handdator

Visa fullständig version : Nagelfråga


Beecher
2007-01-26, 00:02
Mina naglar är inbitna en bit in, och när jag låter dem växa så börjar det "vita området" på nageln mycket tidigare än förut innan jag började bita.
Dvs att nageln inte fäster i huden på området som den gjorde förut.
Kommer den någonsin att fästa igen, eller kommer man få ha fula naglar resten av livet?

Måste ju klippa kort och fult, annars ser det så kvinnligt ut *gah!*

Shakemynuts
2007-01-26, 02:32
Beror på hur länge du bitit.

Jag bet i ca 8 år. Sen fixade jag sånt där genomskinligt nagellack som gör det till ett helvete att bita på naglarna, det blir så beskt i käften så man vill kräkas.
Då slutar man vill jag lova. :)

Sen är det bara att ge det tid, låt de växa ut, fila dom och klipp snyggt med en sax, spara ca 1-2mm av det vita på nageln, låt det växa 1mm sen fila ner dom til 1-2 igen, skaffa nagelbandskräm med vitamin.
Fixa stärkande nagellack också (genomskinligt självklart :D ).

Sen som sagt, håll på sådär och ge det tid.

Beecher
2007-01-26, 10:09
Beror på hur länge du bitit.

Jag bet i ca 8 år. Sen fixade jag sånt där genomskinligt nagellack som gör det till ett helvete att bita på naglarna, det blir så beskt i käften så man vill kräkas.
Då slutar man vill jag lova. :)

Sen är det bara att ge det tid, låt de växa ut, fila dom och klipp snyggt med en sax, spara ca 1-2mm av det vita på nageln, låt det växa 1mm sen fila ner dom til 1-2 igen, skaffa nagelbandskräm med vitamin.
Fixa stärkande nagellack också (genomskinligt självklart :D ).

Sen som sagt, håll på sådär och ge det tid.

Tack för ett bra svar!
Så nageln fäster igen om man gör som du beskriver? har bitit i kanske 3 år.
Har du några krämer eller nagellack att föreslå som man kan köpa på apoteket? :thumbup:

skaparn
2007-01-26, 10:51
Jag bet i ca 8 år. Sen fixade jag sånt där genomskinligt nagellack som gör det till ett helvete att bita på naglarna, det blir så beskt i käften så man vill kräkas.
Då slutar man vill jag lova. :)

Eller så säger man som en kvinnlig bekant till mig i Umeå. Hon biter på naglarna och när jag tipsade om att smeta sådant på naglarna sa hon:
"Jag provade, men var tvingad att sluta, kunde inte ha det där på naglarna. Det smakade nämligen så jävla äckligt"

Shakemynuts
2007-01-26, 22:48
Tack för ett bra svar!
Så nageln fäster igen om man gör som du beskriver? har bitit i kanske 3 år.
Har du några krämer eller nagellack att föreslå som man kan köpa på apoteket? :thumbup:

Alltså, naglarna växer ut och blir som dom ska änfast man inte gör någt. Allt man behöver är att sluta bita på naglarna.
Men jag antar att du vill sluta bita på naglarna för att det är fult och därför gav jag tips om vad du kunde göra för att få de snyggare, samtidigt som du slutar bita. :D

Du behöver inte så mycket grejer för detta, gå till Kicks och köp ett litet kit med filar, sax och nagelknipsare.
Sen så har de säkert en vitaminkräm. Det du har för att det ska va äckligt då man slutar bita på naglarna finns på Apoteket, vet ej om de finns på Kicks.

Jag själv har inga bra erfarenheter av speciellt mycket på Apoteket så jag håller mig för det mesta borta därifrån när det gäller hudvård.

Shakemynuts
2007-01-26, 22:49
Eller så säger man som en kvinnlig bekant till mig i Umeå. Hon biter på naglarna och när jag tipsade om att smeta sådant på naglarna sa hon:
"Jag provade, men var tvingad att sluta, kunde inte ha det där på naglarna. Det smakade nämligen så jävla äckligt"

Ja men då antar jag väl att hon inte ville sluta. Då är det ju en annan femma.

Shakemynuts
2007-01-27, 18:50
Det var inte så popis med nagelvård här alltså! :D

mathor
2007-01-27, 19:18
Vänta tills Stab ser den här tråden, han är något utav en guru inom manikyr och pedikyr.

Beecher
2007-01-29, 01:34
Vänta tills Stab ser den här tråden, han är något utav en guru inom manikyr och pedikyr.

*Väntar otåligt på Stab*




Jag funderar på att ta en vända till The Body Shop eller Kicks imorgon :em:
Kanske jag kan få experthjälp där, vem vet.

ugglan
2007-01-29, 01:41
Vänta tills Stab ser den här tråden, han är något utav en guru inom manikyr och pedikyr.

Mr Metro

Zakath
2007-01-29, 01:48
Jag funderar på att ta en vända till The Body Shop eller Kicks imorgon :em:
Kanske jag kan få experthjälp där, vem vet.

Är inte apoteket en bättre idé där du kan få riktig experthjälp av utbildad personal? Fast å andra sidan så är det ändå du behöver sånt där medel och mycket vilja. :)

Shakemynuts
2007-01-29, 02:35
Är inte apoteket en bättre idé där du kan få riktig experthjälp av utbildad personal? Fast å andra sidan så är det ändå du behöver sånt där medel och mycket vilja. :)

Apoteket har faktiskt oftast inte lika bra grejer.
Men dom har åtminstone lärt sig att inte ha massa jävla alkohol i sina ansiktsrengöringar iallafall. En bra början! :thumbup:

Man behöver ändå ingen mer hjälp än det jag gett honom.
Börja med medlet som smakar skit på naglarna så man slutar bita.
Börjar fila dom.
Börjar med nagelbandskräm så de inte spricker.

Mer behövs inte.

mela
2007-01-29, 07:48
Mina naglar är inbitna en bit in, och när jag låter dem växa så börjar det "vita området" på nageln mycket tidigare än förut innan jag började bita.
Dvs att nageln inte fäster i huden på området som den gjorde förut.
Kommer den någonsin att fästa igen, eller kommer man få ha fula naglar resten av livet?

Måste ju klippa kort och fult, annars ser det så kvinnligt ut *gah!*

Jag bet på naglarna länge och de fäster inte igen... inte efter flera år av långa naglar.