handdator

Visa fullständig version : Hungerdämpande?


Popeye
2007-01-21, 16:25
Finns det något lagligt alternativ till hungernedsättande/dämpande kosttillskott som faktiskt fungerar?

Fungerar på att kliva på en VLCD och hungern kan bli ganska knäckande...
Ja, det finns bättre sätt att deffa men 4kg på 2v känns som en bra start.

blekfet2
2007-01-21, 16:28
sallad.

Yankeee
2007-01-21, 18:43
Koffein.

Cerberus
2007-01-21, 18:46
nicotin-tuggummin fungerar otroligt bra. Inte det hälsosammaste men men..

Dr Nick
2007-01-21, 19:20
har inte provat det själv men vissa säger hoodia

EiseltUK
2007-01-21, 19:45
Vatten. :hbang:

Magen anpassar sig ganska snabbt så att hungern är bara värst i början. I varje fall för mig.

Popeye
2007-01-21, 21:02
Hmmm, sallad tror jag inte blir ett alternativ. Vitsen är ju att man skall svälta sig själv och jag är rädd att jag snabbt skulle lära mig älska sallad. *popcorn*

Koffein är ju en klassiker för lite extra energi men jag hade ingen aning om att det var hungerdämpande?

Vad sjutton är Hoodia?

Jo, de säger ju att man skall dricka vatten en stund innan maten för att vara mindre hungrig. Har aldrig funkat för mig...
Har även hört det från andra att man tappar hungern efter några dagar men har inte erfarenhet själv då jag aldrig kört en VLCD fullt ut.

Sheogorath
2007-01-21, 21:05
Koffein är svagt hungernedsättande. Kommer själv köra Fairing Lean inför sommardeffen. Verkar vara ett perfekt kosttillskott för mina syften. Kommer ta den innan min styrketräning som ligger på sen eftermiddag, för att få en extra energikick, och en hungernedsättande effekt till kvällen, då det alltid är som värst för mig.

Powerking + vassle + Lean = pre-workout
Eldorado hallonflygplan + Powerking = post-workout

Popeye
2007-01-21, 21:30
Men är inte Lean typ ECA fast utan E? Har iofs hört positivt om grönt Te extrakt?
Skulle vara kul att höra från någon som testat om det verkligen funkar?
Finns ju många Effe fria stackar men de brukar ju inte funka speciellt bra...
(Därför jag startade tråden -> få höra om någon som faktiskt funkar)

Eddie Vedder
2007-01-21, 21:32
Hmmm, sallad tror jag inte blir ett alternativ. Vitsen är ju att man skall svälta sig själv och jag är rädd att jag snabbt skulle lära mig älska sallad. *popcorn*

De du säger e oerhört motsägelsefullt, vänd på de ist å inse att du har världens bästa förutsättningar om du går på VLCD å älskar sallad!:thumbup:

Broccoli kan du ju käka ett kilo å få i dej ett halvt wienerbröd ungefär. Finns nog många som vill banta å som skulle göra vadsomhelst för att inte tycka illa om sallad.

Många grönsaker e den hungriges (jag är en av dessa) bästa vän!

Sheogorath
2007-01-21, 21:37
Men är inte Lean typ ECA fast utan E? Har iofs hört positivt om grönt Te extrakt?
Skulle vara kul att höra från någon som testat om det verkligen funkar?
Finns ju många Effe fria stackar men de brukar ju inte funka speciellt bra...
(Därför jag startade tråden -> få höra om någon som faktiskt funkar)

Många här på kollo har mycket gott att säga om LEAN. Det verkar i princip vara en ECA-stack utan E, ja. Men aspirinet (alltså acitylsalicylsyra som i det här fallet finns i white willow bark) har sin synergistiska verkan med koffeinet, inte med E:et. Och koffein är ett mycket användbart tillskott. Grönt te hämmar nybildandet av (bl.a.) fettceller som jag förstått det.

solo
2007-01-21, 21:51
Finns det nån studie alltså som visar koffein+white willow bark ger mer förbrnning än koffein för sig?

Sheogorath
2007-01-21, 22:07
Finns det nån studie alltså som visar koffein+white willow bark ger mer förbrnning än koffein för sig?

Det finns hur mycket studier som helst på koffein + acitylcalicylsyra. Det är bl.a. därför Treo har den kombinationen, och Magnecyl finns med koffein osv.

Cerberus
2007-01-21, 23:57
så LEAN is the shit då?

Men ibuprofen o liknande shit brukar ju sägas hämma proteinsyntes? Är det samma sak me LEANs willow bark?

Langster
2007-01-22, 09:55
Det finns hur mycket studier som helst på koffein + acitylcalicylsyra. Det är bl.a. därför Treo har den kombinationen, och Magnecyl finns med koffein osv.

Som smärtstillande, ja. Det finns väl inget som pekar på att de bränner fler kalorier tillsammans? Endast koffein bränner inte direkt en massiv mängd kalorier heller. Men som hungerdämpare och uppiggande funkar de ju hyffsat.

bulldoggen
2007-01-22, 09:59
Hur är det med synefrin? Så vitt jag har förstått så är detta något som liknar efedrin väldigt mycket men är enligt uppgift inte läkemedelsklassat, och även biverkningsfritt. Någon som provat och vill dela med sig? Känner mig själv lite tveksam till att det kan ha någon större effekt och samtidigt inte vara klassat som varken läkemedel eller narkotika.

Cilia
2007-01-22, 10:03
Eldorado hallonflygplan
Vad tusan är hallonflygplan?

Langster
2007-01-22, 10:23
Hur är det med synefrin? Så vitt jag har förstått så är detta något som liknar efedrin väldigt mycket men är enligt uppgift inte läkemedelsklassat, och även biverkningsfritt. Någon som provat och vill dela med sig? Känner mig själv lite tveksam till att det kan ha någon större effekt och samtidigt inte vara klassat som varken läkemedel eller narkotika.

Biverkningsfritt är det inte och jag antar att det inte är lagligt så länge till.
Jag har testat och det är inte i närheten av efedrin även om känslan är åt samma håll, dock mycket svagare.

Jag läste förresten att det gjorts studier på råttor där råttorna fick hjärtproblem av en mycket lägre dos synefrin än efedrin.

Men är man efedrin-torsk och inte kan få tag på det längre så kan det ju vara värt att prova ändå. :Virro

Tolkia
2007-01-22, 10:24
Eftersom kombinationen koffein+ acetylsalicylsyra har nämnts (jag är liksom Langster personligen högst tveksam till att den skulle vara mer effektiv än koffein i något annat syfte än det smärtstillande) kanske det bör påpekas att den inte direkt är biverkningsfri, särskilt inte vid användning på längre sikt.

Tolkia
2007-01-22, 10:25
Hur är det med synefrin? Så vitt jag har förstått så är detta något som liknar efedrin väldigt mycket men är enligt uppgift inte läkemedelsklassat, och även biverkningsfritt.
Så gott som INGET, och definitivt inget läkemedel/lakemedelsliknande preparat är biverkningsfritt. Annat än i reklamen.

larre
2007-01-22, 11:00
Hur är det med synefrin? Så vitt jag har förstått så är detta något som liknar efedrin väldigt mycket men är enligt uppgift inte läkemedelsklassat, och även biverkningsfritt. Någon som provat och vill dela med sig? Känner mig själv lite tveksam till att det kan ha någon större effekt och samtidigt inte vara klassat som varken läkemedel eller narkotika.

Är det synerlin du tänker på? Det är väl typ samma som eff och numera förbjudet väl? Iaf i tävlingssamanghang?
Ëdit: http://www.slv.se/templates/SLV_Page____10690.aspx


Powerking + vassle + Lean = pre-workout
Eldorado hallonflygplan + Powerking = post-workout
Någon verkar handla på willys :D Powerking 4tw

bulldoggen
2007-01-22, 12:39
Är det synerlin du tänker på? Det är väl typ samma som eff och numera förbjudet väl? Iaf i tävlingssamanghang?
Ëdit: http://www.slv.se/templates/SLV_Page____10690.aspx


Ja det var synerlin jag tänkte på, men det är väl ett preparat som innehåller synefrin så vitt jag har förstått. Angående förbjudet så antar jag att du menar att det inom diverse idrottsförbund är klassat som doping? Det kan stämma, men det är mig veterligen inte förbjudet på något sätt i övrigt. Men slutsatsen av svaren att döma verkar alltså vara att synefrin inte är att rekommendera?

Sheogorath
2007-01-22, 21:28
Vad tusan är hallonflygplan?

Ferrarribilar ā la budget, men i mitt tycke mycket godare (mjuka och fina). Finns på Willys och säkert på andra ställen som har Eldorados sortiment. 125-gramspåse för typ 5,50. Är tillsammans med en energidryck min standard efter alla styrkepass.

Scratch89
2007-01-22, 22:13
Ferrarribilar ā la budget, men i mitt tycke mycket godare (mjuka och fina). Finns på Willys och säkert på andra ställen som har Eldorados sortiment. 125-gramspåse för typ 5,50. Är tillsammans med en energidryck min standard efter alla styrkepass.

Eldoradoflygplan är det godaste godiset. Gud vad jag föråt mig på dem i somras. *whistle*

Popeye
2007-01-25, 17:14
Vette fn vad det blir...
Kanske får härda ut den hårda vägen? Synerlin är ju tämligen verklingslöst så det övervägde jag inte ens som en aktiv substans.

Herkulez
2007-01-25, 18:32
Många här på kollo har mycket gott att säga om LEAN. Det verkar i princip vara en ECA-stack utan E, ja. Men aspirinet (alltså acitylsalicylsyra som i det här fallet finns i white willow bark) har sin synergistiska verkan med koffeinet, inte med E:et. Och koffein är ett mycket användbart tillskott. Grönt te hämmar nybildandet av (bl.a.) fettceller som jag förstått det.

lean innehåller väl inte koffein heller? har då bara läst negativa recensioner om lean på kolo, verkar vara crap