osäker på om jag överhuvudtaget skulle kunna delta, riktigt dunkande värk i höften och ner i benet.Tänkte avvakta till lördagen(tävlingsdagen)och se hur det kändes, men var helt inställd på att inte köra.Träningspolaren Can Umalar var riktigt taggad, skulle tävla i +105 kg.Kunde ju inte vara annat än laddad när Arild Haugen skulle gå i samma klass...Shit villken form han var i Arild.*cupid*
Näväl lördag och tävlingsdag.Kändes skitdåligt, det var ju inte såhär det skulle kännas..tvivlade på att det skulle gå.Värmde iaf upp och tänkte prova en gren iaf..
Det blev iallafall tillslut 3 grenar och 3 grymma segrar (däckvält, medley och Apollon axel).Eftersom jag inte körde alla 5 grenar(skippade stenarna eftersom det högg för jävligt)tappade jag någon poäng, men blev tillslut total 2.a.
Utklassade Norges starkaste kvinna(*3 år i rad) lätt. Gött!

Kändes riktigt bra för självförtroendet,jag tog ju inte ens i..och det gick dessutom kalasbra för Can.Slutade total 4:a.Imponerande att välta ett 480 kg däck!!Tror det kan gå riktigt bra för honom på Sm kvalet i Uppsala 12 maj.

Med lite värk här och var åkte vi hem.Skönt nog så släppte det av med värken i höft och ben, var rädd att det skulle bli värre.Troligen har jag snedbelastat höften.Får ta ett besök hos vår grymt duktiga naprapat i Tyresö Peter.(Tack för all hjälp so far..)Hård sport.:naughty:
Ser iaf fram emot nästa tävling, England 30 juni.
Nu väntar grillning med massa potatisgratäng och skumgodis och choklad.Måste ju fira lite..;)


Må bäst!

AFanatic
2007-05-02, 09:34
Grattis till en 4e plats. Du är grym tjejen. :hbang:

pe11e
2007-05-02, 10:04
Hur har jag missat det här? stenhårt, får gratulera till framgångarna och skall följa din resa mot toppen *flex*

Pinglan
2007-05-02, 11:51
Grattis till bra resultat!!! Men nog fick AFan detta om bakfoten? Vad jag kan läsa så blev du 2:a och inte 4:a? AFan: :smash: ;)

AFanatic
2007-05-02, 11:59
Så klart. Jag kan inte läsa. :Virro

Muskeljossan
2007-05-02, 12:55
Tack allihopa!Jättekul att Ni följer mig!:)

Muskeljossan
2007-05-03, 06:19
Bstämt mig för att ta det lite lugnare med vikterna denna veckan efter tävlingen och satsar på att köra gympass med högre reps och lite lägre vikt.

Idag var det dock konditionsträning och gick promenad på morgnen(bästa tiden på dagen, iallafall när vädret var som idag.Jag får alla mina bästa ideér på mina morgonpromenader;)
På kvällen körde jag ett intervallpass med omväxlande jogg/sprint, explosivitet i backe och sen, den tyngsta biten, att ta sig upp och ner (*2)för en skidbacke här i närheten,tror tusan den är 90grader. Riktigt bra träning för flåset.Speciellt när benen redan är fullpumpade av mjölksyra, det vänder verkligen ut och in på lungorna;)

Imorgon är det gymträning på schemat och massage på kvällen.Massagen behövs nu känner jag..Brukar inte vara den skönaste upplevelsen, Peter brukar gå på rätt hårt, men j-a vad det har hjälpt min utveckling sedan jag började få det regelbundet.Det är guld värt.

Train smart not hard!;)

KikkiB-J
2007-05-03, 21:37
Heisann Jossan!

Og takk for sist! Du imponerte STORT i Kristiansand, og jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet!

Jeg gleder meg til å konkurrere mot deg senere!

Klem fra Kikki

strongwoman
2007-05-03, 22:55
Hi Jossan and Kikki,

Thanks from me as well. We had a blast!! Hope to see you soon in England!

I have a competition on the 27th of May first though, and then onto White Cliff's!

Hugs
Hanne

Muskeljossan
2007-05-04, 06:45
Heisann Jossan!

Og takk for sist! Du imponerte STORT i Kristiansand, og jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet!

Jeg gleder meg til å konkurrere mot deg senere!

Klem fra Kikki

Hej Kikki!
Jätteroligt att träffa Dig! Jag tycker du var väldigt duktig och det kommer att gå riktigt bra för dig i framtiden!

Vi ses snart!
Må så gott och hälsa Egil!

Kramar Jossan;)

Cilia
2007-05-04, 06:53
Roligt att du går in och dominerar trots att du är skadad.

Muskeljossan
2007-05-04, 06:53
Hi Jossan and Kikki,

Thanks from me as well. We had a blast!! Hope to see you soon in England!

I have a competition on the 27th of May first though, and then onto White Cliff's!

Hugs
Hanne

Hi Sweetie!
Thank´s!! Yes, we are planning the trip to England right now..(I´ll e-mail you today for some questions..You´l probably be our tourist guide over there..*whistle* )

Good Luck at the competition, you will kick some ass!:hbang: You are in great shape and really strong!

Take care and see you soon!

Hugs Jossan

Muskeljossan
2007-05-04, 06:59
Roligt att du går in och dominerar trots att du är skadad.

Tack!:) Ja, inte alltid det bästa kanske..:smash: Balansen är ju hårfin mellan att träna eller inte när kroppen inte är helt 100. Som tur väl är så har det inte blivit värre utan snarare bättre. Men det kunde ju också blivit tvärt om.Det var en risk jag tog och skulle nog aldrig har uppmanat någon annan att göra det samma..Men du vet, man klarar ju alltid mer än man tror..:Virro Odödlig kallas det visst..hm,,

Kramar!

Timme
2007-05-04, 09:53
Grattis! Tänk om du inte hade varit skadad. Oj vad du hade dominerat!

strongwoman
2007-05-04, 12:22
Hi Kikki and Jossan,

We are open for visits to London from the 28th of June (we are travelling back from Egypt late on the 27th). We are looking forward to being turist guides!

Best wishes
Hanne

PS Fire away with the questions:thumbup: , I will do my best to answer!

Chaan
2007-05-04, 12:23
en skidbacke här i närheten,tror tusan den är 90grader.

90 grader

http://stuaff.clemson.edu/campusrec/colorclimber.jpg

Muskeljossan
2007-05-04, 13:49
90 grader

http://stuaff.clemson.edu/campusrec/colorclimber.jpg

Haha:laugh: Ja, då förstår Du hur jobbigt det var;) och på tid också..

Chaan
2007-05-04, 13:54
Haha:laugh: Ja, då förstår Du hur jobbigt det var;) och på tid också..

Jo det menar jag. Med talk och allt ;)

Muskeljossan
2007-05-04, 19:34
Jo det menar jag. Med talk och allt ;)

Ja, man fattar ju varför skidfolket tar liften uppför backen:Virro

Chaan
2007-05-04, 19:45
Ja, man fattar ju varför skidfolket tar liften uppför backen:Virro

Och mountainbike NERFÖR på sommarn http://img115.exs.cx/img115/1319/2x25kf.gif

Muskeljossan
2007-05-04, 19:52
Rejält mörbultad efter gårdagens massage.Ben, rumpa;)och korsrygg..Mycket som lossnade efter den behandlingen.Vanligtvis är det alltid rygg armar och nacke som behandlas, men man har ju två ben också..Fick bakläxa på strechingen(baksida ben),:smash: Jag vet, jag är inte den mest elastiska personen där.. och troligtvis kommer mina småskador pga detta.Alldeles för stel och kort i hamstringen.Detta blir mitt nya stora projekt.Jag ska bli världsmästare i streching;) I morgon ska jag dessutom till naprapaten för behandling och lite fix, så jag har börjat min nya era rätt bra faktiskt;) Gäller bara att hålla det oxå..
Körde ett ganska lätt benpass idag, mest för att känna hur det känns i höften under djupa rörelser ..förra veckan var ju inte jättenice..men det har blivit bättre. Blev några lättare set och många reps -explosiva knäböj upp till 110kg.Benspark, utfall och bencurl.Och mage. Kändes jättebra.Lugnt i gymmet också så jag kunde köra på med lite högre intensitet.
Imorgon blir det vila från vikterna på gymmet och simtränar i morgon bitti istället.

Stay strong!

Muskeljossan
2007-05-04, 19:53
Och mountainbike NERFÖR på sommarn http://img115.exs.cx/img115/1319/2x25kf.gif
:laugh:
Ja, visst är det märkligt?Piccnic halvvägs funkar ju också.

Timme
2007-05-04, 20:02
Nu har jag sett alla dina utlagda markfilmer och jag har nog inte blivit merimponerad. vilken våldsam styrka du har! En sak jag funderade över, din fotställning ser inte ut att vara optimal för mark då du står ganska brett. Knäna trycks då lite inåt när du drar och hela lyftvägen blir längre eftersom du måste gå djupare pga den breda fotställningen. Eller hardu redan laborerat med fotställnignen och kommit fram till att denna är den bästa? Isåfall så är det bara att köra på! Det ser dock ut som om du skulle kunna dra ännu mer med en höftbred fotställning.


Sedan så undrar jag om du tränar på sundbybergs TK? Bor du rent av i sundbberg?

Timme
2007-05-04, 20:07
Nu har jag sett alla dina utlagda markfilmer och jag har nog inte blivit merimponerad. vilken våldsam styrka du har! En sak jag funderade över, din fotställning ser inte ut att vara optimal för mark då du står ganska brett. Knäna trycks då lite inåt när du drar och hela lyftvägen blir längre eftersom du måste gå djupare pga den breda fotställningen. Eller hardu redan laborerat med fotställnignen och kommit fram till att denna är den bästa? Isåfall så är det bara att köra på! Det ser dock ut som om du skulle kunna dra ännu mer med en höftbred fotställning.


Sedan så undrar jag om du tränar på sundbybergs TK? Bor du rent av i sundbberg?

oj, det står ju under ditt nick på "location" att du bor i sundbyberg. Sorry for asking :em:

Muskeljossan
2007-05-04, 20:17
Nu har jag sett alla dina utlagda markfilmer och jag har nog inte blivit merimponerad. vilken våldsam styrka du har! En sak jag funderade över, din fotställning ser inte ut att vara optimal för mark då du står ganska brett. Knäna trycks då lite inåt när du drar och hela lyftvägen blir längre eftersom du måste gå djupare pga den breda fotställningen. Eller hardu redan laborerat med fotställnignen och kommit fram till att denna är den bästa? Isåfall så är det bara att köra på! Det ser dock ut som om du skulle kunna dra ännu mer med en höftbred fotställning.


Sedan så undrar jag om du tränar på sundbybergs TK? Bor du rent av i sundbberg?

Tack för att Du frågar! Det har mest bara blivit så att jag står som jag gör,det känns mest korrekt för mig..Men jag ska ha dina ord i åtanke, det är värt att prova!
Jodå, jag bor i Sumpan och de flesta pass kör jag på STK eller i Vällingby när vi kör strongman/woman träningen.Väldigt HC med garageträning:naughty:

Må så gott
MVH Jossan

Timme
2007-05-04, 20:27
Tack för att Du frågar! Det har mest bara blivit så att jag står som jag gör,det känns mest korrekt för mig..Men jag ska ha dina ord i åtanke, det är värt att prova!
Jodå, jag bor i Sumpan och de flesta pass kör jag på STK eller i Vällingby när vi kör strongman/woman träningen.Väldigt HC med garageträning:naughty:

Må så gott
MVH Jossan

Ja det kan ju alltid vara värt att prova en smalare fotställning, först och främst rekomenderar jag en fotställning som är lika bred som dina höfter är.

Ah, garage är verkligen HC! Jag längtar så tills jag och min bror kan få börja träna i garaget istället för gymmet som vi tränar på nu?

Har inte STK varit på dig och försökt få dig till att börja med SL?

Muskeljossan
2007-05-05, 07:12
Ja det kan ju alltid vara värt att prova en smalare fotställning, först och främst rekomenderar jag en fotställning som är lika bred som dina höfter är.

Ah, garage är verkligen HC! Jag längtar så tills jag och min bror kan få börja träna i garaget istället för gymmet som vi tränar på nu?

Har inte STK varit på dig och försökt få dig till att börja med SL?

Hej!
Jodå, jag har väl fått frågan om SL, ett par gånger..Men jag vill köra Strong Woman och byggning(får se om det blir senare i år eller nästa säsong)Mina SL övningar i gymmet är alltså inte för tävlingssatning i detta utan för att komplettera min andra träning.
Men man vet ju alrig:naughty:

MVH Jossan

Muskeljossan
2007-05-06, 18:07
Vaknade sent efter en lång grillkväll i går, fick nästan panik när jag tittade på klockan.. Jätteroligt igår, men det känns att sömnen är viktig..blev lite rubbning av mattiderna före träningen också:furious: .Jag är väldigt noga med maten och att äta optimalt (är väl en skada från diet tiden;) )
Grenträning i eftermiddag, kändes lite segt men körde iaf igenom det jag skulle.Får käka på ordentligt nu istället och ladda för morgondagen.

Var på besök hos naprapten (Peter) igår, fick behandling och en rad riktigt bra övningar som skall hjälpa till att stabilisera den inre muskulaturen.
Efter passet idag kändes allt jättebra, ingen smärta alls trots att det blev ett ganska hårt pass.Och ja, jag strechade duktigt efteråt!
Nu är det dax och fixa lite käk och sedan gå en långpromenad med doggen i det fina vädret, superskönt med solsken.

Stay strong
Jossie

Cilia
2007-05-06, 18:11
Jag hatar att stretcha, det är så tråkigt
sen är jag stel som en stålbalk också

tinus
2007-05-06, 18:15
Den där backen har jag också hittat! Vi kanske ses flåsande och högröda i ansiktet där någon dag:thumbup:

Stort grattis till de fina tävlingsresultaten förra helgen!

Chaan
2007-05-07, 02:06
Jag måste säga att marklyften var något av det snyggaste jag sett hittils.

Muskeljossan
2007-05-07, 07:42
Den där backen har jag också hittat! Vi kanske ses flåsande och högröda i ansiktet där någon dag:thumbup:

Stort grattis till de fina tävlingsresultaten förra helgen!

Tack..*cupid*
Ja, visst är den grym! Vi kan väl ta å rejsa där tillsammans nån dag?Kan ju försöka övertala Gotland som draghjälp;) Han kan ju springa en bit före?:naughty:

Kram!

Muskeljossan
2007-05-07, 07:42
Jag måste säga att marklyften var något av det snyggaste jag sett hittils.

Tack, det var snällt skrivet:)

tinus
2007-05-08, 09:34
Tack..*cupid*
Ja, visst är den grym! Vi kan väl ta å rejsa där tillsammans nån dag?Kan ju försöka övertala Gotland som draghjälp;) Han kan ju springa en bit före?:naughty:

Kram!

Jag skulle verkligen VERKLIGEN vilja se Gotland springa..om än bara på raksträcka:D

Rejsa tillsammans vore superkul! Äntligen någon från STK som inte tror att konditionsträning är dödligt :laugh:

Muskeljossan
2007-05-08, 09:46
Jag skulle verkligen VERKLIGEN vilja se Gotland springa..om än bara på raksträcka:D

Rejsa tillsammans vore superkul! Äntligen någon från STK som inte tror att konditionsträning är dödligt :laugh:

Haha..nä man kan ju tappa trycket om man springer för många meter:)

Muskeljossan
2007-05-09, 21:38
Så var det onsdag,tycker det varit en seg vecka, känns som det varit måndag hela veckan. Det har iaf blivit några pass, ben igår och körde riktiga böj igen, om inte så tugnt,(många reps ist) så kändes det iaf bra.Rejäl streching efteråt.Det är skönt att se att det verkligen hjälper, bara man tar sig tid och är noga med det.Det är stor skillnad på djupet nu när jag blivit mkt mer elastisk.De problemen jag haft med höften och korsryggen är nästan helt borta, vilket är väldigt lugnande.Har drygt 5 v kvar till nästa tävling, trappar upp träningen nästa vecka, denna veckan blir det fortf lite lättare vikt och mer reps på allt. På söndag ska jag köra grenar igen och då nåt så exotiskt som att dra lastbil.Shit vad kvinnligt det låter;)
Idag har det varit vilodag och bara lite promenad med doggen, och lite extra kolisar..Måste bestämma mig snart om jag enbart ska köra SW detta året eller om det blir byggning också.Dax snart för diet isåfall.*gah!* I villket fall som helst ska jag skärpa till maten en smula,har lite projekt framöver:naughty:

Fick en bild idag på våran valp som anländer om drygt 2 v.Skall bli riktigt kul.Ska försöka ladda upp en bild..
På lördag är det Strong man SM-kval i Uppsala, ska bli kul att åka upp o hejja.Håller tummarna för Can att det ska gå bra! Damir ska coacha o jag o Linda ska passa på å kolla shoppingcentret i pauserna;) Perfekt med en tävling i en galleria!

Må bäst!

AFanatic
2007-05-09, 21:41
Ah vad skoj med valp. Vad är det för ras?

Muskeljossan
2007-05-10, 07:45
Ah vad skoj med valp. Vad är det för ras?

Kinesisk nakenhund.Det blir nr 2 i samlingen:)
Kram!

bulldozer
2007-05-10, 08:13
.... På söndag ska jag köra grenar igen och då nåt så exotiskt som att dra lastbil.Shit vad kvinnligt det låter;)
.....

Blir ju avis, vill också dra omkring på lastbilar!
Funderar på att låna grannens volvo & testa att dra *whistle*

Kul med en valpis!, Om jag skulle skaffa liten vovve skulle det nog bli en
kinesisk nakenhund, tycker de är så coola.

Ha det bra :thumbup:

Muskeljossan
2007-05-10, 11:33
Blir ju avis, vill också dra omkring på lastbilar!
Funderar på att låna grannens volvo & testa att dra *whistle*

Kul med en valpis!, Om jag skulle skaffa liten vovve skulle det nog bli en
kinesisk nakenhund, tycker de är så coola.

Ha det bra :thumbup:

Hej!

Kul att Du är sugen på att dra lite också!!Är du intresserad av att testa lite grenar är du välkommen att höra av Dig! Det behövs fler starka tjejer i den här sporten!(Eller så blir man när man börjar;) )

Ja, kineshundarna är coola!:hbang:

Må bäst hårding

Muskeljossan
2007-05-10, 20:09
Idag har det varit en ganska bra dag, förutom att jag försov mig i morse,känns som om hela dagen blivit förstörd då.Jag som skulle gjort massor av saker på fm..Nåväl , det kommer ju en dag imorgon också.

Rygg och biceps ikväll.Kändes bra, fortsätter med lite lättare vikt och fler reps.Behöver mer muskeluthållighet och det är skönt att "slippa" köra aptugnt nu ett tag.Kroppen behöver återhämta sig också. Idag har jag varit jättesugen på att dra igång BB satsningen.Ska bli skönt med diet igen faktiskt.Men jag lovar, jag kommer svära över den om ett par veckor*whistle* Jag fortsätter köra enligt mina planer i SW, en eller två tävlingar till i juni, sen får vi se och om jag hinner till SM eller Lucia.En dag i taget tillsvidare, men viljan finns!

Stay strong!

bulldozer
2007-05-11, 07:25
Hej!

Kul att Du är sugen på att dra lite också!!Är du intresserad av att testa lite grenar är du välkommen att höra av Dig! Det behövs fler starka tjejer i den här sporten!(Eller så blir man när man börjar;) )

Ja, kineshundarna är coola!:hbang:

Må bäst hårding

Vilket sjysst erbjudande, fast det kanske bäst att testa efter deffen?
Hurpass stark bör man vara som strongwoman?
Mycket uthållighet också som jag förstått det.

Var hittar man träningsställen för strongwoman grenarna?

Ajo, massa frågor :em:

Hade bäst nu, o ha en riktigt bra helg :bpump:

Muskeljossan
2007-05-11, 08:01
Vilket sjysst erbjudande, fast det kanske bäst att testa efter deffen?
Hurpass stark bör man vara som strongwoman?
Mycket uthållighet också som jag förstått det.

Var hittar man träningsställen för strongwoman grenarna?

Ajo, massa frågor :em:

Hade bäst nu, o ha en riktigt bra helg :bpump:

Hej!
Visst är du välkommen!!Deffar du nu för tävling eller?
Var i STLM bor du? Jag kan hjälpa dig att hitta bra ställe att träna på, själv tränar jag SW i Vällingby.

Hör av dig igen om du är sugen!

Må bäst o ha en trevlig helg
Jossan

bulldozer
2007-05-11, 08:07
Hej!
Visst är du välkommen!!Deffar du nu för tävling eller?
Var i STLM bor du? Jag kan hjälpa dig att hitta bra ställe att träna på, själv tränar jag SW i Vällingby.

Hör av dig igen om du är sugen!

Må bäst o ha en trevlig helg
Jossan

Nä, jag deffar för att inte bli för fet :em:
Tänkte lägga mig under 90 strecket iallafall, gärna sisådär 85..
Vällingby låter ju inte omöjlig, bor själv utmot Bålsta..

Ha en bra helg själv med! :cheers:

Muskeljossan
2007-05-11, 08:30
Nä, jag deffar för att inte bli för fet :em:
Tänkte lägga mig under 90 strecket iallafall, gärna sisådär 85..
Vällingby låter ju inte omöjlig, bor själv utmot Bålsta..

Ha en bra helg själv med! :cheers:

Din vikt är perfekt!Börjar du träna SW behöver du inte deffa;)*popcorn* Tränar du i Bålsta? Du är jättevälkommen till Vällingby!Jag brukar träna grenar på söndagar. Det är jag och några killar som kör, fast just nu är jag ganska ensam för de har fått ett ryck o kör mest SL nu.Lite sällskap hade inte varit fel!

Allt gott,
Jossan

bulldozer
2007-05-11, 19:12
PM:at dig :)

Muskeljossan
2007-05-12, 16:36
PM:at dig :)

Tack! Du är nu med i min värvningskampanj;)

Muskeljossan
2007-05-15, 08:48
Körde ett tidigt morgonpass i går, nere på gymmet vid halv åtta.Lite segt att komma igång när man är van att träna sent, men ska lägga om träningen nu till tidigare träningspass.Träffade en äldre man(70 års åldern) som började prata med mig om väder och vind..Vi var själva på gymmet och hade lite koll i ögonvrån på hans övningar. Plötsligt hoppar han upp i chinsställningen och kör benlyft med fötterna upp i taket.Hur vig som helst! När han sedan var klar fortsatte konversationen och det visade sig att det var Arne Edberg, gammal olympia lyftare(jag hade ingen aning om vem han var)och hade ett trevligt samtal om träning förr och nu. När jag sedan kom hem och berättade det för Damir visade det sig att han inte alls var 70 utan 90! Det är respekt:) Får hoppas att man själv är lika pigg och alert när man är 90..

På em var jag på ett möte på SVT. Ska medverka i ett program tillsammans med Oldenmark som ska sändas i höst.Inspelning nästa vecka! Ska bli riktigt roligt!

Nu har dieten startat på allvar och målet är SM/LP.Ska träffa min coach nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot att tävla nu!Men det kommer bli otroligt hårt framöver.
Blir lunchpass i dag, rygg och baksida axlar.Och massge ikväll.En bra dag!

Må bäst!

Eldhroka
2007-05-15, 08:56
Nu har dieten startat på allvar och målet är SM/LP.Ska träffa min coach nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot att tävla nu!Men det kommer bli otroligt hårt framöver.


Stort Lycka Till!!

Muskeljossan
2007-05-15, 10:25
Stort Lycka Till!!

Tack tjejen, det kan behövas;)

tinus
2007-05-15, 11:21
Vad roligt att du också ska köra SM!Kommer nog att gå skitbra:thumbup:

Kör hårt!

Pinglan
2007-05-15, 11:58
Vad kul! Ska bli spännande att följa :hbang:

Muskeljossan
2007-05-15, 12:13
Vad roligt att du också ska köra SM!Kommer nog att gå skitbra:thumbup:

Kör hårt!

Tack:) Ja,du skall väl också upp på scenen i höst?:hbang:

Muskeljossan
2007-05-15, 12:16
Vad kul! Ska bli spännande att följa :hbang:

Tack! Följer din journal också..roligt att du också ska tävla!
Kör hårt!:)
Kram Jossn

Pinglan
2007-05-15, 13:14
Tack! Följer din journal också..roligt att du också ska tävla!
Kör hårt!:)
Kram Jossn

Roligt att du följer min journal Jossan! Men du....det är inte säkert att jag ska tävla.....nu är det bara en fototävling som jag tänkte vara med i (Body´s) och det är mest för att jag ska ha ett mål med min träning nu när jag var tvungen att lägga ner SL:andet....så det är inte alls säkert att jag ställer mig på någon bb-scen......men roligt ändå att du följer mig som sagt :thumbup:

AFanatic
2007-05-15, 13:21
På em var jag på ett möte på SVT. Ska medverka i ett program tillsammans med Oldenmark som ska sändas i höst.Inspelning nästa vecka! Ska bli riktigt roligt!

Nu har dieten startat på allvar och målet är SM/LP.Ska träffa min coach nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot att tävla nu!Men det kommer bli otroligt hårt framöver.
Blir lunchpass i dag, rygg och baksida axlar.Och massge ikväll.En bra dag!

Må bäst!

Va skoj att möta en sådan gammal profil. Helt galet vad pigg han verkade.

Spännande med programmet på SVT. Nu blev jag supernyfiken. *popcorn*

Ska bli kul att se dig på scenen. Ses på SM om inte tidigare. :)


Vi saknar dig här i Linkan! *cupid*

Chaan
2007-05-15, 14:27
På em var jag på ett möte på SVT. Ska medverka i ett program tillsammans med Oldenmark som ska sändas i höst.Inspelning nästa vecka! Ska bli riktigt roligt!


Det låter kul.

Timme
2007-05-15, 15:57
Jag undrar hur du sammtidigt kan köra byggning som du satsar strongwomen?
Eller har jag fått det om bakfoten att du kanske inte alls satsar på strongwomen?

Det är ju ganska olika sporter och under dieten i byggningen så tappar man ju en hel del styrka och eventuella styrkeökningar man hade gjort.

Vilken sport ligger dig närmast: Byggning eller strongwomen?


Har du kört några marklyft förresten?

Muskeljossan
2007-05-15, 16:16
Jag undrar hur du sammtidigt kan köra byggning som du satsar strongwomen?
Eller har jag fått det om bakfoten att du kanske inte alls satsar på strongwomen?

Det är ju ganska olika sporter och under dieten i byggningen så tappar man ju en hel del styrka och eventuella styrkeökningar man hade gjort.

Vilken sport ligger dig närmast: Byggning eller strongwomen?


Har du kört några marklyft förresten?

Hej Timmie!

Jag har kört SW och SL inriktat sista året och mitt mål redan tidigare i år var satt att köra SM i BB i höst.För att hinna få till formen så måste jag börja min diet nu.Jo, jag vet att jag troligen inte kommer göra några styrkeökningar under dieten i sista skedet(det är heller inte målet i BB), men försöker bibehålla den massa jag har nu.SW är en jättekul grej som jag gjort/gör offseason, men blir alltså BB i höst. Ev kommer jag att göra en SW tävling i juni. En person som verkligen inspirerar är Bev Francis.

Har kört lugnare med marken nu sista två veckorna.Men man vet aldrig, vissa pass blir man förvånad över sig själv.:cool:

Må bäst
MVH Jossan

Muskeljossan
2007-05-15, 18:11
Va skoj att möta en sådan gammal profil. Helt galet vad pigg han verkade.

Spännande med programmet på SVT. Nu blev jag supernyfiken. *popcorn*

Ska bli kul att se dig på scenen. Ses på SM om inte tidigare. :)


Vi saknar dig här i Linkan! *cupid*


Hej gumman!
Kul att höra av Dig! Jag hoppar in å läser din journal då och då,har ögonen på dig:cool: Men det verkar gå finfint för dig? Några på GB som ska tävla i höst annars då? Saknar Er alla!

Kramis;)

Jenny Smal
2007-05-16, 09:49
Hej!
Jag har varit inne och läst på din träningsjournal och jag är jätteimponerad, och lite avundsjuk...:cryout: Du måste ju vara en av de starkast tjejerna i sverige, eller finns det någon som har den minsta chans mot dig?? Har du tävlat mycket utomlands? Vad är det för tävling du ska åka på i juni? Hade varit kul att komma och titta, jag har aldrig varit på någon sån tävling.

Timme
2007-05-16, 09:53
Hej!
Jag har varit inne och läst på din träningsjournal och jag är jätteimponerad, och lite avundsjuk...:cryout: Du måste ju vara en av de starkast tjejerna i sverige, eller finns det någon som har den minsta chans mot dig?? Har du tävlat mycket utomlands? Vad är det för tävling du ska åka på i juni? Hade varit kul att komma och titta, jag har aldrig varit på någon sån tävling.

Jag tror att jossan är svariges starkaste tjej, ja.

Timme
2007-05-16, 09:56
Hej Timmie!

Jag har kört SW och SL inriktat sista året och mitt mål redan tidigare i år var satt att köra SM i BB i höst.För att hinna få till formen så måste jag börja min diet nu.Jo, jag vet att jag troligen inte kommer göra några styrkeökningar under dieten i sista skedet(det är heller inte målet i BB), men försöker bibehålla den massa jag har nu.SW är en jättekul grej som jag gjort/gör offseason, men blir alltså BB i höst. Ev kommer jag att göra en SW tävling i juni. En person som verkligen inspirerar är Bev Francis.

Har kört lugnare med marken nu sista två veckorna.Men man vet aldrig, vissa pass blir man förvånad över sig själv.:cool:

Må bäst
MVH Jossan

Då förstår jag. Den sport du verkligen satsar på är alltså BB. Du lägger väl ut biler på formen här när du börjr bli riktigt hård?

Ja du får inte glömma bort marken! :D

Konsultfet
2007-05-16, 09:58
Bring on the pics!

Muskeljossan
2007-05-17, 09:55
Då förstår jag. Den sport du verkligen satsar på är alltså BB. Du lägger väl ut biler på formen här när du börjr bli riktigt hård?

Ja du får inte glömma bort marken! :D

Hej!
Absolut, jag lovar lägga ut bilder när det finns lite att visa..*whistle*
Närå..marken är en trogen följeslagare(!) men det blir lite andra övningar nu ett tag framöver också.Måste matcha upp böjen(om knäet håller) och bänk också.Hela jag är ett renoveringsobjekt:cool:

Må så gott o kör hårt!

bulldozer
2007-05-19, 10:31
Träning imorgon?

Timme
2007-05-19, 11:20
Hej!
Absolut, jag lovar lägga ut bilder när det finns lite att visa..*whistle*
Närå..marken är en trogen följeslagare(!) men det blir lite andra övningar nu ett tag framöver också.Måste matcha upp böjen(om knäet håller) och bänk också.Hela jag är ett renoveringsobjekt:cool:

Må så gott o kör hårt!

haha :D Du har en underbar inställning til träning och tävlande. Du tar det med lycka och optimism, det är precis så det ska vara! Jag hoppas att jag får träffa dig någon gång. Det skulle vara en ära :)


Kör hårt!

strongwoman
2007-05-19, 11:29
Hi Jossan,

I am glad to read you back it much better. Are you going to compete in BB later this year?

Anyway, I am looking forward to seing you and Damir in June, not long now. I still do not know if Kikki and Egil are going to come (I do not think so).They are putting a competition on the last weekend of July in Trondheim.

I have plenty planned for us to see and do when you get over here!

Take care now
Hanne

Muskeljossan
2007-05-19, 16:30
haha :D Du har en underbar inställning til träning och tävlande. Du tar det med lycka och optimism, det är precis så det ska vara! Jag hoppas att jag får träffa dig någon gång. Det skulle vara en ära :)


Kör hårt!

Tack, det var snällt skrivet!Ja, du är alltid välkommen till STK för ett pass!

Må så gott o kör hårdast!;)

Muskeljossan
2007-05-19, 16:31
Träning imorgon?

Yes! See you there!

Välkommen!;)

strongwoman
2007-05-20, 16:28
Hi,

Any news on White Cliff's ?

Hanne

bulldozer
2007-05-20, 18:02
Nu har jag vart & hälsat på i vällingby, trist att inte se dig men nu vet jag iallafall vart det ligger & hur jag kommer dit :)

Grabbarna var toppen-trevliga och nästa gång ska jag ta med mjukis-byxor så jag kan prova på lite mer. Hoppas att se dig då också!

Ha det bra :thumbup:

Muskeljossan
2007-05-21, 21:16
Hi,

Any news on White Cliff's ?

Hanne

Hi Hanne!
We will probably go to White Cliff´s!:) Any news about the comp?How many girl´s will compete?

Take care and see you soon!
Hugs Jossan

Did you have some links for the brazilian clothing?:cool:

Muskeljossan
2007-05-21, 21:20
Nu har jag vart & hälsat på i vällingby, trist att inte se dig men nu vet jag iallafall vart det ligger & hur jag kommer dit :)

Grabbarna var toppen-trevliga och nästa gång ska jag ta med mjukis-byxor så jag kan prova på lite mer. Hoppas att se dig då också!

Ha det bra :thumbup:

Hej!
Kul att det gick bra! Hoppas att du fastnat för sporten nu!Fina mark du gjort:hbang:

Må så gott
Jossan

bulldozer
2007-05-22, 05:59
Hej!
Kul att det gick bra! Hoppas att du fastnat för sporten nu!Fina mark du gjort:hbang:

Må så gott
Jossan

Visst e det? :D
Jag är fortfarand i chocktillstånd..
Ska bli kul att prova på lite mer iallafall, testade lite stockteknik i söndags
fast med stång. Det var något lättare när jag kom på att man skulle studsa
upp stången till bröstet än försöka biecepscurla upp den :em:
Som alltid är det lite läskigt med nya övningar, man måste ju lära sig saker :smash:

bulldozer
2007-05-22, 06:11
Ska du träna i helgen förresten eller har du annat för dig?

Muskeljossan
2007-05-23, 11:16
Ska du träna i helgen förresten eller har du annat för dig?

Vi hörs hårding:hbang:

Muskeljossan
2007-05-23, 11:30
Lite uppdateringar från sista tiden ..

Träningen har löpt på bra, lagt om schemat lite nu, skönt för kroppen att få ta ett litet break, men shit vad tungt det är att öka repsen när man är van å köra aptugnt.Det känns som att slå huvudet i väggen, det bara tar stopp.HEL STOPP. Känns oerhört nyttigt att variera sig mer, både mentalt och kroppsligt. Det har ju blivit några mil cardio i bena nu också,,både cykel och promenader. Hunden gillar mattes diet ide´, det blir längre rastningar:)

Igår var jag med på inspelningen a Teknik showen som UR sänder höst.Jag och Oldenmark spelar "Starkisarna"*whistle* och får ett vad vi tror är ett lätt uppdrag.. Riktigt kul!! Barnen som var med och agerade var jätteduktiga och programledaren Nadja är bara sååå skön!
Nu väntar nya uppdrag:)

Idag blev det ett arla moronpass i gryningen.: Axlar och cykel intervall.
Skönt att starta dagen så.Idag var det bara jag och radion.Rätt meditativt å köra själv ibland, o så kan man ju flexa hur mkt som helst...
Funderar ofta på om det är rätt beslut att ta ett break från SW nu? Jag saknar den träningen väldigt mycket, samtidigt som jag så gärna vill köra BB i höst.Dieten går dessutom super just nu..HJÄLP!:Virro / Villket i-landsproblem.

Kör smart!

Mirre
2007-05-23, 11:36
Jossan!

Jag saknade dig på grillkvällen i lördags! Du missade ett överfullt grillbord samt min smarriga kladdkaka! *drool*
Jag är riktigt sugen på att dra lite "riktiga" mark så planen är att bege mig ut till er lokal snart och testa mitt max. *flex*

Kram
LillMirre

Muskeljossan
2007-05-23, 12:17
Jossan!

Jag saknade dig på grillkvällen i lördags! Du missade ett överfullt grillbord samt min smarriga kladdkaka! *drool*
Jag är riktigt sugen på att dra lite "riktiga" mark så planen är att bege mig ut till er lokal snart och testa mitt max. *flex*

Kram
LillMirre

Tjena gums!

ÅHH, hur kunde jag missa det??*cry* Jag som ÄÄÄÄLLLSSKAR kladdkaka!!
Du, hör av dig när Ni kör en repris!

Of course, Du är ALLTID välkommen till STK och köra;)

Må så gott
Kramis

strongwoman
2007-05-24, 13:08
Hi Jossan,

You are not doing strong woman right now? Will you still be coming to White Cliff's? A couple of changes there in the events. We will do a 60kg stone for reps, farmers walk 60kg 40m, overhead lift medley with a 12kg kettle bell, 30kg dumbell, 50kg bar clean and press and a 60kg log for 1 rep, 130kg dead lift for reps and a carry and drag.

Hope you will still come. I will have news on how many women has entered after the weekend.

Take care and have a good weekend!
Hanne

smilet
2007-05-24, 14:43
Shit vad coolt med en strong-woman woman ;) Überstark dessutom :hbang: Är mäkta imponerad! Stort lycka till med både BB och SW!!!!!

Muskeljossan
2007-05-24, 15:13
Shit vad coolt med en strong-woman woman ;) Überstark dessutom :hbang: Är mäkta imponerad! Stort lycka till med både BB och SW!!!!!

Tack! Det var snällt!*cupid*
Kram!

bulldozer
2007-05-24, 16:19
Det är bara att tala om vilken dag det blir i helgen, jag har sett till att göra mig ledig ;)

Meh, ska man tävla i alla grenarna som finns på hemsidan i ockelbo? Eller kör man de grenar man känner för? Allså jag har ingen koll på det här med strongwoman tävlingar *nooob*

Muskeljossan
2007-05-25, 19:31
Fredag idag och en välbehövlig vilodag,jag har varit ganska trött och sliten i kroppen sista veckan, så det känns motiverat att ta ett break, även om det inte var planerat.*whistle*
Der har snurrat mycket tankar i huvudet sedan dieten inleddes, om beslutet var rätt att satsa på BB nu eller om det egentligen är SW jag vill göra.Breaket från den hårda grenträningen var behövlig, hela våren har varit oerhört hård och intensiv, men ju längre jag nu varit ifrån det, desto mer saknar jag den..samtidigt är BB en otroligt rolig grej..
Idag tog jag ett beslut, jag väljer att satsa enbart på SW framöver.
Efter det här valet känner jag mig mer tillfreds med mig själv och jättepeppad att satsa hårdare än någonsin..Jag har fått väldigt mycket uppmuntran från nära och kära, träningskompisar och familj,det känns skönt.Sambon är väldigt nöjd,han tycker det varit slöseri med talang att byta till BB.Jag hoppas att han har rätt.

Idag har det på många sätt varit en stor dag i mitt liv.Jag vet inte om Du ;) läser det här, men vill bara tacka med många stora kramar för att att Du finns!
Det känns fantastiskt roligt att få chansen och göra det här.I helgen återupptar jag grenträningen och satsar på att tävla i Ockelbo 30 juni.Dessutom fortsätter arbetet med att organisera Sveriges Starkaste Kvinna.En stor utmaning som är riktigt rolig!Just nu är sponsorer extra välkomna!

Må så gott:)

Muskeljossan
2007-05-25, 19:35
Det är bara att tala om vilken dag det blir i helgen, jag har sett till att göra mig ledig ;)

Meh, ska man tävla i alla grenarna som finns på hemsidan i ockelbo? Eller kör man de grenar man känner för? Allså jag har ingen koll på det här med strongwoman tävlingar *nooob*

[Hej!
Prata med Anna om villka grenar Du ska köra.Meningen är att man ska köra alla, men du kan kanske förhandla:cool:
Hårdkörning 16.00 på söndag om Du har lust!

Vi ses!

Kram Jossan

tinus
2007-05-25, 19:58
Fredag idag och en välbehövlig vilodag,jag har varit ganska trött och sliten i kroppen sista veckan, så det känns motiverat att ta ett break, även om det inte var planerat.*whistle*
Der har snurrat mycket tankar i huvudet sedan dieten inleddes, om beslutet var rätt att satsa på BB nu eller om det egentligen är SW jag vill göra.Breaket från den hårda grenträningen var behövlig, hela våren har varit oerhört hård och intensiv, men ju längre jag nu varit ifrån det, desto mer saknar jag den..samtidigt är BB en otroligt rolig grej..
Idag tog jag ett beslut, jag väljer att satsa enbart på SW framöver.
Efter det här valet känner jag mig mer tillfreds med mig själv och jättepeppad att satsa hårdare än någonsin..Jag har fått väldigt mycket uppmuntran från nära och kära, träningskompisar och familj,det känns skönt.Sambon är väldigt nöjd,han tycker det varit slöseri med talang att byta till BB.Jag hoppas att han har rätt.

Idag har det på många sätt varit en stor dag i mitt liv.Jag vet inte om Du ;) läser det här, men vill bara tacka med många stora kramar för att att Du finns!
Det känns fantastiskt roligt att få chansen och göra det här.I helgen återupptar jag grenträningen och satsar på att tävla i Ockelbo 30 juni.Dessutom fortsätter arbetet med att organisera Sveriges Starkaste Kvinna.En stor utmaning som är riktigt rolig!Just nu är sponsorer extra välkomna!

Må så gott:)

Hej tjejen!
Jag tror att det är ett riktigt bra beslut eftersom det går riktigt riktigt bra för dig i SW och det allra viktigaste är ju faktiskt att det känns bra för DIG.

Kör hårt nu och fortsätt inspirera små tunna flickor som mig med din styrka:thumbup:
Ses på gymet!

Muskeljossan
2007-05-25, 20:02
Hej tjejen!
Jag tror att det är ett riktigt bra beslut eftersom det går riktigt riktigt bra för dig i SW och det allra viktigaste är ju faktiskt att det känns bra för DIG.

Kör hårt nu och fortsätt inspirera små tunna flickor som mig med din styrka:thumbup:
Ses på gymet!

Tack gumman:)
Jag ska hålla tummarna för Dig i höst, Du kommer rocka:hbang:

Kramis

AFanatic
2007-05-25, 20:13
Fredag idag och en välbehövlig vilodag,jag har varit ganska trött och sliten i kroppen sista veckan, så det känns motiverat att ta ett break, även om det inte var planerat.*whistle*
Der har snurrat mycket tankar i huvudet sedan dieten inleddes, om beslutet var rätt att satsa på BB nu eller om det egentligen är SW jag vill göra.Breaket från den hårda grenträningen var behövlig, hela våren har varit oerhört hård och intensiv, men ju längre jag nu varit ifrån det, desto mer saknar jag den..samtidigt är BB en otroligt rolig grej..
Idag tog jag ett beslut, jag väljer att satsa enbart på SW framöver.
Efter det här valet känner jag mig mer tillfreds med mig själv och jättepeppad att satsa hårdare än någonsin..Jag har fått väldigt mycket uppmuntran från nära och kära, träningskompisar och familj,det känns skönt.Sambon är väldigt nöjd,han tycker det varit slöseri med talang att byta till BB.Jag hoppas att han har rätt.

Idag har det på många sätt varit en stor dag i mitt liv.Jag vet inte om Du ;) läser det här, men vill bara tacka med många stora kramar för att att Du finns!
Det känns fantastiskt roligt att få chansen och göra det här.I helgen återupptar jag grenträningen och satsar på att tävla i Ockelbo 30 juni.Dessutom fortsätter arbetet med att organisera Sveriges Starkaste Kvinna.En stor utmaning som är riktigt rolig!Just nu är sponsorer extra välkomna!

Må så gott:)

Det där låter riktigt bra Jossan! Jag hoppas kunna komma och kolla på ngn tävling. Vore så skoj att se dig tävla.

Sveriges Starkaste Kvinna - det låter ju skitkul. Lycka till med organiserandet. :hbang:

Timme
2007-05-25, 20:19
Fy vilket bra val! Riktigt skönt att du funnit det du vill satsa på! Då får vi kanske se vem som drar mest i mark i slutet på deta år. Du eller jag :D

Fighterbabe
2007-05-25, 20:37
Fredag idag och en välbehövlig vilodag,jag har varit ganska trött och sliten i kroppen sista veckan, så det känns motiverat att ta ett break, även om det inte var planerat.*whistle*
Der har snurrat mycket tankar i huvudet sedan dieten inleddes, om beslutet var rätt att satsa på BB nu eller om det egentligen är SW jag vill göra.Breaket från den hårda grenträningen var behövlig, hela våren har varit oerhört hård och intensiv, men ju längre jag nu varit ifrån det, desto mer saknar jag den..samtidigt är BB en otroligt rolig grej..
Idag tog jag ett beslut, jag väljer att satsa enbart på SW framöver.
Efter det här valet känner jag mig mer tillfreds med mig själv och jättepeppad att satsa hårdare än någonsin..Jag har fått väldigt mycket uppmuntran från nära och kära, träningskompisar och familj,det känns skönt.Sambon är väldigt nöjd,han tycker det varit slöseri med talang att byta till BB.Jag hoppas att han har rätt.

Idag har det på många sätt varit en stor dag i mitt liv.Jag vet inte om Du ;) läser det här, men vill bara tacka med många stora kramar för att att Du finns!
Det känns fantastiskt roligt att få chansen och göra det här.I helgen återupptar jag grenträningen och satsar på att tävla i Ockelbo 30 juni.Dessutom fortsätter arbetet med att organisera Sveriges Starkaste Kvinna.En stor utmaning som är riktigt rolig!Just nu är sponsorer extra välkomna!

Må så gott:)


Nu när du har bestämt dig vad du ska sats på, är det bara köra på! :hbang: Go! Go! Go!!! Strong Woman *flex*

bulldozer
2007-05-25, 20:38
[Hej!
Prata med Anna om villka grenar Du ska köra.Meningen är att man ska köra alla, men du kan kanske förhandla:cool:
Hårdkörning 16.00 på söndag om Du har lust!

Vi ses!

Kram Jossan

Bra beslut att satsa på SW :thumbup: Man ska ju ägna sig åt det som känns roligast.
Oki, ska satsa på söndag 16.00 då :D

bulldozer
2007-05-27, 21:00
Tack för att ni tog er tid att träna med oss!
Kändes jätteroligt trots att man var lite vilsen bland alla nya övningar :thumbup:

Ska försöka köra lite av de tips jag fick av dig här hemma på gymet också!

*Kramar*

ps. era vovvar är ju sååå söta!

strongwoman
2007-05-27, 21:47
Hi Jossan,

Good choice! Good luck in Ockelbo. I would love to be there to compete, but I am doing White Cliff's that day to defend my title I won last year.

Hugs
Hanne

Muskeljossan
2007-05-28, 10:15
Hi Jossan,

Good choice! Good luck in Ockelbo. I would love to be there to compete, but I am doing White Cliff's that day to defend my title I won last year.

Hugs
Hanne

Hi Hanne!
Yes, it will be Ockelbo.. hope we can meet later this summer? I´m sure you will win at White Cliff´s !
Take care;)

Hugs Jossan

Muskeljossan
2007-05-28, 10:29
Det har varit en bra helg som försvann alldeles för fort.Blev två grenträningspass dagarna efter varandra, vanligvis kör jag bara ett på helgerna men igår fick jag nöjet att introducera en ny anhängare till SW skaran:)Mari(Bulldozer här på forumet)från Bålsta provade att för första gången i sitt liv gå med "farmers walk". Utan vidare promenerade hon 20 meter med 70 kg i varje näve. Good girl!!Själv tränade jag däckvält och farmers i lördags, kändes lite segt efter att ha haft uppehåll från grenpassen i en månad,men härligt att vara igång igen.Eftersom jag har dietat under senaste månaden kan jag säga att lite mer tryck hade varit önskvärt i helgen,*gah!* men det är bara att börja återgå till gamla matvanor så att energin återvänder.*popcorn* I går stockträning,mycket explosiva vändningar.
Idag blir det endast långpromenad och hel vila från styrketräningen. Vår massör Peter kommer förbi i eftermiddag för behandling, mycket välbehövligt, känns som om trapzen sitter uppe vid öronen idag..

Stay strong!

pe11e
2007-05-28, 17:24
Det låter otroligt kul det där. Jag måste gulla med nån bonde så jag också får välta traktordäck!

Köpes: 130 - 200kg runda stenar :D

strongwoman
2007-05-29, 09:22
Hi Jossan,

I came 2nd at the weekend. I won 2 events and did crap on 2 and sort of in the middle in the 5th. My next competition is on the 10th of June, with better events for me (more strenght than fitness). I am also looking forward to White Cliff's, it looks like there will be at least 5 competing.

How is the planning for your competition in October going. I would still really like to come over and do the comp. Please give me any info you have so we can book up the flights and so on when you are ready.

Take care
Hanne

bulldozer
2007-05-29, 21:11
Hur ser det ut i helgen?
Jag ska tyvärr jobba på söndag, finns det möjlighet att träna på lördag?
*kram*

Muskeljossan
2007-05-30, 09:11
Hur ser det ut i helgen?
Jag ska tyvärr jobba på söndag, finns det möjlighet att träna på lördag?
*kram*

Hej!
Ring Marcus och boka med honom, vi är bortresta på lördag..
Kramis

Muskeljossan
2007-05-30, 09:16
Hi Jossan,

I came 2nd at the weekend. I won 2 events and did crap on 2 and sort of in the middle in the 5th. My next competition is on the 10th of June, with better events for me (more strenght than fitness). I am also looking forward to White Cliff's, it looks like there will be at least 5 competing.

How is the planning for your competition in October going. I would still really like to come over and do the comp. Please give me any info you have so we can book up the flights and so on when you are ready.

Take care
Hanne

Hi Hanne!

Great news,good girl!!:hbang: So it will be 5 competing in WC? Any names?
I have no further info about the comp yet, still working on it...You are most welcome to compete!

Take care
Hugs Jossan

I´ll send you a PM;)

KikkiB-J
2007-05-30, 18:01
Heisann Jossan!

Lenge siden jeg har vært her inne nå, så i dag måtte jeg kikke inn for å se om du har det bra.

Jeg regner med at det går greit med trening og at du er klar til å konkurrere i sommer? Håper livet er godt med deg.

Klem fra
Kikki

Muskeljossan
2007-05-30, 18:45
Heisann Jossan!

Lenge siden jeg har vært her inne nå, så i dag måtte jeg kikke inn for å se om du har det bra.

Jeg regner med at det går greit med trening og at du er klar til å konkurrere i sommer? Håper livet er godt med deg.

Klem fra
Kikki

Hej Kikki!
Vad roligt att höra av dig!:) Hoppas att allt är bra med dig och familjen! Jag åker till White Cliff´s i juni, hörde att ni inte kunde komma?Synd, det hade varit kul att ses igen, men vi kanske ses på någon tävling framöver!Hör av Er om Ni skall till Stockholm framöver, då måste ni komma och hälsa på!

Sköt om Dig och hälsa familjen
Klem fra Jossan;)

KikkiB-J
2007-05-30, 19:52
Hej Kikki!
Vad roligt att höra av dig!:) Hoppas att allt är bra med dig och familjen! Jag åker till White Cliff´s i juni, hörde att ni inte kunde komma?Synd, det hade varit kul att ses igen, men vi kanske ses på någon tävling framöver!Hör av Er om Ni skall till Stockholm framöver, då måste ni komma och hälsa på!

Sköt om Dig och hälsa familjen
Klem fra Jossan;)

Det blir ikke White Cliff's for oss i år, nei. Vi må prioritere å male hus, bygge garasje og fikse opp hagen. Slikt koster MYE penger! *gah!*

Vi snakker litt om å se om vi finner en konkurranse i Sverige vi kan bli med på, så vet du om noen så hadde det vært flott om du gir meg beskjed.

Vi har det veldig bra alle tre; Egil deltok på Norges Sterkeste Mann på lørdag, Vilja blir bare større og sterkere for hver dag som går, og selv blir jeg også større og sterkere... *whistle*

Ha en fin kveld.

*flex*

Bulten77
2007-06-01, 19:04
Hej Kikki!
Vad roligt att höra av dig!:) Hoppas att allt är bra med dig och familjen! Jag åker till White Cliff´s i juni, hörde att ni inte kunde komma?Synd, det hade varit kul att ses igen, men vi kanske ses på någon tävling framöver!Hör av Er om Ni skall till Stockholm framöver, då måste ni komma och hälsa på!

Sköt om Dig och hälsa familjen
Klem fra Jossan;)


Varför ska du inte tävla i Ockelbo? Vore det inte bra att vara med i dem tävlingarna som faktiskt arrangeras i Sverige?

Muskeljossan
2007-06-01, 20:00
Varför ska du inte tävla i Ockelbo? Vore det inte bra att vara med i dem tävlingarna som faktiskt arrangeras i Sverige?

Blir semester resa i England samtidigt!

Muskeljossan
2007-06-01, 20:16
Det blir ikke White Cliff's for oss i år, nei. Vi må prioritere å male hus, bygge garasje og fikse opp hagen. Slikt koster MYE penger! *gah!*

Vi snakker litt om å se om vi finner en konkurranse i Sverige vi kan bli med på, så vet du om noen så hadde det vært flott om du gir meg beskjed.

Vi har det veldig bra alle tre; Egil deltok på Norges Sterkeste Mann på lørdag, Vilja blir bare større og sterkere for hver dag som går, og selv blir jeg også større og sterkere... *whistle*

Ha en fin kveld.

*flex*

Du är jättevälkommen att komma och tävla här i Sverige! Vi satsar på att arrangera Sveriges Starkaste kvinna i september.Jag hör av mig om vidare detaljer när jag vet mer!
Hoppas att det gick bra för Egil på Norges Starkaste!

Må så gott och kör hårt tjejen!
Klem fra Jossan;)

Muskeljossan
2007-06-01, 21:16
I dag har det varit en rolig dag! Kl 10 i förmiddags var Aftonbladet,kanal 7 och filmade mig för ett reportage om mig som strong woman, jag visade grenträning och lite från gymmet.Ni som är intresserade kan se detta på 7:an den 6 juni,på Nationaldagen.Även i Aftonbladet Kvinna kommer det nästa vecka ett reportage. Riktigt roligt!! Nu hoppas jag på att fler tjejer kommer att våga/vilja prova och inse hur roligt det faktiskt är med den här träningsformen.
Även förberedelserna för Sveriges Starkaste Kvinna ser riktigt ljusa ut,:) tror det kan bli ett topp arrangemang, platsen där den kommer hållas är riktigt grym!
//Jossan

Bulten77
2007-06-01, 21:35
I dag har det varit en rolig dag! Kl 10 i förmiddags var Aftonbladet,kanal 7 och filmade mig för ett reportage om mig som strong woman, jag visade grenträning och lite från gymmet.Ni som är intresserade kan se detta på 7:an den 6 juni,på Nationaldagen.Även i Aftonbladet Kvinna kommer det nästa vecka ett reportage. Riktigt roligt!! Nu hoppas jag på att fler tjejer kommer att våga/vilja prova och inse hur roligt det faktiskt är med den här träningsformen.
Även förberedelserna för Sveriges Starkaste Kvinna ser riktigt ljusa ut,:) tror det kan bli ett topp arrangemang, platsen där den kommer hållas är riktigt grym!
//Jossan

När kommer det ut inbjudningar till alla tjejer, grenar, vikter, plats mm. Det börjar bli dags så att alla har lika stor chans att förbereda sig. Jag kan tänka mig att Sverige 1an i strongwoman Anna Rosen och sverige 2an Anki Öberg vill veta det snart, och även resten av alla tjejer som ska vara med.

Muskeljossan
2007-06-01, 22:44
När kommer det ut inbjudningar till alla tjejer, grenar, vikter, plats mm. Det börjar bli dags så att alla har lika stor chans att förbereda sig. Jag kan tänka mig att Sverige 1an i strongwoman Anna Rosen och sverige 2an Anki Öberg vill veta det snart, och även resten av alla tjejer som ska vara med.

Hej!
Så fort allt är klart kommer alla givetvis få all information inför tävlingen!
Välkommen!

Hälsa så gott!

bulldozer
2007-06-02, 08:09
Behöver jag anmäla min officiellt till Sveriges Starkaste Kvinna om jag ska va med förresten?

Muskeljossan
2007-06-02, 08:12
Behöver jag anmäla min officiellt till Sveriges Starkaste Kvinna om jag ska va med förresten?

Hej tjejen!
Mailade dig precis!:thumbup:

LadyInsane
2007-06-02, 10:34
Tjena Jossan!
Aftonbladet/TV-grejen verkar jättekul. :)

Har sett några av dina videor och du är verkligen riktigt stark. Fortsätt så.. :D

bulldozer
2007-06-02, 10:59
Just det, du måste ju tala om när man ska spana in aftonbladet då !!! ;)

strongwoman
2007-06-02, 12:26
Hi Jossan,

I am so pleased for you and that your hard work in paying off. I am looking forward to White Cliff's and I hope I will be able to come to Sweden in September! (we are going on holiday from September 10th to the 17th, we are going to Bulgaria).

Please post the article from the newspaper when you can.

Thanks
Hanne

Muskeljossan
2007-06-02, 14:18
Hi Jossan,

I am so pleased for you and that your hard work in paying off. I am looking forward to White Cliff's and I hope I will be able to come to Sweden in September! (we are going on holiday from September 10th to the 17th, we are going to Bulgaria).

Please post the article from the newspaper when you can.

Thanks
Hanne

Thank´s sweetie! Yes, I´ll post the article as soon as I get it!I really hope you can come to Stockholm, you are really good PR for the sport;)
Take care and see you soon!

Hugs and kisses

strongwoman
2007-06-04, 16:36
Hi Jossan,

Thanks for the kind words! Any news on the competition in Stockholm?

Hanne

Muskeljossan
2007-06-05, 14:30
Roligt att man uppmärksammas..
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1087279,00.html

*cupid*

Muskeljossan
2007-06-05, 14:32
Hi Jossan,

Thanks for the kind words! Any news on the competition in Stockholm?

Hanne

Hi Hanne!
No news..working with the sponsors right now..
Read about Agata? My good,she´ll eat me for lunch!!:Virro

Hugs Josie

tinus
2007-06-05, 16:03
Roligt att man uppmärksammas..
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1087279,00.html

*cupid*


:hbang:
Kul att din sport börjar få lite uppmärksamhet! Hoppas det kommer trilla in massa anmälningar till tävlingen nu.

AFanatic
2007-06-05, 16:11
Vad kul med ett reportage! Får verkligen hoppas att det ger rätt uppmärksamhet till sporten och att fler blir intresserade. Kul att se nya bilder på dig också. :)

Saknar dig på GB, nu är det nästan jag som är störst. :D *whistle*

strongwoman
2007-06-05, 17:19
No Jossan,

Agata has not been training for 6 months after her operation on her wrist (that stopped her doing the weight lifting). She has only just started training again and has only done a few event training sessions. I am sure she will be a force in strong woman, just not yet! We are both competing on Sunday and I will let you know how we do.

Take care
Hanne

strongwoman
2007-06-05, 17:25
Great article!

hanne

Muskeljossan
2007-06-05, 18:49
Jag kommer nu fortsätta min träningsjournal på en egen hemsida, som är på gång..Vill du fortsätta följa mig kan du läsa på www.josefinbrander.se

Kram Jossan

bulldozer
2007-06-07, 06:52
Grattis till artikeln först av allt, you :hbang:
Sen, hur ser det ut på söndag?
Jag är ledig hela helgen, men funderar på att leta mig fram till STK på
lördag då jag hört rykten om nåt skojsigt där..
Ha det bäst!
*Kram* Mari

ps. din hemsida ser väldigt snygg ut

KikkiB-J
2007-06-08, 22:08
Se her, Josefin; du blir diskutert på det norske treningsforum;

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57031.new#new

Muskeljossan
2007-06-12, 19:09
http://www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Livsstil/Kvinna/0706/3365

:)

pe11e
2007-06-12, 19:19
Såg precis inslaget. Jag hoppas du får ihop tillräckligt med folk i år för en rejäl Strongwoman satsning!

Runda Grodan
2008-11-20, 22:26
Josefin är en kvinna som lyfter tunga saker och har stora muskler.