handdator

Visa fullständig version : Ang. gym i Övik


hekvig
2007-01-25, 10:58
Såg i ett tidigare inlägg att det diskuterades vilka gym i Övik som är bra och skulje vilja aktualisera den frågan lite. Är för nuvarande inhuserad i gullänget och har sett detta "svartgym" som är i en lägenhet. Jag undrar om någon har vetskap om det går att prata med någn för att träna där. Är i Övik bara under en fem veckorsperiod...

Tacksam för svar...

Snake
2007-01-25, 11:49
Såg i ett tidigare inlägg att det diskuterades vilka gym i Övik som är bra och skulje vilja aktualisera den frågan lite. Är för nuvarande inhuserad i gullänget och har sett detta "svartgym" som är i en lägenhet. Jag undrar om någon har vetskap om det går att prata med någn för att träna där. Är i Övik bara under en fem veckorsperiod...

Tacksam för svar...

Köp månadskort på Brux istället? Har för mig att bussarna går från Gullänget och stannar alldeles ovanför Brux.

Snafu
2007-01-25, 12:01
Köp månadskort på Brux istället? Har för mig att bussarna går från Gullänget och stannar alldeles ovanför Brux.

Jävligt långt mellan gullänget och brux. Jag skulle föreslå att du tränar i gymmet som ligger i källaren på Nolaskolan, som ligger centralt i stan. Det kostar inte mkt att träna där. Jag tror det är Öviks atletklubb? Dvs styrkelyft etc.

abbarn
2007-01-25, 12:45
"Svartgymmet" är riktigt bra. Har tränat där på somrarna och kostar 250kr/mån dock slutat nu pga att ägaren inte riktigt har koll på betalningarna.

Annars så är det nolagymmet som gäller.

Sofia4_4
2007-01-25, 12:50
Brux är bra. Brukar träna där när jag kommer på besök. Jag gillar också gymmet på badhuset. Samma pris som på Brux för en gångs träning + att man kan bada sen.

Snafu
2007-01-25, 13:07
Brux är bra. Brukar träna där när jag kommer på besök. Jag gillar också gymmet på badhuset. Samma pris som på Brux för en gångs träning + att man kan bada sen.

Har badhuset sänkt avgifterna? Sist jag ville träna ett engångspass där ville dom ha ruskigt mycket pengar har jag för mig. Jag misstänker att dom bytt ägare/namn sedan dess.

Jaaaa badhuset. Bada bada bada. Jag har inte provat den nya vattenrutschbanan än, den ska vara längre nu va? Det får bli till att prova i sommar!

Sofia4_4
2007-01-25, 13:20
Har badhuset sänkt avgifterna? Sist jag ville träna ett engångspass där ville dom ha ruskigt mycket pengar har jag för mig. Jag misstänker att dom bytt ägare/namn sedan dess.

Jaaaa badhuset. Bada bada bada. Jag har inte provat den nya vattenrutschbanan än, den ska vara längre nu va? Det får bli till att prova i sommar!

Det kostade 60 kr sist jag provade nån gång förra sommaren. Jag vet inte om det var sommarpris, de höll på att bygga om. Den nya vattenrutshbanan har jag inte heller provat, jag fastande i den där varma basängen som man kunde simma utomhus på vintern, sååå skönt.
Jag är där bara nån gång om året, så jag är inte riktigt insatt hur det ligger till med gymmen under året.

Snafu
2007-01-25, 13:21
Det kostade 60 kr sist jag provade nån gång förra sommaren. Jag vet inte om det var sommarpris, de höll på att bygga om. Den nya vattenrutshbanan har jag inte heller provat, jag fastande i den där varma basängen som man kunde simma utomhus på vintern, sååå skönt.
Jag är där bara nån gång om året, så jag är inte riktigt insatt hur det ligger till med gymmen under året.

Där ser man. 60 kr är ju billigt. Är du inföding? Årgång?

Snake
2007-01-25, 13:29
Nya kanan var inte så het om man inte åker flera på samma ring, då går det undan. Att åka ensam i en singelring var :sleep:

Sofia4_4
2007-01-25, 13:29
Där ser man. 60 kr är ju billigt. Är du inföding? Årgång?

Nej, jag brukar komma där bara på besök - jul, middsommar, påsk och nån gång runt augusti.

Snafu
2007-01-25, 13:32
Nya kanan var inte så het om man inte åker flera på samma ring, då går det undan. Att åka ensam i en singelring var :sleep:

Eh vafan ringar, nu går utvecklingen för snabbt i Ö-vik.

Anova
2007-01-25, 15:12
Rent spontant tycker jag att på Brux finns massa konsigt folk, men där är det hyffsat billigt (i synnerhet om man är student). Badhuset är det rätt så okej.. Har många kvinnliga kompisar som tränar på Energihuset, vet dock inte något om deras gym-möjligheter..

Jag tror att de har blivit dyrare att träna på stepin (fd 1life), dessutom är det bara för "medlemar" på helger.. Paradisbadet har i alla fall höjt avgiften hyffsat, 90 kr (!) för ett besök om man är över 17 år.
Tränar själv i bassäng på Paradisbadet.

Hur kommer man i kontakt med detta gym på Nola?

Elektro
2007-01-25, 15:41
Jag tränar på brux och tycker att det funkar, kanske inte är världens bästa gym men det kostar ju inte allt för mycket i alla fall. Jag har inte hört så mycket bra om nolas gym, men det kanske är en smaksak. Jag tycker att alla gym i övik kostar så mycket att träna på bara :/

X-Change
2007-01-25, 16:36
Såg i ett tidigare inlägg att det diskuterades vilka gym i Övik som är bra och skulje vilja aktualisera den frågan lite. Är för nuvarande inhuserad i gullänget och har sett detta "svartgym" som är i en lägenhet. Jag undrar om någon har vetskap om det går att prata med någn för att träna där. Är i Övik bara under en fem veckorsperiod...

Tacksam för svar...

Gullänget-gymmet är bara tillgängligt för boende i gullänget, eftersom det är så pass litet vill dem inte ha dit folk från resten av kommunen. Men bor du i gullänget bör du ha tillgång till det tycker jag. Även om det bara är under 5 veckor.
Förslag två är att du tränar på Nolagymmet på Nolaskolan (central gymnasieskola). Ett sl-gym. Det är slitet och har i princip inga maskiner (en benpress, kabelhiss, smith, och sittande lårcurl), men öppettiderna är konstiga. Dörrarna stängs när skolan gör det (kl 17) efter det måste du ha kort. Men du kan träna "gratis" där. Är ingen som kontrollerar medlemskap och årskostnaden är 550 för 21 och uppåt.

Tredje och sista alternativet är Brux, som Sofia sa. Det är prisvärt. Finns allt du behöver, både maskiner och fria vikter. Bästa gymmet i stan.

De andra gymmen, Step-In och energi-huset är fitnessgym som förvisso är fräscha, men väldigt dyra (tror du måste binda dig för ett år minst på Step-in) och utbudet av fria vikter och hantlar är snålt. Byggning är nånting "fult" på dem ställena.

X-Change
2007-01-25, 16:40
Rent spontant tycker jag att på Brux finns massa konsigt folk, men där är det hyffsat billigt (i synnerhet om man är student). Badhuset är det rätt så okej.. Har många kvinnliga kompisar som tränar på Energihuset, vet dock inte något om deras gym-möjligheter..

Jag tror att de har blivit dyrare att träna på stepin (fd 1life), dessutom är det bara för "medlemar" på helger.. Paradisbadet har i alla fall höjt avgiften hyffsat, 90 kr (!) för ett besök om man är över 17 år.
Tränar själv i bassäng på Paradisbadet.

Hur kommer man i kontakt med detta gym på Nola?

Det ligger i idrottshallen. Enklaste ingången är på baksidan. Eller huvudentren och två trappor ner. Inne i gymmet sitter det namn och tel om du vill kontakta klubben. Finns även prislista och bank-gironr så du kan betala för dig direkt. När du väl är medlem och har kort kan du träna när som helst ;)

550:- för senior och 350 för junior (årskort)

Larsen
2007-01-25, 16:51
"Svartgymmet" är riktigt bra. Har tränat där på somrarna och kostar 250kr/mån dock slutat nu pga att ägaren inte riktigt har koll på betalningarna.

Annars så är det nolagymmet som gäller.

Hur kan man komma i kontakt med detta?

Anova
2007-01-25, 17:29
Det ligger i idrottshallen. Enklaste ingången är på baksidan. Eller huvudentren och två trappor ner. Inne i gymmet sitter det namn och tel om du vill kontakta klubben. Finns även prislista och bank-gironr så du kan betala för dig direkt. När du väl är medlem och har kort kan du träna när som helst ;)

550:- för senior och 350 för junior (årskort)

Låter ju bra..
Menar du "NÄR som helst"? Alltså vid 05:00 på morgonen eller 23:00 på kvällen, är det okej?

abbarn
2007-01-25, 17:47
Hur kan man komma i kontakt med detta?

Man ringer ägaren. Har inte kvar nummret men kan nog fixa det om du vill ha det.

Sällen
2007-01-25, 17:53
Jävligt långt mellan gullänget och brux. Jag skulle föreslå att du tränar i gymmet som ligger i källaren på Nolaskolan, som ligger centralt i stan. Det kostar inte mkt att träna där. Jag tror det är Öviks atletklubb? Dvs styrkelyft etc.

Ja gymmet där athletklubben håller till är inte så dålig :)

X-Change
2007-01-25, 18:13
Låter ju bra..
Menar du "NÄR som helst"? Alltså vid 05:00 på morgonen eller 23:00 på kvällen, är det okej?Eftersom lokalerna tillhör skolan så tror jag det styrs lite av deras öppettider. Men det går ju att ta reda på. Om det är som förut så tror (igen!) jag att larmet går igång 23:00.

Ska du träna så sent, eller 05 på morgonen på nåt annat gym måste du köpa endera halv- eller helårskort. Det gäller även brux.

EDIT: Glömde säga det, men brux har inte öppet på helgerna. Förutom om du har halv- eller helårskort.

Anova
2007-01-25, 18:19
Eftersom lokalerna tillhör skolan så tror jag det styrs lite av deras öppettider. Men det går ju att ta reda på. Om det är som förut så tror (igen!) jag att larmet går igång 23:00.

Ska du träna så sent, eller 05 på morgonen på nåt annat gym måste du köpa endera halv- eller helårskort. Det gäller även brux.

EDIT: Glömde säga det, men brux har inte öppet på helgerna. Förutom om du har halv- eller helårskort.

Det stämmer nog det där med att tiderna styrs av skolans öppettider, då bör det vara omöjligt att träna tidigt/sent..

Fungerar det verkligen att träna så tidigt som 5-5:30 på Brux eller Step-in? (föresten är väl också Step-in bara öppet för medlemar under helgen?) Jag pendlar till Umeå varje vardag och bussen går 06:30..

Larsen
2007-01-25, 20:52
Man ringer ägaren. Har inte kvar nummret men kan nog fixa det om du vill ha det.

jaaa, det hade varit riktigt shysst. Inte till mig, det är till min storebror som studerar där. :)

hekvig
2007-01-26, 08:32
Tack för all den matnyttiga informationen. Tycker det är lite tråkigt då Övik verkar ligga långt efter bra styrketräningsalternativ jämfört med Umeå. Men till öviks försvar är det ju några storlekar mindre. Har varit på brux några gånger och det är riktigt bra... Bara distansen som är dryg men det får man väl kanske leva med under en 5 veckors period :)

scim82
2007-02-25, 22:51
Tack för all den matnyttiga informationen. Tycker det är lite tråkigt då Övik verkar ligga långt efter bra styrketräningsalternativ jämfört med Umeå. Men till öviks försvar är det ju några storlekar mindre. Har varit på brux några gånger och det är riktigt bra... Bara distansen som är dryg men det får man väl kanske leva med under en 5 veckors period :)

Jag bor också i Övik (Gullänget tom), och skulle gärna träna på Gullängetgymmet. Har varit på Brux nu några gånger men det är för långt bort för att vara ett realistiskt alternativ. Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med den ansvarige för Gullänget-gymmet?

Big_Vik
2007-02-26, 16:51
Jag bor också i Övik (Gullänget tom), och skulle gärna träna på Gullängetgymmet. Har varit på Brux nu några gånger men det är för långt bort för att vara ett realistiskt alternativ. Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med den ansvarige för Gullänget-gymmet?

Bor han inte på någon av våningarna ovanför gymmet? Isåfall är det ju bara knacka dörr tills du hittar rätt. :)

Alternativt häcka utanför gymmet och övermanna någon efter dennes pass.

scim82
2007-02-26, 20:22
Bor han inte på någon av våningarna ovanför gymmet? Isåfall är det ju bara knacka dörr tills du hittar rätt. :)

Alternativt häcka utanför gymmet och övermanna någon efter dennes pass.

Haha, det har det ju iofs rätt i men jag har svårt att övermanna någon just nu då jag haft så långt till gymmet (dvs, fysiken har blivit lidande) ;)

Jag brukar hålla utkik när jag har vägarna förbi lokalen men det är sällan jag ser någon inne där ens, får fortsätta kasta ett getöga och träna på mina stealthegenskaper...

Tills jag lyckas med detta uppdrag låter jag frågan om ansvarig stå öppen, ifall någon kan PM'a ett namn och/eller ett nummer skulle jag belöna denne med ett "tack"...

LindaM
2010-03-05, 09:57
Hallå!

Ser att detta är en gammal tråd men hoppas att någon ser detta iaf. Jag och min sambo kommer i juni att flytta till Ö- vik. Vi bor för närvarande i Växjö och tränar på ett gym som både har gruppträning och gym. Vi söker ett liknande gym i Ö-vik och vill helst hamna på ett gym där det är ok att bygga. Inget "friskvårdsgym" alltså. Av diskussionen tidigare i tråden uppfattade jag det som om det enda "byggym" som finns i ö-vik är Brux men där finns bara gym Stämmer det? Jag tränar i gymmet 3/v och kondition 2/v och trivs med den fördelningen. Det är dock så sjukt omotiverande att träna på gym där det anses "fult" att bygga.

Någon som kan hjälpa?

omnibus
2010-03-05, 13:38
Brux är det som gäller, tränar där på semestern. Dom har konditionsutrustning också.

Curls
2010-03-05, 13:56
I synnerhet är det bara f&s som är ok i övik, 1500kr som student annars är de typ 1700 kr för gymkort för ett år.. bäst utrustning, läge samt lokal och folk som tränar där.