handdator

Visa fullständig version : Byta gym i inom Göteborg?


rockbell
2007-01-22, 23:00
Hej. Bor i Frölunda och tänkte byta gym.

Pris och var det ligger spelar inte så stor roll men desto närmare Frölunda och billigare är såklart bättre ;D

Det som jag bryr mig om mest är bra instruktörer som är duktiga på att hjälpa en öka i muskelmassa.

Några tips?

jenny
2007-01-23, 08:42
Jag tränar på gymnasium som ligger i sisjöns industriområde och jag trivs där. Ännu närmare till Frölunda är ju sats på Frölunda torg, vilket också är okej. Sedan tror jag att simhallen på frölunda torg fortfarande har gym.

Inzza
2007-01-23, 09:06
Jag tränar på gymnasium som ligger i sisjöns industriområde och jag trivs där. Ännu närmare till Frölunda är ju sats på Frölunda torg, vilket också är okej. Sedan tror jag att simhallen på frölunda torg fortfarande har gym.

Och ungefär brevid gymnasium ligger träningsverket, där jag tränar, och skiljer sig lite ifrån gymnasiums stuk. jag föredrar träningsverket. bra instruktörer vet jag inte om träningsverket har, för jag har aldrig tänkt tanken att fråga en sådan.

jenny
2007-01-23, 12:58
Jag läste förresten att Sportlife skulle öppna en expressanläggning i Sisjön. Det skulle bara vara ett gym (alltså inga klasser) med långa öppetider. Jag antar att det kostar mindre än på ett vanligt sportlife ställe att träna där.

Zakath
2007-01-23, 17:39
Det finns inga bra gym nära frölunda torg, men det finns flera gym. De flesta bra gymmen ligger i stan eller någon annanstans. Jag har hört att det finns ett bra gym vid slottskogsvallen, GAK tränar där tror jag så där kan man nog få kompetent hjälp. :)

Om du absolut vill träna vid Frölunda, så är Nautilus prisvärt (dock extremt okunniga instruktörer och mest kassa maskiner, och oseriösa tränande). Men det funkar om man håller till vid de fria vikterna.

Eddie Vedder
2007-01-23, 18:20
När jag ändå har förmånen att ha ett gäng tränande Gbg:are "samlade" kan jag ju passa på att fråga om vart man kan tänkas gymma om man går på Göteborgs Universitet. Om de blir så att jag hamnar där (Kost-och friskvårdsprogrammet) om nåt år så kan de ju va bra å veta.

hgus
2007-01-23, 20:27
Som studerande är Fysiken mycket billigt. Jag tränar där och tycker det är helt ok.

Eddie Vedder
2007-01-23, 20:30
Som studerande är Fysiken mycket billigt. Jag tränar där och tycker det är helt ok.

Okej, tack. Ligger som sagt nåt år in i framtiden om jag nu överhuvudtaget kommer in (vilket jag starkt hoppas på!).

Va pluggar du själv?

hgus
2007-01-23, 20:35
Jag har kvar några tentor sedan gammalt på handels. :) Jag är med i kåren för att få rabatter på Fysiken. *whistle*

Luddee
2007-01-30, 10:47
Och ungefär brevid gymnasium ligger träningsverket, där jag tränar, och skiljer sig lite ifrån gymnasiums stuk. jag föredrar träningsverket. bra instruktörer vet jag inte om träningsverket har, för jag har aldrig tänkt tanken att fråga en sådan.
Hur ser träningsverket ut? Mycket fria vikter eller så det räcker i alla fall? För jag va med polarn på worldclass härromdagen och de va de sämsta skit jag varit på (passade inte min träning). Fanns en stång och den va till bänkpressen. Ben fick man träna i div maskiner och smith.

Jag har kvar några tentor sedan gammalt på handels. :) Jag är med i kåren för att få rabatter på Fysiken. *whistle*
Jaa, det är på både gott och ont att ha tentor som släpar :D

Depzon
2007-02-01, 04:08
Finns det nåt bra gym på hisingen? Många fria vikter och rimliga priser.

Tolle
2007-02-02, 09:52
Jag rekommenderar Göteborgs Atletklubb, tre minuters promenad från Marklandsgatan. 'Billigt, lite folk, gott om hantlar och olympiska bars, massa sköna gamlingar som tränat där över 40 år osv osv.

http://www.goteborgsak.se/