handdator

Visa fullständig version : Har ni lurat någon rejält någon gång?


shadowfire
2007-01-20, 12:47
Jag har ett gammalt tonårsminne då jag sålde min moped till en annan stackars tonåring. Jag spraylackade den rakt över rost osv och bytte till originaldelar samma vecka som jag skulle sälja den. Den stackars pojken trodde mopeden var i nyskick när den istället var i risigt skick i både motor och ja.. lacken släppte såklart en månad efteråt. Jag skäms än idag. :em:

mathor
2007-01-20, 12:59
Idag är du en framgångsrik affärsman. Ser du kopplingen?

shadowfire
2007-01-20, 13:18
Idag är du en framgångsrik affärsman. Ser du kopplingen?

Inga skrupler här inte! :devil:

Shakemynuts
2007-01-20, 13:33
Nej. Aldrig någonsin lurat någon på något. Iallfall inte när pengar är inblandade.
Men skämt, då har man väl gjort ett och annat.

Men sen så vill jag inte bli framgångsrik affärsman heller så det är lugnt. :)

grabben i skogen
2007-01-20, 13:45
Inga skrupler här inte! :devil:

jag har tex aldrig lurats.

idag är jag arbetslös

ngn som ser kopplingen?

Kwon
2007-01-20, 13:48
Lurade en ny klasskamrat i ettan som inte var så bra på svenska att om han ville ha riktigt god ost, så skulle man köpa flens-ost i butiken.

Vi följde med honom och skrattade ihjäl oss när han frågade expediten var man kunde hitta flens-ost.

Taskigt men roligt då! :D

Expeditens min var leulx

Brooklyn
2007-01-20, 13:54
Lurade en ny klasskamrat i ettan som inte var så bra på svenska att om han ville ha riktigt god ost, så skulle man köpa flens-ost i butiken.

Vi följde med honom och skrattade ihjäl oss när han frågade expediten var man kunde hitta flens-ost.

Taskigt men roligt då! :D

Expeditens min var leulx

:laugh:

Rock'nRoll
2007-01-20, 14:05
När jag jobbad i videoaffär så kom det ibland in nån kille på ca 16-17 år, riktigt bromma brat haha. En dag gick han fram till mig när det var tomt i butiken och frågade " jag har hört att du kan fixa röka".

Va han har fått det ifrån har jag ingen aning om men de kom verkligen som en blixt från klar himmel. Jag är INTE involverad i nån knarkhandel på något sätt.

I alla fall..

"Visst kan jag det" svarade jag, "kom tillbaka imorgon"

Dagen efter sålde jag 20 g grönt thé för 450 spänn till honom.


Kanske är en aning brottsligt att göra så men va fan, han är jävligt störig och har Brommas rikaste föräldrar så han överlever nog..



Edit: En vecka senare så kom han in och ville ha mer :laugh:

Lepras
2007-01-20, 14:07
Rocker...mohahaa,,,klockrent...

Deceiver85
2007-01-20, 14:18
När jag jobbad i videoaffär så kom det ibland in nån kille på ca 16-17 år, riktigt bromma brat haha. En dag gick han fram till mig när det var tomt i butiken och frågade " jag har hört att du kan fixa röka".

Va han har fått det ifrån har jag ingen aning om men de kom verkligen som en blixt från klar himmel. Jag är INTE involverad i nån knarkhandel på något sätt.

I alla fall..

"Visst kan jag det" svarade jag, "kom tillbaka imorgon"

Dagen efter sålde jag 20 g grönt thé för 450 spänn till honom.


Kanske är en aning brottsligt att göra så men va fan, han är jävligt störig och har Brommas rikaste föräldrar så han överlever nog..



Edit: En vecka senare så kom han in och ville ha mer :laugh:
HAHAHAHA :D Så jävla kul!

Tjuckot
2007-01-20, 14:20
hahaha rocker! Fan du är ju brutal mannen, iskallt gjort!

Shakemynuts
2007-01-20, 14:23
Korkad brat då.
20g röka skulle ju gå på bra mycket mer än 450kr.

shadowfire
2007-01-20, 14:26
Rock'n'roll: vem säger att det inte fungerade då? han kanske rökte på och blev snorhög :D .... kanske var du som blev lurad och nu försörjer sig grabben på att sälja grönt thé på plattan

Herkulez
2007-01-20, 14:31
lurade mitt ex att jag bryr mig när hon fejkade sina orgasmer

budadi
2007-01-20, 14:33
När jag jobbad i videoaffär så kom det ibland in nån kille på ca 16-17 år, riktigt bromma brat haha. En dag gick han fram till mig när det var tomt i butiken och frågade " jag har hört att du kan fixa röka".

Va han har fått det ifrån har jag ingen aning om men de kom verkligen som en blixt från klar himmel. Jag är INTE involverad i nån knarkhandel på något sätt.

I alla fall..

"Visst kan jag det" svarade jag, "kom tillbaka imorgon"

Dagen efter sålde jag 20 g grönt thé för 450 spänn till honom.


Kanske är en aning brottsligt att göra så men va fan, han är jävligt störig och har Brommas rikaste föräldrar så han överlever nog..



Edit: En vecka senare så kom han in och ville ha mer :laugh:


:laugh: :laugh:

Cerberus
2007-01-20, 14:40
HAHAHAHA fan va roligt Rocker!

Sunesha
2007-01-20, 14:42
Jag körde ett taskigt skämt förra helgen på en kompis som tyckte att tjej var grymmt snygg och sexig. Efter en sann historia då vi drack massor med öl på krogen julafton -02 så lyckades jag övertyga min vän att den tjej han stött på hela kvällen var transexuella killen vi träffade -02.

Jag avslöjade att jag har lurade han på vägen hem. Skitstolt då han är enormt svårlurad. Då vi ofta kör jäkliga skämt mot varandra dagligen.

Men annars lurar jag nog mest kompisar med pratical jokes och påhittade historier.

Brooklyn
2007-01-20, 14:43
haha rocker!!! :laugh: :laugh: :laugh: det skönaste var ju att han kom in och ville köpa mer!

sålde du mer the till han då? :Virro *popcorn*

Emil_Larsson
2007-01-20, 15:29
Jag lurade en yngre kompis att "äter du spenat så får du muskler"
Han: Va får man?
Jag: ja det är något konstigt medel i som gör att musklerna växer.
Han: Va? då ska jag börja äta spenat *överlycklig*

Han tror på det än idag. Alltså att man får muskler bara av äta spenat, och han är typ 14år.

frökenzelda
2007-01-20, 15:36
På alla sätt och vis, lagliga och olagliga. Hmm. Men jag vet faktiskt inte om jag vågar berätta nåt om de sistnämmnda här, däremot har jag ljugit en hel del så jag kan ju berätta för er att jag hittat på alla möjliga jävla rövarhistorier för folk. Sen har jag ju hållt på med droger och annat skit så det har hänt flera gånger att jag lurat folk att det de fått är kokain eller majja fast det varit nåt helt annat haha :P kul att se när de tror att de är höga ;)

paddanboy
2007-01-20, 15:59
Massa massa saker... enda som dyker upp är väl vid ett arbete för något år sedan i gränstrakterna till Norge då jag fick honom till att ta med passet.

jontahontas
2007-01-20, 16:13
Detta är väl inte att lura men ändå. Jag snackade med en kompis idag å påmindes om något jag å en annan kompis gjorde mot honom i gymnasiet. All in the sign of love ofc.

Han la upp en bild på mig med liten snorre dittecknad på snyggast och så höll det på lite så fram och tillbaka mellan honom och mig. Detta ändrades en dag på en lång håltimma hemma hos mig.

Killen är rätt snygg och rätt söt och fin i stilen och vi hade ett exakt sådant kort på honom. Detta kort, tillsammans med en text i stil med "Hej jag heter XXX och är nyinflyttad här i stan... skulle vilja träffa lite nya människor och kanske någon man fäster sig lite extra för *ler*..." osv. Detta gjorde vi på Sylvester.se, utan att säga något. Följande veckan fick han cirka 10-15 samtal av olika killar som ville träffas över en fika, en fin middag samt även ett par mindre kristliga förslag. (jess vi la in hans mobnummer också :D ).

Det dröjde cirka 2 veckor innan vi berättade hur det var för honom. Kan lova att det var förbannat kul å se hans frustration dagarna i ända :laugh:

Bronkitkorv
2007-01-20, 16:17
En kompis sålde låtsasknark för flera tusen till en dum jävel som hade för mycket pengar på sitt konto, bla. mossa och dextropur...
Jag skulle få ett par hundra för att hållakäft men så köpte han en pistol istället av en riktig skurk *screwy*
Skurken sa först att han skulle kunna skjuta oss allihopa och riktade pistolen mot mitt huvud.
Han som sålde hade knarkat skitmycket i flera veckor innan jag kom upp för att hälsa på för första och sista gången..
Då lärde jag mej att jag kanske inte ville umgås längre med min gamla barndomsvän..

Nina L
2007-01-20, 16:27
En kompis sålde låtsasknark för flera tusen till en dum jävel som hade för mycket pengar på sitt konto, bla. mossa och dextropur...Grymt! :thumbup:

Angående barndomsvännen så verkar det inte vara något trevligt sällskap direkt.

Sofia4_4
2007-01-20, 16:51
det var min hobby att lura folk. mest män, för de var så lättlurade.

Jag lurade indier på internet om att gå på dejt med mig i nån indisk stad. Jag angav mig bo i samma stad, typ, väldigt nära det dem bodde. Lustigt nog kollade de aldrig om jag kunde hindu eller så. Jag väntade tills de kom tillbaks till chattet och var jättesura för jag hade lurat dem. Och då anklagade jag dem istället för att inte ha dykt upp på dejten. De ursäktade sig och ställde upp på en ny dejt. Tills de fick reda på sanningen.

Lurade också män som bodde i samma stad som mig via en dejting telefonlinje och skickade de på nån dejt på andra sidan staden än vart de bodde.

Lurade också några amerikaner på nätet - ett tag genom att låtsas vara en muslimsk 15 årig tjej som var rädd från avrättning p.g.a att jag inte var oskuld. Gjorde de oroliga och sen sa att jag fixar detta genom att ta lite kyckligsblod i sängen.

Och en gång grovhånglade jag men en amerikan på en chatrum och sen sa att jag var 75 år gammal. Han blev spyfärdig och försvann väldigt fort.

Jo, jag vet, I am evil.

Mantus
2007-01-20, 17:19
det var min hobby att lura folk. mest män, för de var så lättlurade.

Jag lurade indier på internet om att gå på dejt med mig i nån indisk stad. Jag angav mig bo i samma stad, typ, väldigt nära det dem bodde. Lustigt nog kollade de aldrig om jag kunde hindu eller så. Jag väntade tills de kom tillbaks till chattet och var jättesura för jag hade lurat dem. Och då anklagade jag dem istället för att inte ha dykt upp på dejten. De ursäktade sig och ställde upp på en ny dejt. Tills de fick reda på sanningen.

Lurade också män som bodde i samma stad som mig via en dejting telefonlinje och skickade de på nån dejt på andra sidan staden än vart de bodde.

Lurade också några amerikaner på nätet - ett tag genom att låtsas vara en muslimsk 15 årig tjej som var rädd från avrättning p.g.a att jag inte var oskuld. Gjorde de oroliga och sen sa att jag fixar detta genom att ta lite kyckligsblod i sängen.

Och en gång grovhånglade jag men en amerikan på en chatrum och sen sa att jag var 75 år gammal. Han blev spyfärdig och försvann väldigt fort.

Jo, jag vet, I am evil.


:laugh: :laugh:

shadowfire
2007-01-20, 17:23
det var min hobby att lura folk. mest män, för de var så lättlurade.

Jag lurade indier på internet om att gå på dejt med mig i nån indisk stad. Jag angav mig bo i samma stad, typ, väldigt nära det dem bodde. Lustigt nog kollade de aldrig om jag kunde hindu eller så. Jag väntade tills de kom tillbaks till chattet och var jättesura för jag hade lurat dem. Och då anklagade jag dem istället för att inte ha dykt upp på dejten. De ursäktade sig och ställde upp på en ny dejt. Tills de fick reda på sanningen.

Lurade också män som bodde i samma stad som mig via en dejting telefonlinje och skickade de på nån dejt på andra sidan staden än vart de bodde.

Lurade också några amerikaner på nätet - ett tag genom att låtsas vara en muslimsk 15 årig tjej som var rädd från avrättning p.g.a att jag inte var oskuld. Gjorde de oroliga och sen sa att jag fixar detta genom att ta lite kyckligsblod i sängen.

Och en gång grovhånglade jag men en amerikan på en chatrum och sen sa att jag var 75 år gammal. Han blev spyfärdig och försvann väldigt fort.

Jo, jag vet, I am evil.

JASSÅ. DET VAR DU ALLTSÅ!!!!!!! *grr27*

grabben i skogen
2007-01-20, 17:31
det var min hobby att lura folk. mest män, för de var så lättlurade.

Jag lurade indier på internet om att gå på dejt med mig i nån indisk stad. Jag angav mig bo i samma stad, typ, väldigt nära det dem bodde. Lustigt nog kollade de aldrig om jag kunde hindu eller så. Jag väntade tills de kom tillbaks till chattet och var jättesura för jag hade lurat dem. Och då anklagade jag dem istället för att inte ha dykt upp på dejten. De ursäktade sig och ställde upp på en ny dejt. Tills de fick reda på sanningen.

Lurade också män som bodde i samma stad som mig via en dejting telefonlinje och skickade de på nån dejt på andra sidan staden än vart de bodde.

Lurade också några amerikaner på nätet - ett tag genom att låtsas vara en muslimsk 15 årig tjej som var rädd från avrättning p.g.a att jag inte var oskuld. Gjorde de oroliga och sen sa att jag fixar detta genom att ta lite kyckligsblod i sängen.

Och en gång grovhånglade jag men en amerikan på en chatrum och sen sa att jag var 75 år gammal. Han blev spyfärdig och försvann väldigt fort.

Jo, jag vet, I am evil.


Evil? psykisk störning kanske? hur orkar man?

shadowfire
2007-01-20, 17:32
Evil? psykisk störning kanske? hur orkar man?

+1
Var det nu ärligt skrivet av sofia (och inte "lura oss alla i luratråden"-inlägg) så måste jag revidera min syn på damen ifråga.

FreCKo
2007-01-20, 17:33
Kommer ihåg att en grabb i min klass sålde "barnknark" till en annan klasskompis, med vaniljsmak... Ni kan ju gissa er hans min när han fick reda på att det var vaniljsocker han köpt för 50 spänn :D

mangemani
2007-01-20, 17:33
japp..fleeera ggr.

Shakemynuts
2007-01-20, 17:36
Dock tycker jag det vekar som, på sättet hon skriver, att detta bara är saker hon gjort och inte håller på med i dagsläget. I och med att alla haft en omogen tid i sitt liv är det väl förlåtligt skulle jag påstå. Väl inget o reta upp sig på och kalla nån psykiskt störd för!

grabben i skogen
2007-01-20, 17:38
Dock tycker jag det vekar som, på sättet hon skriver, att detta bara är saker hon gjort och inte håller på med i dagsläget. I och med att alla haft en omogen tid i sitt liv är det väl förlåtligt skulle jag påstå. Väl inget o reta upp sig på och kalla nån psykiskt störd för!

jag retar inte upp mig alls. jag bara konstaterar att det var riktigt nedrigt gjort och jag undrar vad hon själv fick ut av det. omoget, inte alls. riktigt elakt gjort, ja.

Sofia4_4
2007-01-20, 17:40
Evil? psykisk störning kanske? hur orkar man?

är man uttråkad, så orkar man. :D

Sofia4_4
2007-01-20, 17:41
+1
Var det nu ärligt skrivet av sofia (och inte "lura oss alla i luratråden"-inlägg) så måste jag revidera min syn på damen ifråga.

ja, gör det, för nu är det ärligt och på riktigt, konstigt nog. *whatever*

mathor
2007-01-20, 18:31
Jo, jag vet, I am evil.

Tjena, läget?

Osten80
2007-01-20, 18:36
En kompis sålde låtsasknark för flera tusen till en dum jävel som hade för mycket pengar på sitt konto, bla. mossa och dextropur...
Jag skulle få ett par hundra för att hållakäft men så köpte han en pistol istället av en riktig skurk *screwy*
Skurken sa först att han skulle kunna skjuta oss allihopa och riktade pistolen mot mitt huvud.
Han som sålde hade knarkat skitmycket i flera veckor innan jag kom upp för att hälsa på för första och sista gången..
Då lärde jag mej att jag kanske inte ville umgås längre med min gamla barndomsvän..

Underbart Bronkitkorv, underbart.

Osten80
2007-01-20, 18:41
det var min hobby att lura folk. mest män, för de var så lättlurade.

Jag lurade indier på internet om att gå på dejt med mig i nån indisk stad. Jag angav mig bo i samma stad, typ, väldigt nära det dem bodde. Lustigt nog kollade de aldrig om jag kunde hindu eller så. Jag väntade tills de kom tillbaks till chattet och var jättesura för jag hade lurat dem. Och då anklagade jag dem istället för att inte ha dykt upp på dejten. De ursäktade sig och ställde upp på en ny dejt. Tills de fick reda på sanningen.

Lurade också män som bodde i samma stad som mig via en dejting telefonlinje och skickade de på nån dejt på andra sidan staden än vart de bodde.

Lurade också några amerikaner på nätet - ett tag genom att låtsas vara en muslimsk 15 årig tjej som var rädd från avrättning p.g.a att jag inte var oskuld. Gjorde de oroliga och sen sa att jag fixar detta genom att ta lite kyckligsblod i sängen.

Och en gång grovhånglade jag men en amerikan på en chatrum och sen sa att jag var 75 år gammal. Han blev spyfärdig och försvann väldigt fort.

Jo, jag vet, I am evil.


Du är en mycket, mycket sjuk kvinna.

Sofia4_4
2007-01-20, 19:16
Du är en mycket, mycket sjuk kvinna.

...det har jag hört tidigare. :D

Sofia4_4
2007-01-20, 19:18
Dock tycker jag det vekar som, på sättet hon skriver, att detta bara är saker hon gjort och inte håller på med i dagsläget. I och med att alla haft en omogen tid i sitt liv är det väl förlåtligt skulle jag påstå. Väl inget o reta upp sig på och kalla nån psykiskt störd för!

tack för stödet. det får jag inte så där överdrivet mycket av.


jo, nu har jag tröttnat på att hålla på med det eftersom jag har mycket annat att göra. Jag har inga samvetskval över detta dock för att de män jag har pratat med har för det mesta tänkt med sina kukar och varken brytt sig att ifrågesätta trovärdigheten i vad jag säger, förutsett jag har pratat med dem i bara ett par minuter.

Bronkitkorv
2007-01-20, 19:49
Underbart Bronkitkorv, underbart.

Min barndomskamrat sitter för övrigt häktad nu för en hektos amfetamin affär. Jag var livrädd hela den helgen jag var hos honom och det var 60mil hem så jag kunde inte direkt sticka..

Opan
2007-01-20, 20:15
haha, minns en gång när vi var typ 11-12 år gamla så hängde alla på skolan på funplanets chatt, under raster hemma osv. Lurade en tjejkompis i klassen att jag va kanske 2år äldre och att vi skulle gå på "dejt" på mcdonalds kl 15 senare på dagen. Hhaha och dagen efter visade det sig att hon hade gått dit och gissa om hon var sur på mig sen^^