handdator

Visa fullständig version : EAA istället för proteinpulver?


Xealswe
2007-01-22, 23:20
Tjena!

Är nog sämst på att hitta det jag söker efter i befintliga trådar så jag postar en istället

Inför min deff den 1:a februari då jag tänkt att gå ner från nuvarande 87kg till 75kg har jag tänkt att ersätta proteinpulver runt träningstillfällen med EAA kapslar, främst för att trycka ned det allmänna energiintaget

Kan man ersätta i princip alla proteinpulver drinkar med EAA kapslar? Vi förutsätter att jag vanligtvis kanske äter 60-80g protein om dagen genom kosten och brukar ta 1-2 drinkar utöver detta för att fylla ut. Är det då helt ok att jag istället ersätter dessa drinkar med 2 kapslar på morgon o kväll? Och de dagar jag tränar alt springer 2 kapslar före och 2 efter?

Tack på förhand!

L-Sami
2007-01-23, 00:22
Hur mycket EAA innehåller en kapsel?

Det går annars ersätta vassleprotein med EAA, ger färre kalorier eftersom EAA portionerna brukar vara mindre än protte portionerna.

EiseltUK
2007-01-23, 11:12
Tjena!

Är nog sämst på att hitta det jag söker efter i befintliga trådar så jag postar en istället

Inför min deff den 1:a februari då jag tänkt att gå ner från nuvarande 87kg till 75kg har jag tänkt att ersätta proteinpulver runt träningstillfällen med EAA kapslar, främst för att trycka ned det allmänna energiintaget

Kan man ersätta i princip alla proteinpulver drinkar med EAA kapslar? Vi förutsätter att jag vanligtvis kanske äter 60-80g protein om dagen genom kosten och brukar ta 1-2 drinkar utöver detta för att fylla ut. Är det då helt ok att jag istället ersätter dessa drinkar med 2 kapslar på morgon o kväll? Och de dagar jag tränar alt springer 2 kapslar före och 2 efter?

Tack på förhand!

Du kan ersätta proteindrinkarna runt träningen med EAA. Den dos du bör ta är 6 gram före träning och 6 gram en timme efter träning. 2 kapslar ger nog inte 6 gr... skulle tro att d måste komma upp på 8-10 kapslar per dos.

Halldin
2007-01-23, 11:13
Du kan ersätta proteindrinkarna runt träningen med EAA. Den dos du bör ta är 6 gram före träning och 6 gram en timme efter träning. 2 kapslar ger nog inte 6 gr... skulle tro att d måste komma upp på 8-10 kapslar per dos.
Några gram under träningen är väl inte heller fel?

Förresten, såg du mitt PM eller?

EiseltUK
2007-01-23, 11:28
Några gram under träningen är väl inte heller fel?

Förresten, såg du mitt PM eller?

Nej det skadar nog inte att ta lite under träningen men jag skulle då ta det blandat med kolhydrater som en "sportdryck" för att motverka muskelnedbrytning.

Vi har tagit fram en ny smak på EsaPro förresten. :hbang: Vet inte när vi kan lansera den men ganska snart hoppas jag.

Halldin
2007-01-23, 11:31
Vad blir smaken? Blir den dyrare?

paddanboy
2007-01-23, 11:35
Jaså, har det varit smak på tidigare EsaPro?:confused:

EiseltUK
2007-01-23, 11:36
Vad blir smaken? Blir den dyrare?

Det blir lemon-aktigt. Vet inte vad priset kommer vara ännu. Vi har fått avisering om prishöjning på några av råvarorna så eventuellt måste vi justera priset något i vilket fall.

larre
2007-01-23, 12:19
missförstod tråden...

He-man
2007-01-23, 12:24
Men om man tar EAA behöver man altså inte ta hänsyn till att få i sig 2g/kg kropsvikt av protein?