handdator

Visa fullständig version : Billiga proteinkällor

robert86
2007-01-22, 20:45
Hej, kan direkt säga att jag är student och bor strax utanför hålan stockholm. Iochmed att jag är fattig har jag inte råd med bil, så jag kan inte åka ut på stormarknader varje vecka och handla mat. Så de fantastiska alternativen jag har är konsum och ica. Efter att jag läst att tonfisk innehåller tungmetaller försvann min bästa enkla proteinkälla delvis bort. Nu måste den ersättas med något annat. Alaska pollock hittade jag, men det är ju också fisk, så innehåller även den tungmetaller? Sen undrar jag om det finns något annat billigt och bra i ICA och konsum som ni vet? Kesella vet jag är bra källa, men knappast billig.

o.z.z
2007-01-22, 20:51
linser, sojabönor, kikärtor

robert86
2007-01-22, 20:58
linser, sojabönor, kikärtor

Glömde säga att jag är allergisk mot i princip alla växter och grönsaker*gah!*

Cerberus
2007-01-22, 21:04
Då är dina valmöjligheter ganska usla tyvärr :(

vassle e billigt i förhållande till mängden protein du får i dig.

Annars om syftet e muskelbygge kan du äta mycket annan billig mat, pasta, ris, potatis osv o vad du nu vill för då minskar behovet av protein-intag för positiv kvävebalans. Addera lite fett på det eller vad du nu vill så blire biff.

robert86
2007-01-22, 21:09
Då är dina valmöjligheter ganska usla tyvärr :(

vassle e billigt i förhållande till mängden protein du får i dig.

Annars om syftet e muskelbygge kan du äta mycket annan billig mat, pasta, ris, potatis osv o vad du nu vill för då minskar behovet av protein-intag för positiv kvävebalans. Addera lite fett på det eller vad du nu vill så blire biff.

Ah crap. Att sitta och sörpla proteindrinkar flera gånger om dagen eller väl knappast bra för magen eller njurarna? Potatis och kolhydrat källor hjälper väl inte till muskelbyggandet i sig? Att ha överskott av en massa kolhydrater gör väl en bara fet?`:MrT: (vilket jag inte vill bli)

Eddie Vedder
2007-01-22, 21:10