handdator

Visa fullständig version : Double Pro


Lindstein
2007-01-24, 17:51
Eiselt, Hur går det med DoublePro?

Några avslöjanden om smakerna än?
Blir det ungefär samma samansättning mellan kasein/vassle som i protec eller blir det någon skillnad där?

EiseltUK
2007-01-24, 18:21
Eiselt, Hur går det med DoublePro?

Några avslöjanden om smakerna än?
Blir det ungefär samma samansättning mellan kasein/vassle som i protec eller blir det någon skillnad där?


Vi skickar in förpackningarna på tryck inom de närmaste dagarna. Vi ska bara dubbelkolla att alla siffror stämmer först.

Vi använder mjölkproteinisolat i sammansättningen av samma sort som vi hade i orginal-Protec förr men nu från en annan leverantör. Det blir m a o cirka 80 % kasein och 20 % vassle, ungefär som finns i Protec.

Smakerna kan jag inte avslöja än men ganska snart. Vi vill börja närma oss lansering först.

Ekonom
2007-01-25, 11:45
sötningsmedel?

Halldin
2007-01-25, 11:50
Vad är det för något?

Handcuff
2007-01-25, 12:26
En ny protec låter det som..

EiseltUK
2007-01-25, 12:40
sötningsmedel?


Vi kommer använda en mix av aspartam och acesulfam, det blir mindre av respektive och ger en "rundare" sötma. Förhoppningsvis tar vi även fram en naturell variant.

Vi ändrar Protec så att den blir sötad med sukralos istället (helt nya recept). Av den anledningen fortsätter vi med Protec som också kommer vara något billigare än DoublePro. Den nya Protec kommer i trycktapåsar på 750 gr istället för kartongerna så på så sätt man enkelt se att det är den nya sammansättningen.

Coldsmith
2007-01-25, 17:01
Men vad är fördelen med doublepro då? Låter som en protec ju?

Handcuff
2007-01-25, 17:39
Men vad är fördelen med doublepro då? Låter som en protec ju?

Fast från en annan leverantör??? :confused:

EiseltUK
2007-01-25, 17:56
Men vad är fördelen med doublepro då? Låter som en protec ju?

Den stora skillnaden är smak och konsistens. DoublePro är i en helt annan liga.

Cerberus
2007-01-25, 17:59
Den stora skillnaden är smak och konsistens. DoublePro är i en helt annan liga.

låter underbart, fick orgasm av gamla Protec vanilj(iaf med mjölk). Kungen av tjocka o goda protein-drinkar!!

EiseltUK
2007-01-25, 18:01
låter underbart, fick orgasm av gamla Protec vanilj(iaf med mjölk). Kungen av tjocka o goda protein-drinkar!!

Tyvärr kommer inte DoublePro i vanilj men jag tror nog att du ska gilla de andra smakerna.

Lindstein
2007-01-25, 18:04
låter underbart, fick orgasm av gamla Protec vanilj(iaf med mjölk). Kungen av tjocka o goda protein-drinkar!!

Du kanske borde skaffa dig en flickvän? :laugh:

Ja håller med, Protec är en klar favorit! Lite synd om den försvinner faktiskt... Men får hoppas den nya blir ännu bättre då :thumbup:

Cerberus
2007-01-25, 18:07
Tyvärr kommer inte DoublePro i vanilj men jag tror nog att du ska gilla de andra smakerna.

Fint! Jag e allätare för d mesta :)

bara ni inte skeppar ut DoublePro med Bajs-smak eller nåt.


Lindstein, ne de sänker mitt testo :D

paddanboy
2007-01-25, 18:12
Okej, när finns DubbelPro att köpa då?

Snakeyes
2007-01-25, 19:52
Okej, när finns DubbelPro att köpa då?

Hösten 2008 :naughty:

EiseltUK
2007-01-25, 20:02
Okej, när finns DubbelPro att köpa då?

Inom två månader skulle jag tro.

mangemani
2007-01-25, 20:04
eiselt..kan ni inte göra ett proteinpulver(helst kassein,med en sån där krämig konsistens som protec har) som har smultronsmak,skulle vara så gott:)

EiseltUK
2007-01-25, 20:21
eiselt..kan ni inte göra ett proteinpulver(helst kassein,med en sån där krämig konsistens som protec har) som har smultronsmak,skulle vara så gott:)


En jordgubb + ??? ligger i pipeline men lanseras inte i första vevan.

Coldsmith
2007-01-25, 22:01
Vilka spännande smaker kommer då? :)
Jag som redan har hela ert sortiment typ, kommer få köpa på mig mer :P

Johan.S
2007-01-25, 22:34
En jordgubb + ??? ligger i pipeline men lanseras inte i första vevan.

Gäller den här nya smaken Protec eller fattade jag helt galet?

Cerberus
2007-01-25, 22:39
Känns som DoublePro kommer ersätta Protec(hoppas, hatar det nya receptet!!) :D

Johan.S
2007-01-25, 22:47
Känns som DoublePro kommer ersätta Protec(hoppas, hatar det nya receptet!!) :D


Tidigare i tråden så skriver ju Eiselt att dom kommer att fortsätta med Protec.

EiseltUK
2007-01-25, 23:52
Ja vi fortsätter med Protec men med helt nya recept och med sukralos istället för aspartam. Protec är mer som ett alternativ till DoublePro om man föredrar sukralos och Protec kommer vara billigare, inte någon extrem prisskillnad dock.

Den nya smaken med jordgubb + ??? gäller DoublePro men vi lanserar först tre andra smaker som fortfarande är hemliga. :D Chokladen är redan avslöjad.

TylerDurden84
2007-01-26, 00:46
Vad är det som gör DoublePro ligger i "en annan liga" än Protec? Kommer den inte vara lika trögflytande eller kommer den vara mycket mer välsmakande?

Varför inte slänga in vaniljsmaken direkt, en tidlös klassiker ju :D

Cerberus
2007-01-26, 01:09
Vad är det som gör DoublePro ligger i "en annan liga" än Protec? Kommer den inte vara lika trögflytande eller kommer den vara mycket mer välsmakande?

Varför inte slänga in vaniljsmaken direkt, en tidlös klassiker ju :D

minns du gamla protec? oooh yeah, det va tider det! :)

TylerDurden84
2007-01-26, 01:35
minns du gamla protec? oooh yeah, det va tider det! :)

Det var det första proteinpulvret jag någonsin köpt, då var jag ung och tyckte att allt pulver smakade äckligt dessvärre ;) har för mig det var tjockare än det är nu och smakade slem

EiseltUK
2007-01-26, 09:33
Vad är det som gör DoublePro ligger i "en annan liga" än Protec? Kommer den inte vara lika trögflytande eller kommer den vara mycket mer välsmakande?

Varför inte slänga in vaniljsmaken direkt, en tidlös klassiker ju :D


Det är givetvis en smaksak men personligen tycker jag DoublePro är mycket godare. Den har också bättre konsistens och är inte så känslig för vilka proportioner mellan vätska och pulver som man använder.

Det är inte omöjdligt att vi kommer med en vaniljsmak i framtiden men troligen inte under 2007.

TylerDurden84
2007-01-26, 09:40
Det är givetvis en smaksak men personligen tycker jag DoublePro är mycket godare. Den har också bättre konsistens och är inte så känslig för vilka proportioner mellan vätska och pulver som man använder.

Det är inte omöjdligt att vi kommer med en vaniljsmak i framtiden men troligen inte under 2007.

Ok, då ser jag fram emot vaniljen 2008 *rolleyes*

Men hur får man ett pulver som består 80% kasein att inte bli så trögflytande?

EiseltUK
2007-01-26, 10:16
Ok, då ser jag fram emot vaniljen 2008 *rolleyes*

Men hur får man ett pulver som består 80% kasein att inte bli så trögflytande?

Magi. *whistle*

DoublePro blir trögflytande men baraom du blandar det med ca 2 dl vätska. Om du blandar det med 3 dl blir det tunnare men fortfarande "fylligt".

Ekonom
2007-01-26, 10:20
verkar finnas två typer av kassein:

En som får en konsistens som påminner om tapetklister, blir tjock och kräver iaf 5 dl vatten per dl. protein ex. sloow, slow fx

Och en som blir mer lättflytande inte kräver alls lika mycket vätska och som blir lite "grynig" ex. "gamla" protec, "micellar casein" från reflex

Jag föredrar defenitivt den andra grynigare varianten!

Synd bara att kasein i alla former innehåller så mycket kalcium, en drink ger ju mer eller mindre dagsbehovet. tar man en drink kasein bör man ju inte äta andra mejeriprodukter och se till att ens multivit/min inte innehåller kalcium... (om man vill begränsa risken för prostatacancer vill säga:MrT: )

Hade det inte varit för kalcium mängden hade jag bara ätit kaseinprotein (pga att magen inte gillar vassle lika bra)

paddanboy
2007-01-26, 10:37
verkar finnas två typer av kassein:

En som får en konsistens som påminner om tapetklister, blir tjock och kräver iaf 5 dl vatten per dl. protein ex. sloow, slow fx

Och en som blir mer lättflytande inte kräver alls lika mycket vätska och som blir lite "grynig" ex. "gamla" protec, "micellar casein" från reflex

Jag föredrar defenitivt den andra grynigare varianten!

Synd bara att kasein i alla former innehåller så mycket kalcium, en drink ger ju mer eller mindre dagsbehovet. tar man en drink kasein bör man ju inte äta andra mejeriprodukter och se till att ens multivit/min inte innehåller kalcium... (om man vill begränsa risken för prostatacancer vill säga:MrT: )

Hade det inte varit för kalcium mängden hade jag bara ätit kaseinprotein (pga att magen inte gillar vassle lika bra)

Sloow och Slow fx är ju 100% kasein som jag förstår, protec innehåller vassle också. Därför är det kanske skillnad i konsistens.

Eiselt: Är det möjligt att utesluta kalcium från kasein?

Ekonom
2007-01-26, 10:56
Sloow och Slow fx är ju 100% kasein som jag förstår, protec innehåller vassle också. Därför är det kanske skillnad i konsistens.

Nej, micellar kasein är 100% mjölkisolat, som i sig innehåller ca 20% vassle Men protec innehåller så vitt jag vet tillsatt vassle, ca. 20% ytterliggare.

micellar har jag just nu. blandar 1 dl i kanske 3 dl vatten, blir inte särskillt tjockt

Tror inte man kan ta bort kalciumet ur kaseinet. Sverker skrev nåt om det för ett tag sen, det är kalciumet som på något sätt "binder" ihop proteinerna eller nåt liknande:confused:

EiseltUK
2007-01-26, 14:14
Ja kalcium binder ihop submicellerna. Det är cirka 1 % kalcium eller 1 gr kalcium per 100 gr pulver. Tror dagsbehover ligger på typ ca 1 gram men det beror ju också på hur väl kalciumet tas upp. Jag tror inte man behöver oroa sig men att ta extra kalciumtillskott är givetvis onödigt.

I vanligt kalciumkaseinat kan nog kalciumhalten ligga något högre. Kalciumet används för att få upp pH-värdet från syrakasein som är utgångsmaterialet.


Här finns lite populärvetenskaplig info:
http://www.bodybuilding.com/fun/protein5.htmhttp://www.bodybuilding.com/fun/protein5.htm

Lindstein
2007-02-01, 15:39
Synd bara att kasein i alla former innehåller så mycket kalcium, en drink ger ju mer eller mindre dagsbehovet. tar man en drink kasein bör man ju inte äta andra mejeriprodukter och se till att ens multivit/min inte innehåller kalcium... (om man vill begränsa risken för prostatacancer vill säga:MrT: )

Hade det inte varit för kalcium mängden hade jag bara ätit kaseinprotein (pga att magen inte gillar vassle lika bra)

Läste precis en väldigt intressant text av Fredrik Paulun...

Kalcium, kan en av de vanligaste och nyttigaste mineralerna i kosten vara vår mest effektiva fettförbrännare? Mycket tyder på det.

Vanligt enkelt kalcium har således en roll i viktbalansen, och långtidsstudier visar att det är en viktig roll.

studier visar att rikligt med kalcium förmår fettcellerna att släppa ut mer fett. Forskning visar också att upptaget av fett till fettcellerna minskar och att kroppstemperaturen ökar något

Dessutom misstänker jag att en av orsakerna till att pyruvat i stora doser faktiskt gav en viktminskningseffekt var att det innehåll kalcium

Allt finns på Pauluns sida...

Ekonom
2007-02-01, 17:05
Hellre fet med en pigg och kry prostata än slank och impotent :cool:

Närå, men när man läser om enskilda vitaminer och mineraler med "bra effekter" brukar det i praktiken innebära zero.

EiseltUK
2007-02-01, 17:18
Hellre fet med en pigg och kry prostata än slank och impotent :cool:

Lågt intag av kalcium ökar risken för tjocktarmscancer så lagom är nog bäst.

Ekonom
2007-02-02, 09:11
Lågt intag av kalcium ökar risken för tjocktarmscancer så lagom är nog bäst.

absolut!

ligne
2007-02-04, 19:20
gah, lansera det nu så jag kan beställa!

EiseltUK
2007-02-05, 12:56
Vi har skickat förpackningar på tryck nu och de blir klara om cirka en månad så förhoppningsvis kan vi ha DoublePro klar om lite drygt en månad. Ungefär samtidigt lanserar vi HydraPro.

ligne
2007-02-05, 14:33
Vi har skickat förpackningar på tryck nu och de blir klara om cirka en månad så förhoppningsvis kan vi ha DoublePro klar om lite drygt en månad. Ungefär samtidigt lanserar vi HydraPro.

härligt!

Pm:a mig när jag kan beställa :thumbup:

ligne
2007-02-21, 18:34
Är den färdig nu?
Såg på Eiselt.se att den är med på produktlistan iaf?

jag antar att det inte är många som säljer det och B&F tänker jag inte ens åka och kolla på för dom är så satans dyra =/

EiseltUK
2007-02-21, 19:14
Är den färdig nu?
Såg på Eiselt.se att den är med på produktlistan iaf?

jag antar att det inte är många som säljer det och B&F tänker jag inte ens åka och kolla på för dom är så satans dyra =/

Nej den är inte färdig ännu. Tar någon vecka till, minst 2.

Tre smaker nu i början:

Double Chocolate
Pistachio & Coconut
Banana & Peanut

ligne
2007-02-21, 19:37
jag läste det som fanns att läsa på Eiselt.se

blev riktigt sugen på "double chocolate" :D
ser fram emot det enormt mycket, ska bli roligt att testa!

Fairing
2007-02-22, 08:22
Den stora skillnaden är smak och konsistens. DoublePro är i en helt annan liga.

Hur gick det i smaktesten i Fitnessmagazine *whistle*

EiseltUK
2007-02-22, 10:42
Hur gick det i smaktesten i Fitnessmagazine *whistle*

Ingen aning. Vi annonserar inte där så jag räknar inte med att få några "bonuspoäng".

Vet du?

FreCKo
2007-02-22, 11:10
Nej den är inte färdig ännu. Tar någon vecka till, minst 2.

Tre smaker nu i början:

Double Chocolate
Pistachio & Coconut
Banana & Peanut

Panan och jordnöt? *spy*

EiseltUK
2007-02-22, 11:14
Panan och jordnöt? *spy*


Banan, inte Panan. :D

Den är supergod. Kanske inte låter så gott men det är den.

Nilsjohan
2007-02-22, 11:24
Panan och jordnöt, mina två favoriter i en! Då blir det verkligen en "Double Pro" :hbang:

FreCKo
2007-02-22, 11:56
Banan, inte Panan. :D

Den är supergod. Kanske inte låter så gott men det är den.

Ehm... Just det, precis det jag menade :D

Så det här Double Pro ska vara som ett rent proteintillskott och "bättre" att ta istället för Whey-80 när det gäller rent proteintillskott som mellanmål/kvällsmål?

Panan och jordnöt, mina två favoriter i en! Då blir det verkligen en "Double Pro" :hbang:

*grr27* *slap*

EiseltUK
2007-02-22, 12:10
Så det här Double Pro ska vara som ett rent proteintillskott och "bättre" att ta istället för Whey-80 när det gäller rent proteintillskott som mellanmål/kvällsmål?




Under dagen både som mellanmål och till maten (om du får i dig för lite protein), efter träning och kvällsmål. Vid alla dessa tillfällen är DoublePro troligen bättre än rent vassleprotein. Det är bara före träningen som det kan vara bra med ett snabbare protein och allra helst EsaPro.

Fairing
2007-02-22, 12:15
Ingen aning. Vi annonserar inte där så jag räknar inte med att få några "bonuspoäng".

Vet du?

Jo , varken Eiselt eller Fairing fick något vidare bra betyg för smaken*mini*
Vann gjorde ett "protein" som innehöll drygt 20% kolhydrater*screwy*

Vi kommer att sluta att skicka smakprover för det verkara vara olika spelregler för företagen som deltar

/Lasse

EiseltUK
2007-02-22, 12:19
Jo , varken Eiselt eller Fairing fick något vidare bra betyg för smaken*mini*
Vann gjorde ett "protein" som innehöll drygt 20% kolhydrater*screwy*

Vi kommer att sluta att skicka smakprover för det verkara vara olika spelregler för företagen som deltar

/Lasse

I samband med att vi skickade in prov bad jag dem skilja på bl a vassle och kaseinbaserade produkter. Vi brukar tacka ned till att delta eftersom det så lätt bli missvisande.... tydligen så även denna gång. *gah!*

FreCKo
2007-02-22, 12:47
Under dagen både som mellanmål och till maten (om du får i dig för lite protein), efter träning och kvällsmål. Vid alla dessa tillfällen är DoublePro troligen bättre än rent vassleprotein. Det är bara före träningen som det kan vara bra med ett snabbare protein och allra helst EsaPro.

Okej, så ditt förslag är att man helt skippar typ whey-80 och istället köper något i stil med Double Pro, EsaPro och kolhydrater i stil med maltodextrin?

EiseltUK
2007-02-22, 12:52
Okej, så ditt förslag är att man helt skippar typ whey-80 och istället köper något i stil med Double Pro, EsaPro och kolhydrater i stil med maltodextrin?

Japp. du kan givetvis välja ett annat protein än DoublePro så länge det innehåller kasein/ kaseinat. Ett alternativ är att du blandar Whey-80 i mjölk för att få upp kaseinhalten.

FreCKo
2007-02-22, 12:59
Japp. du kan givetvis välja ett annat protein än DoublePro så länge det innehåller kasein/ kaseinat. Ett alternativ är att du blandar Whey-80 i mjölk för att få upp kaseinhalten.

Ah okej, så vassle är alltså "sämre" än kasein när det gäller att få i sig protein som verkar under dagen, men "bättre" när det gäller pre/post träningsdrinkar?

Nilsjohan
2007-02-22, 13:17
Hur mkt vätska behövs till Double Pro för att få en bra konsistens?

EiseltUK
2007-02-22, 15:06
Hur mkt vätska behövs till Double Pro för att få en bra konsistens?

En av fördelarna med DoublePro är att pulvret går att blanda lite som man vill. Om du blandar med lite vätska blir det inte som tapetklister utan blir bara krämigare och kan ätas med sked. Låt drinken stå ett tag så blir det som smält glass. *drool* Blandar du med mer vätska 3-4 dl så har du en vanlig proteindrink.

Mitched
2007-02-22, 15:11
Ungefär var kommer priset att hamna?

EiseltUK
2007-02-22, 15:21
Ah okej, så vassle är alltså "sämre" än kasein när det gäller att få i sig protein som verkar under dagen, men "bättre" när det gäller pre/post träningsdrinkar?


Korrekt. Vassle är troligen bättre bara före träningen. Efter kan du ta kombination av kasein+vassle.

EiseltUK
2007-02-22, 15:22
Ungefär var kommer priset att hamna?


439 kr för 750 gram.

He-man
2007-02-22, 15:55
439 kr för 750 gram.

:eek: Det är en "viss" skillnad på pris i jämförelse med protec :D

ligne
2007-02-22, 16:00
aja, om man, som jag, bara ska dricka det innan läggdags så är priset inte så farligt :D

Fairing
2007-02-22, 16:06
439 kr för 750 gram.

Du menar 139:- för 750g hoppas jag:)

Nilsjohan
2007-02-22, 16:15
En av fördelarna med DoublePro är att pulvret går att blanda lite som man vill. Om du blandar med lite vätska blir det inte som tapetklister utan blir bara krämigare och kan ätas med sked. Låt drinken stå ett tag så blir det som smält glass. *drool* Blandar du med mer vätska 3-4 dl så har du en vanlig proteindrink.
Det låter lovande. Har ätit nog med tapetklister i min dagar.

Nilsjohan
2007-02-22, 16:18
439 kr för 750 gram.
3-4 gånger så dyrt som Protec?

Dr Nick
2007-02-22, 16:28
Du menar 139:- för 750g hoppas jag:)

Han måste ju ha skivit fel?
Eller?
439:- låter lite väl mycket för 750g..

EiseltUK
2007-02-22, 16:35
Haha jag skojade bara. :smash: :smash: :smash:

Tror att riktpriset kommer ligga på 179-189 kr / 750 gr. Lägre än så kan vi inte komma eftersom råvaran är dyrare än rent vassleproteinisolat. Däremot brukar inte riktpriset ha så mycket med verkligheten att göra. Det är inte ovanligt att priserna är lägre med det är upp till återförsäljarna.

FreCKo
2007-02-22, 17:56
En av fördelarna med DoublePro är att pulvret går att blanda lite som man vill. Om du blandar med lite vätska blir det inte som tapetklister utan blir bara krämigare och kan ätas med sked. Låt drinken stå ett tag så blir det som smält glass. *drool* Blandar du med mer vätska 3-4 dl så har du en vanlig proteindrink.

Tror du att man kan frysa det och få RIKTIG glass? *drool*

Korrekt. Vassle är troligen bättre bara före träningen. Efter kan du ta kombination av kasein+vassle.

Okej, men om man tar typ EsaPro före träning, då är vassle mer eller mindre onödigt?

Förlåt om jag ställer så mycket dumma frågor förresten, men mitt vassle och malto håller på att ta slut och jag funderar på att testa nya grejer, och att ha en representant från Eiselt här är ju guld för då kan man bombardera dig med frågor :D

Haha jag skojade bara. :smash: :smash:

Tror att riktpriset kommer ligga på 179-189 kr / 750 gr. Lägre än så kan vi inte komma eftersom råvaran är dyrare än rent vassleproteinisolat. Däremot brukar inte riktpriset ha så mycket med verkligheten att göra. Det är inte ovanligt att priserna är lägre med det är upp till återförsäljarna.

Hur stor kommer en portion vara ungefär?

EiseltUK
2007-02-22, 18:07
Tror du att man kan frysa det och få RIKTIG glass? *drool*

Har inte provat. Ska testa och se vad sm händer.


Okej, men om man tar typ EsaPro före träning, då är vassle mer eller mindre onödigt?

Ja. Man kan säkert hitta användningsområden för vassle. T ex kanske visa föredrar att ha en snabbare protein som mellanmål men DoublePro innehåller både kasein och vassle så jag tror man slår två flugor i en smäll.

Förlåt om jag ställer så mycket dumma frågor förresten, men mitt vassle och malto håller på att ta slut och jag funderar på att testa nya grejer, och att ha en representant från Eiselt här är ju guld för då kan man bombardera dig med frågor :D

Det kommer ta några veckor innan DoublePro finns på lager så du kanske blir tvungen att köpa något annat innan ändå.

Hur stor kommer en portion vara ungefär?

Det avgör du egentligen själv men en standarddos är 30-35 gram.

/ Henrik

FreCKo
2007-02-22, 19:00
Tror du att man kan frysa det och få RIKTIG glass? *drool*

Har inte provat. Ska testa och se vad sm händer.

Fan va bra! Hoppas på att det blir gott, då blir sommarbulken lite bättre *drool*

Okej, men om man tar typ EsaPro före träning, då är vassle mer eller mindre onödigt?

Ja. Man kan säkert hitta användningsområden för vassle. T ex kanske visa föredrar att ha en snabbare protein som mellanmål men DoublePro innehåller både kasein och vassle så jag tror man slår två flugor i en smäll.

Då blir det ju nästan DoublePro nästa gång jag handlar upp mig på kosttillskott ... Fast kilopriset var avsevärt högre än vassle...

Förlåt om jag ställer så mycket dumma frågor förresten, men mitt vassle och malto håller på att ta slut och jag funderar på att testa nya grejer, och att ha en representant från Eiselt här är ju guld för då kan man bombardera dig med frågor :D

Det kommer ta några veckor innan DoublePro finns på lager så du kanske blir tvungen att köpa något annat innan ändå.

Det är lugnt, det är några veckor kvar innan det tar slut ;)

Hur stor kommer en portion vara ungefär?

Det avgör du egentligen själv men en standarddos är 30-35 gram.

/ Henrik

750/30 blir 25 portioner... Vart ju lite dyrare än jag trodde *whistle*

EiseltUK
2007-02-22, 19:22
Fan va bra! Hoppas på att det blir gott, då blir sommarbulken lite bättre *drool*

Smaken är i o f individuell. Det är inte säkert att alla gillar alla smakerna men någon av de tre smakerna vi lanserar ska nog alla hitta en de gillar.

Har slängt in en drink i frysen. Blandande tre rågade matskedar i ca en dl vatten och hällde över i en påse. Ska bli intressant. Testar kanske senare i kväll eller imorgon.


Då blir det ju nästan DoublePro nästa gång jag handlar upp mig på kosttillskott ... Fast kilopriset var avsevärt högre än vassle...

Jo det är inte så billigt men den här typen av proteinråvara är dyr. Mer än dubbelt så dyr som vanligt vasslekoncentrat. *grr* Om du räknar på det så ser du att priset på DoublePro är satt ganska lågt. Helst skulle vi vilja ta 249 kr för 750 gram men vi hoppas/tror att ett lägre pris gör att fler kommer köpa och då tjänar vi ju bra på det ändå.

/ Henrik

Pepz
2007-02-22, 19:23
när får man fullspons från eiselt då ;)

FreCKo
2007-02-22, 19:31
Fan va bra! Hoppas på att det blir gott, då blir sommarbulken lite bättre *drool*

Smaken är i o f individuell. Det är inte säkert att alla gillar alla smakerna men någon av de tre smakerna vi lanserar ska nog alla hitta en de gillar.

Har slängt in en drink i frysen. Blandande tre rågade matskedar i ca en dl vatten och hällde över i en påse. Ska bli intressant. Testar kanske senare i kväll eller imorgon.


Då blir det ju nästan DoublePro nästa gång jag handlar upp mig på kosttillskott ... Fast kilopriset var avsevärt högre än vassle...

Jo det är inte så billigt men den här typen av proteinråvara är dyr. Mer än dubbelt så dyr som vanligt vasslekoncentrat. *grr* Om du räknar på det så ser du att priset på DoublePro är satt ganska lågt. Helst skulle vi vilja ta 249 kr för 750 gram men vi hoppas/tror att ett lägre pris gör att fler kommer köpa och då tjänar vi ju bra på det ändå.

/ Henrik

Ska bli skoj att se resultatet på glassen!

Upptäckte precis att allt långsamt protein var dyrt, jämförde med vassle men det är ju lättare att utvinna gissar jag på?

179-189Kr/750gr tycker jag är ett skitbra pris, du har ju lyckats övertala mig att prova det åtminstånde en gång :D

EiseltUK
2007-02-22, 19:36
när får man fullspons från eiselt då ;)

När du bli värd det. :laugh:

EiseltUK
2007-02-22, 19:38
Ska bli skoj att se resultatet på glassen!

Upptäckte precis att allt långsamt protein var dyrt, jämförde med vassle men det är ju lättare att utvinna gissar jag på?

179-189Kr/750gr tycker jag är ett skitbra pris, du har ju lyckats övertala mig att prova det åtminstånde en gång :D


Återkommer med rapport angående projekt: glass.

Vi har fixat en testpanel som ska bedömma smakerna via ett annat forum. 15 pers totalt, där 5 personer testar var sin smak. Ska bli intressant att se vad testerpersonerna tycker. Kanske ett test som vi får ångra..... *rolleyes*

Pepz
2007-02-22, 19:46
När du bli värd det. :laugh:

Tillbaks till bulken då med andra ord.. :eating:


ser fram emot fler bra produkter från Eiselt.

ligne
2007-02-22, 19:47
Hur blir man testperson till kommande produkter? ;)

EiseltUK
2007-02-22, 20:00
Tillbaks till bulken då med andra ord.. :eating:


ser fram emot fler bra produkter från Eiselt.


Vi har skitmycket på gång. Vi kommer göra om i stort sett alla gamla produkter. Härnäst är det en ny sammansättning till MaxGain. En ny ALA med några andra ingredienser som kommer göra produkten märkbart effektivare, tar troligen bort glutamin ur sportimentet och kanske även det vanliga kreatinet. Cyprol (med LJ100 är på G), en ny Retibol jobbar vi på (tar bort både 20-h och leucinet så det blir en helt ny sammansättning).......osv.

EiseltUK
2007-02-22, 20:02
Hur blir man testperson till kommande produkter? ;)


Kolozzeum ville tydligen inte ha den sortens testpaneler så jag la upp det på ett annat forum. Just nu var det bara två platser kvar.

Dr Nick
2007-02-22, 20:06
Vi har skitmycket på gång. Vi kommer göra om i stort sett alla gamla produkter. Härnäst är det en ny sammansättning till MaxGain. En ny ALA med några andra ingredienser som kommer göra produkten märkbart effektivare, tar troligen bort glutamin ur sportimentet och kanske även det vanliga kreatinet. Cyprol (med LJ100 är på G), en ny Retibol jobbar vi på (tar bort både 20-h och leucinet så det blir en helt ny sammansättning).......osv.

*popcorn*

EiseltUK
2007-02-22, 20:18
Tror du att man kan frysa det och få RIKTIG glass? *drool*




Funkar inte. Blir isglass. Det måste nog vara en massa fett och socker i för att det ska blir som riktig glass.

Smält glass får duga.

FreCKo
2007-02-22, 20:27
Funkar inte. Blir isglass. Det måste nog vara en massa fett och socker i för att det ska blir som riktig glass.

Smält glass får duga.

isglass är väl pra krejer? :thumbup: Tänk dig en sommardag, sitta på balkongen och käka doublepro-glass :D

ligne
2007-02-22, 20:30
Henrik

du får gärna skicka ett PM till mig när ni behöver försökskaniner till saker och ting. Så kan jag regga mig där det nu behövs. Om du kommer ihåg det då vill säga :D

tack på förhand!

TylerDurden84
2007-02-22, 21:27
Funkar inte. Blir isglass. Det måste nog vara en massa fett och socker i för att det ska blir som riktig glass.

Smält glass får duga.

Jo, jag har på alla sätt försökt göra en krämig klass utan socker eller större mängd fett, men det verkar omöjligt. Tror glasstillverkarna även har någon maskin som fluffar till skummjölken och sockret så det får den behagliga konsistensen. Allt man gör själv blir isglass oavsett hur konsistensen är innan frysning :D

Johannes
2007-02-22, 21:32
Är vassleprotein och vassle isolat samma sak ??

EiseltUK
2007-02-22, 21:35
Är vassleprotein och vassle isolat samma sak ??

Vassleprotein kan förekomma i tre varianter:

koncentrat
isolat
hydrolysat (av antingen koncentrat eller isolat

Den fjärde varainten är när vasslet förrekommer naturligt i ett TMP (total milk protein). Kan jämföras ungefär med isolat.

EiseltUK
2007-02-22, 21:38
Henrik

du får gärna skicka ett PM till mig när ni behöver försökskaniner till saker och ting. Så kan jag regga mig där det nu behövs. Om du kommer ihåg det då vill säga :D

tack på förhand!


Vi har ingen lista utan kommer att utannonsera det på forum som tillåter denna typ av produkttester. Gäller bara att ha lite tur för att komma med.

Ekonom
2007-02-22, 22:07
Vi har skitmycket på gång. Vi kommer göra om i stort sett alla gamla produkter. Härnäst är det en ny sammansättning till MaxGain. En ny ALA med några andra ingredienser som kommer göra produkten märkbart effektivare, tar troligen bort glutamin ur sportimentet och kanske även det vanliga kreatinet. Cyprol (med LJ100 är på G), en ny Retibol jobbar vi på (tar bort både 20-h och leucinet så det blir en helt ny sammansättning).......osv.

:eating: , *yourock* , :cheers: , :bpump: & :kickass:

alltid kul med nya produkter som kan göra träningen lite spännande!

TcAnders
2007-02-22, 22:53
Vi har ingen lista utan kommer att utannonsera det på forum som tillåter denna typ av produkttester. Gäller bara att ha lite tur för att komma med.

Ahh, va tråkigt.. Hittade nyss på forumet, men jag var för sen..
Kanske kommer fler tåg, jag är lite sugen på ett nytt proteinpulver men vet inte riktigt vilket..

// Anders

apa_ola
2007-03-05, 20:41
Eiselt: hur går det här då?

EiseltUK
2007-03-05, 22:58
Eiselt: hur går det här då?

Om två veckor hoppas jag vi har DoublePro klar.

Avesta
2007-03-06, 01:40
Väntar fortfarande på protec med sukralos. Hur länge till *drool*

EiseltUK
2007-03-06, 10:40
Väntar fortfarande på protec med sukralos. Hur länge till *drool*

Ungefär samtidigt som DoublePro kommer in.

ligne
2007-03-06, 13:39
Vilken skulle du själv rekommendera?

Double Pro eller Protec, med sukralos?

EiseltUK
2007-03-06, 15:20
Vilken skulle du själv rekommendera?

Double Pro eller Protec, med sukralos?

Om du vill ha god smak, bra konsisten så är et DoublePro. Vill du hellre ha sukralos än asparam eller om du tycker Protec har varit tillräckligt gott innan och vill spara någon tia per vecka så väljer du Protec. Personligen kommer jag använda DoublePro eftersom jag gillar smaken och konsistensen... egentligen bryr jag mig inte så länge proteinet löser sig bra men om man ändra kan få det att smaka bra så varför inte.

HC77
2007-03-06, 15:39
[QUOTE=EiseltUK

Vi använder mjölkproteinisolat i sammansättningen av samma sort som vi hade i orginal-Protec förr men nu från en annan leverantör. Det blir m a o cirka 80 % kasein och 20 % vassle, ungefär som finns i Protec.

Som uråldrig användare av Protec undrar jag om det är samma utmärkta helmjölksprotein från NZMP som ni använde för i tiden?

EiseltUK
2007-03-06, 15:55
[QUOTE=EiseltUK

Vi använder mjölkproteinisolat i sammansättningen av samma sort som vi hade i orginal-Protec förr men nu från en annan leverantör. Det blir m a o cirka 80 % kasein och 20 % vassle, ungefär som finns i Protec.

Som uråldrig användare av Protec undrar jag om det är samma utmärkta helmjölksprotein från NZMP som ni använde för i tiden?


Nej det är inte samma leverantör men råvaran är snarlik. Jag skulle nog beskriva den här råvaran som en aning finare. Konsistensen blir bättre med den här.

FreCKo
2007-03-06, 23:34
Om du vill ha god smak, bra konsisten så är et DoublePro. Vill du hellre ha sukralos än asparam eller om du tycker Protec har varit tillräckligt gott innan och vill spara någon tia per vecka så väljer du Protec. Personligen kommer jag använda DoublePro eftersom jag gillar smaken och konsistensen... egentligen bryr jag mig inte så länge proteinet löser sig bra men om man ändra kan få det att smaka bra så varför inte.

Om DoublePro och Protec är så lika i resultat att man ska välja mellan smak/konsistens och pris? Varför släppa två likadana produkter? :MrT:

EiseltUK
2007-03-06, 23:52
Om DoublePro och Protec är så lika i resultat att man ska välja mellan smak/konsistens och pris? Varför släppa två likadana produkter? :MrT:

Kanske onödigt men vi valde att ha kvar Protec men göra den med sukralos som ett alternativ.

bluelight
2007-03-18, 16:25
snart klart? :D

EiseltUK
2007-03-18, 16:54
snart klart? :D

Själva förpackningsmaterialet är tryckt och klart nu i alla fall. Vi väntar in råvarorna när som helst. Blir spännande att se vilken respons vi får på smakerna. *popcorn*

ligne
2007-03-18, 17:22
du ska få min ärliga åsikt så fort jag har smakat :D

Timme
2007-03-19, 20:42
Själva förpackningsmaterialet är tryckt och klart nu i alla fall. Vi väntar in råvarorna när som helst. Blir spännande att se vilken respons vi får på smakerna. *popcorn*

Hoppas att det inte blir samma respons som på EsaPro :D

Nää men du själv sade ju så ärligt att EsaPro smakade bäver-stjärt så ingen kan klandra Eiselt för att EsaPro smakar illa. Själv tycker jag att EsaPro har en fräck smak.

bluelight
2007-03-26, 18:38
nu får ni snart släppa den, eller ge mig smakprov, jag MÅSTE ha den, har senaste dagarna vunnit 200 kr och hittat 100 kr så det går dirr till er! ;D Protecen börjar ta slut.

PS. eran sida funkar ej i firefox :(

Heeeeeej
2007-03-27, 17:43
NÄr Kommer Den Nya Protec Med Sukralos?

Handcuff
2007-03-27, 18:05
NÄr Kommer Den Nya Protec Med Sukralos?

läs ett par poster upp....

EiseltUK
2007-03-27, 19:46
NÄr Kommer Den Nya Protec Med Sukralos?


Jag tror Protec m sukralos redan finns på lager men vi säljer ut den gamla först.

TylerDurden84
2007-03-27, 20:40
Jag tror Protec m sukralos redan finns på lager men vi säljer ut den gamla först.

Men smaken förblir i princip likadan? Bara sötningsmedlet som ändrats?

EiseltUK
2007-03-27, 22:29
Men smaken förblir i princip likadan? Bara sötningsmedlet som ändrats?

Aromerna ändras något, men i stort sett lika. Vi har dock noterat att viskosisteten på senaste leveransen av kaseinat är lägre så drinkarna blir något blaskigare. Vill man ha dem tjockare måste man dra ned lite på vätskan.

*anden*
2007-03-28, 10:02
(inte läst hela tråden nu men) Vad sjutton hände med era UNDERBARA tjocka konsistens på protec som ni hade för x antal år sedan. Köpte ALLTID protec förr men bytte protein i och med ni gick över till arla elelr vad det var.

EiseltUK
2007-03-28, 10:36
(inte läst hela tråden nu men) Vad sjutton hände med era UNDERBARA tjocka konsistens på protec som ni hade för x antal år sedan. Köpte ALLTID protec förr men bytte protein i och med ni gick över till arla elelr vad det var.

DoublePro kommer vara mer lik original-Protec.

Johannes
2007-03-28, 17:59
kommer den nya protec med sukralos finns på denna shop?

EiseltUK
2007-03-28, 19:08
kommer den nya protec med sukralos finns på denna shop?

När vi börjar leverera den och när Kolo har slut. Jag tror att de har en order inne och att de får in nya jordgubb med sukralos.... om jag inte tar fel. Och sen kommer vanilj in och sist choklad för den hade vi mer av på lager. Inom någon vecka bör vi bara ha nya Protec på lager och successivt fasas den gamla bort även hos återförsäljarna.

Det är lätt att se skillnad på nya och gamla. Den nya levereras i en påse med tryck istället för med kartong.

/ Henrik

Pelle2
2007-04-03, 16:41
Hur gåre med Hydrapro och Double? försenat?

"Nedräkningen har börjat till lanseringen av HydraPro och DoublePro. Enligt beräkningarna ska både produkterna finnas på lager i början av mars."*whistle*

bluelight
2007-04-03, 17:10
Hur gåre med Hydrapro och Double? försenat?

"Nedräkningen har börjat till lanseringen av HydraPro och DoublePro. Enligt beräkningarna ska både produkterna finnas på lager i början av mars."*whistle*

inte bara jag som är jättesugen på doublepro :D

Handcuff
2007-04-03, 17:25
inte bara jag som är jättesugen på doublepro :D

Ser framemot å testa de ny smakerna :thumbup:

He-man
2007-04-03, 17:39
Ser framemot å testa de ny smakerna :thumbup:

Henrik har låtit mig smaka chokladen, den var inte alls dum faktiskt, jag hade inte förväntat mig så stor skillnad på double pro mot protec men double pro smakar typ som chokladpudding, smarrigt! :eating:


















aprill, aprill si sådär 2 dagar försent! (sorry men jag glömde bort att lura någon i söndags)

Pelle2
2007-04-03, 17:51
Omg.. jag vill ha nu!*mini*

Mitched
2007-04-11, 19:13
DoublePro på gång snart?

Backe
2007-04-11, 20:24
DoublePro på gång snart?

Såg att det var "på ingång under vecka 15" på en hemsida så det är nog inte allt för långt borta..

loverius
2007-04-14, 08:30
Har kommit nu

fonzie
2007-04-14, 10:54
Någon som smakat? *popcorn*

Sir Anselm
2007-04-17, 09:53
Fortfarande ingen som testat? Framförallt chokladvarianten är jag intresserad av... Tänkte slänga iväg en stororder så fort lönen kommit, men vore ju kul med lite smakrecensioner innan dess...

Ninred
2007-04-17, 20:02
Finns Doublepro redan att handla på marknaden? Vill gärna ha!!! *drool*

dr ozz
2007-04-17, 20:45
Fortfarande ingen som testat? Framförallt chokladvarianten är jag intresserad av... Tänkte slänga iväg en stororder så fort lönen kommit, men vore ju kul med lite smakrecensioner innan dess...

Jag har testat chokladen och den är grymt god:thumbup:

ligne
2007-04-17, 20:54
Jag har testat chokladen och den är grymt god:thumbup:


härligt!
den ska testas.

Carl_B
2007-04-18, 01:11
vart kan man köpa doublepro vanilj?

Lindstein
2007-04-18, 09:20
vart kan man köpa doublepro vanilj?

Finns inte...

Carl_B
2007-04-18, 11:08
ok ?


När vi börjar leverera den och när Kolo har slut. Jag tror att de har en order inne och att de får in nya jordgubb med sukralos.... om jag inte tar fel. Och sen kommer vanilj in och sist choklad för den hade vi mer av på lager. Inom någon vecka bör vi bara ha nya Protec på lager och successivt fasas den gamla bort även hos återförsäljarna.

Det är lätt att se skillnad på nya och gamla. Den nya levereras i en påse med tryck istället för med kartong.

/ Henrik

Ekonom
2007-04-18, 12:06
ok ?

det där är protec, inte doublepro

Carl_B
2007-04-18, 16:04
oops

Kico
2007-04-18, 21:57
Någon som smakat? *popcorn*

Här är i alla fall en recension, lär komma fler: http://*******.se/forum/viewtopic.php?p=3626#3626

Mitched
2007-04-18, 22:04
Håller som bäst på att äta min första portion Double Chocolate. Måste säga att den är frukansvärt god. Väldigt smakrik och krämig utan att bli kakaobesk på något sätt. Rekommenderas varmt!

Halldin
2007-04-18, 22:32
Är det något som är extra bra förutom smaken?
Låter lite tungt o punga ut dubbelt så mycket gürtner bara för smaken.

Kico
2007-04-18, 22:36
Låter lite tungt o punga ut dubbelt så mycket gürtner bara för smaken.

+1 *grr27*

BeatNec
2007-04-18, 22:40
Blandar man Double Chocolate med mjölk så har man garanterat den godaste shaken som går att få tag på :thumbup:

Blir inga klumpar som det lätt kan bli med kasein, den är krämig och len. Smakar som en efterrätt! Först saknade jag en bittrare eftersmak, men efter några shakes har jag kommit fram till att detta är den idealiska smaken för ett protein som man kan ta utspritt under dagen!
Priset är ganska högt men jag får nog säga att det är värt det, kanske inte varje månad om man är student, men lite då och då när man vill unna sig ett riktigt gott protein! Man får bara passa sig så man inte dricker upp hela påsen på en vecka *cupid*

Nu i deff tider så måste ju detta vara drömmen?! en proteinshake som smakar som något ofantligt onyttigt *drool*

Englund
2007-04-18, 23:46
Blandar man Double Chocolate med mjölk så har man garanterat den godaste shaken som går att få tag på :thumbup:

Jag tror jag vet en shake som är godare. Man blandar Double Pro banana and peanut med mjölk :D Så jävulskt gott :hbang:

Mitched
2007-04-19, 08:10
Är det något som är extra bra förutom smaken?
Låter lite tungt o punga ut dubbelt så mycket gürtner bara för smaken.

Personligen köpte jag den av just den anledningen, det ggr jag ville ha ett extra gott protein. Givetvis är det inget protein jag häller i mig tre grr om dagen, det tillåter inte mina studiemedel...kanske man kan söka merkostnadslån av CSN (inte CNS) för att kunna una sig DoublePro oftare. *drool*

bluelight
2007-04-20, 12:01
Fyfasiken vad god double chocolate är! mums :D körde utan shaker i ölglas med typ max 2 dl mjölk och det är som o dricka smält chokladglass.. grrr!

Skjaves
2007-04-20, 14:04
Banana & Peanut med mjölk var den utan tvekan det godaste proteinet jag har smakat.

bellowing
2007-05-03, 12:50
:cryout: Aromerna ändras något, men i stort sett lika. Vi har dock noterat att viskosisteten på senaste leveransen av kaseinat är lägre så drinkarna blir något blaskigare. Vill man ha dem tjockare måste man dra ned lite på vätskan.

blaskigare ja......smaken: tycker tyvärr inte alls det var samma goda smak på jordgubbsproteinet som innan ni bytte sötningsmedel/förpackning, en klar försämring :cryout:

loverius
2007-05-03, 15:57
testade BANANA-PEANUT. Smaken är ok, men föredrar hellre kollos protein med banansmak före denna.

När kommer PISTACHIO-COCONUT?

anabol_k1k
2007-05-04, 11:47
Fick min order idag. OMFG vad choklad var god!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska prova banan-jordnöt ikväll. Chokladen var godare än oboy!!! *gah!*

EiseltUK
2007-05-04, 12:54
testade BANANA-PEANUT. Smaken är ok, men föredrar hellre kollos protein med banansmak före denna.

När kommer PISTACHIO-COCONUT?

Den blev klar idag. :thumbup:

Johan.S
2007-05-04, 13:23
Den blev klar idag. :thumbup:


Gött!! :hbang:

Ska beställa en av varje plus lite annat godis till veckan. Ska bli intressant å smaka. Recension kommer.

anabol_k1k
2007-05-05, 18:48
Lika gott med vatten! :thumbup:

Bartman
2007-05-09, 13:56
Köpte Double Chocolate igår. Den var mycket god.:thumbup: Ska bli kul att testa de andra smakerna också.

mangemani
2007-05-09, 13:59
när jag väl trodde att jag hade hittat en ny favorit(banana&peanut) så testade man nu på PISTACHIO-COCONUT,taste explosion typ...mycket stark och god smak som genast puttade ner banana&peanut från första platsen.

choklad smaken hade jag höga förväntningar utav(smaken),men blev väldigt besviken faktiskt=/

Endura
2007-05-09, 15:16
Smakerna är gudomliga!

Det enda jag är "ledsen" över är att pulvret sväller så lite. En hel dl pulver till bara 2-3 dl vätska? Har druckit Fairings Sloow innan (visserligen ren kassein och inte 75%) men då räcker 0,5 dl pulver till minst lika mycket vätska!?

Med visp sväller 0,5 dl Sloow och 2,5 minimjölk till 5 dl färdig shake. Är man på diet är det ju volymen (=mättnaden) man eftersträvar...

loverius
2007-05-09, 18:06
jag kan inte få det att bli trögflytande...som kasien brukar...konstigt

Handcuff
2007-05-29, 15:54
Kan man förvänta sig att Double Pro kommer dyka upp i shoppen snart eller någonsin?

Cerberus
2007-05-29, 15:57
jag kan inte få det att bli trögflytande...som kasien brukar...konstigt

lite vätska, 2-3dl till 2dl pulver och man kan äta d me sked :D

Pelle2
2007-05-29, 17:09
Det räcker med 1dl pulver om du blandar med 2dl mjölk och låter den stå 10min:naughty:

EiseltUK
2007-05-29, 17:32
.. och obsevera att det är stor skillnad på att dricka direkt och vänta 10 minuter. Konsistensen blir sååå mycket bättre om man väntar ett tag.

Fairing
2007-05-29, 17:39
Kan man förvänta sig att Double Pro kommer dyka upp i shoppen snart eller någonsin?

ägaren till kolozzeum förväntar sig gratis smakprov för att utvärdera proteinet smakmässigt. Innan varuprov infinner sig så ligger shoppen lågt med att köpa in mer protein:D

Brooklyn
2007-05-29, 17:43
horror, doublepro kan vara det äckligaste jag smakat *spy*
speciellt pistach.. usch o fy

Fairing
2007-05-29, 17:45
horror, doublepro kan vara det äckligaste jag smakat *spy*
speciellt pistach.. usch o fy

Jo , och det är därför vi vill ha smakprov för man skall inte lite på allt som skrivs på internet när det gäller smak*whistle*

EiseltUK
2007-05-29, 17:49
Du vill bara försöka kopiera våra smaker utan att köpa. Rättigheterna till DoublePro är till salut om priset är rätt. :D

Handcuff
2007-05-29, 17:50
ägaren till kolozzeum förväntar sig gratis smakprov för att utvärdera proteinet smakmässigt. Innan varuprov infinner sig så ligger shoppen lågt med att köpa in mer protein:D

Ok :D Var lite nyfiken på en provsmak då det poppat upp massa trådar om smakerna.

Fairings CP3 håller i alla fall väldigt hög smakkvalité så saknar inget i shoppen egentligen :thumbup:

Fairing
2007-05-29, 18:24
Ok :D Var lite nyfiken på en provsmak då det poppat upp massa trådar om smakerna.

:

Äh... det är Henriks släktingar som försöker "lyfta" produkten smakmässigt på alla möjliga forum:laugh:

EiseltUK
2007-05-30, 15:40
Ok :D Var lite nyfiken på en provsmak då det poppat upp massa trådar om smakerna.

Fairings CP3 håller i alla fall väldigt hög smakkvalité så saknar inget i shoppen egentligen :thumbup:

Vi planerar att tillverka ett gäng portionspåsar som smakprover på DoublePro. Är man snäll kan man få.

Jay-Z
2007-05-30, 15:41
Double Pro Choklad utblandat i minimjölk och 1 dl grädde var gott.

Cerberus
2007-05-30, 15:57
hoppas andra smaker kommer, typ vanilj o blåbär(blåbärspaj mums!)

ligne
2007-05-30, 16:29
Vi planerar att tillverka ett gäng portionspåsar som smakprover på DoublePro. Är man snäll kan man få.



gäller det privatpersoner också så ska jag vara snäll!

OggeP
2007-05-30, 20:42
Vi planerar att tillverka ett gäng portionspåsar som smakprover på DoublePro. Är man snäll kan man få.

Jag är snel. *cupid* *kissass*