handdator

Visa fullständig version : Frågar för en kompis


K.J
2007-01-22, 23:11
Jag har en kompis som vill bli fet men ändå träna. Han funderar på om det är bäst att träna med väldigt få repetionsantal och ganska tungt och äta mycket. Eller om det är bättre att träna högre repsantal. Det är första frågan. Styrkan är en viktg faktor. Stark och fet.

Andra frågan är vad för sorts mat ska han käka? Starkare vill han bli men också fetare. Nu menar han bli ordentligt rund, en riktig kagge och köttigt bröst.

Jackie Dee
2007-01-22, 23:12
Käka ALLT och massor av det så blir han fet.

K.J
2007-01-22, 23:15
Käka ALLT och massor av det så blir han fet.

Går det bra med mycket pommes frites? Han är galen i öl med, kan man bli fetare av det? Han behöver kötta till sig ordentligt av vissa personliga orsaker. Han skiter totalt i utseendet. Det enda som betyder något är STYRKA och att bli fet. Kan man bli stark även om man häller i sig massa chips och skit menar jag? :)

bulk fiction
2007-01-22, 23:29
Går det bra med mycket pommes frites? Han är galen i öl med, kan man bli fetare av det? Han behöver kötta till sig ordentligt av vissa personliga orsaker. Han skiter totalt i utseendet. Det enda som betyder något är STYRKA och att bli fet. Kan man bli stark även om man häller i sig massa chips och skit menar jag? :)

Ja det kan man, bara man inte enbart käkar chips och pommes. Det låter ju förövrigt som en idiotisk ide´, som att han fått för sig att starka karlar måste vara feta också. Men han får ju göra som han vill.

K.J
2007-01-22, 23:32
Ja det kan man, bara man inte enbart käkar chips och pommes. Det låter ju förövrigt som en idiotisk ide´, som att han fått för sig att starka karlar måste vara feta också. Men han får ju göra som han vill.

Ja slltså det är en personlig sak som jag inte kan förklara här riktigt. Vi snackar kanske om en uppgång på 15 kilo eller så...Men vanlig mat kombinerat med chips, öl, pommes frites och allting då?

Vad är bäst om man vill kötta till sig med fläsk och styrka? Många reps eller få reps? Han vill absolut några snygga muskler, men ändå muskler. Vet, låter flummigt.

Strongman
2007-01-22, 23:32
är väl jävligt mkt kalorier i öl :D

K.J
2007-01-22, 23:34
är väl jävligt mkt kalorier i öl :D

Hehe, jodå. Fast alltid när jag dricker tycker jag FAN att det sätter sig i benen på ett negativt sätt, alltså att man blir svagare i benen!

Strongman
2007-01-22, 23:44
kanske beror på att du blir berusad och har svårt att stå :)

bulk fiction
2007-01-22, 23:45
Ja slltså det är en personlig sak som jag inte kan förklara här riktigt. Vi snackar kanske om en uppgång på 15 kilo eller så...Men vanlig mat kombinerat med chips, öl, pommes frites och allting då?

Vad är bäst om man vill kötta till sig med fläsk och styrka? Många reps eller få reps? Han vill absolut , men ändå munågra snygga musklerskler. Vet, låter flummigt.

Hans muskler kommer se likadana ut bara det att han har fett ovanpå.

K.J
2007-01-22, 23:48
Hans muskler kommer se likadana ut bara det att han har fett ovanpå.

ja alltså, han vill INTE ha vältränade muskler du vet stora ådriga biceps, bara odefinierad stor och fet, men ändå stark. Min magkänsla säger mig att det är BÄTTRE att satsa på lågreppare och äta skitmat och bra mat som ett svin. Och inte koncentrationsövningar?

K.J
2007-01-22, 23:48
kanske beror på att du blir berusad och har svårt att stå :)

Hehe, jadå, efter en halvsjuttifemma och ett halvt sexpack är det slirigt! Men det liksom verkar som om alkohol ger tunnare lår! ALLTID svagare i benen efter en ordentlig fylla :)

Gpajpen
2007-01-22, 23:50
för styrka , tunga vikter lågt repsantal.
för fettma , svulla i mat bara. men ät inte BARA pommes å öl. ohälsosamt ffs.
ät mkt av allting.

K.J
2007-01-22, 23:51
för styrka , tunga vikter lågt repsantal.
för fettma , svulla i mat bara. men ät inte BARA pommes å öl. ohälsosamt ffs.
ät mkt av allting.

Japp. För låga vikter bygger ju också muskelvolym, eller hur? Alltså kommer han lägga på sig muskelmassa OCH fett? Självkalrt käka tonfisk och pasta och sådant med :)

gnagaren
2007-01-23, 00:15
Konstigaste saken jag läst på ett tag. Men säg åt din kompis att äta på, han kan väl prova att äta annat än chips och dricka annat än öl. Mkt energirik mat är allt som behövs, glöm dock inte grönsaker, mjölk o.s.v, kroppen måste må bra också.

K.J
2007-01-23, 00:16
Konstigaste saken jag läst på ett tag. Men säg åt din kompis att äta på, han kan väl prova att äta annat än chips och dricka annat än öl. Mkt energirik mat är allt som behövs, glöm dock inte grönsaker, mjölk o.s.v, kroppen måste må bra också.

Ja okej!

bulk fiction
2007-01-23, 00:18
Japp. För låga vikter bygger ju också muskelvolym, eller hur? Alltså kommer han lägga på sig muskelmassa OCH fett? Självkalrt käka tonfisk och pasta och sådant med :)

Vad menar du med låga vikter? Hoppas du inte missförstod, det ska ju vara tunga vikter.

Englund
2007-01-23, 00:18
Det enda som betyder något är STYRKA och att bli fet.
Haha, skön inställning :D

K.J
2007-01-23, 00:19
Haha, skön inställning :D

Ja...Han är rätt speciell alltså. Pizza är väl bra mat med?

K.J
2007-01-23, 00:20
Vad menar du med låga vikter? Hoppas du inte missförstod, det ska ju vara tunga vikter.

Aj fan! Menade låga REPSANTAL! Om man vill fläska på sig säger min magkänsla att det är bättre att köra typ 1-4 rep och vila fem minuter och köra lite till och hålla sig mest till basövningar?

bulk fiction
2007-01-23, 00:21
Aj fan! Menade låga REPSANTAL! Om man vill fläska på sig säger min magkänsla att det är bättre att köra typ 1-4 rep och vila fem minuter och köra lite till och hålla sig mest till basövningar?

Ja basövningar är rätt medicin.*flex*

Sadde
2007-01-23, 00:21
jag önskar att jag var i samma position som din kompis, bara äta ihjäl sig, godis, glass, friterad mat. MUMS :D

K.J
2007-01-23, 00:22
Ja basövningar är rätt medicin.*flex*

Tänkte det :) Strunta i koncentrationsövningar och köra lågreppare på tunga vikter?

K.J
2007-01-23, 00:23
jag önskar att jag var i samma position som din kompis, bara äta ihjäl sig, godis, glass, friterad mat. MUMS :D

Japp :) Killen är riktigt skön! Skäggig som få, hårig som få och struntar totalt i det! Så fick han den här jävla idèn!:D

Zakath
2007-01-23, 00:49
Varför vill han bli fet? Stark kan jag förstå, men jag inte varför man vill bli fet om man inte behöver.

K.J
2007-01-23, 01:03
Varför vill han bli fet? Stark kan jag förstå, men jag inte varför man vill bli fet om man inte behöver.

Jag orkar inte berätta här. Det är så mycket utanför ämnet träning i så fall. En lång historia...

chaffisen
2007-01-23, 02:02
Jag orkar inte berätta här. Det är så mycket utanför ämnet träning i så fall. En lång historia...

ok *bs*

Danny Devito
2007-01-23, 02:18
ok *bs*

Hehe exakt. Tror inte heller riktigt på det där. Låter skumt att man vill bli fetare bara för sakens skull. :Virro
Om man ska bli sumobrottare eller linjeman i am. fotboll kan jag förstå det, men inte annars. Ger bara sämre hälsa och utseende.

Men om han verkligen vill gå upp i vikt så är det ju en klassisk bulk som kommer funka. Äta massor med mat + klassisk styrketräning och undvika cardio.

Danny Devito
2007-01-23, 02:23
Öl kommer bara försämra träningsresultaten om man dricker för mycket. Säg åt han att köra vanlig styrketräning med 5-15 reps per set och dubbla portionerna av mat. Ät normal mat fast mycket, och ät nån fet efterrätt ofta. Pizza är jävligt kaloririkt och innehåller dessutom mycket protein.

K.J
2007-01-23, 03:11
Öl kommer bara försämra träningsresultaten om man dricker för mycket. Säg åt han att köra vanlig styrketräning med 5-15 reps per set och dubbla portionerna av mat. Ät normal mat fast mycket, och ät nån fet efterrätt ofta. Pizza är jävligt kaloririkt och innehåller dessutom mycket protein.

Vad händer om han ligger mellan 1-4 reps istället då?

Pizza, proteiner OCH kalorier? :) BRA!

VARFÖR det är som det är kan vi väl ta i en annan tråd eller nåt, så det inte blir massa utanför ämnet :)

Raggis
2007-01-23, 04:00
Tror han skämtar :\.

Eddie Vedder
2007-01-23, 05:30
Låter bara som en ursäkt till å grisa till sej ordentligt tycker jag. Han har väl antagligen för dålig disciplin för att bli stark på "rätt" sätt så då skyller han bara på att "nä jag vet att jag går upp i vikt och jag käkar den här pizzan och glassen för å bli så stark som möjligt".

Men visst, har han bestämt sej för att grislivsstilen är värt å försämra hälsan för så finns de ju knappast brist på alternativ av kaloririk mat därute. Röd mjölk, fet ost, kaviar och ett ordentligt lager smör på varje macka, mycke fet fisk (faktiskt hälsosamt t.o.m.!), lättäten mat som potatismos me mycke fett i ist för kokt potatis, olika feta köttproduktert o.s.v.

Helt sjukt annars...

KorSpo
2007-01-23, 05:33
Tror han skämtar :\.

Varför skulle han skämta? Kommer själv ihåg första tokbulken på 15kg man gjorde, det blev inte snyggt men så fan mycket skönare att vara halvtjock än smal. Ät, sov och träna tungt, undvik att gå för mycket och röra kroppen *popcorn*

Danny Devito
2007-01-23, 06:09
Vad händer om han ligger mellan 1-4 reps istället då?

Pizza, proteiner OCH kalorier? :) BRA!

VARFÖR det är som det är kan vi väl ta i en annan tråd eller nåt, så det inte blir massa utanför ämnet :)

Såklart det går att köra 1-4 reps också, det hämmar ju inte direkt viktökningen ;)

Stab
2007-01-23, 09:21
Varför skulle han skämta? Kommer själv ihåg första tokbulken på 15kg man gjorde, det blev inte snyggt men så fan mycket skönare att vara halvtjock än smal. Ät, sov och träna tungt, undvik att gå för mycket och röra kroppen *popcorn*

Låter som bra tips till utvecklingsstörda biffen!

Ontopic; Antar att det är ett practical eller något? Men men det sista retardet är ju inte fött så *screwy*

Pierre_C
2007-01-23, 10:09
Be honom käka mkt av allt som alla säger, sen är proteinintaget jätteviktigt för att bygga muskler (och bli stark), sen är det viktigaste för att bli fet att ligga på ett stort kaloriplus i slutet av dagen/veckan beroende på hur man vill se det.lättast att räkna dagar även om hjan inte verkar vara killen som räknar sina kalorier.

Angående reps brukar man säga ungefär att:

* 1-4 reps = maximal styrkeökning
* 5-8 reps = Bra balans mellan ökning i muskelstorlek/styrkeökning
* 9-12 reps = Bäst ökning i muskelstorlek

Mer än så blir mkt uthållighetsträning..

Vet inte hur stor skillnaden bli i verkligheten men SATS hade dessa riktlinjer i nån tidning och så stöter man på dem ibland här på kolozzeum.

Har han underviktsproblem eller vill han få en skön "truckdriver-kropp"? För övrigt låter det konstigt men alla har ju olika ideal :P

K.J
2007-01-23, 11:05
Be honom käka mkt av allt som alla säger, sen är proteinintaget jätteviktigt för att bygga muskler (och bli stark), sen är det viktigaste för att bli fet att ligga på ett stort kaloriplus i slutet av dagen/veckan beroende på hur man vill se det.lättast att räkna dagar även om hjan inte verkar vara killen som räknar sina kalorier.

Angående reps brukar man säga ungefär att:

* 1-4 reps = maximal styrkeökning
* 5-8 reps = Bra balans mellan ökning i muskelstorlek/styrkeökning
* 9-12 reps = Bäst ökning i muskelstorlek

Mer än så blir mkt uthållighetsträning..

Vet inte hur stor skillnaden bli i verkligheten men SATS hade dessa riktlinjer i nån tidning och så stöter man på dem ibland här på kolozzeum.

Har han underviktsproblem eller vill han få en skön "truckdriver-kropp"? För övrigt låter det konstigt men alla har ju olika ideal :P

Personligen tror jag man kan bygga volym på de felsta repsantal. SATS ger jag inte mycket för. Det beror nog på hur många reps totalt osv.

Men i alla fall vill jag passa på att tacka för alla svar! Det har absolut varit givande, för vi snackar om en viktökning på kanske 15 kilo! SVÅRT!

Och till alla ni som tror att det är ett skämt: För sista gången, nej det är inget skämt. Även om jag naturligtvis förstår de som tror att de är det. Men det är en lång historia om varför det är så.

Tack i alla fall!

Raggis
2007-01-23, 15:35
Varför skulle han skämta? Kommer själv ihåg första tokbulken på 15kg man gjorde, det blev inte snyggt men så fan mycket skönare att vara halvtjock än smal. Ät, sov och träna tungt, undvik att gå för mycket och röra kroppen *popcorn*

En bulk behöver inte vara så oseriös. Varför äta massor med skit, och öka drastiskt i vikt? Finns egentligen ingen logik i det. Bättre att äta nyttigt, och MYCKET, än att smälla i sig 3 pizzor och se nöjd ut.

Fartman
2007-01-23, 15:46
Att han ens behöver fråga hur man blir fet.
Allt som behövs är mat, och mat i drivor.
ÄT!

osQar
2007-01-24, 23:24
jag känner en kille som kan hooka upp honom med flytande margarin till ett bra pris.

Gpajpen
2007-01-24, 23:56
jag känner en kille som kan hooka upp honom med flytande margarin till ett bra pris.

ingår stekpanna?

K.J
2007-01-28, 12:12
Ville bara uppdatera lite! Det går uppåt för min kompis, även på vågen :D

Han vräker i sig pizzor, kött, fisk, chips glass och läsk och pommes frites och korv och allting.

Han träning är enkel.

Måndag: Bänkpress 2-3 reps gånger 7 set. Det tar lång tid att träna det. Sedan liggande tricepscurl 4x6.

Onsdag: Marklyft 3-5 reps gånger 5 set. Rodd 5x5. Sidlyft 3x5 och drag till hakan 3x5.

Fredag: Knäböj 3x5, benpress 3x6. Hammercurl 3x6. Rak skivstångscurl 3x4.

Mr. Moose
2007-01-28, 12:36
Ville bara uppdatera lite! Det går uppåt för min kompis, även på vågen :D

Han vräker i sig pizzor, kött, fisk, chips glass och läsk och pommes frites och korv och allting.

Han träning är enkel.

Måndag: Bänkpress 2-3 reps gånger 7 set. Det tar lång tid att träna det. Sedan liggande tricepscurl 4x6.

Onsdag: Marklyft 3-5 reps gånger 5 set. Rodd 5x5. Sidlyft 3x5 och drag till hakan 3x5.

Fredag: Knäböj 3x5, benpress 3x6. Hammercurl 3x6. Rak skivstångscurl 3x4.

Jag hade bytat plats på Måndags och Onsdags träningen. Icke en chans att jag återhämtar mig och är redo för ett böjpass på två dar efter mark.

Hade höjt repsen på sidlyft, drag till hakan och biceps curl till 6-8 minimum.

K.J
2007-01-28, 13:03
Jag hade bytat plats på Måndags och Onsdags träningen. Icke en chans att jag återhämtar mig och är redo för ett böjpass på två dar efter mark.

Hade höjt repsen på sidlyft, drag till hakan och biceps curl till 6-8 minimum.

Visst, fast kör man böj på måndag och mark på fredag blir det ändå inte så mycket vila.

Varför höja antalet reps?

Kan han gå upp ytterligare vikt av att sluta snusa?

Mr. Moose
2007-01-28, 18:49
Visst, fast kör man böj på måndag och mark på fredag blir det ändå inte så mycket vila.

Varför höja antalet reps?

Kan han gå upp ytterligare vikt av att sluta snusa?

Inte riktigt så, jag skrev byta plats mån o ons, alltså mark på måndag, bänk på onsdag och böj på fredag. Jag behöver längre vila efter ett hårt markpass jämfört efter ett böjpass, tre dagars vila innan markpasset brukar räcka. Skulle han börja känna sig sliten i ryggen pga tunga mark och tung böj var vecka kan han ändra till varannandagsträning, 1: böj, 2: bänk, 3: mark + lite front böj, 4: bänk. (Det är så jag kör just nu.)

Högre reps pga att jag inte tycker de övningarna är bra lämpade för så tunga vikter, han får ganska säkert bättre resultat om han sänker vikterna något samt höjer repsen.

Sluta snusa? Kanske han ökar mer men är det verkligen värt det? Finns väl få saker som känns bättre än att lägga in en rejäl snus efter passet.

K.J
2007-02-08, 23:39
Hej! Ville bara uppdatera lite angående min polare! Han stiger stadigt i vikt och börjar se lite fetare ut!

Han tränar mest armar och axlar och ben just nu. Han gör dåliga ökningar i bänken. Magen har växt rätt bra!

K.J
2007-02-08, 23:40
Inte riktigt så, jag skrev byta plats mån o ons, alltså mark på måndag, bänk på onsdag och böj på fredag. Jag behöver längre vila efter ett hårt markpass jämfört efter ett böjpass, tre dagars vila innan markpasset brukar räcka. Skulle han börja känna sig sliten i ryggen pga tunga mark och tung böj var vecka kan han ändra till varannandagsträning, 1: böj, 2: bänk, 3: mark + lite front böj, 4: bänk. (Det är så jag kör just nu.)

Högre reps pga att jag inte tycker de övningarna är bra lämpade för så tunga vikter, han får ganska säkert bättre resultat om han sänker vikterna något samt höjer repsen.

Sluta snusa? Kanske han ökar mer men är det verkligen värt det? Finns väl få saker som känns bättre än att lägga in en rejäl snus efter passet.


Hur menar du med bättre resultat? Att han blir strkare av att köra fler reps?

Han kör kanske 4-5 reps i 8-10 set tillexempel på biceps och triceps.

nutz
2007-02-08, 23:52
Hej! Ville bara uppdatera lite angående min polare! Han stiger stadigt i vikt och börjar se lite fetare ut!

Han tränar mest armar och axlar och ben just nu. Han gör dåliga ökningar i bänken. Magen har växt rätt bra!

Det låter mera som en beskrivning av dig själv baserat på vad du skriver i andra trådar.

Jaws
2007-02-09, 00:43
Kul att du stöttar din kompis och har koll på exakt ALLT som händer:D
Säker på att det inte är dig det handlar om?;)

Men din kompis gillar inte brudar eller?

K.J
2007-02-09, 09:22
Det låter mera som en beskrivning av dig själv baserat på vad du skriver i andra trådar.

Fel, jag hade ÄTSTÖRNINGAR och magen har KRYMPT och jag varierar och kör mycket rygg.

K.J
2007-02-09, 09:23
Kul att du stöttar din kompis och har koll på exakt ALLT som händer:D
Säker på att det inte är dig det handlar om?;)

Men din kompis gillar inte brudar eller?

Handlar inte om mig, jag kan fortfarande inte bulka, elelr svulla med maten, även om ätstörningarna är bättre. Vi tränar tillsammans och tränar på olika sätt.

Han har tjej.

Lallle
2007-02-09, 09:28
Varför gör han inte själv ett konto?

Mackz
2007-02-09, 09:30
Varför gör han inte själv ett konto?

Han kanske är osynlig. Lite som Molgan, Alfons polare..

Eddie Vedder
2007-02-09, 09:35
Fel, jag hade ÄTSTÖRNINGAR och magen har KRYMPT och jag varierar och kör mycket rygg.

Då lider ni av ätstörningar båda två, att vara besatt av å bli fet å va beredd att förkorta sitt eget liv bara för att kunna svulla i sej allt skit i ens väg med en ursäkt om att "jag ska bli stark" är knappast ett friskt förhållande till mat heller.

K.J
2007-02-09, 09:39
Varför gör han inte själv ett konto?

Gillar inte datorer. Men skit samma då om den här tråden ska flippa ur. Lås den i så fall.

K.J
2007-02-09, 09:40
Då lider ni av ätstörningar båda två, att vara besatt av å bli fet å va beredd att förkorta sitt eget liv bara för att kunna svulla i sej allt skit i ens väg med en ursäkt om att "jag ska bli stark" är knappast ett friskt förhållande till mat heller.

Mina är MYCKET bättre och dessutom har jag fått ny medicin av läkaren som hjälper mig.

nutz
2007-02-09, 12:46
You're a devil in disguise! :naughty:

maxz
2007-02-10, 06:12
Vill han bli stark så ska han väl köra många reps på lätt vikt? Rätta mig om jag har fel.

Danny Devito
2007-02-10, 06:15
Vill han bli stark så ska han väl köra många reps på lätt vikt? Rätta mig om jag har fel.

Du har fel

Mr. Moose
2007-02-10, 07:01
Hur menar du med bättre resultat? Att han blir strkare av att köra fler reps?

Han kör kanske 4-5 reps i 8-10 set tillexempel på biceps och triceps.

JAg tycker hantelsväng o stående rodd sliter mer än det bygger vid låga reps, det fungerar ett tag men det brukar bli problem i långa loppet. Att det känns bra just har ingen betydels, det är det långsiktiga jag tänker på. För o dra en parallell, ingen får cancer efter ett paket cigarretter eller två, det är efter flera år bruk det går åt helsike. Samma sak med förslitningsskador, det går utmärkt att misshandla kroppen ett antal år (när man är ung) men förr eller senare kommer kroppen att säga ifrån. Jag vet, jag har själv dåliga axlar och knän pga min envishet som ung, jag visste bäst o de gamla gubbarna visste ingenting. Träningen kändes ju bra o jag blev starkare!!! Vad visste dom?

8-10 set på en "skit"muskel som biceps!! Hur många set kör han på ben? 25-30?

Mer är inte bättre!

K.J
2007-02-10, 10:17
JAg tycker hantelsväng o stående rodd sliter mer än det bygger vid låga reps, det fungerar ett tag men det brukar bli problem i långa loppet. Att det känns bra just har ingen betydels, det är det långsiktiga jag tänker på. För o dra en parallell, ingen får cancer efter ett paket cigarretter eller två, det är efter flera år bruk det går åt helsike. Samma sak med förslitningsskador, det går utmärkt att misshandla kroppen ett antal år (när man är ung) men förr eller senare kommer kroppen att säga ifrån. Jag vet, jag har själv dåliga axlar och knän pga min envishet som ung, jag visste bäst o de gamla gubbarna visste ingenting. Träningen kändes ju bra o jag blev starkare!!! Vad visste dom?

8-10 set på en "skit"muskel som biceps!! Hur många set kör han på ben? 25-30?

Mer är inte bättre!

Och varför skulle det slita mer att köra biceps tungt än ben tungt? Se på MAX-OT tillexempel.

Mr. Moose
2007-02-10, 12:16
Och varför skulle det slita mer att köra biceps tungt än ben tungt? Se på MAX-OT tillexempel.

Läs min post igen! Jag talar om axlarna!

Ang. bicepscurl så tycker jag 3-4 reppare bara är en egotrip.

K.J
2007-02-10, 13:02
Läs min post igen! Jag talar om axlarna!

Ang. bicepscurl så tycker jag 3-4 reppare bara är en egotrip.

Varför är det ego att köra tungt på biceps just?

Mr. Moose
2007-02-10, 15:01
De stora basövningarna, böj, bänk o mark använder du nästan hela kroppen. Dessa övningarna passar bättre för riktigt tung träning än små isoleringsövningar.

Det är OK att ifrågasätta men i ditt fall tycker jag bara du verkar...obstinat...

Men kör du som du vill, be my guest!

Lycka till! Hoppas (för din del) att någon annan kommer att svara.....

nutz
2007-02-10, 15:24
Men säg åt "din kompis" att köra Max-OT då för fan.

Fatality
2007-02-10, 16:15
Jag har en kompis som vill bli fet men ändå träna. Han funderar på om det är bäst att träna med väldigt få repetionsantal och ganska tungt och äta mycket. Eller om det är bättre att träna högre repsantal. Det är första frågan. Styrkan är en viktg faktor. Stark och fet.

Andra frågan är vad för sorts mat ska han käka? Starkare vill han bli men också fetare. Nu menar han bli ordentligt rund, en riktig kagge och köttigt bröst.

simpelt för en tungviktare hehe

ät 5 stora mål om dagen käka våfflor och grädde till kvällsmat, träna muskelgrupperna 2 muskelgrupper om dagen, 8-10-12 reps, ingen cardio alls, och lägg gärna in 10 coca cola om dagen och gärna 2 lättöl till kvällsmaten