handdator

Visa fullständig version : "Maximal Muskeltillväxt"


Larsen
2007-01-20, 15:47
Tjenare

Jag undrar om någon läst boken "Maximal Muskeltillväxt" skriven av Kristian Berg och Fredrik Paulún. Är det en bra bok som är värd att titta igenom?

Jaive
2007-09-08, 13:43
bump

Eddie Vedder
2007-09-08, 13:47
Jag tycker inte det

Jaive
2007-09-08, 13:57
Var nämligen så att jag var på gymet tidigare idag och in kom någon inte allt för vältränad snubbe i ålderna 45-50. Han började snacka om hur bra den boken var. Det jag reagerade på var främst alla de övningar han hävdade var direkt skadliga som tex djupa dips och djupa knäböj, jag hade bra lust att påpeka att det finns många som skulle hävda tvärt om fast de också skulle hänvisat till skaderisken.
Han pratade också om hur fantastiskt kreatin fast han lyckades inte förklara varför samt att det är jättebra med proteintillskott, vad han inte nämnde var dock kaloriöverskott.

Ivar_Lo-J
2007-09-08, 15:05
Jag tycker inte boken var särskilt bra. Väldigt lite vettig info, och det lilla som finns har jag lite svårt att sätta mycket tilltro då boken inte inger särskilt mycket förtroende för författarna, enligt min uppfattning.

Om man ska undvika alla övningar som omskrivs som "farliga" övningar i den boken får man stryka en hel del.

Rahf
2007-09-08, 15:38
Var nämligen så att jag var på gymet tidigare idag och in kom någon inte allt för vältränad snubbe i ålderna 45-50. Han började snacka om hur bra den boken var. Det jag reagerade på var främst alla de övningar han hävdade var direkt skadliga som tex djupa dips och djupa knäböj, jag hade bra lust att påpeka att det finns många som skulle hävda tvärt om fast de också skulle hänvisat till skaderisken.
Han pratade också om hur fantastiskt kreatin fast han lyckades inte förklara varför samt att det är jättebra med proteintillskott, vad han inte nämnde var dock kaloriöverskott.

En nolla som inte vet hur saker fungerar med andra ord. Det finns två typer av handlingar man kan genomföra i det fallet:

1. Ignorera.

2. In genom ena örat, ut genom andra.