handdator

Visa fullständig version : Vilken smak på Whey-100?


00600
2007-01-21, 22:41
Tänkte ta upp proteindrickandet efter ett längre uppehåll.
Sist jag drack proteinpulver så körde jag på whey-80 och minimjölk - fast det funkade inte att skita 8-10 ggr om dagen i längden *whistle*

Därför tänkte jag testa Whey-100 som ska vara nästintill laktosfritt. Se om det hjälper.

Nu till frågan. Vilken smak råder ni en till att köpa om man ska blanda med vatten? Ska vara lättdruckit, dvs inte orsaka ulkningar efter varje klunk.
Finns naturell, vanilj och jordgubb att välja mellan.

Funderar på att köpa naturell och sedan blanda i funlight i skiten.
Någon som provat det?

ripper
2007-01-22, 11:13
Tänkte ta upp proteindrickandet efter ett längre uppehåll.
Sist jag drack proteinpulver så körde jag på whey-80 och minimjölk - fast det funkade inte att skita 8-10 ggr om dagen i längden *whistle*

Därför tänkte jag testa Whey-100 som ska vara nästintill laktosfritt. Se om det hjälper.

Nu till frågan. Vilken smak råder ni en till att köpa om man ska blanda med vatten? Ska vara lättdruckit, dvs inte orsaka ulkningar efter varje klunk.
Finns naturell, vanilj och jordgubb att välja mellan.

Funderar på att köpa naturell och sedan blanda i funlight i skiten.
Någon som provat det?

Jag har testat alla smaker och personligen tycker jag inte whey har den bästa smaken om man jämför med andra som jag provat. Men nu kör jag whey igen och det måste vara jordgubb, det är den enda som går att dricka både med vatten och mjölk. Så jag föreslår defenetivt jordgubb. Sen om du blandar med vatten så ta inte kallt vatten. ta lite mer ljummet vatten, då smakar det bättre.

Ett annat alternativ är vaniljsmak och sedan mixa det med banan, det blir gott också, men hur ofta har man med sig en mixer i väskan. =)

TylerDurden84
2007-01-22, 12:20
Skulle personligen säga alla smaker utom jordgubb faktiskt :D

Växlar mellan vanilj och choklad, tycker nog choklad drar det längsta strået!

00600
2007-01-22, 12:41
Tror nog jag avstår jordgubb jag med.
Drack det en del i sommras med vatten och det var riktigt vidrigt *spy*

Blir att jag beställer naturell och testar mig fram med egna smaksättningar!

ripper
2007-01-22, 14:12
hehe, ser att alla har olika favoriter. Men som sagt alla tycker olika så det bästa är att testa själv än att fråga andra. =)