handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni är snyggast vid fest/utgång?


Henkan
2007-01-21, 21:24
Ska på fest nu på fredag och har inte den blekaste av aning om vad jag ska ta på mig. Blir fest sen utgång efter 12-01 typ.

Måste vara välklädd så sneakers går fetbort.
Funderade på svarta jeans, vit skjorta lite uppknäppt + svart kavaj.
Vill köra en stilren men ändå snygg stil.

Vad tycker ni är lagom?

jik
2007-01-21, 21:50
jävligt grymt me hängslen alt väst, svarta jeans går bort hellre blåa om det inte är jätte strikt klädsel om så är fallet så ett par fin byxor isf..

petersson
2007-01-21, 21:56
Jag gillar inte kavaj, folk i kavaj och jeans påminner som sagt om alkisar.

Timme
2007-01-21, 22:02
Hängslen är ju bland det fulaste som finns. Ibland förstår jag mig inte på dessa urdumma modeflugor. Gött att skiten mycket snart är omodern. Hängslen.... bläää, jag tänker på en lagom fet målare eller något när jag ser hängslen.

Henkan
2007-01-21, 22:09
Många kör ju stilen med jeans, -vit t-shit + svart "fin"-väst....om ni förstår. Själv aldrig testat men tycker de ser ändå rätt hyfsat ut. Menar bara allmänt...vad tycker ni om det?

Jense
2007-01-21, 22:14
är det moderiktigt folk och inte något årsmöte hos riksdagspensionärer så tycker jag du kan dra på dig lite vad som helst, såvida det är moderiktigt och inte avklippta manchesterbyxor och batiklinne som där står Esprit på

skaparn
2007-01-21, 22:17
Hängslen kan vara snyggt - om du är skinhead.
Tighta ljusblå jeans, en tight vit t-tröja och hängslen. Förstås med ett par kängor och ett rakat huvud. Det är på fullt allvar ganska snyggt.

Annars tycker jag du ska hålla dig borta från hängslen.

Och som någon sade, skippa kavajen. Vill du känna dig påklädd kan en tunn snygg tröja i merinoull funka. Passa dig dock för att inte se ut för mycket som en banktjänsteman.

shadowfire
2007-01-21, 22:35
Hängslen kan vara snyggt - om du är skinhead.
Tighta ljusblå jeans, en tight vit t-tröja och hängslen. Förstås med ett par kängor och ett rakat huvud. Det är på fullt allvar ganska snyggt.

Annars tycker jag du ska hålla dig borta från hängslen.

Och som någon sade, skippa kavajen. Vill du känna dig påklädd kan en tunn snygg tröja i merinoull funka. Passa dig dock för att inte se ut för mycket som en banktjänsteman.
wtf? ngt fel på det? *slap*

skaparn
2007-01-21, 22:38
wtf? ngt fel på det? *slap*

Nej för tusan. Det är jätteädelt, så länge banktjänstemannen är på... en bank.

Jense
2007-01-21, 22:39
Nej för tusan. Det är jätteädelt, så länge banktjänstemannen är på... en bank.

eller påväg ner till havsbotten med cementsko, vilket som och oavsett

pragmatist
2007-01-21, 22:54
Vad är det för fel på kavaj nu då, detta underbara universalplagg? Som dessutom gör att man slipper bära på en massa skit i byxfickorna.

blekfet2
2007-01-21, 22:59
jeans och t-shirt är vad som gäller, allt annat är rent fjolleri. :D

jontahontas
2007-01-21, 23:01
Sen jag köpte min svarta väst är jag såld på den. En schyst färgmix (jag hade svart skjorta, svarta jeans, svart väst, röd slips, röd sidennäsduk vikt i västfickan det va soft fast Juligt :)) som alltså inte innebär modell hawai ;D

kanske lite väl stiligt för en utgång men skulle du trivas i det tycker jag det är förbannat snyggt!

Dnepr
2007-01-21, 23:06
Det är snyggt med en kavaj i lite grövre material och ett par snygga blåjeans till och ett par rejäla skor - typ ljusa kängor eller nåt. Under kavajen kan det vara snyggt med en tunn polo eller en enkel snygg enfärgad t-shirt.

BigForre
2007-01-21, 23:08
Tighta svarta rätt sittande jeans är klockrent nu. Gillar att bryta med ett par vita höga sneaks då jag brukar vilja undvika att vara helt proper, men svarta finpuppor som följer jeansen rätt är grymt (inte för stora och klumpiga till smala jeans). Skjorta, slips + cardigan rätt komponerat är underbart, glöm nu för all del inte slipsen, störtskönt.

Löjtnant Blank
2007-01-22, 00:23
Lagom är bäst.

http://img293.imageshack.us/img293/5184/case4no37dc.jpg

laettja
2007-01-22, 00:41
Kör på tyg- eller hampaskor till de svarta jeansen, du vill inte se ut som en pimp. Sedan handlar nog mycket om hur du ser ut. Det finns inget universalplagg som passar på alla. Olika hårfärger och hydtyper passar i olika färger. Men även längd, övrig kroppsbyggnad och ansiktsform avgör såklart vad som sitter snyggt och passar.

Tänker du lägga pengar på nya kläder bör du gå till en moderiktig butik och fråga där istället för på ett byggarforum. Jag är förvånad över att folk inte svarat "magväska, ett par jeans som sitter skithögt i rumpan och en istoppad t-shirt. Se till att klipp en tin-tinlugg också" :P

Shakemynuts
2007-01-22, 00:57
Man kör självklart på grå kostym med kritstreck, väst, kavaj, hänglsen och hatt alá Al Capone.

skaparn
2007-01-22, 09:41
Vad är det för fel på kavaj nu då, detta underbara universalplagg? Som dessutom gör att man slipper bära på en massa skit i byxfickorna.

Egentligen är det inte alls något fel på kavaj, ej heller slips. Dock så är det ungefär som med sylvassa ninjasvärd, de är jättebra när de används rätt av de som kan, men livsfarliga i händerna på klåpare. Och eftersom det verkar finnas fler klåpare än experter är det bäst att ge en allmän rekommendation som minimerar det mänskliga lidandet.

Angel
2007-01-22, 13:22
Man kör självklart på grå kostym med kritstreck, väst, kavaj, hänglsen och hatt alá Al Capone.

Hatt e alltid snyggt

http://imagecache2.allposters.com/images/pic/PF/PF_417779_999~Britney-Spears-Hat-Posters.jpg

http://www.celebritydetective.com/images/justin-hat.jpg

http://image.guardian.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/gallery/2003/11/07/APtimberlake3.jpg

Shakemynuts
2007-01-22, 17:19
Glöm inte denna bara!

http://www.publispain.com/wallpapers/fondos-de-pantalla-Militares/militares-Armas/Armory-Files-Thompson-Tommie-Gun.jpg

Mantus
2007-01-24, 23:05
Hängslen är ju bland det fulaste som finns. Ibland förstår jag mig inte på dessa urdumma modeflugor. Gött att skiten mycket snart är omodern. Hängslen.... bläää, jag tänker på en lagom fet målare eller något när jag ser hängslen.

Mycket bättre med rörmokare, de har skitfräna jobbarbrallor.












Pun intended (Fast de är faktiskt otroligt fina och fungerar visst som ett afrodisiakium tillsammans med en lagom stor svart tshirt med firmatryck och stålhätteskor.:naughty: )

Mantus
2007-01-24, 23:06
Lagom är bäst.

http://img293.imageshack.us/img293/5184/case4no37dc.jpg

Jag skulle bli så respekterad om jag gick på gasque med en sådan outfit. Iaf arkivariekonventets gasquer:em: .

skaparn
2007-01-24, 23:17
Jag skulle bli så respekterad om jag gick på gasque med en sådan outfit. Iaf arkivariekonventets gasquer:em: .

Orden "respekt" och "gasque" har på något sätt inget att göra i samma mening.

Mantus
2007-01-24, 23:20
Orden "respekt" och "gasque" har på något sätt inget att göra i samma mening.

Jag går inte på gasquer för att bli respekterad, jag gör det för att det är kul och för att lufta min kulturella och studentikosa sida. Respekt får jag genom andra fora.

Ditt uttalande ändrar tyvärr inte på att du är stockholmare och troligen bara varit på pissljumma källargasquer.:D

Noodles
2007-01-25, 08:04
Ditt uttalande ändrar tyvärr inte på att du är stockholmare och troligen bara varit på pissljumma källargasquer.:D

Ännu värre. Han är inflyttad Stockholmare. skaparn är bara bitter för att han saknar sin studentikosa tid på Chalmers.

JJ
2007-01-25, 08:07
Ännu värre. Han är inflyttad Stockholmare. skaparn är bara bitter för att han saknar sin studentikosa tid på Chalmers.

Han är inflyttad solnatattare. Nästan så att man vill fälla en tår över den yngling som en gång var så oskuldsfull och rar.

skaparn
2007-01-25, 09:26
Jag smickras av att mina flyttningsmönster är kartlagda. Det ingår i min kulturimperialistiska gärning att ta över stad efter stad så nästa gång blir det Enskede eller kanske Bromölla.

Har tyvärr varit på alla sorters gasquer och det spelar ingen roll om den anordnas i en jordkällare eller på slottet. Det är fortfarande studentikost.

Garnax
2007-01-25, 15:29
Svarta jeans är riktigt fult, därför att dom inte är svarta, dessutom om du tvättar dom ett par gånger så är färgen blek svart. Jeans ska vara blå...

Blåa jeans, ett par finare svarta skor, en svart skjorta och en kavaj är helt okey...

-xR-
2007-01-25, 16:46
En klassisk skjorta, mörkare byxor/jeans och ett par svarta skor så är du safe iaf.

nr16
2007-01-25, 20:42
Svarta/mårkblåa jeans, t-shirt/kortärmad skjorta, tygskor

De räcker. Varför ska de vara så komplicerat?

jontahontas
2007-01-25, 21:50
Jeans, tisha och snygga skor är en bra grund. Jag tycker dock att man kan se till att ha lite sköna assosearer till detta. Typ armband och halsband som matchar varandra

Silvia
2007-01-25, 22:07
Du får väl lägga upp bilder på olika alternativ helt enkelt;)

Angel
2007-01-25, 22:39
http://www.blogonline.ru/php/media/pictures/original/92b6123ef88caee445b3103cbe0ad168nicky_hilton1.jpg

så hade ja velat se ut...silver e hett