handdator

Visa fullständig version : Bästa Fysiken 2007!


Sidor : [1] 2

Allan
2007-01-21, 20:09
BÄSTA FYSIKEN!
Välkomna till Kolozzeums återkommande fototävling ”Bästa fysiken”. Tävlingen avgörs i en allmän fysikform. Tävlingen är främst till för att på ett roligare sätt kunna bedöma deltagarnas fysik och ge mer omfattande omdömen.

Sista dag för anmälan är 070429 klockan 2400. Söndagen 13 maj kl 2400skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas. Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling. Anledningen till den korta tiden är att vi tror intresset skulle slockna om tiden blev för lång.

Anmälan sker via PM till moderatorerna, med namn, ålder och adress. OBS åldersgräns på 18 år. Bifoga en kortfattad (max 100 ord om vem du är, hur länge du tränat etc.) personbeskrivning. Däremot får man tävla under sitt nickname. Den som så önskar kan få sitt ansikte maskerat vid publicering.

Tävlingen anordnas i en herr- och damklass. Ingen indelning kommer att göras i längd eller vikt eller ålder pga. svårigheter att kontrollera detta. Du som vill tävla ska ha registrerat dig som medlem på Kolozzeum senast 2007-01-01 eller tidigare. Endast personer utan tidigare tävlingserfarenhet kommer att få ställa upp. Undantag är om man tidigare tävlat i Bästa Fysiken.

Varje deltagare ska ta tre stycken helkroppsbilder - dubbel biceps framifrån, latsspread bakifrån (för damer dubbel biceps bakifrån) och en bröstbild från sidan. Hela kroppen inklusive fötter ska synas. På samtliga bilder ska ansiktet synas. Bilderna skall inte vara retuscherade eller på annat sätt modifierade. Andra foton mottages givetvis men kommer inte att bedömas. Dessutom ska varje deltagare skicka med ett helkroppsfoto där man håller upp en identifierbar dagstidning för att fastställa äktheten i bilderna…

Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra.

Bilderna kommer att bedömas av Kolozzeums moderatorer, samt, vid tveksamhet, extern kompetens.



Endast placeringarna 1-10 kommer att koras, därefter placeras deltagarna enligt bokstavsordning. Deras belöning är att få en bedömning av sin fysik.

Deltagarlista kommer att publiceras i ett särskilt forum, träningsjournaler kommer (om sådan finnes) att märkas med "Bästa fysikendeltagare".

Tekniska frågor besvaras i en annan tråd, där det också kommer att finnas poseringsråd och fototips.



Välkomna!

Allan
2007-01-21, 20:11
Mer info om detta återkommande evenemang finns här
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=28

Corpobal
2007-01-21, 20:16
Detta året ska jag fanimig fullfölja helt, jag har faktiskt kvar bilderna jag tog förra året med tidning och allt. Men skickade aldrig in...

Allan
2007-01-21, 20:19
*antecknar - kolla datum på Corpobals tidning*

Sebbe_H
2007-01-21, 20:19
Tänkte vara med, men 18 års gräns, får satsa på nästa år då!

Corpobal
2007-01-21, 20:20
*antecknar - kolla datum på Corpobals tidning*

:D

Har ändå ingen chans till nån placering med dom bilderna tror jag, men i år vågar jag hoppas lite.

Lallle
2007-01-21, 20:34
Varför skiljer sig ryggposerna mellan könen?

Muskelbyggaren
2007-01-21, 20:38
Varför skiljer sig ryggposerna mellan könen?
+1

Allan
2007-01-21, 20:45
Vi följer IFBB's standard. Och latsspread bakifrån ingår inte i de obligatoriska för damer.

Alm
2007-01-21, 20:45
Kul med tävling som vanligt, men varför varför varför är det inte dubbelbiceps bakifrån och latspread framifrån!? :-)

Finns det nån speciell anledning till varför det är såhär i år igen? (vad är det för muskelgrupper som försummas/inte syns tydligt nog i den varianten jag föreslår?)

tp_88
2007-01-21, 20:45
Äntligen!

Måste bilderna tas 29/4-13/5 eller får man tjuva lite om den pågående dieten avslutas t.ex. i början av April?

Fed up
2007-01-21, 20:49
Jag har hela tiden tänkt ställa upp, men nu vetefan. Har inte kunnat träna på ett halvår och är tanig som en räka. Kommer nog inte hunnit få några muckler alls till 13e maj. Lite besviken faktiskt, har haft det lite som ett mål.:(

Allan
2007-01-21, 20:50
Kul med tävling som vanligt, men varför varför varför är det inte dubbelbiceps bakifrån och latspread framifrån!? :-)

Finns det nån speciell anledning till varför det är såhär i år igen? (vad är det för muskelgrupper som försummas/inte syns tydligt nog i den varianten jag föreslår?)

Därför att vi valt dessa poser eftersom de ger oss mest overallinformation. Latsspread framifrån på nån som tränat i ett år? Det ger inte mycket info. Dubbelbiceps bakifrån är en jättesvår pose eftersom man inte har koll på hur det ser ut.

Empe
2007-01-21, 21:31
Kan man anmäla sig och sedan dra sig ur om deffen blir skit?

Tigerkotten
2007-01-21, 21:40
Kan man anmäla sig och sedan dra sig ur om deffen blir skit?

Ja, gjort det 2ggr tror jag ;)

Sheogorath
2007-01-21, 21:44
Jag kommer nog köra i år. Har blivit rätt mycket muskler sedan förra fotosessionen för två år sedan. Har ett effektivt deffupplägg och i stort sett allt är färdigt inför starten 1 mars.

RassK
2007-01-21, 21:48
Godis!

rememberence
2007-01-21, 21:51
bra att ni har satt 18 år åldersgräns, då behöver jag inte oroa mig för att skämma ut mig ;)

Whistler
2007-01-22, 00:32
I'm in. Blir bra motivation.

Cerberus
2007-01-22, 01:48
Detta blir året jag deltar! Allan du får PM strax!

Grymt att tävlingen avgörs mycket senare i år, så hinner ja komma i acceptabel form iaf :D

Alm
2007-01-22, 08:08
Därför att vi valt dessa poser eftersom de ger oss mest overallinformation. Latsspread framifrån på nån som tränat i ett år? Det ger inte mycket info. Dubbelbiceps bakifrån är en jättesvår pose eftersom man inte har koll på hur det ser ut.

- Tas det hänsyn till dom som inte tränat så länge ? En pose är väl en pose liksom :-), sen att man inte har tränat länge är inget jag personligen tycker man ska ta hänsyn till (man tar inte bort hörnor i fotboll för att vissa på planen precis börjat spela :-D)
- Menar du att db-bakifrån är en svår pose att döma eller att som tävlande utföra ?

Intresserad varför det är som det är bara ^-^

Jorgen
2007-01-22, 17:46
- Tas det hänsyn till dom som inte tränat så länge ? En pose är väl en pose liksom :-), sen att man inte har tränat länge är inget jag personligen tycker man ska ta hänsyn till (man tar inte bort hörnor i fotboll för att vissa på planen precis börjat spela :-D)
- Menar du att db-bakifrån är en svår pose att döma eller att som tävlande utföra ?

Intresserad varför det är som det är bara ^-^

En latspread framifrån på en person som inte tränat så länge, och således inte har så mycket muskler, kommer inte att säga så mycket om fysiken. En dubbel biceps framifrån är mer intressant ur bedömningssynpunkt. Dubbel biceps bakifrån är en ganska svår pose att göra rätt, latspreaden är lättare att göra och visar vidden. Vi skulle naturligtvis kunna köra alla sju obligatoriska poserna, men det ställer orimligt höga krav på deltagarna, det är inte så lätt att posera, och blir mer jobb för vår del.

Action
2007-01-22, 17:57
Därför att vi valt dessa poser eftersom de ger oss mest overallinformation. Latsspread framifrån på nån som tränat i ett år? Det ger inte mycket info. Dubbelbiceps bakifrån är en jättesvår pose eftersom man inte har koll på hur det ser ut.


Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.

Cerberus
2007-01-22, 18:10
Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.

Du får inte delta!! :D :Virro :laugh:


Tycker det e lagomt med de poserna, fast ändå är ju krabban eller most muscular den ABSOLUT viktigaste posen imho xD
Skojar lite för ja vet att ni inte gillar den, personlig favorit för mig dock :)

Action
2007-01-22, 18:15
Du får inte delta!! :D :Virro :laugh:


VA! Får jag inte delta..... jag som har övat på mindre tävlingar bara för att skaffa mig erfarenhet inför "Bästa Fysiken 2007". Och nu kommer du med denna information... *cry*

larre
2007-01-22, 20:11
Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.
Förstår inte hur du menar, line framifrån och bakifrån? Menar du db?

VA! Får jag inte delta..... jag som har övat på mindre tävlingar bara för att skaffa mig erfarenhet inför "Bästa Fysiken 2007". Och nu kommer du med denna information... *cry*
Skulle tippa på att du inte har nog med massa för att vara med fittnessfjolla :D

Jorgen
2007-01-22, 20:17
Förstår inte hur du menar, line framifrån och bakifrån? Menar du db?


Skulle tippa på att du inte har nog med massa för att vara med fittnessfjolla :D
Hallå där. Mats har faktiskt gått över från den mörka sidan och är numer byggare. Om än i en lightversion så ändock byggare. Visa respekt mannen. *slap*

Linepose framifrån. Lucia classic 2005.

larre
2007-01-22, 20:20
Hallå där. Mats har faktiskt gått över från den mörka sidan och är numer byggare. Om än i en lightversion så ändock byggare. Visa respekt mannen. *slap*

Linepose framifrån. Lucia classic 2005.

Jo, jag hörde något om att han försökte tvätta bort sin fitness stämpel(tror tom det var du jorgen som sade att han inte var en fitnessfjolla längre), men som man säger, en gång fitnessfjolla alltid en osv ;>

Aha, "linepose", fattar nu.

Kaboffastar
2007-01-24, 19:02
BÄSTA FYSIKEN!
Välkomna till Kolozzeums återkommande fototävling ”Bästa fysiken”. Tävlingen avgörs i en allmän fysikform. Tävlingen är främst till för att på ett roligare sätt kunna bedöma deltagarnas fysik och ge mer omfattande omdömen.

Sista dag för anmälan är 070429 klockan 2400. Söndagen 13 maj kl 2400skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas. Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling. Anledningen till den korta tiden är att vi tror intresset skulle slockna om tiden blev för lång.

Anmälan sker via PM till moderatorerna, med namn, ålder och adress. OBS åldersgräns på 18 år. Bifoga en kortfattad (max 100 ord om vem du är, hur länge du tränat etc.) personbeskrivning. Däremot får man tävla under sitt nickname. Den som så önskar kan få sitt ansikte maskerat vid publicering.

Tävlingen anordnas i en herr- och damklass. Ingen indelning kommer att göras i längd eller vikt eller ålder pga. svårigheter att kontrollera detta. Du som vill tävla ska ha registrerat dig som medlem på Kolozzeum senast 2007-01-01 eller tidigare. Endast personer utan tidigare tävlingserfarenhet kommer att få ställa upp. Undantag är om man tidigare tävlat i Bästa Fysiken.

Varje deltagare ska ta tre stycken helkroppsbilder - dubbel biceps framifrån, latsspread bakifrån (för damer dubbel biceps bakifrån) och en bröstbild från sidan. Hela kroppen inklusive fötter ska synas. På samtliga bilder ska ansiktet synas. Bilderna skall inte vara retuscherade eller på annat sätt modifierade. Andra foton mottages givetvis men kommer inte att bedömas. Dessutom ska varje deltagare skicka med ett helkroppsfoto där man håller upp en identifierbar dagstidning för att fastställa äktheten i bilderna…

Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra.

Bilderna kommer att bedömas av Kolozzeums moderatorer, samt, vid tveksamhet, extern kompetens.



Endast placeringarna 1-10 kommer att koras, därefter placeras deltagarna enligt bokstavsordning. Deras belöning är att få en bedömning av sin fysik.

Deltagarlista kommer att publiceras i ett särskilt forum, träningsjournaler kommer (om sådan finnes) att märkas med "Bästa fysikendeltagare".

Tekniska frågor besvaras i en annan tråd, där det också kommer att finnas poseringsråd och fototips.



Välkomna!

Vart fan är min tag?! Jag behöver så myceket press på mig jag kan få! :cool:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2048086#post2048086

Jorgen
2007-01-24, 22:08
Vart fan är min tag?! Jag behöver så myceket press på mig jag kan få! :cool:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2048086#post2048086

PM?

Toxic
2007-01-24, 22:58
När kommer deltagarlistan ? och vart?

Citat/allan: Deltagarlista kommer att publiceras i ett särskilt forum

larre
2007-01-25, 08:45
Vart fan är min tag?! Jag behöver så myceket press på mig jag kan få! :cool:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2048086#post2048086

AJJA BAJJA! Du har lovat att ovan journal är din sista!

TheSQUAT
2007-01-25, 13:24
Weeeeeeeeee...!! Kommer definitivt att anmäla mig.:thumbup: 2005 och 2006 blev två skitår pga sjukdom som förstöde träningen. Detta gjorde att jag aldrig tog några bilder. Nu flyter träningen på bra och jag är hyfsat i ordning.

Den enda målsättningen jag har är att komma i bättre form än 2004 då jag vann fet :D . Konkurrensen har hårdnat rätt mkt sen dess. Den här lilla motivationshöjande tävlingen verkar dra till sig mer folk för varje år. Men som sagt...blir formen bara bättre än 2004 så kommer jag vara nöjd. Kör hårt!

Kaboffastar
2007-01-25, 16:24
Jorgen - Flåt, jag vart så exalterad.

AJJA BAJJA! Du har lovat att ovan journal är din sista!

Självklart.

ramagoen
2007-01-25, 21:27
Nästa år ska jag va med! :)

L-Sami
2007-01-26, 00:43
Jag kommer att ställa upp, hinner bli av med lite fett ändå, när min deff börjar 1:a april.

RassK
2007-01-26, 01:24
japp! då va man anmäld i år igen : D
min sommardeff skulle igentligen börjat 1april men eftersom jag blivit så fet så tror jag den kommer få börja första mars ist ;D
då kommer jag bli av med 12-15kg till 1 maj <_<

Vart fan är min tag?! Jag behöver så myceket press på mig jag kan få! :cool:




inte min heller :(
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72389&page=10

babbett
2007-01-27, 10:04
Tas det hänsyn till ålder och att man fött 2 barn :em:

Jorgen
2007-01-28, 20:24
Nej. Såklart inte. :)

Toxic
2007-01-30, 23:25
This shit is ON!111!!!:D
Going for top10!*whistle*

Johan.S
2007-01-31, 16:12
Siktar på att vara me i år. Deffen är smygstartad och det känns bra med motivationen

Lallle
2007-01-31, 16:17
Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.


Det hade varit riktigt kul, men det är jag nog nästan ensam om att tycka.

Carolinew
2007-01-31, 20:30
Får man skicka in "testbilder" först, för att få lite kommentarer om poseringen, så man sedan kan rätta till felen och skicka in nya bilder? Annars kan ju detta bli heldumt när man aldrig poserat i hela sitt liv förut :Virro

tp_88
2007-01-31, 20:59
Får man skicka in "testbilder" först, för att få lite kommentarer om poseringen, så man sedan kan rätta till felen och skicka in nya bilder? Annars kan ju detta bli heldumt när man aldrig poserat i hela sitt liv förut :Virro
Lägg ut i medlemsbilder och be om kritik?

gnagaren
2007-01-31, 22:28
Någon som vet när sista anmälningsdag är?

tp_88
2007-01-31, 22:51
Någon som vet när sista anmälningsdag är?
Läs första inlägget, kanske? :D

"Sista dag för anmälan är 070429 klockan 2400."

gnagaren
2007-01-31, 23:41
Läs första inlägget, kanske? :D

"Sista dag för anmälan är 070429 klockan 2400."


Oj. Är inne i deff just nu, låg på kolhydrater, känner mig seg och lägger inte märke till småsaker . :D

Tack för svaret hursomhelst.

Allan
2007-02-02, 17:51
Om man vill smyga med formen kan man ju alltid skicka bilderna privat till nån medlem vars omdöme man litar på. OBS - inte till nån moderator.

larre
2007-02-03, 16:25
Om man vill smyga med formen kan man ju alltid skicka bilderna privat till nån medlem vars omdöme man litar på. OBS - inte till nån moderator.

Äh, fegt att smyga med formen, man kommer juh ändå att skämma ut sig när bilderna publiceras :)

Toxic
2007-02-07, 01:57
Äh, fegt att smyga med formen, man kommer juh ändå att skämma ut sig när bilderna publiceras :)

Som jag förra året?:D

Toxic
2007-02-13, 11:19
Hmm om man skulle va nyfiken på hur långt man var från placering förra året hur fixar man sig ett svar på det *kissass* (mutor?:D )

Jorgen
2007-02-13, 17:02
Toxic;2093950']Hmm om man skulle va nyfiken på hur långt man var från placering förra året hur fixar man sig ett svar på det *kissass* (mutor?:D )

Det går till som så att vi kryssar ut dom tio som går till "final" så att säga. Sen placeras dom 1-10. Efter det så är alla 11. Så du var alltså en placering från topp 10.

Men mutor kan du skicka ändå. :cool:

mela
2007-02-14, 22:25
Måste bilden med dagstidningen vara helkropp?

Jorgen
2007-02-14, 22:26
Måste bilden med dagstidningen vara helkropp?

Nej. Men det är bra om ansiktet är med.

mela
2007-02-14, 22:29
Nej. Men det är bra om ansiktet är med.

Haha ja, det är med :Virro

Scratch89 undrar om man kan skicka in bilder och få respons på poseringar som inte är obligatoriska?

Jorgen
2007-02-14, 22:31
Scratch89 undrar om man kan skicka in bilder och få respons på poseringar som inte är obligatoriska?

Men han vågar inte fråga själv?

mela
2007-02-14, 22:31
Men han vågar inte fråga själv?

Han sitter här och jag har snott min egna dator *whistle*

Jorgen
2007-02-14, 22:35
Han sitter här och jag har snott min egna dator *whistle*

Nå, jag kan säkert skriva något snällt om andra poser också. Men prio ligger inte på det när tävlingen skall bli klar. Mao så kan det ta lite tid. :)

mela
2007-02-14, 22:37
Nå, jag kan säkert skriva något snällt om andra poser också. Men prio ligger inte på det när tävlingen skall bli klar. Mao så kan det ta lite tid. :)

Okay :) Säger till honom att skicka med dem så kan du kolla på dem om du har tid :thumbup:

Jorgen
2007-02-14, 22:39
Okay :) Säger till honom att skicka med dem så kan du kolla på dem om du har tid :thumbup:

Påminn mig. Jag, gammal, minnet, dåligt.

mela
2007-02-15, 10:54
Påminn mig. Jag, gammal, minnet, dåligt.

Så gammal är du ju inte? :MrT: Det är liksom inte rullator och gråa hår

Toxic
2007-02-21, 06:52
Så gammal är du ju inte? :MrT: Det är liksom inte rullator och gråa hår

Tss den står i garaget o väntar :D

Cerberus
2007-02-22, 02:28
ja ser mer tävlingen som en kul grej, om jag e i acceptabel form då så skickar ja in, annars inte o hoppar ur..

shadowfire
2007-03-10, 09:41
försöker klura på vilka av de anmälda som har bäst form... är ju flera namn där som jag aldrig har sett skriva på forumet? annars känns det som om favoriter är larre, tp_88, rassk, sniggel, hades, krakowww

Toxic
2007-03-11, 11:51
hehe jo man är lite nyfiken tp känns farlig!:smash:

tp_88
2007-03-11, 12:12
Toxic;2151488']hehe jo man är lite nyfiken tp känns farlig!:smash:
Jag ska in på top10 iaf! :devil:

Även om jag inte har koll på alla anmälda tror jag Thesquat och Killer blir top2.

eandersson
2007-03-11, 13:38
Jag analyserade samtliga anmälda med "inte topp-10" "topp-10" och "topp-5" för ca 1 månad sedan, där jag utgick från dagsformen (bilder), ålder, vikt, längd och deras styrka i diverse övningar som jag såg i deras träningsjournaler. Det var ett par timmars arbete. Men jag antar att det inte skulle vara tillåtet att lägga upp här på forumet då vissa kan ta illa upp(?).

larre
2007-03-11, 14:30
Jag ska in på top10 iaf! :devil:

Även om jag inte har koll på alla anmälda tror jag Thesquat och Killer blir top2.

Jag tror du, thesquat och killer tar top 3 ev. krakowww kan glida in där också.

Jag själv räknar inte med någon top 10 då det troligen redan finns 10 pers som har bättre fysik än mig anmälda(ja jag kikade runt lite =)) men med en bra pump, rätt ljus och väl slagna poser så kanske, kan alltid hoppas *flex*

tp_88
2007-03-11, 15:35
Jag analyserade samtliga anmälda med "inte topp-10" "topp-10" och "topp-5" för ca 1 månad sedan, där jag utgick från dagsformen (bilder), ålder, vikt, längd och deras styrka i diverse övningar som jag såg i deras träningsjournaler. Det var ett par timmars arbete. Men jag antar att det inte skulle vara tillåtet att lägga upp här på forumet då vissa kan ta illa upp(?).
Jag kan inte svara för alla men; alla känner väl till hur deras fysik är, och dom ställer upp i en tävling där man får en bedömning och placering (även om 11- inte placeras) så jag förstår inte hur folk skulle kunna ta illa upp, men vad vet jag? Om inget annat kanske du kan PMa mig den?
Jag tror du, thesquat och killer tar top 3 ev. krakowww kan glida in där också.

Jag själv räknar inte med någon top 10 då det troligen redan finns 10 pers som har bättre fysik än mig anmälda(ja jag kikade runt lite =)) men med en bra pump, rätt ljus och väl slagna poser så kanske, kan alltid hoppas *flex*
Jag är inte lika optimistisk, men hoppas kan man alltid! :)

Jag tycker du har sett bra ut på bilderna och du är ju i bra form, glöm heller inte att väldigt många anmälda aldrig kommer till start! Du har god chans att komma top10 imho.

Lallle
2007-03-11, 16:42
Jag ska in på top10 iaf! :devil:

Även om jag inte har koll på alla anmälda tror jag Thesquat och Killer blir top2.

Du kan mycket väl bli etta :)

Lallle
2007-03-11, 16:43
Jag analyserade samtliga anmälda med "inte topp-10" "topp-10" och "topp-5" för ca 1 månad sedan, där jag utgick från dagsformen (bilder), ålder, vikt, längd och deras styrka i diverse övningar som jag såg i deras träningsjournaler. Det var ett par timmars arbete. Men jag antar att det inte skulle vara tillåtet att lägga upp här på forumet då vissa kan ta illa upp(?).

Jag har då inget emot det. Om du inte vill lägga upp den så skicka pm tack!

Whistler
2007-03-11, 16:49
Jag har då inget emot det. Om du inte vill lägga upp den så skicka pm tack!

Samma här.

eandersson
2007-03-11, 18:49
Jag kan inte svara för alla men; alla känner väl till hur deras fysik är, och dom ställer upp i en tävling där man får en bedömning och placering (även om 11- inte placeras) så jag förstår inte hur folk skulle kunna ta illa upp, men vad vet jag? Om inget annat kanske du kan PMa mig den?


Det har du iofs rätt i. Men det kan ju förekomma "hårda" ord. Fast jag kollade igenom precis och drog en lätt uppdatering och det enda "hårda" jag kan se är att jag sagt "för tunn och späd" om ens fysik. Skulle ju kunna omformulera och skriva "för lite massa." =)

Nu är ju inte detta en mega-analys, jag är ju absolut ingen professionell byggare och mitt omdöme kan ju vara ruskigt käpprätt. Sedan kan ju bilder ljuga + att det är ju dryga månaden kvar.

tp_88
2007-03-11, 18:57
Det har du iofs rätt i. Men det kan ju förekomma "hårda" ord. Fast jag kollade igenom precis och drog en lätt uppdatering och det enda "hårda" jag kan se är att jag sagt "för tunn och späd" om ens fysik. Skulle ju kunna omformulera och skriva "för lite massa." =)

Nu är ju inte detta en mega-analys, jag är ju absolut ingen professionell byggare och mitt omdöme kan ju vara ruskigt käpprätt. Sedan kan ju bilder ljuga + att det är ju dryga månaden kvar.
Ingen kommer såklart ta det för någon absolut sanning, men kan vara intressant att se! Har du lust så släng iväg ett PM!

Sniggel
2007-03-11, 23:52
Jag analyserade samtliga anmälda med "inte topp-10" "topp-10" och "topp-5" för ca 1 månad sedan, där jag utgick från dagsformen (bilder), ålder, vikt, längd och deras styrka i diverse övningar som jag såg i deras träningsjournaler. Det var ett par timmars arbete. Men jag antar att det inte skulle vara tillåtet att lägga upp här på forumet då vissa kan ta illa upp(?).

Om du gjort en egen bedömning så är det nog bra att skicka via pm till de som är intresserade, man vet aldrig om de som ska dömma kanske färgas av din bedömning.

Jag är nyfiken, kan jag få pm?
:D

larre
2007-03-12, 15:20
Jag vill också ha PM =)

Whistler
2007-03-12, 16:28
Om du gjort en egen bedömning så är det nog bra att skicka via pm till de som är intresserade, man vet aldrig om de som ska dömma kanske färgas av din bedömning.

Jag är nyfiken, kan jag få pm?
:D

Ja, det var ganska smart sagt. Färga inte domarna. :)

(vill också ha PM)

Kaboffastar
2007-03-13, 20:49
Funderar på att dra mig ur :).


Dietar inte.

Tränar inte.

Jobbar.

Jag renoverar min första lägenhet ( Totalrenoverar ).

Har tjej 25 mil bort.


Vill inte träna, tycker inte att det är roligt.. träna kan dra åt helvete för tillfället, har tvingat mig att hålla igång i ett halvår snart. Motivationen kommer komma tillbaka men inte än på några månader känner jag, sen kommer sommarn, jag är rostat bröd aKa T O A S T

larre
2007-03-13, 20:59
Funderar på att dra mig ur :).


Dietar inte.

Tränar inte.

Jobbar.

Jag renoverar min första lägenhet ( Totalrenoverar ).

Har tjej 25 mil bort.


Vill inte träna, tycker inte att det är roligt.. träna kan dra åt helvete för tillfället, har tvingat mig att hålla igång i ett halvår snart. Motivationen kommer komma tillbaka men inte än på några månader känner jag, sen kommer sommarn, jag är rostat bröd aKa T O A S T
YES! En motståndare mindre!!

Närå, seriöst så borde du kanske inte träna ifall du avskyr det så mycket, ta det lugnt, lev ett vanligt liv och börja träna när du själv känner för det. *klappar på axeln* Suget kommer säkert tillbaka då träningen inte känns som en börda.

MilkmaN
2007-03-13, 22:42
Jag har anmält mig nu, lär väl komma upp på listan snart.

Sniggel
2007-03-13, 23:54
Förstod inte riktigt hur det var med bilder, var det tillåtet att ta sådana (och lägga upp i sin journal t ex) innan man skickar bilder för bedömning (givet att det inte är samma bilder)?

larre
2007-03-14, 00:33
Förstod inte riktigt hur det var med bilder, var det tillåtet att ta sådana (och lägga upp i sin journal t ex) innan man skickar bilder för bedömning (givet att det inte är samma bilder)?

Jag tror det är typ så att samma bilder som du ska skicka in får du inte lägga upp och så får du inte lägga upp bilder för nära tävlingen. Har för mig det, men jörgen borde komma med sanningen snart.

Toxic
2007-03-14, 06:49
Funderar på att dra mig ur :).


Dietar inte.

Tränar inte.

Jobbar.

Jag renoverar min första lägenhet ( Totalrenoverar ).

Har tjej 25 mil bort.


Vill inte träna, tycker inte att det är roligt.. träna kan dra åt helvete för tillfället, har tvingat mig att hålla igång i ett halvår snart. Motivationen kommer komma tillbaka men inte än på några månader känner jag, sen kommer sommarn, jag är rostat bröd aKa T O A S T

Fegis!:smash:

mystic[-_-]
2007-03-14, 15:32
Moget med tjej 25 mil bort kartoffeln :cool:

Toxic
2007-03-15, 11:35
på måndag inleds min lite seriösare diet....:D :hbang:

eandersson
2007-03-15, 18:40
Nu har honn anmält sig.

Detta året kommer bli bra mycket intressantare än förra årets tävling.

larre
2007-03-15, 21:30
Nu har honn anmält sig.

Detta året kommer bli bra mycket intressantare än förra årets tävling.

Ser onekligen ut att bli jäkligt tufft motstånd :)

tp_88
2007-03-15, 23:04
Ser onekligen ut att bli jäkligt tufft motstånd :)
Iom Honns anmälan så flyttades man ju garanterat ner en placering iaf... *cry*

MilkmaN
2007-03-15, 23:17
Skumt att jag inte kommit upp på listan än...

Allan?

larre
2007-03-15, 23:50
Iom Honns anmälan så flyttades man ju garanterat ner en placering iaf... *cry*

nästan lite taskigt av honn va? =)

Cerberus
2007-03-15, 23:52
Jag har personliga problem så jag har redan dragit mig ur...ingen lust att skicka in foton när jag inte e nöjd me formen.

Pez
2007-03-16, 00:23
Skumt att jag inte kommit upp på listan än...

Allan?

Ingen anmälan från dig registrerad. Allan kanske missade den i skörden av PM eller så har den försvunnit ut i sajberspejs. Skicka igen.

Honn
2007-03-16, 01:19
Iom Honns anmälan så flyttades man ju garanterat ner en placering iaf... *cry*

nästan lite taskigt av honn va? =)
Nä, nu rodnar jag :em:

Skulle inte vara så säker på att jag flyttar ner någons placering. Har varit lite väl glad i mat och ätit mig till ett sämre utgångsläge än i fjol. Det i kombination med att dieten började 1,5 månad senare bäddar inte för en fin form.

larre
2007-03-16, 01:23
Nä, nu rodnar jag :em:

Skulle inte vara så säker på att jag flyttar ner någons placering. Har varit lite väl glad i mat och ätit mig till ett sämre utgångsläge än i fjol. Det i kombination med att dieten började 1,5 månad senare bäddar inte för en fin form.

Jaja mr2 i 2006 dra den om röluvan *kissass*

MilkmaN
2007-03-16, 19:46
Ingen anmälan från dig registrerad. Allan kanske missade den i skörden av PM eller så har den försvunnit ut i sajberspejs. Skicka igen.

Löst nu, han var kanske inte online på ett tag bara.

Någon mod får gärna märka min journal också (sjukt coolt).

Toxic
2007-03-16, 23:29
För min del ser det ut som så att förra året vägde jag 74kg på bilderna och var i sämre form än nu... jag väger 85 nu :D

tp_88
2007-03-17, 00:09
Toxic;2165512']För min del ser det ut som så att förra året vägde jag 74kg på bilderna och var i sämre form än nu... jag väger 85 nu :D
Ökningar på över 11kg fettfri massa / år är hyfsade... :Virro

Toxic
2007-03-17, 10:59
Ökningar på över 11kg fettfri massa / år är hyfsade... :Virro

Njae vätskefylld nu och då var jag tömd samt slut körd på dieten... gjorde fel helt enkelt, lite därför det tagit sån tid o komma igång igen. Så fort vattnet släpper så landar jag nog runt 80 med 3-4kg att plocka bort....*flex*

Toxic
2007-03-19, 23:59
Verkar som att många mörkar formen...:D
jag tänkte försöka hinna ner o göra en bf mätning nu i veckan...

Sniggel
2007-03-20, 14:40
Toxic;2171655']Verkar som att många mörkar formen...:D
jag tänkte försöka hinna ner o göra en bf mätning nu i veckan...

Lite kul o smyga med den och sen chocka alla :D (önsketänkande)
Hoppas dock det blir riktigt bra förändringar när man är helt klar.


"Förstod inte riktigt hur det var med bilder, var det tillåtet att ta sådana (och lägga upp i sin journal t ex) innan man skickar bilder för bedömning (givet att det inte är samma bilder)?"
Bump btw

RassK
2007-03-20, 14:56
8 veckor kvar \o/

tp_88
2007-03-20, 16:12
"Förstod inte riktigt hur det var med bilder, var det tillåtet att ta sådana (och lägga upp i sin journal t ex) innan man skickar bilder för bedömning (givet att det inte är samma bilder)?"[/B]
Bump btw
Mm, vill också veta. Vore lite kul att dra upp en "Inför Bästa Fysiken"-tråd där alla deltagare kunde slänga upp lite bilder, precis som på byggarforumen inför proffstävlingarna... :D (Visst, dagsformen-tråden finns, men för att få det lite mer samlat.)

Toxic
2007-03-20, 16:39
Mm, vill också veta. Vore lite kul att dra upp en "Inför Bästa Fysiken"-tråd där alla deltagare kunde slänga upp lite bilder, precis som på byggarforumen inför proffstävlingarna... :D (Visst, dagsformen-tråden finns, men för att få det lite mer samlat.)

Såna fall med en tidsbegränsing för hur nära bilderna får postas....
Typ 1 månad...
Jag mörkar mest för att jag fortfarande är fet :D

Toxic
2007-03-20, 16:42
Lite kul o smyga med den och sen chocka alla :D (önsketänkande):D
"Förstod inte riktigt hur det var med bilder, var det tillåtet att ta sådana (och lägga upp i sin journal t ex) innan man skickar bilder för bedömning (givet att det inte är samma bilder)?"[/B]
Bump btw

Du får ju posta bilder så länge det inte är samma som du skickar in för bedömmning, dock tråkigt om man vet i förväg hur alla ser ut...
Som sagt en tidbegränsning borde finnas...

Sniggel
2007-03-20, 17:56
Toxic;2172641']Du får ju posta bilder så länge det inte är samma som du skickar in för bedömmning, dock tråkigt om man vet i förväg hur alla ser ut...
Som sagt en tidbegränsning borde finnas...

Kunde vara kul o bara visa någon del av kroppen, ett smakprov, eller någon konstig discopose tagen med mobilkamera utan blixt i en nedsläckt korridor. :Virro

Toxic
2007-03-20, 18:15
Kunde vara kul o bara visa någon del av kroppen, ett smakprov, eller någon konstig discopose tagen med mobilkamera utan blixt i en nedsläckt korridor. :Virro

Klart du kan göra så...
Du avslöjar väl igentligen ingenting på det sättet*whistle*

tp_88
2007-03-20, 18:33
Varför ska det vara någon mörkläggning? Dom stora grabbarna postar bilder ner till någon dag innan i flera fall. Försämras era chanser om ni postar bilder innan, tror ni?

Sniggel
2007-03-20, 20:20
Varför ska det vara någon mörkläggning? Dom stora grabbarna postar bilder ner till någon dag innan i flera fall. Försämras era chanser om ni postar bilder innan, tror ni?

Nej, men jag trodde det var någon regel som jag inte förstod mig på.
Om man ska ta tävlingen riktigt gravallvarligt (vilket jag hoppas ingen gör) så kan ju andra se i vilken form man är och därför "anpassa sig" på några veckor för att se bättre ut (yeah right).

eandersson
2007-03-20, 20:27
Toxic;2172641']Du får ju posta bilder så länge det inte är samma som du skickar in för bedömmning, dock tråkigt om man vet i förväg hur alla ser ut...
Som sagt en tidbegränsning borde finnas...

Jag vet hur alla ser ut. Jag har sketbra fantasi. Kollat igenom gamla bilder, kollat dagsvikt, längd och arbetsset osv. HEHE

Ne, sorry. Självklart är det ju lite tråkigt. Men jag kan tänka mig att många är nyfikna.

Honn
2007-03-20, 21:19
Toxic;2171655']Verkar som att många mörkar formen...:D

Det är för att det ser så jäkla mörkt ut med formen. Ich bin ein fetto.

RassK
2007-03-21, 14:41
Fan vad ni spår in i det här grabbar.. :P

larre
2007-03-21, 19:16
Fan vad ni spår in i det här grabbar.. :P

Kul som fan att det finns intresse iaf =)

eandersson
2007-03-23, 13:05
Kul som fan att det finns intresse iaf =)

Jag tycker det borde vara lite större. Tävlingen Bästa Fysiken har ju funnits sedan urminnes tider. Snubblade på en riktigt gammal B&K-tidning för några veckor sedan, där var det en artikel. Eller Body kanske har en också?

Jorgen
2007-03-23, 17:05
2004 avhölls den första Bästa fysiken.

eandersson
2007-03-23, 19:08
2004 avhölls den första Bästa fysiken.

På kolozzeum ja.

B&K hade en för 20(?) år sedan. Precis samma poser om jag inte minns fel. Ska leta upp artikeln nästa gång jag är på gymmet.

Jorgen
2007-03-23, 20:44
På kolozzeum ja.

B&K hade en för 20(?) år sedan. Precis samma poser om jag inte minns fel. Ska leta upp artikeln nästa gång jag är på gymmet.

Ja? Det är på kolozzeum du är.

BK Open (som Bodys tävling hette) har varit igång väldigt länge, men det är en helt annan tävling.

gnagaren
2007-03-24, 11:49
Är det ok att dra sig ur när som helst om man anmäler sig?

Jorgen
2007-03-24, 11:51
Är det ok att dra sig ur när som helst om man anmäler sig?

Japp.

larre
2007-03-24, 16:57
Är det ok att dra sig ur när som helst om man anmäler sig?

Nej! Du kommer att märkas med "bangare" och fjolla. Alla kommer att avsky dig och förakta dig.

Jörgen: Blev det förresten något av med "bäst förbättade fysik"-pris som ni snackade om förut? Dvs de som har ställt upp förut har en chans att kamma hem ett pris ifall dom gjort riktigt bra förbättringar sedan förra gången dom ställde upp?

Lallle
2007-03-25, 15:56
Mm, vill också veta. Vore lite kul att dra upp en "Inför Bästa Fysiken"-tråd där alla deltagare kunde slänga upp lite bilder, precis som på byggarforumen inför proffstävlingarna... :D (Visst, dagsformen-tråden finns, men för att få det lite mer samlat.)

Ska du eller jag starta en tråd?

tp_88
2007-03-25, 16:10
Ska du eller jag starta en tråd?
Done. :)

eandersson
2007-03-26, 15:58
Jag hade drömt (nästan) allt angående B&Ks tävling. Den hette Fototävling eller B&Ks fototävling, med samma poser som damerna kör tror jag (minnet är bra, men det är kort).

Kul med en bildtråd. Underlättar min analys av tävlingen :kickass:

Toxic
2007-03-27, 20:39
Vilken hårbort tagare rekkomenderas?:D

Hittade veet´s på Hm för 49.90 nersatt från 65.90 värt?*drool*

tp_88
2007-03-27, 20:42
Toxic;2189334']Vilken hårbort tagare rekkomenderas?:D

Hittade veet´s på Hm för 49.90 nersatt från 65.90 värt?*drool*
Norsk_gadd kör på det har jag för mig! :thumbup:

RassK
2007-03-27, 21:23
Veet sux imo
Tar lång tid, massa kladd med väntetider o dushar och tvätta händerna, bränner sönder födelsemärken och leverfläckar :/ (och dyrt ovanpå det)

Håller mig nog till gamla goda rakhyvlar (+ rakapparat för grovjobbet)

krakowww
2007-03-29, 13:55
Ska man vara så seriös att man ska raka bröst och mage med? :)

eandersson
2007-03-30, 15:13
Ska man vara så seriös att man ska raka bröst och mage med? :)

Självklart! Linjerna ska ju synas.

Skalgeten
2007-04-01, 20:07
Finns det någon gräns för hur tidigt man får ta bilderna? Min deff gick snabbare än planerat.

TheSQUAT
2007-04-02, 14:39
Hej alla! Squatte har dragit sig ur. Jag körde i fredags mitt första träningspass på 7 veckor. Blev kanonförkyld i början av feb, sket i det o tränade/deffade ändå. Fick pga det en rejäl lunginflammation och totalt träningsförbud. Ja jag hade inte ens behövt bli belagd med träningsförbud för kroppen var totalt tömd på all energi. Det har inte gått träna helt enkelt. Har tappat mkt muskler antar jag. Gått ner från 90 till 83 kg men är fetare *grr27* Nåja...kämpa vidare ni andra! Jag är bara glad att jag kan smyga igång träningen igen.

tp_88
2007-04-02, 15:07
Hej alla! Squatte har dragit sig ur. Jag körde i fredags mitt första träningspass på 7 veckor. Blev kanonförkyld i början av feb, sket i det o tränade/deffade ändå. Fick pga det en rejäl lunginflammation och totalt träningsförbud. Ja jag hade inte ens behövt bli belagd med träningsförbud för kroppen var totalt tömd på all energi. Det har inte gått träna helt enkelt. Har tappat mkt muskler antar jag. Gått ner från 90 till 83 kg men är fetare *grr27* Nåja...kämpa vidare ni andra! Jag är bara glad att jag kan smyga igång träningen igen.
Låter som ett rent helvete. :( Hoppas du får hålla dig frisk nu iaf!

Kimball
2007-04-02, 17:08
Toxic;2189334']Vilken hårbort tagare rekkomenderas?:D

Hittade veet´s på Hm för 49.90 nersatt från 65.90 värt?*drool*

Mitt tips ligger på Philips Ladyshave, finns rosa varianter som är sjukt manliga ;) Ger så gott som samma resultat som rakning, fast utan risken för att cutta sig.

Fed up
2007-04-02, 17:39
Mitt tips ligger på Philips Ladyshave, finns rosa varianter som är sjukt manliga ;) Ger så gott som samma resultat som rakning, fast utan risken för att cutta sig.

är det mindre risk att cutta sig med sån? Jag brukar bara sno min killes mach3, så jag vet inte, har inte skurit mig än iallafall...

vad gäller veet så har jag dålig erfarenhet av det (tog inte bort alllt hår) men det var kanske jag som gjorde fel.

larre
2007-04-02, 21:04
Hej alla! Squatte har dragit sig ur. Jag körde i fredags mitt första träningspass på 7 veckor. Blev kanonförkyld i början av feb, sket i det o tränade/deffade ändå. Fick pga det en rejäl lunginflammation och totalt träningsförbud. Ja jag hade inte ens behövt bli belagd med träningsförbud för kroppen var totalt tömd på all energi. Det har inte gått träna helt enkelt. Har tappat mkt muskler antar jag. Gått ner från 90 till 83 kg men är fetare *grr27* Nåja...kämpa vidare ni andra! Jag är bara glad att jag kan smyga igång träningen igen.

Oj! Skittrist att höra. Men vi vet ändå alla att du hade placerat bra. Hoppas rehaben går bra!

Toxic
2007-04-15, 08:56
Mitt tips ligger på Philips Ladyshave, finns rosa varianter som är sjukt manliga ;) Ger så gott som samma resultat som rakning, fast utan risken för att cutta sig.

Såg den på Maxi är den så bra alltså?
Ska prova veeten i veckan...
*flex*

tp_88
2007-04-16, 22:09
Läste igenom första inlägget me lyckades inte se vart bilderna ska skickas? Valfri moderator?

Toxic
2007-04-16, 22:56
Tp: detta gällde förra året iaf...
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=66952

tp_88
2007-04-17, 15:24
Toxic;2234234']Tp: detta gällde förra året iaf...
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=66952
Tackar, har förminskat bilderna till önskad size nu iaf. Vore dock bra om man säkert visste vart man skille skicka... :)

Honn
2007-04-21, 11:38
Bläh. Dieten gick åt skogen sista 1,5 veckorna. Nu hinner jag inte ner till min målvikt. Hinner i alla fall tangera förra tävlingens vikt, men jag ville ju vara i bättre form.

Toxic
2007-04-21, 14:39
Bläh. Dieten gick åt skogen sista 1,5 veckorna. Nu hinner jag inte ner till min målvikt. Hinner i alla fall tangera förra tävlingens vikt, men jag ville ju vara i bättre form.

Hehe jag skiljer cirka 8kg mot förra året!:D

Nalfaren
2007-04-24, 18:42
Haha, skoj, missade nästan denna i år igen...
Okej får väl anmäla mig, alltid bra med lite feedback + att det är skoj.
Skickar PM strax :)

2 veckor att kämpa mig i form då :)

Toxic
2007-04-28, 17:08
80kg uppnått Pyrotrimm är gryyyymt :D

Toxic
2007-05-05, 18:39
*cry* Bahh nu drar det ihop sig...

RassK
2007-05-05, 18:59
äh jag orkar inte ta bilder

tp_88
2007-05-05, 21:28
äh jag orkar inte ta bilder
:confused: Du var ju i läskig form ffs!

Honn
2007-05-06, 11:34
En vecka kvar nu. Ska se om jag hinner reparera det jag sabbat formmässigt sett de senaste 1,5-2 veckorna.

RassK
2007-05-06, 17:30
:confused: Du var ju i läskig form ffs!

ja okej då...

MilkmaN
2007-05-12, 16:01
Idag ska ju alla bilder vara inne, så när kommer resultaten? :Virro :D

Jorgen
2007-05-12, 16:04
Idag ska ju alla bilder vara inne, så när kommer resultaten? :Virro :D

Söndagen 13 maj kl 2400 skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas.

MilkmaN
2007-05-12, 16:16
Söndagen 13 maj kl 2400 skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas.

Okej. Men, frågan kvarstår. Kan ni ge någon slags uppskattning?

Pratar vi ca 2 veckor eller 2 månader?

Jorgen
2007-05-12, 16:18
Okej. Men, frågan kvarstår. Kan ni ge någon slags uppskattning?

Pratar vi ca 2 veckor eller 2 månader?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2042662&postcount=1

MilkmaN
2007-05-12, 19:24
Är det inte lite mycket begärt att man ska läsa om tävlingen?

För andra intresserade: "Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling"

Johan.S
2007-05-12, 19:47
Jaha, då var det avslutat för i år. Skänt att ha dieten är över. Får se om man lyckas hålla formen lite mer acceptabel resten av året.

Hoppas att det har gått bra och att alla är nöjda med sin insats. Själv firar jag med en flarra vin och en god middag

tp_88
2007-05-19, 15:59
Nu börjar man bli väldigt nyfiken på utgången... Hoppas det är klart snart! :D

RassK
2007-05-19, 16:39
Jag kom sist.

Lika bra att säga det nu så jag inte har några förhoppningar och blir ledsen :)

tp_88
2007-05-19, 16:40
Jag kom sist.

Lika bra att säga det nu så jag inte har några förhoppningar och blir ledsen :)
Du kan nog mkt väl komma top10, formen såg krymm ut!

Eldhroka
2007-05-19, 16:42
Jag kom iaf topp tre :D

RassK
2007-05-19, 16:50
Du kan nog mkt väl komma top10, formen såg krymm ut!

lunarbilder ;)

apa_ola
2007-05-26, 20:30
bedömmer de nya moderatorerna årets bilder?

tp_88
2007-05-26, 22:30
bedömmer de nya moderatorerna årets bilder?
Jag kan ju tycka att det vore rimligare om typ:

Jorgen, Sverker, Piranha(trots han väl är admin, inte mod) och Allan (säkert nån jag glömt) dömde. Inget ont om er andra på något sätt, men jag tror(/vet) att de andra har bättre koll på läget.

Men jag TROR att alla mods (inkl. nya) dömmer, det har ju varit så tidigare år, och det är non of my business. :)

Jorgen
2007-05-26, 22:33
Man kan inte dömma på fyra. :)

tp_88
2007-05-26, 22:39
Man kan inte dömma på fyra. :)
Kan och kan, jag tror det skulle bli en bättre bedömningen ändå, men du har absolut en poäng i att det är för få.

Jorgen
2007-05-26, 22:41
Kan och kan, jag tror det skulle bli en bättre bedömningen ändå, men du har absolut en poäng i att det är för få.

Det är det jämna antalet som gör det svårt. Inte att det är för få.

tp_88
2007-05-26, 22:42
Det är det jämna antalet som gör det svårt. Inte att det är för få.
Tänkte inte på det, får skylla på att jag är tom i skallen efter träningen nyss... *rolleyes*

Honn
2007-05-29, 12:20
Börjar bli olidligt spännande nu.

tp_88
2007-05-29, 12:22
Börjar bli olidligt spännande nu.
+1!! :D

Varje ny dag man loggar in på Kolo scrollar man ner och kollar ivrigt in i denna forumdelen... :hbang:

MilkmaN
2007-05-29, 21:19
Mjae.

Personligen tror jag inte att jag lär hamna på top10, vilket ju helt klart sabbar spänningen en del, men jag hoppas ju klart på en tiondeplats :)

RassK
2007-05-29, 22:04
Varje ny dag man loggar in på Kolo scrollar man ner och kollar ivrigt in i denna forumdelen... :hbang:

afan.. jag hade glömt det :D
tills jag såg denna tråden.. och ångesten återinträdde :/

tp_88
2007-05-29, 22:52
Fan va alla är negativa! :Virro

L-Sami
2007-05-30, 13:18
Jag har inte ens tänkt på hela tävlingen :)

GymTT
2007-06-01, 18:19
När kommer picsen*popcorn*

tp_88
2007-06-01, 18:25
När kommer picsen*popcorn*
Förhoppningsvis är det snaaart! *gah!* :D

Whistler
2007-06-01, 18:38
10 juni är väl deadline, right?

tp_88
2007-06-01, 20:55
10 juni är väl deadline, right?
Yes. "Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling."

Förvisso står det "inom", så man vet ju aldrig... :)

GymTT
2007-06-04, 16:02
Yes. "Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling."

Förvisso står det "inom", så man vet ju aldrig... :)

hoppas hoppas hoppas

Whistler
2007-06-07, 00:07
Ahja, tre dagar kvar.

Någon sneak peak på hur det går, alltså har ni börjat rösta och så? Kommer ni hinna till deadlinen? Är nya hemsidan klar, eller blir det samma som förra året?

RassK
2007-06-07, 12:34
lol, hade glömt det igen

porja
2007-06-07, 21:19
Jag kan fixa hemsidan gratis ;), har lärt med Webbdesign nu

GymTT
2007-06-09, 13:58
Nu börjar man bli ivrig på att se piiiccs;)

Med all respekt för att mods jobbar så hårt de kan

tp_88
2007-06-09, 16:56
Nu börjar man bli ivrig på att se piiiccs;)
So fucking true! *gah!* Jak moste se snela! :D

Johan.S
2007-06-10, 07:20
+ 1

Ska bli riktigt kul å se resultaten

Toxic
2007-06-10, 12:05
Nu börjar man bli ivrig på att se piiiccs;)

Med all respekt för att mods jobbar så hårt de kan

Promenerade Mr tt förbi plattan vid 4 halv 5 tiden igår kanske? then i saw you...

tp_88
2007-06-10, 14:42
Har modsen glömt bort tävlingen och valt att bada idag istället kanske!? :D

babbett
2007-06-10, 16:18
Har modsen glömt bort tävlingen och valt att bada idag istället kanske!? :D

Det vore klokt av dom, det är asskönt att sola och bada på/från klipporna nu! :thumbup:

daja
2007-06-10, 16:34
det är asskönt att sola och bada på/från klipporna nu! :thumbup:

jaså det menar du? *kissass*

Fed up
2007-06-10, 18:31
Det vore klokt av dom, det är asskönt att sola och bada på/från klipporna nu! :thumbup:

Bättre med sandstrand, men det är onekligen en trevlig syssla men jag är ändå sjukt nyfiken!!*gah!*

tp_88
2007-06-10, 18:48
Blir säkert inget idag. *cry*

Toxic
2007-06-10, 19:08
då sista inlämningsdagen var 13maj så antar jag att 13.e juni är sista "leverans" dag*popcorn*

tp_88
2007-06-10, 19:10
Toxic;2348382']då sista inlämningsdagen var 13maj så antar jag att 13.e juni är sista "leverans" dag*popcorn*
"Söndagen 13 maj kl 2400skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas. Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling."

eandersson
2007-06-10, 19:24
"Söndagen 13 maj kl 2400skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas. Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling."

Idag med andra ord. Något som gör mig "oroad" är att ingen mod har skrivit i denna tråd och gett oss några svar på om det blir försenat eller ej. Så de har med andra ord 3 timmar och 36 min på sig att kasta ut resultaten!

MilkmaN
2007-06-10, 21:32
Spänningen är olidlig!

Vill verkligen se!

Handcuff
2007-06-10, 21:35
Spänningen är olidlig!

Vill verkligen se!

Tänk på att nagelbitning är anabolt! :)

MilkmaN
2007-06-10, 21:52
Tänk på att nagelbitning är anabolt! :)

Det är lungt, skickade ju in bilderna för en månad sen!

sissa
2007-06-10, 23:00
nä, jag vet att det hjälper inte, men *cry*

ville se idag ju.

tp_88
2007-06-10, 23:04
nä, jag vet att det hjälper inte, men *cry*

ville se idag ju.
+1. *gah!*

tp_88
2007-06-11, 20:50
Nu när det blev försenat kanske någon mod åtminstone kan säga när det beräknas bli klart?

Honn
2007-06-12, 10:07
Mina naglar mår inte bra av all väntan. Har snart gnagt ner till benet.

BigForre
2007-06-12, 11:58
Mina naglar mår inte bra av all väntan. Har snart gnagt ner till benet.

FFS, snart börjar jag gnaga på naglarna och jag är inte ens med i tävlingen.

Jay-Z
2007-06-12, 12:02
FFS, snart börjar jag gnaga på naglarna och jag är inte ens med i tävlingen.

Samma här. Ska bli skitskoj att se!

MilkmaN
2007-06-12, 12:36
Gnnnnh!!

Varför kan ingen mod svara när det kommer, eftersom det ändå är sent?

Frantic
2007-06-12, 12:38
De kanske har glömt. Har nån skickat PM?

Whistler
2007-06-12, 12:45
Jag PM:ade Jorgen igår runt lunch, men har inte fått svar.

RassK
2007-06-12, 13:04
http://images-eu.amazon.com/images/P/0471654655.02.LZZZZZZZ.jpg

tp_88
2007-06-12, 14:38
Jag PM:ade Jorgen igår runt lunch, men har inte fått svar.
Ska bli intressant när/om svaret kommer! :thumbup:

Jorgen
2007-06-12, 20:16
Jag PM:ade Jorgen igår runt lunch, men har inte fått svar.

Jörgen har haft lite annat att göra så Jörgen har inte haft tid att svara. Han gör så mycket mer än att bara sitta på kolo och häcka. :)


Är ni nyfikna på resultaten så är dom klara. Pengarna sätts förslagsvis in på mitt konto direkt, PM:a för kontonummer.

Johan.S
2007-06-12, 20:28
Jörgen har haft lite annat att göra så Jörgen har inte haft tid att svara. Han gör så mycket mer än att bara sitta på kolo och häcka. :)


Är ni nyfikna på resultaten så är dom klara. Pengarna sätts förslagsvis in på mitt konto direkt, PM:a för kontonummer.


Tempting, men det vete fan om jag är så nyfiken

pe11e
2007-06-19, 11:41
Hur går det med bilderna?

Torsk_ole
2007-06-19, 12:28
Bilder kommer, men personligen tror jag att det tar ett tag.

Alm
2007-06-20, 06:19
Förstår inte varför det är så viktigt med hemsida osv?
Lägg bara resp. tävlandes bilder i numrerade mappar

Kolozzeum 2007
Kolozzeum 2007/Herrar
Kolozzeum 2007/Damer

Nr 01
jpeg01, jpeg02, kommentar.txt
Nr 02
Nr 03

Gör det inte svårare än det är : ). Vill tävlingsledningen skriva någon text om tävlingen osv så starta en låst tråd med länk till "rooten" enligt ovan bara.

Keep it simple, just my opinion...

Professor Pump
2007-06-20, 09:55
Det blir aldrig klart.. besvikelse

Torsk_ole
2007-06-20, 10:11
Det blir aldrig klart.. besvikelse

Det blir klart. Lite tålamod kanske?

Deceiver85
2007-06-21, 16:50
Äsch, låt bilderna ta den tid som behövs...så länge det blir lika snyggt som tidigare år.

Honn
2007-06-22, 11:14
Nu är jag sugen på bilderna. De tjatar rätt hårt på jobbet om att få se mig i kalsonger.

Arf Pingvin
2007-06-27, 23:53
Lovar att alla får sitta och vänta på bilderna för att de ska göra en avancerad flashsida som alla kan irritera sig på :(

Whistler
2007-06-29, 01:45
Jag vet att det tar lite tid och så, tid som inte finns och tid som egentligen är ledig tid. Men jag vill att ni ska veta att jag älskar er, och älskar hela kolo. *cupid*

JJ
2007-06-29, 09:03
Jag vet att det tar lite tid och så, tid som inte finns och tid som egentligen är ledig tid. Men jag vill att ni ska veta att jag älskar er, och älskar hela kolo. *cupid*

Vi älskar dig också!!!!!!!!!!!!!!*cupid* *cupid* *cupid* *cupid*

RassK
2007-06-29, 10:19
Jag är mest sugen på att läsa omdömena, undrar om de köttade min rygg lika mycket som förra året :(

Fick fan ta anti-depressiva i 18 veckor efter det :/

porja
2007-06-29, 14:38
Jag vet att det tar lite tid och så, tid som inte finns och tid som egentligen är ledig tid. Men jag vill att ni ska veta att jag älskar er, och älskar hela kolo. *cupid*

mkt konstigt att du(Whistler) hamnade före mig i resultatslistan.

och att jag hamna på 9:de plats !!!

Nu måste jag säga ordet:

FIASKO TÄVLING

vi får se hur rätt det är när bidlerna kommer...

:thumbup:

MilkmaN
2007-06-29, 14:56
Det stör mig ganska så mycket att man inte fått veta något. Jag var bara med i tävlingen av den anledningen, dvs att få en bedömning och med lite tur få en svag tiondeplats beronde på motstånd. Som det är nu har jag inte fått ut något ur tävlingen än :/

Jorgen
2007-06-29, 14:58
Det stör mig ganska så mycket att man inte fått veta något. Jag var bara med i tävlingen av den anledningen, dvs att få en bedömning och med lite tur få en svag tiondeplats beronde på motstånd. Som det är nu har jag inte fått ut något ur tävlingen än :/

Och jag har inte fått ut något för allt det jobbet jag har lagt ner så vi är nog lika skulle jag tro.

Lallle
2007-06-29, 21:42
mkt konstigt att du(Whistler) hamnade före mig i resultatslistan.

och att jag hamna på 9:de plats !!!

Nu måste jag säga ordet:

FIASKO TÄVLING

vi får se hur rätt det är när bidlerna kommer...

:thumbup:

Vänta tills bilderna kommer innan du börjar gnälla. :thumbup:

porja
2007-06-29, 22:52
Jag har sett

¤ hans journal,
¤ hans stats
¤ hans bilder

nu går jag inte in i detalj

BigForre
2007-06-29, 22:54
mkt konstigt att du(Whistler) hamnade före mig i resultatslistan.

och att jag hamna på 9:de plats !!!

Nu måste jag säga ordet:

FIASKO TÄVLING

vi får se hur rätt det är när bidlerna kommer...

:thumbup:

Seriöst är du så ödmjuk som du verkar? Eller ligger det någon ironi bakom som jag inte ser?

porja
2007-06-29, 23:01
vi får se när bilderna kommer, eller om de vågar att lägga ut de...

i be back

egge
2007-06-29, 23:37
Nu måste jag säga ordet:

FIASKO TÄVLING

Finn ett fel.;)


Edit: Sry, var inte detta allmänt...

MilkmaN
2007-06-30, 16:41
Och jag har inte fått ut något för allt det jobbet jag har lagt ner så vi är nog lika skulle jag tro.

Jag tycker inte det känns som ett vettigt argument för att bilderna inte kommer upp. Jag har uppfyllt min del av åtagandet, jag anmälde mig och skickade in mina bilder. Nu är eran del kvar, dvs publicerande och bedömmandet av bilderna.

Ryska_raketen
2007-06-30, 16:47
mkt konstigt att du(Whistler) hamnade före mig i resultatslistan.

och att jag hamna på 9:de plats !!!

Nu måste jag säga ordet:

FIASKO TÄVLING

vi får se hur rätt det är när bidlerna kommer...

:thumbup:

Du tror inte du överskattat din egna fyisk nu? Antar väl att folk med erfarenhet som domare (jörgen m,m) nog kan se det mer objektivt. Sen att du är en sådan dålig förlorare och klankar ner på folk utan att ha sett bilderna är ju bara patetiskt.

Jorgen
2007-06-30, 16:48
Jag tycker inte det känns som ett vettigt argument för att bilderna inte kommer upp. Jag har uppfyllt min del av åtagandet, jag anmälde mig och skickade in mina bilder. Nu är eran del kvar, dvs publicerande och bedömmandet av bilderna.
Det var inget argument för att bilderna inte är uppe än.
Tack för att du informerade oss om att vi inte lagt upp bilderna än.

Twosaint
2007-06-30, 16:55
Men vad är det för fel på er ?
Jag likväl som alla andra väntar på bilderna men bilderna kommer inte fortare för att ni tjatar, det är samma som när du var liten och tjatade på pappa "är vi inte framme snart" det enda ni skapar är en irritation. Nästa år kanske det inte finns nån tävling om ni tjatar och klagar som ni gör.

Ok att det borde vara klart snart men det görs ju som sagt på fritid.

Jag kan inte mycket om hemsidor och grafik men borde man inte kunna använda "mallen" från 2006 och bara ändra bilderna kanske det inte skulle ta så lång tid, jaja jag vet inte bara min åsikt.

eandersson
2007-06-30, 17:13
Men vad är det för fel på er ?
Jag likväl som alla andra väntar på bilderna men bilderna kommer inte fortare för att ni tjatar, det är samma som när du var liten och tjatade på pappa "är vi inte framme snart" det enda ni skapar är en irritation. Nästa år kanske det inte finns nån tävling om ni tjatar och klagar som ni gör.

Ok att det borde vara klart snart men det görs ju som sagt på fritid.

Jag kan inte mycket om hemsidor och grafik men borde man inte kunna använda "mallen" från 2006 och bara ändra bilderna kanske det inte skulle ta så lång tid, jaja jag vet inte bara min åsikt.

:thumbup:

Håller med alla dina ord.

Sniggel
2007-06-30, 17:20
Men vad är det för fel på er ?
Jag likväl som alla andra väntar på bilderna men bilderna kommer inte fortare för att ni tjatar, det är samma som när du var liten och tjatade på pappa "är vi inte framme snart" det enda ni skapar är en irritation. Nästa år kanske det inte finns nån tävling om ni tjatar och klagar som ni gör.

Ok att det borde vara klart snart men det görs ju som sagt på fritid.



+1

Tycker man ska vara tacksam för att folk ställer upp ideellt på såna här roliga små arrangemang. Visst fan kan jag knappt bärga mig tills bilderna kommer men man får ha överseende.

BigForre
2007-07-01, 15:44
Du tror inte du överskattat din egna fyisk nu? Antar väl att folk med erfarenhet som domare (jörgen m,m) nog kan se det mer objektivt. Sen att du är en sådan dålig förlorare och klankar ner på folk utan att ha sett bilderna är ju bara patetiskt.

Skäms nästan när jag läser inläggen från Porja, vilket genuint prov på ödmjukhet. Du inser att du genom det du skriver pissar på någon annans fysik. Kanske dags att ta sig i kragen och inse att det kanske inte räckte längre?

För övrigt blir jag fanimej förbannad som få när jag läser kommentarerna och klagomålen på att sidan inte kommit upp än. Var förbannat glada att folk ställer upp ideellt och gör en sådan här tävling möjlig. Har inte sett att de tagit på sig att sidan ska vara uppe inom ett visst datum eller dyl, eller har du Milkman? Tror inte att någon kommer att vara intresserad av att ställa upp nästa år om man bara får en massa skit.

RassK
2007-07-01, 17:27
Haha, alltid detta kackel ;)
Kanske borde förbereda för bilderna innan tävlingen nästa år :D

Alm
2007-07-01, 17:42
Men vad är det för fel på er ?
Jag likväl som alla andra väntar på bilderna men bilderna kommer inte fortare för att ni tjatar, det är samma som när du var liten och tjatade på pappa "är vi inte framme snart" det enda ni skapar är en irritation. Nästa år kanske det inte finns nån tävling om ni tjatar och klagar som ni gör.

Ok att det borde vara klart snart men det görs ju som sagt på fritid.

Jag kan inte mycket om hemsidor och grafik men borde man inte kunna använda "mallen" från 2006 och bara ändra bilderna kanske det inte skulle ta så lång tid, jaja jag vet inte bara min åsikt.

Twosaint : App! Gnäll ju !

Rassk : Precis vad jag tänkte ^-^

Torsk_ole
2007-07-01, 21:08
Tack alla moderatorer för att tävlingen blev av. Inte för att den är så viktigt för mig, mer än att det är kul att få en bedöming. Ska bli givande läsning hoppas jag:thumbup:

MilkmaN
2007-07-02, 20:27
För övrigt blir jag fanimej förbannad som få när jag läser kommentarerna och klagomålen på att sidan inte kommit upp än. Var förbannat glada att folk ställer upp ideellt och gör en sådan här tävling möjlig. Har inte sett att de tagit på sig att sidan ska vara uppe inom ett visst datum eller dyl, eller har du Milkman? Tror inte att någon kommer att vara intresserad av att ställa upp nästa år om man bara får en massa skit.

Jag var från första början under intrycket att bilderna och placeringarna skulle komma vid det datum som var satt, eller kanske några dagar eller max en vecka senare. Därför var jag besviken.

Sen att det intrycket var felaktigt, är ju en annan sak.

Alucard
2007-10-08, 16:00
Får ta och anmäla mig till nästa års tävling och få ett litet uttalande om var man står :)

Toxic
2007-10-16, 00:15
Il be back!*flex*

Alm
2007-10-20, 19:07
Kommer Bästa Fysiken 2008 gå av stapeln samma datum som förra året ?

shadowfire
2007-12-15, 10:42
snart dags för BF2008 announcer maybe? om ni mods orkar göra ett lika bra jobb som föregående år och åren innan.:hbang:

Lallle
2007-12-16, 19:43
Jag är på! :)

Toxic
2007-12-31, 02:58
Nå är ni laddade för årets?
Jag vet att jag är det iaf...*popcorn*

Tricce
2007-12-31, 04:03
Vet inte var jag ska skriva men länken för 2005 års bilder och resultat funkar inte längre.

Toxic
2008-01-05, 03:34
Blire nått 2008 eller är ni otaggade? :smash:

LadyInsane
2008-01-18, 23:01
BUMP!

När får vi mer info om årets tävling?:)

Toxic
2008-01-22, 16:07
BUMP!

När får vi mer info om årets tävling?:)

Precis min undran! :hbang:
Diet FTW!

Fjällbrynt
2008-01-29, 19:31
hoppas att de blir sommartävling!

Nicole
2008-02-02, 01:17
Vilka kriterier krävs för att få vara med och vad kan man vinna? *whistle*

tp_88
2008-02-02, 01:40
Vilka kriterier krävs för att få vara med och vad kan man vinna? *whistle*
Att man inte tävlat i BF/AF/BB/CBB/etc innan.

Förra året var det inga priser, vissa tidigare år har vinnarna fått kosttillskott och grippers, vill jag minnas.

agazza
2008-02-02, 01:59
mja.. när är det? Vad gäller?

Nicole
2008-02-02, 03:24
Att man inte tävlat i BF/AF/BB/CBB/etc innan.

Förra året var det inga priser, vissa tidigare år har vinnarna fått kosttillskott och grippers, vill jag minnas.

Ok, tack! då vet jag lite mer... *flex*