handdator

Visa fullständig version : Dalblads, bra skit?


roller
2007-01-24, 10:41
Edit: Såg nu att hemsidans adress blir censurerad, strider jag kanske emot reglerna nu ??

Svar: ja.

roller
2007-01-24, 10:48
Ok jag verkar inte lyckas med länkarna så jag säger namnen istället så kan ni som inte vet söka på Dalblads hemsida eller på Google efter dom. De tillskott jag är sugen på att köpa är föjande - Dalblads GAINER EXPLOSION™, Dalblads CREATECH™ samt Dalblads KREATIN.

EiseltUK
2007-01-24, 10:57
Det är nog ganska likvärdiga produkter.

flenders
2007-01-24, 10:57
Det är otillåtet att direktlänka till andra webshops. Det är därför länkarna inte fungerar. Jag skulle säga åt dig att det skiljer sig mer eller mindre ingenting från olika tillverkare (sålänge det de säljer också finns i produkten). Alltså kvittar det om du kör en gainer från ON, GG, Kollo, Eiselt, Fairing - you name it. Du får samma produkt, det enda som skiljer sig är skopan du får med. Om ens det.

Stab
2007-01-24, 12:27
Dalblads 3in1 är ett nice protte pulver..

Officer
2007-01-24, 13:04
Jag har testat deras proteinpulver (två olika sorter, kommer ej ihåg produktnamnet)
Det enda jag kan säga är att det var brutalt gott. Det bästa jag smakat efter Eiselt Protec tror jag.

roller
2007-01-24, 14:03
Skulle vara kul å höra om någon har erfarenheter av CreaTech kreatinet gentemot det "vanliga"...

PooX
2007-01-24, 14:14
Jag har kört på stars nutrtition´s gainer och whey-80 förut.
Men nu sista gången köpte jag mig Dalblads gainer explosion och deras protein, whey class.

Dom var underbara i smakerna, köpte vanilj i protte och jordgudd i gainern.
Det känns som att det är riktigt bra kvalitet på något sätt, fylliga! :)

Kan rekommendera Dalblads, helt klart!

Enligt kreatinet, det tror jag det inte skiljer på så mycket på olika märken.
Men det är min tankegång, jag vet inte.

Edit: Jag har också provat farmacia´s pro fx vanlij, och den var jätte god det också.
Men den var inte lika fyllig, var mer mild. Men bra ändå :)

roller
2007-01-24, 14:27
Jag har kört på stars nutrtition´s gainer och whey-80 förut.
Men nu sista gången köpte jag mig Dalblads gainer explosion och deras protein, whey class.

Dom var underbara i smakerna, köpte vanilj i protte och jordgudd i gainern.
Det känns som att det är riktigt bra kvalitet på något sätt, fylliga! :)

Kan rekommendera Dalblads, helt klart!

Enligt kreatinet, det tror jag det inte skiljer på så mycket på olika märken.
Men det är min tankegång, jag vet inte.

Edit: Jag har också provat farmacia´s pro fx vanlij, och den var jätte god det också.
Men den var inte lika fyllig, var mer mild. Men bra ändå :)

Ja det låter ju bra, bryr mig inte så mycket om smaken bara det är bra skit :hbang:

Förövrigt var det någon som sa att det inte var så stor skillnad, men det verkar faktiskt vara så:

Star Nutrition Gainer Pro:

Kalorier: 348 kcal
Fett: 1,8 gr
Kolhydrater: 60 gr
Protein: 22 gr


Dalblads Gainer Explosion:

Kalorier: 513 kcal
Fett: 1,3 gr
Kolhydrater: 91 gr (6,6 g laktos)
Protein: 34,3 gr

Tror jag tar å beställer hem Dalblads Gainer faktiskt :)

Fairing
2007-01-24, 14:31
Ja det låter ju bra, bryr mig inte så mycket om smaken bara det är bra skit :hbang:

Förövrigt var det någon som sa att det inte var så stor skillnad, men det verkar faktiskt vara så:

Star Nutrition Gainer Pro:

Kalorier: 348 kcal
Fett: 1,8 gr
Kolhydrater: 60 gr
Protein: 22 gr


Dalblads Gainer Explosion:

Kalorier: 513 kcal
Fett: 1,3 gr
Kolhydrater: 91 gr (6,6 g laktos)
Protein: 34,3 gr

Tror jag tar å beställer hem Dalblads Gainer faktiskt :)

************* deklarerar innehåll per 100g och dalblads per portion enligt specifikationen du visar så du får räkna om:D

PooX
2007-01-24, 14:33
En portion av dalblads är på ungefär samma i kcal och protte, fett och kolhydrater innehåll.
Men portion av dalbalds är på 130g och en av stars är på mindre.
Så kolla på 100g innehållet som Fairing säger :)

roller
2007-01-31, 22:18
Så det är i princip samma skit som Star Nutritions gainer?

Hur kan Dalblads försvara priset isåfall?

Kan kvaliteten variera på något sätt, jag menar man borde ju onekligen få något mer för dom där 130 kr kilot än bara smaken?

roller
2007-01-31, 22:25
Uttryckte mig dumt, 130 kr var 4:e kilo ska det vara :smash:

FreCKo
2007-01-31, 22:33
Det smartaste är väl att kolla procentsatsen på dom som visar per portion och jämföra med dom som visar per 100gr.

Dalblads gainer:
Gainer explosion™ består av 26% vassleprotein och 66% kolhydrater i form av maltodextrin och fruktos.

Så 26gr protein och 66gr kolhydrater.