handdator

Visa fullständig version : bra erbjudande?


Avesta
2007-01-20, 17:54
Får köpa 3 Shapy Max Protein bar för 22 kr.
Annars kostar en bar 22.


Näringsvärde per bar: 210 kcal, 27gr protein, 14gr kolhydrater, 6gr fett.

Ingridienser. bl.a Sojaprotein Hydrolyserat vetegluten, mjölkchocklad, mjölkprotein, vegetabilisk fett m.m

Då är frågan om dessa bars är prisvärda. Smakar helt OK.
köpa fler? :)

Brooklyn
2007-01-20, 18:31
låter bra, tycker iaf jag :thumbup:

åt wieders giantblock-bar igår med apelsinsmak = *spy* så om du tycker den är god så ska du deffinitivt köpa fler! :thumbup:

NisseEriksson
2007-01-20, 19:31
Får köpa 3 Shapy Max Protein bar för 22 kr.
Annars kostar en bar 22.


Näringsvärde per bar: 210 kcal, 27gr protein, 14gr kolhydrater, 6gr fett.

Ingridienser. bl.a Sojaprotein Hydrolyserat vetegluten, mjölkchocklad, mjölkprotein, vegetabilisk fett m.m

Då är frågan om dessa bars är prisvärda. Smakar helt OK.
köpa fler? :)


Självklart är de prisvärda

grabben i skogen
2007-01-20, 19:35
låter bra, tycker iaf jag :thumbup:

åt wieders giantblock-bar igår med apelsinsmak = *spy* så om du tycker den är god så ska du deffinitivt köpa fler! :thumbup:

giant block innehåller väl kollagen-protein, iaf gjorde de det för ett par år sedan. då kan vi snacka *spy*

Brooklyn
2007-01-20, 19:38
giant block innehåller väl kollagen-protein, iaf gjorde de det för ett par år sedan. då kan vi snacka *spy*

kanske därför den var så jävla äcklig *spy*

Avesta
2007-01-21, 17:44
Har 30-40 st nu.

Bra att ha en dag när man är på jobbet/plugget.*flex*

blekfet2
2007-01-21, 17:48
smaskigt.

polzki
2007-01-21, 18:27
Har för mig att huvudingrediensen är hydrolyserat gelatinprotein och i o m att andra tillverkare skryter med att deras bars är fria från sådant protein så ställer jag mig tveksam till ifall dina bars är prisvärda :D

Sverker
2007-01-21, 18:30
Hydrolyserar gelatinprotein har ett BV = 0, alltså fullständigt värdelöst för muskelbyggnad.

Nu innehöll tydligen inte desa bars något sådant utan huvudbeståndsdelen var sojaprotein. Inte lika bra som vassle men i alla fall fullvärdigt.

polzki
2007-01-21, 18:48
Hydrolyserar gelatinprotein har ett BV = 0, alltså fullständigt värdelöst för muskelbyggnad.

Det var d jag syftade på


Nu innehöll tydligen inte desa bars något sådant utan huvudbeståndsdelen var sojaprotein. Inte lika bra som vassle men i alla fall fullvärdigt.

Jag var nämligen nästan bombsäker på att huvudbeståndsdelen var just gelatinprotein. Köpte en sådan en gång och minns att jag höll på att lacka ur..hade redan hunnit gluffsa i mig den när jag läste innehållsförteckningen.

z_bumbi
2007-01-21, 22:07
Hydrolyserat glutenprotein har troligtvis inte så högt BV det heller, i kombination med sojan kanske det blir bra men då måste man kolla lite mer noga på innehållet.

Inget jag skulle lägga 22 kr på i alla fall, 3 för 22 låter som en hygglig affär även om jag inte har hittat någon innehållsförteckning så jag kan jämföra mer noga.

Sverker
2007-01-22, 07:31
Hydrolyserat gluten är en källa till glutamin. Ifall det är glutamin man vill ha.
Aminosyrorna i vetet kompletterar sojan till en viss del också.

Mell
2007-01-22, 20:41
Vart kan man hitta en livsmedeldatabas som visar halten av essentiella aminosyror i olika livsmedel?

Skulle vara intressant så man kan ta reda på vad för halvdanna proteinkällor man kan kombinera för att uppnå bra BV/proteinpoäng.

z_bumbi
2007-01-22, 21:21
Vart kan man hitta en livsmedeldatabas som visar halten av essentiella aminosyror i olika livsmedel?

www.slv.se

Specialtabeller