handdator

Visa fullständig version : Vilken sjukdom har jag?


Skablistor
2007-01-23, 09:41
Hej
Vilken sjukdom har jag?
Vad ska jag göra för att snabbast bli frisk?
Om hur länge kan jag komma tillbaka?
Finns det chans att jag kan springa ett biptest imorgon?

Igår
Mer och mer snorig hela tiden. På kvällen fick jag svag huvudverk, näsverk, jag var snorig.

Idag
Idag är jag inte lika snorig, men jag hostar mycket (varje gång jag hostar för det väldigt ont), känner mig lite vimsig och har svag verk i näsan och pannan.

Eddie Vedder
2007-01-23, 09:50
Har du aldrig vart förkyld förut:confused:
Varenda symptom tyder ju på en helt vanlig förkylning och gör att bli frisk från den bör du vila. Jag brukar mildra symptomen genom att dricka mycke å käka sjukt stark mat, stark mat gör att man svettas å de öppnar upp runt bihålorna känns de som så för min del brukar de mildra både halsont, huvudvärk å nästäppan.

De innebär ju inte att man e frisk för de, du får vila bort den helt enkelt. När du är frisk kan du bara själv uppskatta, du kanske vaknar frisk imorron va vet jag?

Personligen skulle jag skippa bip-testet, låter lite riskabelt tycker jag.

bertbert
2007-01-23, 09:53
Hej
Vilken sjukdom har jag?
Vad ska jag göra för att snabbast bli frisk?
Om hur länge kan jag komma tillbaka?
Finns det chans att jag kan springa ett biptest imorgon?

Igår
Mer och mer snorig hela tiden. På kvällen fick jag svag huvudverk, näsverk, jag var snorig.

Idag
Idag är jag inte lika snorig, men jag hostar mycket (varje gång jag hostar för det väldigt ont), känner mig lite vimsig och har svag verk i näsan och pannan.

Låter som bihåleinflammation.

Larsen
2007-01-23, 15:19
Jag tror också det är en förkylning.

Skablistor
2007-01-23, 18:42
Det läskiga är att jag har liknande symton som min brorsa, som nyligen hade hjärninflammation....

Fast jag antar att jag inte har det.

Eddie Vedder
2007-01-23, 18:50
Det läskiga är att jag har liknande symton som min brorsa, som nyligen hade hjärninflammation....

Fast jag antar att jag inte har det.

Dom symptomen du beskriver tyder på en vanlig förkylning i mina ögon, jag skulle aldrig tänka att "oj han har nog hjärninflammation" för att nån är snorig, har hosta och huvudvärk men om du på allvar är orolig över hjärninflammation bör du ju kolla upp de.

Kan ju även va så att p.g.a. din brors sjukdom är du orolig över att råka ut för samma sak och tolkar allt som om de kan va hjärninflammation. Men som sagt, om din oro är befogad ska du ju ta tag i saken.

Skablistor
2007-01-23, 20:32
Mmm jag tror inte heller det är så farligt...

Tack för alla svar. Nu känner jag mig lugnad :cool: