handdator

Visa fullständig version : kreatin under deff


anders_87@ht
2007-01-24, 17:55
jag vet att kreatin inte har någon effekt på bf%, vikten man går upp under en kreatinkur är vätska som musklerna binder. men kan kreatin ha någon negativ effekt på muskeldefinationen? om man innan en kreatinkur har låg bf% och tydlig muskeldefination, kan muskeldefinationen bli sämre under/efter kuren eller tvärtom bättre?

Ganymedes
2007-01-24, 18:14
Nä, det ska det inte ha. BF och genetiska förutsättingar är mig veterligen vad som påverkar muskeldefinitionen. Kreatin kan inte göra det.

anders_87@ht
2007-01-24, 18:24
Nä, det ska det inte ha. BF och genetiska förutsättingar är mig veterligen vad som påverkar muskeldefinitionen. Kreatin kan inte göra det.

men muskler blir ju större under en kreatinkur och då borde väl alla muskler synas mer? oavsett om det är armar, bröst, mage eller ben?

larre
2007-01-24, 18:27
Min direkta tanke är att man blir plufsig. Sätter sig kreatinet direkt i musklerna så borde det väl ge lite skjut, men jag tror nog att man ser mjukare ut med massa vatten bundet via kreatin i musklerna än utan.

Sheogorath
2007-01-24, 20:22
Jag använder kreatin endast under deff. Det är under deff man behöver den extra styrkan och energin för att behålla maximalt med muskelmassa. När man inte deffar är det bara att äta sig till sina muskler och sin styrka. Så känner jag. :thumbup:

anders_87@ht
2007-01-25, 21:48
Jag använder kreatin endast under deff. Det är under deff man behöver den extra styrkan och energin för att behålla maximalt med muskelmassa. När man inte deffar är det bara att äta sig till sina muskler och sin styrka. Så känner jag. :thumbup:

men blir man inte, som larre skrev, lite "pufsig" runt midjan om man använder kreatin? det är ju inte så bra om man vill trimma midjan

Purren
2007-01-26, 07:28
Fast alltsådu är ju endast plufsig under tiden du tar kreatinet, och om man tänker på att du kan träna hårdare med kreatin än utan, att hårdare träning ger större muskler, och att större muskler syns bättre så tror jag det besvarar alla dina frågor.

När du slutar med kreatinet försvinner plufsigheten men inte dina "nya" muskler.

Sheogorath
2007-01-27, 17:46
men blir man inte, som larre skrev, lite "pufsig" runt midjan om man använder kreatin? det är ju inte så bra om man vill trimma midjan

Intracellulärt vätsketryck, vilket är det kreatin ger, är inte det samma som att det lagras vätska utanför musklen, som jag förstått det. Men jag kan ju ha fel. Jag tror inte att någon med 8% kroppsfett ser "plufsig" ut, med kreatin eller utan. Om jag skulle upp på scen och det finns anledning att tro att kreatin binder vätska även utanför musklerna, så visst, då hade jag kapat bort monohydratet två veckor innan tävling eller nått. Men på min nivå? Knappast. 8% kroppsfett kommer se nog så rippat ut för beachen. ;)

anders_87@ht
2007-02-02, 14:18
är det inte så att om man redan har låg bf% så kommer man få tydligare muskulatur, både runt bål, såväl som resten av kroppen om man använder kreatin. men om du däremot har lite högre bf% så kommer inte en kreatinkur att förtydliga muskeldefinationen, men du kommer att öka i styrka och volym, vilket efter en deff ger betydligt bättre defination... knaske är fel, men det är i alla fall vad jag har hört

Triathlon
2007-02-02, 14:45
Jag tycker man blir väldigt "pluffsig" av kreatin.
Då mycket av vätskan man binder sätter sig i huden så ser det iaf ut på mig som om jag ökat 2-3% BF fast det bara är vätska.

Men som sagt så försvinner det ju efter ett tag när man slutat med kreatinet.
Men för mig skulle det kännas psykiskt väldigt jobbigt om man var pluffsig under deffen, måste vara svårt att se framstegen.

Jag vet inte om jag binder extra mycket vätska, men det är otroligt vad lite vätska i huden kan göra för hur hård man ser ut!

Axmode
2007-02-02, 15:25
[QUOTE=Triathlon;2067961]Jag tycker man blir väldigt "pluffsig" av kreatin.
Då mycket av vätskan man binder sätter sig i huden så ser det iaf ut på mig som om jag ökat 2-3% BF fast det bara är vätska.
QUOTE]

Hör kan du öka 2-3 % bf när det är vätska*whistle*

GymTT
2007-02-02, 15:32
Varför inte, funkade bra för mig.

L-Sami
2007-02-02, 17:22
Tror att monohydrat kan ge försämrad muskeldefinition. Vätska gör mycket, märkte själv när jag tömde en del vätska från kroppen i somras. Kre-Alkalyn är annars ett alternativ om man är jätte noga med deffen.