handdator

Visa fullständig version : uppdelning


generallös
2007-01-20, 18:11
jag har grubblat mkt och länge över det samt tittat runt på olika träningsprogram... jag tänkte köra på detta: som är uppdelat i tre pass

Dag1 bröst, tricpes och axlar här gör jag militärpress, kickbacks, hantelpress, dips, bänkpress och incline-press. kanske lägga till någon mer övning koncentrerat till triceps? det kanske inte räcker med den sekundära träningen?

Dag2 mage, ben här gör jag vanliga situps, samt crunches med rep twist maskin samt benlyft och en till maskin för mage, benen kör jag benpress, "vad lyft" vet inte korekta namnet , benspark

Dag3 rygg och biceps, här gör jag pull-ups(chins), latsdrag, och row i maskin, sen koncetrerat för biceps skivstångscurl, hammercurl och växlandehantelcurl

sen vill jag gärna ha ett konditionspass i form av löpning minst en gång i veckan också

det jag behöver hjälp med är upplägget av dessa dagar för att få bästa resultat, eller jag kanske har lagt upp det helt fel :em:

generallös
2007-01-21, 18:55
kom igen ni hör nogf detta varje dag här från oroliga själar vad spelar det för roll med en mer eller mindre:)

Allan
2007-01-21, 18:58
kom igen ni hör nogf detta varje dag här från oroliga själar vad spelar det för roll med en mer eller mindre:)

Du skulle bara veta. Och nej, det är väl inget fel på det där upplägget.

pragmatist
2007-01-21, 19:25
Jag tycker att en nybörjare kan och bör träna igenom hela kroppen minst två och gärna tre gånger per vecka, med låg volym varje gång. Det är knepigt att fixa det om man splittar på tre delar, eftersom man då måste till gymmet minst sex gånger per vecka.

Helkroppspass två eller tre gånger i veckan är ett utmärkt nybörjarupplägg. Andra bra varianter är två halvkroppspass och ett helkroppspass, fyra halvkroppspass, eller (mer avancerat) två halvkroppspass och två helkroppspass.