handdator

Visa fullständig version : Vitlök ökar testosteronet


Purren
2007-01-20, 08:22
Iallafall hos råttor.

http://jn.nutrition.org/cgi/reprint/131/8/2150.pdf

Purren
2007-01-26, 07:22
En sak jag inte riktigt förstod dock var, var det 8g /kg kroppsvikt eller 8 g/ kg mat?

Shakemynuts
2007-01-26, 07:30
En sak jag inte riktigt förstod dock var, var det 8g /kg kroppsvikt eller 8 g/ kg mat?

Det är nog 8g/kg mat.

Purren
2007-01-26, 12:12
Det är inte speciellt mycket alls. Och det såg ju ut som stora ökningar ^^

blekfet2
2007-01-26, 12:17
*rolleyes* *rolleyes*

Cerberus
2007-01-26, 14:06
fy fan, finns det inget extrakt man kan köpa? Hatar smaken av vitlök och för att inte säga lukten!!


aja, ska storhandla idag, skriver till detta på listan :D Stinky Cerb

Fartman
2007-01-26, 14:08
Vitlök är så djävla gott. Jag tror att jag kryddar mer eller mindre all min mat med vitlök :)

Fartman
2007-01-26, 14:11
fy fan, finns det inget extrakt man kan köpa? Hatar smaken av vitlök och för att inte säga lukten!!


aja, ska storhandla idag, skriver till detta på listan :D Stinky Cerb

Det finns väl i tablettform. Borde finnas i "vitaminhyllan" i din livsmedelsbutik.

Cerberus
2007-01-26, 14:15
Det finns väl i tablettform. Borde finnas i "vitaminhyllan" i din livsmedelsbutik.

ska pröva o laga mat me vitlök först :) jag e alltid öppen för nya matkombinationer.

Eddie Vedder
2007-01-26, 14:32
ska pröva o laga mat me vitlök först :) jag e alltid öppen för nya matkombinationer.

De gör du helt rätt i kan jag lova, vitlök är en suverän smakhöjare! Få inte dille på att öka testosteronet å släng i fem vitlöksklyftor i maten bara, då lär du aldrig kunna se skiten*spy*

...för övrigt verkar de som om jag är ensam på planeten att inte störas av vitlökslukten. Hellre att nån luktar vitlök än sur jävla "inte-borstat-tänderna-på-fyra-veckor"-andedräkt lr att stinka rök ur käften.

Yes
2007-01-26, 14:48
Få inte dille på att öka testosteronet å släng i fem vitlöksklyftor i maten bara, då lär du aldrig kunna se skiten*spy*

Och det säger du nu efter jag gjort världens kanske starkaste vitlökssmör! *gah!*

Eddie Vedder
2007-01-26, 15:00
Och det säger du nu efter jag gjort världens kanske starkaste vitlökssmör! *gah!*

Hehe, sorry:em:

Men du kanske (och, för din del, förhoppningsvis) gillar vitlök mer än Cerberus. Ios sitter man inte direkt å slevar i sej smör i vilket fall, så de e nog lugnt;)

Yes
2007-01-26, 15:28
Jag fick äta brödet i små tuggor som jag sköljde ner med vatten. :(

Lostsoul4ever
2007-01-26, 15:37
fy fan, finns det inget extrakt man kan köpa? Hatar smaken av vitlök och för att inte säga lukten!!


aja, ska storhandla idag, skriver till detta på listan :D Stinky Cerb

Om du inte testat inlagda vitlökar så gör det. Marinaden tar udden av smak och lukt efter du konsumerat den..

Ridderheims har bra grejer..

LeftRight
2007-01-26, 16:31
...för övrigt verkar de som om jag är ensam på planeten att inte störas av vitlökslukten.



Inte när du själv ätit den *whistle*:D

crosstjeck
2007-01-26, 17:20
Kan man tänka sig att det krävs runt 10-15g vitlök per dag för att få den ökningen?
Att få i sig den mängden skulle kräva antingen att man äter en 1-2 vitlöksklyftor per dag vilket är lite väl tycker jag. Skulle det vara möjligt att få i sig motsvarande mängd verksam substans fast äta vitlökstabletter istället (och då inte behöva ta runt 10-20 tabletter per dag?)

Cerberus
2007-01-26, 17:54
så nu håller ja på o steker kött o 8g vitlök :D

rapporterar muskelökningar sen.

Purren
2007-01-26, 18:42
Fast frågan är ju hur bra det där vitlöksextraktet är. Kollade på friggs vitlökskapslar tror jag, det lät väldigt orm-olja-aktigt. Ingen expert inom området dock.

Purren
2007-01-26, 18:43
så nu håller ja på o steker kött o 8g vitlök :D

rapporterar muskelökningar sen.

Haha. Bra :) Annars funkar vitlök jävligt fint i köttfärssås, ger det en liten extra skärpa lixom.

Fartman
2007-01-26, 18:58
Kan man tänka sig att det krävs runt 10-15g vitlök per dag för att få den ökningen?
Att få i sig den mängden skulle kräva antingen att man äter en 1-2 vitlöksklyftor per dag vilket är lite väl tycker jag. Skulle det vara möjligt att få i sig motsvarande mängd verksam substans fast äta vitlökstabletter istället (och då inte behöva ta runt 10-20 tabletter per dag?)

Om man nu verkligen ska göra slag i saken och börja trycka i sig mängder av vitlök i hopp om ökat testo så kan jag liksom Lostsoul4ever rekommendera dom inlagda. Väldigt goda, inga problem att sätta i sig en hel förpackning (säkert ett 20tal iaf) om man vill.

Liten Men Fet
2007-01-26, 19:08
Står det något om det spelar någon roll om vitlöken är rå eller tillagad?

Cerberus
2007-01-26, 20:07
Står det något om det spelar någon roll om vitlöken är rå eller tillagad?

det undrar jag också, räcker det om 8 gram om dagen lr ska man trycka i sig ett helt knippe? inte direkt dyrt.

Purren
2007-01-27, 15:42
det undrar jag också, räcker det om 8 gram om dagen lr ska man trycka i sig ett helt knippe? inte direkt dyrt.

8 g / kg mat. Jag vet inte med er, men jag äter nog mer än ett kg per dag.

Och tror det är rätt misslyckat att försöka överdriva det hela tiden och tro att man ska bli skitstor bara för att man äter vitlök. Smartare att bara inkludera det oftare när man lagar mat. Rätt mycket mat blir godare av vitlök.

maRRtin
2007-01-27, 16:58
Hahaa, men har ni lyssnat på er själva? :D

Dajollee
2007-01-27, 17:01
hur mkt vägen en klyfta då

Yes
2007-01-27, 17:07
hur mkt vägen en klyfta då
SLV;s livsmedelsdatabas räknar en portion(vilket jag förmodar är en klyfta) som 3g. Det blir några vitlöksklyftor per dag om man ska ha 8g/kg mat.

Cerberus
2007-01-27, 19:15
blir nog 8-16g per dag nu :D

Eddie Vedder
2007-01-27, 19:20
blir nog 8-16g per dag nu :D

Ska jag va ärlig så trodde jag helt allvarligt att allt detta me å börja dyngtrycka vitlök bara va ironi, du e alltså seriös???:hbang:

Å ni andra oxå, ska ni verkligen börja äta asmycke vitlök bara för en påstådd möjlig förbätting av testosteronet?

Jag tycker de e ganska coolt gjort om man gör de visserligen, men jag tycker de e coolt å se Steve-O simma i kloakvatten oxå betyder inte att jag tycker de verkar särskilt vettigt hehe.:thumbup:

Dajollee
2007-01-27, 19:20
SLV;s livsmedelsdatabas räknar en portion(vilket jag förmodar är en klyfta) som 3g. Det blir några vitlöksklyftor per dag om man ska ha 8g/kg mat.

fyfan haha

Cerberus
2007-01-27, 19:21
Ska jag va ärlig så trodde jag helt allvarligt att allt detta me å börja dyngtrycka vitlök bara va ironi, du e alltså seriös???:hbang:

Å ni andra oxå, ska ni verkligen börja äta asmycke vitlök bara för en påstådd möjlig förbätting av testosteronet?

Jag tycker de e ganska coolt gjort om man gör de visserligen, men jag tycker de e coolt å se Steve-O simma i kloakvatten oxå betyder inte att jag tycker de verkar särskilt vettigt hehe.:thumbup:

hahaha jopp, får se hur länge ja gör det :D
alla bäckar små ;) men ja får long jack snart så då kanske ja på sikt slutar med vitlöksdopingen.

Yes
2007-01-27, 20:29
Det finns inga genvägar till de perfekta träningsresultaten... Vill man slippa smaken kan man annars svälja vitlöksklyftorna hela.

Ps. Nej Cerberus, det är nog ingen god idé att smälla i sig för mycket åt gången. ;)

Caboose
2007-02-14, 18:28
ökad testo + minskad kortisol. Borde ge bättre hormonella förutsättningar för muskeltillväxt + hälsofördelarna ( tack danny devito ) blir till att testa det här :D

Fartman
2007-02-14, 19:13
Nå, Ceberus, kör du fortfarande med flera klyftor per dag?

Djens
2007-02-14, 20:04
Ett väldigt smidigt sätt att äta de är annars att fylla munnen med vatten, sen ta en halv klyfta, tugga den i vattnet och svälja ner blandningen relativt snabbt. fortsätt sedan emd nästa halva klyfta.

Funkar hur bra som helst.

Frustrator
2007-02-14, 21:25
Vitlök är ju gott :) Äter lätt 2 klyftor om dagen i min vanliga mat..

Cerberus
2007-02-14, 21:28
Nå, Ceberus, kör du fortfarande med flera klyftor per dag?

hahaha, nej jag gav upp. Orkade inte hålla på mer än 3-4 dagar.

Vitlök smkar helt okej och tjejerna har börjat gå rakt emot mig istället för långt omkring :D

roge
2007-02-15, 20:27
Står det något om det spelar någon roll om vitlöken är rå eller tillagad?

måste ha varit ett jäkla bestyr att trycka i råttorna rå vitlök

Yes
2007-04-23, 23:31
Bump!

Hittade en för en tid sedan kapslar med vitlöksolja hos Coop. Billigt var det också.

Jag börjar även misstänka att det kan ha effekt på mer än råttor... fast det kanske bara är som jag inbillar mig.

Runda Grodan
2007-04-23, 23:34
Bump!

Hittade en för en tid sedan kapslar med vitlöksolja hos Coop. Billigt var det också.

Jag börjar även misstänka att det kan ha effekt på mer än råttor... fast det kanske bara är som jag inbillar mig.

Jag har käkat vitlökskapslar ganska länge och tycker att jag fått vara friskare sedan jag började. Nu lider jag dock av en döts-förskylning och provar med att överdoserar vitlöken.

Yes
2007-04-23, 23:44
Jag har käkat vitlökskapslar ganska länge och tycker att jag fått vara friskare sedan jag började. Nu lider jag dock av en döts-förskylning och provar med att överdoserar vitlöken.
Lite därför jag också käkat vitlökskapslar, vitlök ska ju vara nyttigt så... Sen, med tanke på den här tråden, blev jag lite nyfiken på ifall det skulle göra någon skillnad att överdosera lite. Och jag tror ta mig tusan att det gör det... eller så är det bara en tillfällighet att jag kännt mig som en iller i celibat. :D

Purren
2007-04-23, 23:45
Det är vår också. Kan vara det :)

Yes
2007-04-23, 23:51
Det är vår också. Kan vara det :)
Fast det var det inte ett par månader sedan när jag testade. :)

Det kan såklart ändå varit en tillfällighet, jag tyckte iaf det avtog efter några veckor. Nu har jag gjort ett uppehåll och tänker testa igen. Ett sådant test är väl visserligen inte värt så mycket, men vadfan - jag är nyfiken.

Mental
2007-04-23, 23:53
Klart man blir stark av vitlök, det är därför många byggare lever på kebabrulle!

*flex*

Yes
2007-04-23, 23:56
Man kanske skulle prova kebabrulle spetsad med vitlökskapslar? Fast jag vill nog inte bli lika stor som Kålman...

Cerberus
2007-04-23, 23:59
jag slutade för jag blev föör stor.

Yes
2007-04-24, 00:15
Tycks vara ett vanligt problem relaterat till kebab och vitlök...

Doktorn
2007-04-24, 18:29
De gör du helt rätt i kan jag lova, vitlök är en suverän smakhöjare! Få inte dille på att öka testosteronet å släng i fem vitlöksklyftor i maten bara, då lär du aldrig kunna se skiten*spy*


En kompis skulle laga chilli con carne, det stod 3 vitlöksklyftor i receptet. Han tolkade det som att 3 st vitlökar skulle i. Det smakade åt HELVETE! För att inte tala om hur det stank i köket...jag åt en sked av den skiten, inte ett gram mer!

Eddie Vedder
2007-04-24, 18:34
En kompis skulle laga chilli con carne, det stod 3 vitlöksklyftor i receptet. Han tolkade det som att 3 st vitlökar skulle i. Det smakade åt HELVETE! För att inte tala om hur det stank i köket...jag åt en sked av den skiten, inte ett gram mer!

:laugh: :laugh:

Du skulle ha käkat på, vilket tryck du hade fått sen av all testo!!!:hbang: :D

Emil_Larsson
2007-04-24, 18:38
Usch, aldrig gillat "LÖK" i all dess helhet.

Men men, kan inte tänka mig att det sker några enorma muskeltillväxter av vitlök ändå :D

-=Kotten=-
2007-05-18, 23:57
Sitter o smaskar i mig 10klyftor framför datorn...fina grejer när man börjar känna av lite halsont...*popcorn*

Patrik Cutler
2007-05-20, 16:06
finns det nån naturlig ai man ska cykla vitlöken med då?