handdator

Visa fullständig version : Vad äter du när du är på restaurang?

Ganymedes
2007-01-24, 17:45
Det är ju, vad man läst, långt ifrån näringsriktig mat man hittar på dagens restauranger... Vad brukar DU beställa på restaurang och varför (inte bara "för att det är gott" nu)? Vid deff? Vid bulk? Vore kul med lite tips på restaurangmat som, teoretiskt sett iaf, kan innehålla spår av nyttigheter för byggare.

Pulsaxe
2007-01-24, 17:47
LAX, gott med mycket protein:D. Tillsammans med potatis i någon form.. Pressad tex. Äter det även för att det är något nyttigare än typ kött med pomfrittes eller liknande;)

Eddie Vedder
2007-01-24, 18:01
Restauranger som inte har nyttig mat på menyn e ju skitrestauranger så dom skulle jag inte äta på i vilket fall.

Senast jag käkade på restaurang va på en restaurang på Ösdermalm som gjorde persisk mat. Hur jävla sjukt gott som helst, s.k. "onyttig" mat skulle jag inte påstå att dom hade på menyn.

Emil_Larsson
2007-01-24, 18:03
Kebab, kebab, åter kebab. Pizza ibland, rulle ibland. Ett par gånger har jag tagit en sallad faktist och det var inte så pjåkigt.

Ser ingen anledning att leta efter nyttig mat när man äter ute, det är ju det som är grejen när man äter ute "man är ju ute efter något riktigt gott".
Nyttigt kan man ju äta hemma.

serratus
2007-01-24, 18:06
Blev burgare å strips idag gott som fn*popcorn*

Detta hör dock till undantagen, brukar annars mest äta på restauranger där man kan beställa lite nyttigare mat, kinamaten intalar jag mig är rätt ok, lite mycket olja men man kan ju inte få allt.

Clyde
2007-01-24, 18:07
Äter bara bufféer på olika ställen. Tycker det är svårt att bli mätt på en vanlig resturang, man brukar ju bara få typ en pytte-liten köttbit och en klyftpotatis med lite sås för typ 500 spänn.

J.Saarela
2007-01-24, 18:11
Äter det jag känner för att äta,orka vara byggare.

Emil_Larsson
2007-01-24, 18:15
Äter bara bufféer på olika ställen. Tycker det är svårt att bli mätt på en vanlig resturang, man brukar ju bara få typ en pytte-liten köttbit och en klyftpotatis med lite sås för typ 500 spänn.

Jag åt buffe på china fooood häromdagen, 70 spänn, ät så du spyr. Då ingår dricka också. Ingen såg hur mycket dricka än tog så jag passade på att ta 4 st flaskor, undrar om man fick ta så många ;)
Iaf god mat var det och magsäcken fick något rejält att jobba på kan man lugnt säga.

larre
2007-01-24, 18:32
Käkar jag på någon seriöst resturang så beställer jag in en stor jävla köttbit med strips o bea. Bra för testot, både fettet och köttet ;)

regus
2007-01-24, 19:05
Dom få gångerna jag äter på resturang äter jag det jag gillar bäst.
Allt för hardcore-nyttig är inte kul.

Fartman
2007-01-24, 19:07
Äter det jag känner för att äta,orka vara byggare.

Håller fullständigt med. Ska man vara "nyttig" så kan man stanna hemma med matlådan. Äter man ändå ute ska man göra det bästa av situationen och smörja kråset!

Emil_Larsson
2007-01-24, 19:09
Håller fullständigt med. Ska man vara "nyttig" så kan man stanna hemma med matlådan. Äter man ändå ute ska man göra det bästa av situationen och smörja kråset!

Precis, det blir liksom inte värt pengarna om man ska leta efter så nyttig mat som möjligt.

Mass-Tech
2007-01-24, 19:15
Lamm eller biff, fyllt med protein och gott som fan.
Kanske bakad potatis till det och en lättöl.

Handcuff
2007-01-24, 19:18
Kebab, kebab, åter kebab. Pizza ibland, rulle ibland. Ett par gånger har jag tagit en sallad faktist och det var inte så pjåkigt.

Ser ingen anledning att leta efter nyttig mat när man äter ute, det är ju det som är grejen när man äter ute "man är ju ute efter något riktigt gott".
Nyttigt kan man ju äta hemma.

Är inte du en liten pojke också? Tänkte på hur utvecklade smaklökar du tycks ha....nog för att kebab e gott :)

NisseEriksson
2007-01-24, 19:20
Bra fråga
Jag äter det som verkar godast (Och störst portion)
Inga små oxfilébitar här inte.
Det är ingen slump att jag kallas för storätaren :eating: :eating:

Eddie Vedder
2007-01-24, 19:21

Vem har sagt att "nyttig" mat inte kan va gott:confused: Jag käkar aldrig nånsin mat som jag inte gillar, å ute på restaurang finns de ju oftast en massa alternativ på hur god mat som helst. Knappast som att man måste beställa tonfisk å ris bara för att maten ska va "nyttig"

Köttbit me beasås å pomme frites e ju bara allmänt trist, dom intressantare rätterna typ indiskt, grekiskt, japanskt, persiskt o.s.v. är fan så mycke godare "TROTS" att de innehåller en massa nyttiga råvaror å är smaksatt me olika kryddor ist för massa salt + grädde och/lr smör.

Emil_Larsson
2007-01-24, 19:21
Är inte du en liten pojke också? Tänkte på hur utvecklade smaklökar du tycks ha....nog för att kebab e gott :)

Jepp, om nu liten pojke är 16 år så ja *whistle*

Kebab kan bli tröttsamt i längden men har man inte ätit det på länge så kommer det ett jädra sug.
"På länge" är alltså efter 14 dagar ungefär :) :cool:

Max
2007-01-24, 22:00
Aldrig pizza eller kebab, det klassar jag som "hämtmat". På resturang blir det ofta mer avancerade pastarätter :-)
Eller nån spännande havsfisk.

Handcuff
2007-01-24, 22:05
Aldrig pizza eller kebab, det klassar jag som "hämtmat". På resturang blir det ofta mer avancerade pastarätter :-)
Eller nån spännande havsfisk.

Pluss en på den. Knappast resturanger man köper pizza i.

Emil_Larsson: Håller med hur suget kan komma..just nu hade inte en pizza alls vart fel! (har dock en plåt varma mackor me tonfisk i ugnen nu) *drool*

Larsen
2007-01-24, 22:18
Lammkotlett med klyftpotatis och en liten touch av lime.

Shakemynuts
2007-01-24, 22:36
Det absolut bästa jag någonsin käkat var när jag käkade libanesiskt.
Snubben som gjorde käket öste upp en hel tallrik klyftpotatis som var hur krispiga som helst.
Sen la han på 3st marinerad grillade lammkött, 1½ cm höga, 4cm breda och 20cm långa.
Sen sallad runtom allting. En mild yoghurt med vitlök och en tomatbaserad skitstark sås med valnötter i.

*drool* *drool* *drool* *drool* *drool*

skaparn
2007-01-24, 22:37
Har inget "brukar", men vet vad jag ska beställa nästa gång.

Såg häromdagen nämligen innehavaren av en kina-krog sätta sig ner mitt i restaurangen med en djuptallrik majonäs och räkor för att äta med sked. Smaskens.

Emil_Larsson
2007-01-25, 09:02
Pluss en på den. Knappast resturanger man köper pizza i.

Emil_Larsson: Håller med hur suget kan komma..just nu hade inte en pizza alls vart fel! (har dock en plåt varma mackor me tonfisk i ugnen nu) *drool*

Har inte ätit just pizza på ett bra tag. Funderar starkt på att lägga en krona på en sådan god "smörgås" *popcorn*

Albatross
2007-01-25, 17:13
Äter lunch ute varenda dag, men då jag bor i en sunkig håla finns ej några finare restauranger. Blir dock i regel husmanskost nånstans, alternativt kebab (är det gott är det nyttigt, åtminstone för psyket!). Man får inte mycket för slanten, men det är jävligt träligt att laga mat åt sig själv mer än man behöver...

Anova
2007-01-25, 17:32
De gånger jag äter ute så blir det japanskt. Inte speciellt nyttig mat kanske, men sushi och yakiniku (kött) är underbart..
Undviker andra restauranger.

Jacksatan
2007-01-25, 17:44
Det är ju, vad man läst, långt ifrån näringsriktig mat man hittar på dagens restauranger... Vad brukar DU beställa på restaurang och varför (inte bara "för att det är gott" nu)? Vid deff? Vid bulk? Vore kul med lite tips på restaurangmat som, teoretiskt sett iaf, kan innehålla spår av nyttigheter för byggare.

Jag har svårt att få i mig nog med energi från nyttig mat så jag äter gärna nåt rejält fett. Hamburgare brukar jag köpa nån gång i veckan för att jag ska kunna hamna på energiöverskott.

mirrranda
2007-01-25, 18:25
Det blir antingen pastarätt eller lax. Fast några ggr har det även blivit sushibuffé! Fick i mig 32 bitar sist!! :hbang:

Arnesson
2007-01-25, 18:27
Senast åt jag hjort som huvudrätt. Kött är givet om jag får bestämma :)

z_bumbi
2007-01-25, 18:30
Skulle jag äta ute ofta skulla jag välja det jag vill ha och be om ändringar så att det passar mina ev mål för stunden, eftersom jag inte äter ute så ofta så nöjer jag mig med att länsa salladsbuffen innan och efter pizzan eller kebaben.

Srednq
2007-01-25, 18:50
kom å tänka på när vi var utomlands för 10 år sen å jag åt revbensspjäll på ett ställe. kommer inte ihåg vad de var till förutom nån sås. men de tillhör det godaste jag ätit nån gång

LadyG
2007-01-25, 18:59
Kycklingsallad med tomater och fetaost är en stor favorit som jag äter ofta när jag äter ute.

Jag är också en stor vän av Chiligrytan på Taco Bar, lite svag kryddad kanske men den är på det hela taget god och mättande.

Axmode
2007-01-25, 19:23
Kinamat, Kinamat, Kinama och åter KINAMAT*popcorn* *popcorn*

Whey
2007-01-25, 20:21
All U Can Eat, och bara det... Mest mat för pengarna, bäst är om man är ledig och har något att läsa, då kan man sitta hela dagen och äta / läsa / plugga / whatever. Ingen tidsgräns så...

nr16
2007-01-25, 20:50
Oxfile och pommes eller kebabtalrik eller pizza. Oftast blir det så...

Supercharger
2007-01-25, 22:23
Om jag käkar ute så blir det oftast en stadig köttbit med tillbehör. Hämtmat annars blir det nog pizza eller kebab.

pia
2007-01-26, 08:00
Jag föredrar thailändsk mat. Kryddstark mat ska det vara. Om jag äter buffe så blir det mycket protein frukt och grönsaker eftersom det är godast. Är inte så förtjust i pasta, ris och sådant även om jag äter det någon gång per dag för att få tillräckligt med kolhydrater.

Kurash
2007-01-26, 08:17
Går man ut på restaurang är det väl för att lyxa till det lite, inte för att stimulera proteinsyntesen eller skynda på bulken?
Jag räknar inte kebabvagnar, pizzerior och E4-hak som restauranger.
Oftast äter jag sushi (japans svar på kebab, lol?). Är det inte sushi blir det någon finare köttbit med kreativ potatiskomposition och rödvin. Om det är lite lägre klass på restaurangen blir det fish n chips och bärs.

DudX
2007-01-26, 08:37
Massa onyttigt. Nej men seriöst brukar jag äta plankstek med mycket sallad. Asgott! :hbang:

Lostsoul4ever
2007-01-26, 15:39
På lite "finare" resturanger blir det nästan alltid fisk av något slag. Annars är jag förtjust i thailändsk, libanesisk och japansk mat....

Thimmy
2007-01-30, 21:47
Jag ater pa resturang flera ganger om dagen. Lagar aldrig mat hemma. Det kostar under 10kr for en rejal maltid i Malaysia. Oftast blir det stark non-veg indiskt. Ris, kyckling, gronsaker, dahl (artsoppa-liknande sas) och vatten. Man kan inte valja exakt hur mycket olja man vill ha i sasen men det ar bra husmanskost.

Raggis
2007-01-30, 21:49
Det är synd att kalla hamburgarställen (såna ställen som serverar just pommes frites, kebab, rullar etc.), restauranger :S Disgrace.

ligne
2007-01-30, 22:41
dom få gånger jag är på resturang, då skämmer jag bort mig själv till max.
förrätt, god middag (ofta fläskfile, oxfile), och till sist en härlig efterrätt.

man får ju vara snäll mot sig själv lite ibland!

GymTT
2007-02-02, 16:13
En stor kryddad kycklingbit + potatis eller ris är väl favoriten.

L-Sami
2007-02-02, 17:10
Älskar kött, tar sällan något som inte innehåller tillräckligt med energi och protein.

Eddie Vedder
2007-02-02, 19:31
Nånting riktigt annorlunda vill jag alltid ha, de roliga me restaurang (för såna som jag som sällan sällan har förmånen att äta på dessa) är ju först å främst att hitta ett trevligt ställe å sen att äta nåt man inte är van vid å som känns lite spännande.
En restaurangmiddag känns för mej som nåt lite speciellt, inte bara som vilken måltid som helst då man har lust å trycka i sej nåt extra onyttigt som vissa verkar tycka.

LadyInsane
2007-02-02, 22:11

Oftast när jag ska vara nyttig försöker jag dra med folk Kalori eftersom det är nyttigt där och de har en variation av rätter som är goda.

På mitt jobb (restaurang) blir det oftast mycket sallad, potatis och något proteinrikt. Ex lax, kyckling, eller annan kötträtt.

Jag siktar alltid på att äta efter tallriksmodellen och få med kolisar, sallad och protein. Nu när jag är väldigt noga med maten och äter ute skippar jag vanlig pasta i sallader och äter då ex keso/avokadesallad om det är vad som bjuds.

Jag bodde i New York förrut och på Park Avenue finns en hel drös av nyttiga restauranger. Nyttiga hamburgerhak, soppställen och restauranger styrde av GI. Det var både varierande och gott. Lite dyrt tyvärr. Dock kunde man inte hitta hitta nyttiga ställen på andra ställen alls kändes det som. Därav am. midjemått antagligen.

Innan jag åt riktigt dålig sushi och var sjuk i två dagar älskade jag sushi. Nu kan jag inte ens komma på tanken att beställa det. Lite hemskt eftersom det oftast är billigt, nyttigt och gott men magen gör sig påmind bara jag tänker ordet "sushi". :(

sissa
2007-02-03, 02:51
Om vi inte snackar lunchrestaranger så: i princip alltid nån kötträtt.
Jag åt inte rött kött på rätt många år, så det är kul att kunna välja såna rätter nu. Jag tar igen det kan man säga.

Oxfilé är ju vansinnigt gott. Och lamm. Och vilt.

Sonny.
2007-02-03, 08:10
Det som verkar gott och som jag tror att jag blir mätt på.

Axel2
2007-02-03, 12:36
Det som tilltalar mig på menyn :)

FreCKo
2007-02-03, 13:41
Beror helt på vad det är för restaurang, men oftast när jag går till en restaurang som inte är Beppes pizzeria på hörnet så (som då inte händer ofta) så tar jag oftast det som verkar godast, oavsett hur nyttigt/onyttigt det är.

Rock'nRoll
2007-02-03, 14:30
Käkar jag på någon seriöst resturang så beställer jag in en stor jävla köttbit med strips o bea. Bra för testot, både fettet och köttet ;)

Bra grejjor!

Brooklyn
2007-02-03, 15:22
sushi :thumbup:

Olsson
2007-02-03, 16:11
Nästan alltid kött typ oxfilé, fläskfilé och någon form av potatis till, hasselback, pommes eller dyligt. Någon god sås och sen lite sallad till det så har man en bra portion tycker jag.

Ibland pastarätter innan eller efter långa konditionsträninspass. Då känns köttet ofta för tungt.

Sheogorath
2007-02-03, 17:04
Resturang går jag på vid två tillfällen. Antingen:

är det uppbyggnadsfas, då kan man äta vad som helst eftersom näringsbrist aldrig är ett problem;
eller så är det ätardag under deff, och då äter man också vad man vill eftersom det är ätardag.

Nemas problemas alltså. :)

Dnepr
2007-02-03, 17:15
Har svårt att se hur man skulle kunna få näringsbrist av ett mål. För man äter väl fler än en gång per dag.

Jag går gärna på restaurang när som helst under året - det enda som kan variera är vad man äter. Under deff så är det ju bara att äta nåt nyttigare - man vill ju inte att ens träningsliv ska styra en så mycket.

Emil_Larsson
2007-02-03, 17:20
Idag blev det Korv med mos på "gatukök" :smash:

Raggis
2007-02-03, 18:11
Black & White! Fyfan, bästa som finns.