handdator

Visa fullständig version : Lyfta vikter med tänderna


K.J
2007-01-24, 00:41
Jag kom på en talang jag har inom styrka! Min kompis och jag satt och käkade rågbröd en gång vid bordet och min kompis säger: "Fan vilka käkar du har." Och jag har ju en aning grövre okbågar än han och en rätt stor käft. Så kom jag på idèn att jag skulle skoja lite med honom, så jag säger. "Visst, jag kan lyfta vikter med tänderna!" Jahapp, säger man nåt måste man ju stå för det! Det slutar med att jag lyfter sängen med ett ordentligt grepp med tänderna om ramen. Fick upp den rätt högt. Vore fint att öva upp tänderna/käkarna. Hoppas man inte får hål i tänderna bara! Haha. Någon annan som är inne lite på samma linje? Finns ju sådana som drar bilar med käkarna och sådant.

Fernicus
2007-01-24, 01:01
Jag skulle rekommendera att lyfta/dra med nåt mjukt hjälpmedel, typ en t-shirt eller nåt, så att du inte biter sönder tänderna i t.ex. sängramen. Det är det enda tips jag kan ge dig, är inte riktigt utbildad käklyftsinstruktör

K.J
2007-01-24, 01:08
Jag skulle rekommendera att lyfta/dra med nåt mjukt hjälpmedel, typ en t-shirt eller nåt, så att du inte biter sönder tänderna i t.ex. sängramen. Det är det enda tips jag kan ge dig, är inte riktigt utbildad käklyftsinstruktör

Ingen dum idè. Det är metallram och efter jag hade lyft så smakade det salt i munnen så jag gick och spottade och det var blodigt. Faktiskt en mycket bra idè! Ska börja öva på att dra med, skaffa ordentligt rep och sedan vira in "bitytan" i något mjukt. Appropå det! Då använder man ju nacken en del också! Finns ju en övning där man har antingen en rem mellan tänderna med vikter i och nickar på huvudet upp och ner. Eller om man har an anordning på huvudet där man kan spänna fast vikter som hänger framför en och nicka upp och ner. Borde väl vara rätt okej eller? Kom på det nu, jag har sett en köra den övningen!

Jaws
2007-01-24, 01:11
Jag kan lyfta en säng med min penis, där snackar vi potential:D ;)

Fernicus
2007-01-24, 01:13
Ingen dum idè. Det är metallram och efter jag hade lyft så smakade det salt i munnen så jag gick och spottade och det var blodigt. Faktiskt en mycket bra idè! Ska börja öva på att dra med, skaffa ordentligt rep och sedan vira in "bitytan" i något mjukt. Appropå det! Då använder man ju nacken en del också! Finns ju en övning där man har antingen en rem mellan tänderna med vikter i och nickar på huvudet upp och ner. Eller om man har an anordning på huvudet där man kan spänna fast vikter som hänger framför en och nicka upp och ner. Borde väl vara rätt okej eller? Kom på det nu, jag har sett en köra den övningen!
Det kan funka :)

Jag kan lyfta en säng med min penis, där snackar vi potential:D ;)
Tränar du bara PC-muskeln på gym du eller? *whistle*

K.J
2007-01-24, 01:18
Det kan funka :)


Tränar du bara PC-muskeln på gym du eller? *whistle*

Tror det kan vara en bra idè! jag ahr ju tid på dagarna, och har remmar! Ner till gymmet imorgon! Och lyfta vikter med nacken! En kille visade mig, jag kunde inte låta bli att stirra, oartigt, jag vet. Men hade aldrig sett något liknande förut. Men han var skittrevlig och visade övningarna bara!

Pffft! Vänta bara tills jag drar fram min stenhårda anakonda! Det är en muskel som får Ronnie Colemans biceps att försvinna!

LeftRight
2007-01-24, 11:38
Jag har fått en ganska konstig bild av dig och din kompis :D

Handcuff
2007-01-24, 11:42
Jag har fått en ganska konstig bild av dig och din kompis :D

+1 :D

MasterChief
2007-01-24, 13:24
Georges Christen från Luxemburg drog ett tåg på 20,5 ton med sina tänder 200 meter. Du kan ju ringa honom om tips!


http://www.recordholders.org/images/georges.jpg

Dumleman
2007-01-24, 13:43
The Mighty Atom kunde bita av tjocka järnspikar :). Troligen inte speciellt bra för tänderna men men.

Mr. Moose
2007-01-24, 14:22
Vet inte varför jag kom till att tänka på det, men.....

Har du sökt för dina ätstörningar än?

Om inte så kanske borde va bättre att lägga tid på det, än som att komma upp med nya fjolliga trådar hela tiden.

Arne Persson
2007-01-24, 14:35
Georges Christen från Luxemburg drog ett tåg på 20,5 ton med sina tänder 200 meter. Du kan ju ringa honom om tips!


http://www.recordholders.org/images/georges.jpg

En av mina nära vänner! Han är helt otrolig! Jag har hans telefonnummer.He he! ;)

jwzrd
2007-01-24, 14:36
En av mina nära vänner! Han är helt otrolig! Jag har hans telefonnummer.He he! ;)

Sväljer han?

Arne Persson
2007-01-24, 16:51
Sväljer han?

Det vet jag faktiskt inte. Skall dock framföra din förfrågan om du är intresserad.

jwzrd
2007-01-24, 16:52
Det vet jag faktiskt inte. Skall dock framföra din förfrågan om du är intresserad.

:Virro

Yes
2007-01-24, 16:54
Vet inte varför jag kom till att tänka på det, men.....

Har du sökt för dina ätstörningar än?

Om inte så kanske borde va bättre att lägga tid på det, än som att komma upp med nya fjolliga trådar hela tiden.
Ja, det är nog bättre att prova riktig mat istället för att tugga på möblerna...

Bondlurk
2007-01-24, 19:37
Jag har tänkt tanken att i princip sätta en dragrem som går från en stång till överkäken, och en dragrem som går neråt fäst till en "loading pin" som är viktlastad, därefter är det bara att bita ihop, materialet i dragremmar borde vara bekvämt för tänderna och dessutom kan man variera vikterna på ett enkelt sätt, jag har dock aldrig haft mage att försöka, tanken att ha träningvärk i käkarna gör mig rädd.

nutz
2007-01-24, 20:06
Ta en sked och svetsa fast en skivstång på handtaget. Skeden är ju lixom gjord för att vara i munnen!!!!!!1111one

:smash:

regus
2007-01-24, 20:11
Georges Christen från Luxemburg drog ett tåg på 20,5 ton med sina tänder 200 meter. Du kan ju ringa honom om tips!


http://www.recordholders.org/images/georges.jpg

Vilken jävla stenhaka han måste ha!
Kan föresten "käkträning" stärka hakan så den blir tåligare mot slag?

K.J
2007-01-25, 00:04
Vet inte varför jag kom till att tänka på det, men.....

Har du sökt för dina ätstörningar än?

Om inte så kanske borde va bättre att lägga tid på det, än som att komma upp med nya fjolliga trådar hela tiden.

Men snälla! Sluta mobba mig för det! Jag har kontaktat massa läkare och INGEN vill göra något eftersom de inte vill "lägga sig i vad min läkare gör" och "de kan inte gå in och ta över" helt sjukt. Så ja, jag ska skriva ut mig från ett psykställe där jag är skriven på. Imorgon tänker jag fixa det, sedan vet jag TVÅ olika läkare jag ska försöka ta hjälp av.

Dessutom var jag och tränade idag...Och sjukt nog har jag blivit starkare...

Mr. Moose
2007-01-25, 03:31
Men snälla! Sluta mobba mig för det! Jag har kontaktat massa läkare och INGEN vill göra något eftersom de inte vill "lägga sig i vad min läkare gör" och "de kan inte gå in och ta över" helt sjukt. Så ja, jag ska skriva ut mig från ett psykställe där jag är skriven på. Imorgon tänker jag fixa det, sedan vet jag TVÅ olika läkare jag ska försöka ta hjälp av.

Dessutom var jag och tränade idag...Och sjukt nog har jag blivit starkare...

Skitbra att du blivit starkare, går på rätt väg.

Men, om nu ingen läkare "kan gå in och ta över" så är det upp till dig och dina föräldrar att gå in och slå näven i bordet och kräva kvalificerad hjälp.

Om han inte vill/kan....överklaga hos högre nämd. Gör er besvärliga, be om en kopia av din fil med diagnos och behandling och kontakta andra läkare för ett utlåtande ang. behandlingen. Gå ut officiellt i masmedia om hur bristfällig den svenska vården har blivit. Osv, osv....

Om du inte gör något är det tveksamt att läkaren gör något, tyvärr.....

K.J
2007-01-25, 09:26
Skitbra att du blivit starkare, går på rätt väg.

Men, om nu ingen läkare "kan gå in och ta över" så är det upp till dig och dina föräldrar att gå in och slå näven i bordet och kräva kvalificerad hjälp.

Om han inte vill/kan....överklaga hos högre nämd. Gör er besvärliga, be om en kopia av din fil med diagnos och behandling och kontakta andra läkare för ett utlåtande ang. behandlingen. Gå ut officiellt i masmedia om hur bristfällig den svenska vården har blivit. Osv, osv....

Om du inte gör något är det tveksamt att läkaren gör något, tyvärr.....

Tack :) Misstolkade dig. Förlåt. Nej nu jävlar är det slut på det här! Ingen annan än jag själv kan hjälpa mig, jo alltså, läkare, men om jag bara går hemma och klagar händer ingenting. Nu SKA det bli bättre, jag SKA äta osv. Morsan och farsan hjälper mig. Nu är det nog!

Handcuff
2007-01-25, 10:47
Tack :) Misstolkade dig. Förlåt. Nej nu jävlar är det slut på det här! Ingen annan än jag själv kan hjälpa mig, jo alltså, läkare, men om jag bara går hemma och klagar händer ingenting. Nu SKA det bli bättre, jag SKA äta osv. Morsan och farsan hjälper mig. Nu är det nog!

Hur gammal är du KJ? Har fått bilden av en 30+ tablettmissbrukare (som knaprat liiite för mycket...) rätta mig gärna *slap*

K.J
2007-01-25, 11:24
Hur gammal är du KJ? Har fått bilden av en 30+ tablettmissbrukare (som knaprat liiite för mycket...) rätta mig gärna *slap*

Nästan rätt :) är 24 är fyllda. Grejen var att läkaren inte följde reglerna. Fick tabletter utskrivna UTAN behandlingsplan med AVSLUT som måste finnas. Det fick jag reda på först EFTERÅT. Men men, det ska lösa sig! Och ja, jag har varit en riktig tablettknaprare, men jag fick hjälp att trappa av...Det var ett helvete.

fwickbom
2007-01-25, 12:03
Skulle va intressant om grub kunde komma upp med en studie här om käk och penislyft

Fernicus
2007-01-25, 22:35
Fan vad ni hackar på K.J, har ni inget bättre för er? (ska jag säga som borde göra läxorna)

K.J
2007-01-25, 22:42
Fan vad ni hackar på K.J, har ni inget bättre för er? (ska jag säga som borde göra läxorna)

Som tur är finns det ju många schysta här med :)

Arne Persson
2007-03-18, 15:03
Hittade en trevlig bild från Luxembourg med Georges Christens (mitten) och min svärfar Jochen Herling till höger.

Lite om Christens bedrifter: http://www.musikagentur.it/show/george%20christen/index.htm