handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med kostschema


Brian Boitano
2007-01-24, 18:20
Hej, jag har bestämt mig för att minska midjemåttet och förbättra konditionen för att kunna spela squash utan att falla i koma..

så här ser mitt kostschema ut nu:

Frukost:

En tallrik fiberrik gröt och 2 glas Grön Mjölk, Två grova smörgåsar med skinka

Lunch:

En portion med husmanskost och sallad

Middag:

En portion med husmanskost och broccoli eller någon annan rotfrukt.

Kvällsmål:

Två grova smörgåsar med kesella på

Mål innan läggdags:

2 glas Grön Mjölk och en grov smörgås med hushållsost på.

--

Jag tar 1 timmes promenad om dagen, och simmar eller står på step-up maskin eller cyklar även 40-60 minuter om dagen.
Och bastar en halvtimme eller så om dagen (vilket jag har hört ska bränna en hel kalorier faktist?)

Vad behöver jag ändra?

tacksam för svar.

larre
2007-01-24, 18:22
För att man ska kunna göra en vettig uppskattning så skulle det behövas din ålder, längd och vikt. Samt gärna lite mer info om exakt hur mycket du äter.

Vad är tex "En portion med husmanskost och sallad" är det 400g kött och 10 potatisar?

Du kan juh iofs se till att endast äta exakt samma sak i två veckor och se hur vikten ändras, går du upp så är det för mycket och vise versa.

Brian Boitano
2007-01-24, 18:25
Du kan juh iofs se till att endast äta exakt samma sak i två veckor och se hur vikten ändras, går du upp så är det för mycket och vise versa.

Det låter bra.

Eddie Vedder
2007-01-24, 18:37
För övrigt bränner du inte en massa kcal i bastun, kan inte svara på om de gör nån skillnad alls men hursomhelst e de nog en väldigt marginell skillnad precis som stark mat å koffein.

Fast de e klart, frågar du Anna Skipper så lär du rasa i vikt i bastun. Å de e ju upp till dej om du anser att de är nåt att förlita sej på.

Maten e bra annars, om de e för mycke lr för lite e ju däremot totalt omöjligt att avgöra eftersom du ger så ospecifika detaljer. "En tallrik gröt" "2 glas mjölk" "och två grova smörgåsar" säger ju egentligen ingenting utan kan variera hur mycke som helt i storlek.

Tom Jr
2007-01-24, 19:01
Jag tycker att ditt schema ser bra ut, men själv så tycker jag att det ser mycket ut :D. Jag äter inte så mycket, och jag är 16, idrottar 5-6 dagar i veckan, men alla är ju olika.