handdator

Visa fullständig version : Tandhygien och sockerdrinkar...


everete
2007-01-26, 08:50
Kom precis från tandhygienisten. Inga hål men på väg..Och tandköttet var ledset :S:S:S
Jag äter mindre mängd sötsaker nu för tiden. Det som är skillnaden är att jag under förra hösten druckit många gainers och börjat käka mackor. Kan sockergainern samt det söta brödet ställa till med all oreda tror ni?

Danny Devito
2007-01-26, 09:00
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=78073&highlight=malto+d%E5ligt+t%E4nderna

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=75474&highlight=malto+d%E5ligt+t%E4nderna

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43948&highlight=malto+d%E5ligt+t%E4nderna

everete
2007-01-26, 09:02
thAnXxxXXorz

King Grub
2007-01-26, 09:03
Givetvis är det värdelöst för tänderna med gainers och en hög måltidsfrekvens. Tunn eller tandlös. ;)

Purren
2007-01-26, 18:44
Givetvis är det värdelöst för tänderna med gainers och en hög måltidsfrekvens. Tunn eller tandlös. ;)

Kanske gurgla med munvatten efteråt?

Shakemynuts
2007-01-26, 19:42
Kanske gurgla med munvatten efteråt?

Det ska räcka att dricka vatten för att skapa bättre miljö i munnen efter en måltid.
Sen så kan man väl tugga tuggumin och sånt.

Fernicus
2007-01-26, 20:26
Var nyss nere och köpte ett paket Extra. Gäller att gardera sig, jag vill inte dra på mig fler tandåkommor än mitt enorma överbett. Jag får in tummen mellan framtänderna med stängd mun, har för mig jag har lite drygt 10mm överbett

YTS
2007-01-26, 20:43
Använd riktiga trä tandstickor som är trekantiga i formen och gör rent på tandköttet och mellan tänderna varje kväll. Mitt tandkött blöder inte hos tandläkarn, sen jag började med det.

Skippa gainers och gör den här gröten istället:
Koka upp 3 3/4dl vatten med 1 krm havssalt.
Häll i 24g röda linser, 5g solroskärnor och 20g skivad torkad aprikos låt koka 7 min.
Vispa i 56g havregryn och låt koka 3 min.
Servera med 2 dl lättmjölk och en halv apelsin.

Köp riktigt tyskt pumpernickel istället för sirapslimpa.
Pumpernickel är det rektangulära färdigskivade brödet i krympplast med enbart fullkornsrågmjöl, hela rågkärnor och surdeg.
Ger lite mer tuggmotstånd också vilket är bra för tänderna.

paddanboy
2007-01-26, 20:48
Använd riktiga trä tandstickor som är trekantiga i formen och gör rent på tandköttet och mellan tänderna varje kväll. Mitt tandkött blöder inte hos tandläkarn, sen jag började med det.

Skippa gainers och gör den här gröten istället:
Koka upp 3 3/4dl vatten med 1 krm havssalt.
Häll i 24g röda linser, 5g solroskärnor och 20g skivad torkad aprikos låt koka 7 min.
Vispa i 56g havregryn och låt koka 3 min.
Servera med 2 dl lättmjölk och en halv apelsin.

Köp riktigt tyskt pumpernickel istället för sirapslimpa.
Pumpernickel är det rektangulära färdigskivade brödet i krympplast med enbart fullkornsrågmjöl, hela rågkärnor och surdeg.
Ger lite mer tuggmotstånd också vilket är bra för tänderna.

Vi är bodybuilders, vi måste dricka maltodexterin, annars rasar allt.