handdator

Visa fullständig version : skinkschnitzel, bra eller anus

Dominance
2007-01-24, 17:29
Jag har länge ätit stek av nötkött men tröttnat, köpte hem skinkschnitzel i dag och det smakar ljuvligt.

Har hört mycket skit om griskött för byggning men har sett att det finns ett par som kör detta så hur ligger det till?

Tanken var 250g x 2 om dagen allså byta ut 2 stekmåltider mot dessa.

Mass-Tech
2007-01-24, 17:44
Jag vet inget fel med det.

Carolinew
2007-01-24, 17:46
Jag har länge ätit stek av nötkött men tröttnat, köpte hem skinkschnitzel i dag och det smakar ljuvligt.

Har hört mycket skit om griskött för byggning men har sett att det finns ett par som kör detta så hur ligger det till?

Varför försöker du inte variera dig lite istället så att du inte tröttnar? T.ex. med fågel (kyckling, kalkon etc) och fisk (lax, torsk, alaska pollock etc)? Eller måste du äta exakt samma två gånger om dagen varje dag?

Dominance
2007-01-24, 17:48
Varför försöker du inte variera dig lite istället så att du inte tröttnar? T.ex. med fågel (kyckling, kalkon etc) och fisk (lax, torsk, alaska pollock etc)? Eller måste du äta exakt samma två gånger om dagen varje dag?

Jag äter 8 måltider om dagen, 400g protein totalt så jag varierar alla måltiderna så gott som det går.
Nötkött, nötfärs,keso,ägg ,lax och torsk.

Eddie Vedder
2007-01-24, 17:52

Skinkschnitzel e en mager och fin del av grisen och verkligen ingen skit. Va jag vet är proteinet från rött kött sämre för insulinkänsligheten än exempelvis priteinen från fisk och sojaprotein, men de är ju en marginell och förmodligen ganska obetydligt skillnad.

För övrig äter du ju fisk oxå, å du tar kanske vassletillskott. Vassle skall oxå ha en positiv inverkan på insulinkänsligheten.

Eddie Vedder
2007-01-24, 17:59
Såg att jag skrev att de e "en fin del av grisen", menade att de e en fin bit från grisen.
Jag tror inte att grisen har en speciellt "schnitzekroppsdel" hehe*whistle*

Dominance
2007-01-25, 01:02
Skinkschnitzel e en mager och fin del av grisen och verkligen ingen skit. Va jag vet är proteinet från rött kött sämre för insulinkänsligheten än exempelvis priteinen från fisk och sojaprotein, men de är ju en marginell och förmodligen ganska obetydligt skillnad.

För övrig äter du ju fisk oxå, å du tar kanske vassletillskott. Vassle skall oxå ha en positiv inverkan på insulinkänsligheten.

Tack att du tog dej tid, sånt här tycker man om :hbang:

Shakemynuts
2007-01-25, 01:49
Det var ganska mycket protein.

nutz
2007-01-25, 16:51
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=86738

Får jag fråga varför du äter åtta gånger om dagen?

Lostsoul4ever
2007-01-26, 15:43
Tack att du tog dej tid, sånt här tycker man om :hbang:

Såg att jag skrev att de e "en fin del av grisen", menade att de e en fin bit från grisen.
Jag tror inte att grisen har en speciellt "schnitzekroppsdel" hehe*whistle*

Lite rätt hade du eftersom en riktig schnitzel skall göras från skinkan. Blir inte bra om man gör det av bogen eller kotletten. Då skall det kallas "falsk schnitzel". Med andra ord kan man säga att skinkan är schnitzelkroppsdel..*whistle*

Eddie Vedder
2007-01-26, 16:11
Lite rätt hade du eftersom en riktig schnitzel skall göras från skinkan. Blir inte bra om man gör det av bogen eller kotletten. Då skall det kallas "falsk schnitzel". Med andra ord kan man säga att skinkan är schnitzelkroppsdel..*whistle*

Jo de vet jag ju såklart, tyckte bara själv de blev lite komiskt framställt med "fin del från grisen":D . Att schnitzeln görs från skinkan vet jag, skinkan e alltså kroppsdelen som de kommer ifrån, schnitzeln inte en kroppsdel i sej självt hehe.

...snacka om meningslöst pladder btw*whistle*

nubben81
2007-01-26, 17:18
Jag äter 8 måltider om dagen, 400g protein totalt så jag varierar alla måltiderna så gott som det går.
Nötkött, nötfärs,keso,ägg ,lax och torsk.

Får man fråga varför du äter 400g protein om dagen? Om du inte väger en sisådär 200 kg borde det väl vara en ganska onödig överdrift? Bara nyfiken och ursäkta om jag går off-topic :)