handdator

Visa fullständig version : Kristna högern ger svar på tal! (FOX News)


Daniel_S
2007-01-24, 15:40
Här är ett lagom fnissroligt klipp från youtube, som kanske kan kallas kontroversiellt i USA. Klippet har över en miljon views.

http://www.youtube.com/watch?v=k8x14cLGh5o&eurl=

Och här är det betydligt roligare bemötandet från FOX och den utpekade Bill O'Reilly.

http://youtube.com/watch?v=mJjuZg7Mndo

*spy*

Ganymedes
2007-01-24, 15:49
Som final skulle nån vuxen hoppat in och visat sin bröstvårta också. Då hade väl huvuden rullat i USA... jävla ställe.

sehnpaa
2007-01-24, 15:49
Det är det där klippet med en liten tjej som har blivit itutad åsikter. Inte det minsta roligt eller underhållande.

Trance
2007-01-24, 15:50
O'reilly och ens gäster är ju sådana idioter. Blir ju så ledsen. Jag menar det är ju helt ok att säga att en 7-åring är kristen, muslim etc. Helt ok att uppfostra den personen att tro på dessa saker i deras ögon. För det barnet är ju då moget nog att ta ställning till det?

ugglan
2007-01-24, 15:50
klockrent

Trance
2007-01-24, 15:52
Det är det där klippet med en liten tjej som har blivit itutad åsikter. Inte det minsta roligt eller underhållande.

Alternativt en barnskådespelare som läser texter i en film som är gjord för att få fram ett budskap.

Coldsmith
2007-01-24, 15:53
Haha... lol @ o'reilly

Arf Pingvin
2007-01-24, 15:55
o_O

Edit: Bästa programmet på amerikansk TV är the Daily Show. Rekommenderas.

Tricklev
2007-01-24, 16:00
:laugh: :laugh: :laugh:

DavidN
2007-01-24, 16:05
Det är det där klippet med en liten tjej som har blivit itutad åsikter. Inte det minsta roligt eller underhållande.

Det är det inte alls, flickan har manus och säger vad hon ombetts säga. Hon är inte itutad ett jotta - och visst är det underhållande, lyssna bara på efterdebatten på idioterna.

DavidN
2007-01-24, 16:06
Jag menar det är ju helt ok att säga att en 7-åring är kristen, muslim etc. Helt ok att uppfostra den personen att tro på dessa saker i deras ögon. För det barnet är ju då moget nog att ta ställning till det?

Exakt.
Vilket idiotiskt snack på dessa två alltså. "Abuse"? För fan... USA har nog med problem och det är INTE att folk spelar in humoristiska politiska klipp

Ganymedes
2007-01-24, 16:07
Det är det inte alls, flickan har manus och säger vad hon ombetts säga. Hon är inte itutad ett jotta - och visst är det underhållande, lyssna bara på efterdebatten på idioterna.

Precis. Jag tycker vidare att det är lika illa när andra barn blir itutade en massa nonsens om Gud/Allah/Shiva etc. Så amerikanerna är ganska inkonsekventa i sina åsikter om "utnyttjade barn".

hultman
2007-01-24, 16:09
Kristna idioter. Seriöst, den enda anledningen till att de anser åsikterna som provokativa, och blir så upprörda, är ju för att det faktiskt finns en hel del sanning i det. Child abuse... snälla.

Daniel_S
2007-01-24, 17:34
Det som översitger mitt förstånd är hur det kommer sig att inte varje vuxen människa genomskådar t.ex. O'Reilly & Co. De spelar ju över som c-skådisar och man riktigt märker hur de försöker vrida om kniven. Det framstår ju patetiskt, men det tycks gå hem i USA.

Frågan är alltså, hur i h*e kommer karln (och andra likasinnade) fram i TV?

Ganymedes
2007-01-24, 17:36
Det som översitger mitt förstånd är hur det kommer sig att inte varje vuxen människa genomskådar t.ex. O'Reilly & Co. De spelar ju över som c-skådisar och man riktigt märker hur de försöker vrida om kniven. Det framstår ju patetiskt, men det tycks gå hem i USA.

Klart det går hem. Speciellt i södern, där det är 'olagligt' att läsa böcker och man uppmuntras gifta sig med sin syster... *screwy*

Dumleman
2007-01-24, 18:04
Åh jag blir så jävla sneeeeee. :furious:

Tricklev
2007-01-24, 18:21
Klart det går hem. Speciellt i södern, där det är 'olagligt' att läsa böcker och man uppmuntras gifta sig med sin syster... *screwy*

Låt mig gissa, du har aldrig varit i södern?

Ganymedes
2007-01-24, 18:26
Låt mig gissa, du har aldrig varit i södern?

Bodde i South Carolina i 15 månader i min ungdom. Men för att förtydliga så var det mest på skoj jag skrev det där. Tog du illa upp så ber jag om ursäkt.