handdator

Visa fullständig version : Är Huvudsta bra???


jik
2007-01-21, 18:40
Hej ska ev flytta till Huvudsta...

Bra el Anus??

Yankeee
2007-01-21, 18:41
3 av 10. Går att bo där men det finns ställen där man mycket hellre bor.

tossefar
2007-01-21, 18:42
Inte jättespännande, men duger säkert att bo i.

Ryska_raketen
2007-01-21, 18:42
Bor du inte redan i huvudstan? lol

Metal_boy_
2007-01-21, 18:45
Jag åkte vilse där igår hela tiden :(

Angel
2007-01-21, 18:53
Jag har bara bott i Sollentuna som närmast, men det var rätt trevligt måste jag säga...

FreCKo
2007-01-21, 18:53
Huvudsta? Bråk, rån och halvsketet område vad jag upplevde när jag bodde i Solna...

Allan
2007-01-21, 18:56
Stockholmsförort som alla andra. Vill man bo i en idyll flyttar man inte hit, så enkelt är det. Huvudsta har fördelen av att ligga centralt och är lätt att ta sig till/från.

Allan
2007-01-21, 18:57
3 av 10. Går att bo där men det finns ställen där man mycket hellre bor.

Rivieran, Las Vegas, Phuket, Tahiti....

Angel
2007-01-21, 18:57
Jag tyckte det kändes som man bodde så fel där uppe....för långt upp på något sätt...

Officer
2007-01-21, 18:58
Huvudsta har fördelen av att ligga centralt och är lätt att ta sig till/från.

+1
Jag jobbar precis mellan huvudsta och solna, och tycker att det är rätt schysst.

Yankeee
2007-01-21, 18:58
Rivieran, Las Vegas, Phuket, Tahiti....

Tänkte iof på områden i och runt stockholm, men de där funkar väl också :)

Allan
2007-01-21, 18:59
Jag tyckte det kändes som man bodde så fel där uppe....för långt upp på något sätt...

Hur menar du då, vännen?

Angel
2007-01-21, 19:00
Hur menar du då, vännen?

Långt upp i norrland..för långt ifrån världen, avigt.
Men det kanske är för jag bodde i södra sverige i 20år innan jag flyttade dit.

ugglan
2007-01-21, 19:01
+1
Jag jobbar precis mellan huvudsta och solna, och tycker att det är rätt schysst.

Huvudsta ligger i solna :(


on topic så bor det mest white trash, knarkare och alkisar, samt en hel del invandrare i huvudsta.

Allan
2007-01-21, 19:02
Eh, för mig ligger Estocolmo i södra Sverige. Norrland börjar vid Uppsala ungefär...

Turrican
2007-01-21, 19:09
Eh, för mig ligger Estocolmo i södra Sverige. Norrland börjar vid Uppsala ungefär...

Och skåne vid Södertälje typ då. *rolleyes*

Angel
2007-01-21, 19:13
jag drar mig för att ens åka till södertälje faktiskt..

adriano
2007-01-21, 19:14
Rivieran, Las Vegas, Phuket, Tahiti....

Haha las vegas.. har du varit dar och sett hur bostadsomraderna ser ut??

http://www.hotstays.com/images/property/Close-to-downtown-Las-Vegas-3-3334-3.jpg


och da ar det typ 1000 hus i varje omrade och kvarteren och husen ar graa och skittrista... Gillar du grasmattor och trad och annan alldaglig natur vi har i sverige? glom att det finns har..

fast du har val din anledning att bo dar.. vad ar det som lockar?

lite mer dromkrossning.. http://www.numoonus.com/BizTravel/SFOtoLAS/Houses.jpg

AJO
2007-01-21, 19:19
Haha las vegas.. har du varit dar och sett hur bostadsomraderna ser ut??

http://www.hotstays.com/images/property/Close-to-downtown-Las-Vegas-3-3334-3.jpg





För lite fönster:smash:

mathor
2007-01-21, 19:33
Huvudsta är befolkat av mestadels white trash och huckletanter som envisas med att grilla illaluktande kamelkadaver längst hela Huvudsta strand från Pampas till Prippsbron, och även på Huvudstafältet. Det positiva jag kan se med Huvudsta är att det ligger nära Råsunda, den enda värdiga stadsdelen i Solna.

FreCKo
2007-01-21, 19:39
Det positiva jag kan se med Huvudsta är att det ligger nära Råsunda, den enda värdiga stadsdelen i Solna.

+1

Råsunda är fan så mycket mysigare, dock så blev det lite fullt när det var match *gah!*

Allan
2007-01-21, 20:17
Haha las vegas.. har du varit dar och sett hur bostadsomraderna ser ut??......

Ironi var inte din starkaste gren va? Nånsin?

Empe
2007-01-21, 20:26
Haha las vegas.. har du varit dar och sett hur bostadsomraderna ser ut??

http://www.hotstays.com/images/property/Close-to-downtown-Las-Vegas-3-3334-3.jpg


och da ar det typ 1000 hus i varje omrade och kvarteren och husen ar graa och skittrista... Gillar du grasmattor och trad och annan alldaglig natur vi har i sverige? glom att det finns har..

fast du har val din anledning att bo dar.. vad ar det som lockar?

lite mer dromkrossning.. http://www.numoonus.com/BizTravel/SFOtoLAS/Houses.jpg

Rätt schysst ändå. Orka klippa gräset liksom.

n1tro
2007-01-21, 20:29
Långt upp i norrland..för långt ifrån världen, avigt.
Men det kanske är för jag bodde i södra sverige i 20år innan jag flyttade dit.

var bodde du i sollentuna?

jik
2007-01-21, 21:40
Ok, tack för svaren även om vissa verka lite halv seriösa...enligt er tyder ju det mesta på att det lutar åt anus...

Inte riktigt vad jag har hört innan, men intressant att höra fler åsikter.. trodde inte att d nästan bara bodde invandrare där.. inte för att jag bryr mig så hårt, vill bara ha hyfsat nära till stan, har en del polare som bor i västra skogen me, så kollar där men finns inte så mycket objekt där för tillfället..

Ni som har ytterligare att tillägga gör gärna det.

Mvh/jik

jik
2007-01-21, 21:45
Jag tyckte det kändes som man bodde så fel där uppe....för långt upp på något sätt...

Vad menar du? Sollentuna eller Huvudsta, inte riktigt samma sak..långt...,*screwy* jag vet inte tar väl max en 8-10min till centralen..

Eller har jag missuppfattat dig, mena du norrland...:Virro

Angel
2007-01-21, 21:47
var bodde du i sollentuna?

Edsberg bodde jag i, och jobbade i Norrviken :)

n1tro
2007-01-21, 21:54
Edsberg bodde jag i, och jobbade i Norrviken :)

ah ofan edsberg..

Angel
2007-01-21, 21:56
ah ofan edsberg..

Jag tyckte edsberg var en trevlig plats....ååh.minns att ja brukade handla på lilla ICA där..:)

ugglan
2007-01-21, 22:16
Ok, tack för svaren även om vissa verka lite halv seriösa...enligt er tyder ju det mesta på att det lutar åt anus...

Inte riktigt vad jag har hört innan, men intressant att höra fler åsikter.. trodde inte att d nästan bara bodde invandrare där.. inte för att jag bryr mig så hårt, vill bara ha hyfsat nära till stan, har en del polare som bor i västra skogen me, så kollar där men finns inte så mycket objekt där för tillfället..

Ni som har ytterligare att tillägga gör gärna det.

Mvh/jik

Jag var seriös med mitt uttalande, alla jag vet som bor i den delen av Solna är uteslutande något av det jag tidigare listade. Vill du bo i just Solna så bör du överväga Råsunda (Näckrosen), lugnt, säkert och bara 2 stationer längre ut på blå linjen.

Srednq
2007-01-21, 22:22
Eh, för mig ligger Estocolmo i södra Sverige. Norrland börjar vid Uppsala ungefär...

norrland börjar när man kommit över hallandsåsen. sen e de bara snö, pingviner å isbjörnar så långt ögat når... *whistle*

christian
2007-01-21, 22:52
Det beror väl kanske på var i Huvudsta, om det är nära t-bananerna osv. Syrran o hennes sambo bor mitt i smeten och där är det lugnt så vitt jag vet. Förvisso har de ett ålderdomshem runt knuten och parken strax bredvid.

En nackdel är att om du är bilburen kommer det alltid vara mycket bilar runtomkring de större genomfartslederna under rusningstid då Pampaslänken och Essingeleden matar på/av rätt bra.

jik
2007-01-22, 00:49
Är inte bilburen, jobbar längs blå linje. Lägenheten ligger som sagt ca 200 meter från stationen. Vill helst bo närmre mot västra skogen till men får se..
Verkar ju vara ett ganska kasst område enligt vad folk här skriver..

mathor
2007-01-22, 01:17
Är inte bilburen, jobbar längs blå linje. Lägenheten ligger som sagt ca 200 meter från stationen. Vill helst bo närmre mot västra skogen till men får se..
Verkar ju vara ett ganska kasst område enligt vad folk här skriver..

Jämfört med förorter är det ändå ganska bra. Det ligger ganska centralt. Det är ju trots allt Solna vi talar om.

n1tro
2007-01-22, 01:21
Jag tyckte edsberg var en trevlig plats....ååh.minns att ja brukade handla på lilla ICA där..:)

edsberg och hela sollentuna är extremt trevligt ;)

ugglan
2007-01-22, 02:00
Jämfört med förorter är det ändå ganska bra. Det ligger ganska centralt. Det är ju trots allt Solna vi talar om.

Ja huvudsta är ju iaf bättre än sarajevo

L-Sami
2007-01-22, 02:06
Det är säkert inget fel på Huvudsta, om du har fått en lägenhet, så va glad.

s_himself
2007-01-22, 09:07
Jag va i stockholm hela från i torsdagskväll till i går kväll. Bodde på kungsholmsg. och hade 20 meter till tuben. mycket bekvämt. Jag tycker det är jävligt kul att åka till sthlm. Men jag tycker det är minst lika skönt att åka därifrån. :)

adriano
2007-01-22, 10:01
Ironi var inte din starkaste gren va? Nånsin?


Haha vad i ditt inlagg ar ironiskt?

snalla forklara for mej, om du ar ironisk om dom dar stallena du drog upp forklara mej din dromidyll Hahahahhaha

Cilia
2007-01-22, 10:45
Det är säkert inget fel på Huvudsta, om du har fått en lägenhet, så va glad.
+1

många som skulle döda för en lägenhet så nära city.
ta den och var glad.

Piranha
2007-01-22, 10:56
Huvudsta är helt okej sånär som på en ytterst aggressiv småbarnsmor som bor där i krokarna.

Du bör se upp.

Ironbabe
2007-01-22, 11:14
WTF! Vilka många skitinlägg som postats här tycker jag *mini*

Jag bor i huvudsta (på solnas högsta punkt fö) och har då aldrig märkt av nåt av det som ni skriver! Bråk, rån, huckletanter ehhhh, finns inte det här som nämns i stort sett överallt *screwy* Tror inte (vad jag upplevt iaf) att Huvudsta skiljer sig nämnvärt från andra förorter på den fronten!

Jag tycker att Huvudsta är bra, nära till vatten, grönområden, fint promenadstråk in till stan på 30 min vid vattnet. 12 min till stan med t-banan. Minus är det otroligt tråkiga centrumet men då kan man gå till Solna C där det finns 120 butiker mm. Får du chans på en lgh här så ska du definitivt ta den! Det är svårt att få lgh i Solna överhuvudtaget så du ska vara glad om du har chansen att få en :)

Nu kanske det blev ett något rörigt inlägg men som vanligt skyller jag på min småbarnsmammahjärna som får alldeles för lite sömn!

L-Sami
2007-01-22, 11:32
WTF! Vilka många skitinlägg som postats här tycker jag *mini*

Jag bor i huvudsta (på solnas högsta punkt fö) och har då aldrig märkt av nåt av det som ni skriver! Bråk, rån, huckletanter ehhhh, finns inte det här som nämns i stort sett överallt *screwy* Tror inte (vad jag upplevt iaf) att Huvudsta skiljer sig nämnvärt från andra förorter på den fronten!

Jag tycker att Huvudsta är bra, nära till vatten, grönområden, fint promenadstråk in till stan på 30 min vid vattnet. 12 min till stan med t-banan. Minus är det otroligt tråkiga centrumet men då kan man gå till Solna C där det finns 120 butiker mm. Får du chans på en lgh här så ska du definitivt ta den! Det är svårt att få lgh i Solna överhuvudtaget så du ska vara glad om du har chansen att få en :)

Nu kanske det blev ett något rörigt inlägg men som vanligt skyller jag på min småbarnsmammahjärna som får alldeles för lite sömn!


Ett bra inlägg, inget fel på småbarnsmammahjärnan :)

Nilsjohan
2007-01-22, 11:44
Blir det för mycket storstad så kan du ju alltid springa ned till Augustendals 4H-gård

ugglan
2007-01-22, 16:49
WTF! Vilka många skitinlägg som postats här tycker jag *mini*

Jag bor i huvudsta (på solnas högsta punkt fö) och har då aldrig märkt av nåt av det som ni skriver! Bråk, rån, huckletanter ehhhh, finns inte det här som nämns i stort sett överallt *screwy* Tror inte (vad jag upplevt iaf) att Huvudsta skiljer sig nämnvärt från andra förorter på den fronten!

Är du inflyttad eller uppvuxen där?

Ironbabe
2007-01-22, 16:58
Är du inflyttad eller uppvuxen där?

Inflyttad sen 9 år tillbaka :confused:

challe balle
2007-01-22, 18:26
Edsberg bodde jag i, och jobbade i Norrviken :)

Har du varit på Studio norrviken?

ugglan
2007-01-22, 21:58
Inflyttad sen 9 år tillbaka :confused:

Meh! Om du inte är uppvuxen i Solna under 90-talet så har du ju självklart inte upplevt sånt som beskrivits :smash:

Angel
2007-01-22, 22:03
Har du varit på Studio norrviken?

nej vad e det?

-squat-
2007-01-22, 22:26
+1
Jag jobbar precis mellan huvudsta och solna, och tycker att det är rätt schysst.

Vreten aka Solna strand?

N_N
2007-01-22, 23:46
Det är ju hur lugnt som helst i solna.. iallfall där jag bor =)

zpliffen
2007-01-22, 23:57
Ugglan det ar i 07 vi lever i faktiskt! Huvudsta ar hur bra som helst finns tillochmed ett bra utomhusbad.. Huvudsta ar nog den sakraste platsen i hela bloa linjen, bor i bloa linjen sjalv.

tossefar
2007-01-23, 00:00
Jag jobbade i Solna tidigare (råsunda) och är helt övertygad om att det är världens tråkigaste ställe. När huliganerna inte slåss dvs, eller invandrarna skriker på allt och alla inne i "centrum".

ugglan
2007-01-23, 01:46
Huvudsta ar nog den sakraste platsen i hela bloa linjen

:laugh:

mathor
2007-01-23, 08:39
Jag jobbade i Solna tidigare (råsunda) och är helt övertygad om att det är världens tråkigaste ställe. När huliganerna inte slåss dvs, eller invandrarna skriker på allt och alla inne i "centrum".

Kom tillbaka efter ett år i Arvidsjaur och säg det där igen.

n1tro
2007-01-23, 10:46
tycker huvudsta är trevligt. spec huvudstafältet :D tränade fotboll där i många, många år...

Ironbabe
2007-01-23, 11:58
Meh! Om du inte är uppvuxen i Solna under 90-talet så har du ju självklart inte upplevt sånt som beskrivits :smash:

Okej.. *gah!* men om allt detta hände på 90-talet så varför ta upp det som ett argument att inte ta en lgh i Huvudsta idag år 2007 :smash:

Förövrigt så har jag bott i Solna sen 1988 och innan dess bodde jag i Sumpan 3-4 år..

Nilsjohan
2007-01-23, 12:11
Om man bott i Huvudsta i 9 år och i Solna sedan 88 och innan dess i Sumpan 3-4 år så är man nog kvalificerad att uttala sig.

Min enda erfarenhet av Huvudsta är deras 4H-gård, de gånger man promenerat längre än till pampas marina. Hade jag möjlighet att få en större lägenhet än den jag har idag (och den var i Huvudsta) så skulle jag inte tveka länge innan jag tog den.

ugglan
2007-01-23, 16:09
Okej.. *gah!* men om allt detta hände på 90-talet så varför ta upp det som ett argument att inte ta en lgh i Huvudsta idag år 2007 :smash:

Alla dom rötäggen bor kvar. Och deras eventuella ungar eller småsyskon följer nog samma spår.

Cilia
2007-01-23, 21:17
Alla dom rötäggen bor kvar. Och deras eventuella ungar eller småsyskon följer nog samma spår.
men om det nu mest verkar var du som har haft problem med dom och inte dom som bor där nu så kanske du hade en del i att det var problem förrut?

mathor
2007-01-23, 21:30
men om det nu mest verkar var du som har haft problem med dom och inte dom som bor där nu så kanske du hade en del i att det var problem förrut?

Om jag lyckades tolka världens längsta mening utan kommatecken rätt så ska jag försöka besvara den.

Han hade inte en del i att det var problem förut då problemet orsakades av tidigare nämna white trash-rötägg etcetera som lekte rövare i parkerna och på fälten och trakasserade varenda ungdom i trakten som bidrog till att det inte var för inte att ungdomsbrottsligheten i Solna var skyhög men det lär inte du märkt något av eftersom jag gissar att du inte bodde här var ung pojke vilket var den absolut mest utsatta gruppen jag skulle gissa att det är samma sak nu för tonåringarna i sådana områden men jag är inte säker eftersom jag är fullt upptagen av att parodera på ditt inlägg.

Cilia
2007-01-23, 21:39
Om jag lyckades tolka världens längsta mening utan kommatecken rätt så ska jag försöka besvara den.

Han hade inte en del i att det var problem förut då problemet orsakades av tidigare nämna white trash-rötägg etcetera som lekte rövare i parkerna och på fälten och trakasserade varenda ungdom i trakten som bidrog till att det inte var för inte att ungdomsbrottsligheten i Solna var skyhög men det lär inte du märkt något av eftersom jag gissar att du inte bodde här var ung pojke vilket var den absolut mest utsatta gruppen jag skulle gissa att det är samma sak nu för tonåringarna i sådana områden men jag är inte säker eftersom jag är fullt upptagen av att parodera på ditt inlägg.
*rme*
du gräver dig bara djupare ner

jik
2007-01-24, 00:11
Ja ok.

Låter ju inte direkt som ett ghetto då, får väl åka dit o kolla lite..

Tack för svaren..:cool:

ugglan
2007-01-24, 10:13
men om det nu mest verkar var du som har haft problem med dom och inte dom som bor där nu så kanske du hade en del i att det var problem förrut?

Ja det är mest mitt fel att Huvudsta har haft och fortfarande har en hög personrånsfrekvens. Våldtäkterna kan jag dock inte ta credit för, för enligt din logik hade väl tjejerna själva en del i det problemet.

jik
2007-01-24, 12:36
WTF! Vilka många skitinlägg som postats här tycker jag *mini*

Jag bor i huvudsta (på solnas högsta punkt fö) och har då aldrig märkt av nåt av det som ni skriver! Bråk, rån, huckletanter ehhhh, finns inte det här som nämns i stort sett överallt *screwy* Tror inte (vad jag upplevt iaf) att Huvudsta skiljer sig nämnvärt från andra förorter på den fronten!

Jag tycker att Huvudsta är bra, nära till vatten, grönområden, fint promenadstråk in till stan på 30 min vid vattnet. 12 min till stan med t-banan. Minus är det otroligt tråkiga centrumet men då kan man gå till Solna C där det finns 120 butiker mm. Får du chans på en lgh här så ska du definitivt ta den! Det är svårt att få lgh i Solna överhuvudtaget så du ska vara glad om du har chansen att få en :)

Nu kanske det blev ett något rörigt inlägg men som vanligt skyller jag på min småbarnsmammahjärna som får alldeles för lite sömn!

Verkar ju schysst me ett fint promenad stråk till stan, tar d verkligen bara 30 min att gå..?

ugglan
2007-01-24, 12:51
beroende på var i huvudsta du bor, allt från 15 till 45 minuter

Ironbabe
2007-01-24, 12:59
Verkar ju schysst me ett fint promenad stråk till stan, tar d verkligen bara 30 min att gå..?

Japp, 30-40 min in till odenplan, vasastan:D Brukar jämt gå in till gymmet vid odenplan och hem. Det är min cardio i träningen :hbang:

Var exakt ligger lgh du ska titta på?

jik
2007-01-24, 21:22
Japp, 30-40 min in till odenplan, vasastan:D Brukar jämt gå in till gymmet vid odenplan och hem. Det är min cardio i träningen :hbang:

Var exakt ligger lgh du ska titta på?

Åh fan ja då kanske man kan börja på Delta igen!!:hbang:
Vad har dom för priser nu, nån som vet?

Lägenheten ligger typ 250m från tunnelbannan, vid Jungfrudansen.

ugglan
2007-01-24, 21:58
en etta kan väl gå på 700, en tvåa uppåt 1100

Ironbabe
2007-01-24, 22:33
Åh fan ja då kanske man kan börja på Delta igen!!:hbang:
Vad har dom för priser nu, nån som vet?

Lägenheten ligger typ 250m från tunnelbannan, vid Jungfrudansen.

Delta rocks *flex*

Hm..tror de tar ca 3 500 kr för ett år (är inte helt hundra dock)

Då ligger den jättenära promenadstråket vid vattnet in till stan :thumbup:

jik
2007-01-24, 23:03
nja något dyrare än så är d nog...

ugglan
2007-01-24, 23:26
oj, trodde du menade lägenhetspriserna, inte gymkortet.

STJÄRNAtröttSTJÄRNA som cilia hade sagt.

Ironbabe
2007-01-25, 12:03
nja något dyrare än så är d nog...

Nope :D
http://www.deltagym.com/

jik
2007-01-25, 12:35
en etta kan väl gå på 700, en tvåa uppåt 1100

Menade lägenhetspriserna, utg priset på en etta i huvudsta på ca 30-40kvm ligger på 700-800k sen brukar man kunna lägga på ca 10-20% på det. Iaf min erfarenhet av objekt i solna...

jik
2007-01-25, 12:40
Varit där och kollat runt lite nu, verkar ju mest vara massa bostäder..väntat dock..hehe.

Själva "centrum" är bara förlagt till tunnelbane stationen va?

Inte direkt fint, men d mesta fanns..

Som sagt en helt ok upplevelse eller vad man ska säga, fick inte direkt uppfattningen "ghetto" verkade vara mkt "svenskar" som bodde där.. verkade lugnt..
:cool:

grisbil3n
2007-01-25, 14:10
edsberg och hela sollentuna är extremt trevligt ;)

Sollentuna OG represent! Lööve for my ppl osv osv

Sollentuna är gudarnas kommun.

Meen Solna är också väldigt fint, inte minst på grund av att jag bor där.

ugglan
2007-01-25, 15:42
Varit där och kollat runt lite nu, verkar ju mest vara massa bostäder..väntat dock..hehe.

Själva "centrum" är bara förlagt till tunnelbane stationen va?

Inte direkt fint, men d mesta fanns..

Som sagt en helt ok upplevelse eller vad man ska säga, fick inte direkt uppfattningen "ghetto" verkade vara mkt "svenskar" som bodde där.. verkade lugnt..
:cool:

Om du har råd att gå upp 10-20% i pris eller vad det nu kan vara så skulle jag råda dig att ta dig över järnvägen på andra sidan centrumet för en helt annan upplevelse. Tycker det känns som natt och dag

sonicc
2009-03-09, 18:26
Upp!

Nu börjar det närma sig för eventuell flytt till jungfrudansen, (80-90)
Värden ska bara godkänna mig för triangelbytet, sen ere inflytt!

Jag vill ha mer info!
Finns det bredband indraget? Hon som bor där nu hade ingen koll.
Parkering?

Låt höra lite mer om området! *popcorn*

j2b
2009-03-09, 18:39
huvudsta tycker jag är helt ok, solna överhuvudtaget är mycket bra, jag bor själv i råsunda men skulle nog kunna tänka mig att bo på andra ställen i solna också..

The_RobRoy
2009-03-09, 21:00
huvudsta tycker jag är helt ok, solna överhuvudtaget är mycket bra, jag bor själv i råsunda men skulle nog kunna tänka mig att bo på andra ställen i solna också..

Solna är fult som fasen. Men låg skatt, riktigt nära stan och bra kommunikationer om man bor nära Solna C (tuben, pendeln och massor av bussar).

Tycker folket här är helt ok. Invandrarna verkar rätt vettiga, snarare svenskarna som är mer åt white-trash hållet :) Men trots allt mest svenne-bananer.

Tyvärr är ju bostadspriserna rejält höga och hyresrätt via Signalisten är typ som att vinna 25k i 25 år på triss..

hahavaffan
2009-03-09, 21:12
Då har man lärt sig något nytt idag - huvudsta är inte en slarvig stavning av huvudstad, utan en stadsdel i Solna?